Pondělí 7. července 2025, svátek má Bohuslava
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

MOBILITA: Auta budou jezdit na mravence

Možná jste už také zaslechli cosi o tom, že namísto na benzín budou auta jezdit na rozmačkané mravence.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

SR

V tom článku ale vznikne ten ošklivý oxid uhličitý... Předpokladem "zelenosti" této technologie je to, že se prosadí výroba kyseliny mravenčí právě z oxidu uhličitého, takže bude celek "uhlíkově neutrální". Zatím je ale tento způsob výroby neekonomický.

1 0
možnosti
Foto

Kyselina mravenčí je více korozivní než mravenčany, což může vést k rychlejšímu opotřebení palivových článků nebo jiných součástí zařízení, kde je používána. Formiáty (mravenčany) jsou v tomto ohledu méně problematické, což snižuje náklady na údržbu a prodlužuje životnost zařízení. Ale samozřejmě máte pravdu v tom, že způsob výroby mravenčanů se zdá být v tuto chvíli málo ekonomický.

Ale je snad více ekonomická dnes tolik protěžovaná výroba zeleného vodíku ?

1 0
možnosti
PS

P39a36v64e78l 98S45u19r90a

13. 9. 2024 18:24

Problém je, že všechny tyhle fantazie a geniální nápady sice jsou dotaženy do fáze, že "to jde a funguje to", ale v praxi nepoužitelné, pokud si včas uvědomíme, jaké množství energie z těchto "náhradních řešení" by bylo potřeba. V podstatě jde o obdobné procesy jako je recyklace. Dostat z odpadu (případně z netradičních surovin) něco, co lze použít jako vstupní surovinu pro další zpracování či využití je chválihodné, ale ekonomicky naprosto nezajímavé. I když je to škoda. a až bude taková bída, že by i tyto postupy začaly být potřebné, tak to už stejně nikdo nepřežije.

2 0
možnosti
Foto

Vzhledem k tomu, že mravenec dokáže unést břemeno mnohonásobně těžší, než je sám, bych viděl jako účinnější využít jejich fyzické síly.

Snaha vázat vodík na nějakou tekutou sloučeninu má svou logiku, jen jestli to nakonec nebude dražší.

A při havárii vozu třeba na mostě? Bude rozleptán do mrtě.

1 0
možnosti
PS

P21a36v57e54l 67S80u91r17a

13. 9. 2024 18:26

To byste byl ale "hnusnej otrokář" !!

2 0
možnosti
Foto

Patrně opět to samé

Kompilát nějakých popularizačních a reklamních textů.

Takže Hydrozin je léčivo založené na hydrochloridu. Jako palivo by mohl sloužit krom produkce dusíkatá sloučenin také k desinfekci ovzduší. Kdyby se podařilo vhodné nastavit spalovací proces.

Pak existuje Hydrazin, ale to už by asi nechtěl používat ve funkci paliva nikdo normální.

O palivových článcích založených na těchto sloučeninách lze napsat leccos, ale nic kladného.

0 0
možnosti
JH

Hydrazin (s "A") je raketové palivo a asi by něj jezdilo i auto.

0 0
možnosti
JS

J63a53n 74S76c76h83w68a83r86z

13. 9. 2024 13:38

Celá ta "záchrana planety" je pořádná pitomost a to bez ohledu na to jestli mají "oteplovači" pravdu nebo ne. Tady nejde o vědu ale o politiku. Státy "globálního Jihu" budou dál pálit uhlí neb je to levnější i kdyby se EU postavila na hlavu. Nanejvýš budou využívat příslovečné blbosti "liberálně-demokratických intelektuálů", žalovat "západ" že jim průmyslovou revolucí zničil přírodní idylu a žádat kompenzace, které jim titíž městští intelektuálové s omluvami přiřknou / samozřejmě placené z cizích kapes, městský intelektuál, byť milionář, se domnívá že žije velmi skromně /. Takže "Planeta! dopadne stejně ať bude Evropa "uhlíkově neutrální" nebo ne. Kvůli "Green dealu" ale nebudeme mít prostředky na adaptaci a na obranu Evropy před imigranty - pro země "Globálního Jihu" je totiž levnější dnes pálit uhlí, stěžovat si na "imperialisty" a když teplota u nich stoupne přemístit se na sever, k nám. Howgh.

3 0
možnosti
JS

J91a33n 98S48c96h15w19a71r78z

13. 9. 2024 13:42

Mimochodem, on jim ten západ "přírodní idylu" opravdu zničil, ale ne průmyslovou revolucí a exhalacemi CO2. Zničil jim ji "humanitární pomocí", dodávkami léků a potravin. Zničily jim ji ti "Lékaři bez hranic" a desítky charit a neziskovek, které se postaraly o nárůst populace v oněch krajích z miliardy na šestinásobek během půlky století.

3 0
možnosti
OK

Odstraňme dotace na všechny tyto vynálezy a zlepšováky a trh velice rychle vyřeší dilema zda vodík, elektřinu kyselinu mravenčí, benzín nebo naftu.

3 0
možnosti
PS

P19a42v39e23l 86S92u60r14a

13. 9. 2024 18:33

Jenomže těmi levnými uhlovodíky a jinými fosily je potřeba začít šetřit, aby to neustále rostoucí lidstvo mělo čas vymyslet, čím je nahradí až je všechny prožene vejfukama. A to je mnohem závažnější problém, který nikdo moc neřeší.

1 1
možnosti
JH

Ještě jednou pro pana Wágnera.

Děkuji za dovysvětlení a snad něco na veselejší notu.

Ono to opravdu působí vysoce kvalifikovaným aprílovým dojmem, s tím mám zkušenosti. Takový opravdu dobrý fór musí být vyfutrovaný zdroji a fakty, třeba i vymyšlenými, v nichž se laik nemůže orientovat.

Mám s tím své zkušenosti, největší úspěch jsem měl před lety s textem na téma, že se budou krematoria využívat jako zdroj tepla v lokálních teplárnách a jak to bude probíhat a že je připraven plán "krematorium do každého města" atd. Pasoval jsem to na Plzeňskou teplárenskou, to byl tehdy můj klient, takže jsem to právě měl vyfutrované skutečnými fakty a čísly o výrobě tepla atd., i generálního ředitele jsem tam nechal promluvit (byl to kamarád).

Uvažoval jsem, že to letos obnovím a vylepším o "dovoz paliva z Ukrajiny", ale pak jsem si na to netroufl, možná by na mě poslali (O)stříže.

Ti Vaši mravenci by se k něčemu takovému hodili úplně ideálně, ale dělat (si) dneska legraci není žádná legrace.

2 0
možnosti
JH

No nazdar. Pane Hraji a Wágnere vzpomeňte si na "starý známý" svítiplyn.! Zhruba 65% H2 + 30% CH4 + CO + N2 a vlhkost vyráběný z levného hnědého uhlí suchou destilací tzv. "zplyňováním paliv" v socialistických plynárnách. To je vodíku a metanu na rozdávání jen nebýt zabedněný zelenou demagogií. Hezký den, Jóžín.

0 0
možnosti
Foto

Pane Hruško, já si na nic nepotřebuji vzpomínat, já mám dvoulitrový diesel, jsem s ním spokojený a nemíním ho měnit za elektromobil.

0 0
možnosti
IB

I57a66n 98B88i71k94k98h35u

13. 9. 2024 12:02

OK, tak to bychom měli další slepou uličku.

Uvědomte si prosím že konečným cílem není mobilita Zero carbon, konečným cílem je žádná mobilita protože jenom pěškobus může být skutečně Zero Carbon. Bezuhlíkové technologie a "zdroje" zatím nejsou schopné uzavřít cyklus výroby a obnovy a pohánět civilizaci a vlastní obnovu a nejméně do konce století toho ani schoné nebudou. Navíc místo budování nukleární energetiky se peníze vyhazují nesmyslně na OZE.

Green Deal má stát 1,5 BILIONU euro ročně, to je na čtyřčlennou rodinu průměrně 340 000 Kč ROČNĚ. Víc než polovina na to nemá a ani mít nebude, tj. 700000 Kč ROČNĚ na rodinu pro zbytek?

0 0
možnosti
Foto

Není bez zajímavosti, že i když přímé nebezpečí z občasného příjmu kyseliny mravenčí v nízkých koncentracích nehrozí, na čemž se shoduje i řada našich vědců, nesmí být v EU v souladu s legislativou uváděny na trh potraviny s jejím přídavkem a po zjištění, že pravidlo nebylo dodrženo, musí být výrobek stažen z trhu. Přičemž v USA je kyselina mravenčí stále uznávána jako bezpečná látka se statutem GRAS (Generally Recognized As Safe), neboť je potravinářskou přídatnou látkou, podléhající kontrole a schválení tamějšího Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv (FDA), kdy je mezi kvalifikovanými odborníky obecně uznáváno, že její použití bylo dostatečně prokázáno jako bezpečné.

Což bude zřejmě tím, že tamější vědecká obec nejspíše nedosahuje takové odbornosti, jaké dosahují týmy „expertů“, ovlivňujících rozhodnutí Evropské komise (EK).

0 0
možnosti
JH

No nazdar. Včely konzervují "pravý včelí med" právě svou kyselinou mravenčí aby nekvasil. Znám dva případy: Muž konzumoval dlouhodobě asi 1 kg, prý nejzdravější potraviny, medu denně a vypěstoval si tím nejprve cukrovku a následně totální rozklad jater. Ten druhý si léčil revmatickou horečku ramen včelími žihadly a dopadl podobně, kolapsem jater. Všeho moc škodí, že...!!! Hodně zdraví, přeji, Jóžín.

1 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz