25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

MYŠLENKY: Co brzdí změny?

Předpokládám, že tato situace vám není neznámá: existuje idea, častokrát vaše, o které si myslíte, že je úplně skvělá. Když se ji ale pokusíte představit ostatním, neakceptují ji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Patta 11.6.2023 12:40

Co brzdí změny? Přidal bych ještě jeden důvod z vlastní zkušenosti, který se dá nazvat: KAPŘI SI SVŮJ RYBNÍK DOBROVOLNĚ NEVYPUSTÍ. Nabídl jsem politikům změny v řízení státních financí. Tolik potřebné změny od nelidské, protože jen monetární EKONOMIE (člověk je ekonomy redukován na pouhou pracovní sílu na pracovním trhu), k veskrze lidské, protože SOCIÁLNÍ EKONOMII. Změny více než potřebné, protože sociální ekonom umí to, co nám ekonomové 30 let jen slibují. Sociální ekonom zná ekonomiku rodin, a proto umí správně nastavit daně fyzických osob. Sociální ekonom ví, na rozdíl od ekonomů, jak jsou financovány důchody ve státním důchodovém systému (skutečně, ekonomové to nevědí), a proto umí provést DŮCHODOVOU reformu ve prospěch daňových poplatníků a státní pokladny (totéž u reformy financování zdravotnictví). Ekonomové tvrdí, cituji: "Ekonomka H. Horská mluví o alarmujícím vývoji důchodového systému vzhledem k demografickému vývoji a tvrdí: „Málokdo... z nás si uvědomuje, že demografický vývoj těžko můžeme zlomit. Můžeme se mu jenom přizpůsobit." Sociální ekonom nejen provede tolik potřebné reformy důchodů a daní, ale navíc zaručí do čtyř let od platnosti nových daňových a sociálních zákonů zvýšení úhrnné plodnosti žen na 2,1 dítěte/ženu a to TRVALE. Podrobnosti v knize páté Korespondence, reformy a reakce politiků v dopisech v knize Ekonomům to myslí černobíle. Knihu si můžete půjčit v městské knihovně.

P. Hák 11.6.2023 9:26

Pasáž o "směsích na dorty" je kouzelná. Sušená vejce jsou samozřejmě náhražka. Opravdu se někdo divil, že o ně lidé nestáli? Argument "je rychlejší a snadnější použít při pečení směs" je lichý, ještě rychlejší a snadnější je dort prostě koupit. Ovšem pokud si jej upeču sám, aspoň vím, že není nacpaný chemickým svinstvem.

Jo a ještě stran těch počítačů. Důvod, proč lidé kupují inovované výrobky, není "abych se mohl učit něco nového, protože se v práci nudím". Jsou i lidé, kteří mají práce dost. Dřív se vydávaly změny ročně jako balík, člověk se s tím naučil a rok mohl pracovat. Dneska je móda kontinuálních změn. Pak se stane, že potřebujete dělat s grafickým programem a najednou zjistíte, že Vám nějaký génius přeházel ovladače. Plus samozřejmě comp nejde, neboť se aktualizuje. Pochopitelně přesně ve chvíli, kdy potřebujete sednout a dělat.

Možná by "změny" neměly tak špatnou pověst, kdyby management bral ohled na zákazníka. Jo, já vím, co je nám po nějakých zákaznících, my přece víme líp, co je pro ně dobré.

P. Hák 11.6.2023 9:17

Myslím, že pojem "změna" je tu poněkud zamlžen. Ono to není tak jednoduché, jak z článku vypadá.

Jednak tu jsou běžné inovace. U nich bude "odpor ke změnám" vůbec žádný nebo minimální. Datové úložiště s o třetinu větší kapacitou nebo náplň do prospisky, co vydrží déle těžko bude budit nějaký odpor. Zrovna tak každý asi chápe, že když profesionální sportovec zlepší fyzickou kondici, je to plus. Ano, je možné, že někdo nechce hned zahodit to, co mu dosud stačilo, s tím se marketéři prostě musí smířit. Taky se někdy přestane bez zřejmého důvodu vyrábět oblíbený (protože funční) výrobek, což některé lidi celkem logicky otráví. Že to "manažeři prodeje" nechápou, je spíš důsledek jejich mizerné znalosti lidských povah.

Pak tu jsou systémové změny. Ty mohou být vynucené či potřebné, ale blbě provedené. Příklad - Windows 10 a Office u nás v práci. Oproti "7" je s nimi mnohem víc práce, často padají (samozřejmě v nejnevhodnější chvíli) a na stejný úkon je potřeba víc kliků myší. Práci neušetřily, ale přidaly. Ovšem něco v "7" už neotevřete, to si prodejci softwaru pojistili. S takovou "inovací" ať se jdou marketéři vycpat.

No a třetí jsou změny pro změnu a změny, které jednoznačně zhoršují výstup, ovšem manager musí NĚCO změnit. Autor zmiňuje školství, které je klasickým příkladem přístupu "Od teďka jinak, třeba i hůř, ale JINAK!". Na rozdíl od páně autorovy představy změna stíhá změnu, každý nový ministr něco vymyslí. Ministr se mění téměř každý rok. A výsledky? Horší a horší. Ale to nevadí, hlavně, že je ZMĚNA... Kindermanagement v průmyslu je další příklad.

L. Harvánek 10.6.2023 10:40

Ono přijít s novou myšlenkou je užitečné. Ale než si ji necháme ztrhat od ostatních, měli bychom si do důsledku promyslet všechny výhody i zápory. Jenže tahle vlastnost se získává až s léty, kdy se naučíme přijímat i názor druhých. Ono to pradávné stolařské úsloví "dvakrát měř a jednou řež" má cosi do sebe. Kdybychom se jím řídili a nebyly zbláznění do výkřiků jedné záškolačky jménem Gréta, mohli jsme si mnoho problémů ušetřit.

R. Langer 10.6.2023 10:03

Ono to všeobecně s těmi "startupy" není zase tak slavné, jak se obecně tvrdí... ;-)

F. Navrátil 10.6.2023 9:26

Exploze podnikatelských aktivit v Dubaji je srovnatelná snad jen s explozí parazitických neziskovek v České republice.

J. Pokoutný 10.6.2023 9:25

Tak by mne zajímalo, komu z diabetiků vadí tohle označení? Jsme v rodině dva a máme-li diagnózu, nebráníme se označení. Dtto epileptik, slepec, hluchý/á. Je to stejná pitomost, jako nahrazovat slova tlustý/obézní slovy "prostorově výraznější" nebo zločinec osobou s "odlišnou etikou".

L. Žaloudek 10.6.2023 8:32

Jaké vzdělání má asi dubajský šejk? Technické nebo humanitní?

J. Machotka 10.6.2023 8:52

Na anglické Wikipedii se píše, že vojenskou akademii.

J. Jurax 10.6.2023 12:26

Jo, to humanitní nebude.

V. Kučer 11.6.2023 8:54

Má poradce. A určitě ne z Greenpeace.