19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Všichni se musíme promořit!?

V prohlášeních ve veřejném prostoru aktivních odpůrců protiepidemických opatření je napadáno i současné uzavření škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Boháček 21.10.2020 11:01

Tak vakcínu, za ktorú výrobca formálne neručí, si môže chcieť nechať pichnúť buď hlupák, alebo zúfalý človek (pravdepodobne z vysoko rizikovej skupiny).

http://www.prehladsprav.sk/spolocnost-astrazeneca-sa-zbavuje-zodpovednosti-za-vedlajsie-ucinky-vakciny-proti-koronavirusu/5544

F. Brnušák 21.10.2020 8:05

Ta teorie s uzavrenim skol ma jednu trhlinu. Zaci a studenti se dale schazeji v podobnem kolektivu jako se schazeli ve skole akorat mimo skolu. Naopak se k nim pribali do venkovniho kolektivu jeste dalsi kamaradi z jinych skol a jelikoz to neni povinna skolni dochazka, tak kazdy den se sejdou kapku jini mladi lide.

K. Wágner 21.10.2020 9:38

Tak to se na jaře týkalo hlavně středoškoláků. Ale ti mají už utrum. Podle nových opatření se už nemohou v obchodních centrech scházet.

M. Rozbořil 21.10.2020 12:28

Na tom něco je, lze jenom doufat, že "odrostlé" děti jsou schopny dodržovat nějaká pravidla, což se u dětí šestiletých předpokládat nedoporučuje.

P. Brich 21.10.2020 14:37

Pohulej, vymění si viry a bakterie a v klídku jdou večer promořit domorodce.

J. Nevrkla 21.10.2020 7:45

Zdá se, že to nemá řešení. Všechny lidi neustále testovat a posílat do izolace se prostě nedá. Je konec. Nebo ne?

P. Rada 21.10.2020 7:54

Je nejspíš konec s naší civilizační lehkomyslností až nadutostí.

J. Nevrkla 21.10.2020 8:07

Skončíme jako nevolnici nebo mrtví? Krásný nový svět.

P. Rada 21.10.2020 10:35

Svoboda člověka může být až nadstavbou při porozumění situaci. Svoboda a nevyhnutelnost se už podle Hegela nevylučují a to dodnes paltí právě pro "krásný svět".

J. Nevrkla 21.10.2020 11:53

A kdo jediný si dělá patent na porozumění situaci? Zpravidla se do takové situace pasují diktatori. Nebo válečníci.

Z. Lapil 21.10.2020 9:29

Spíš si myslím, že lehkomyslnost až nadutost je jediná cesta, jak si s virem poradit.

Viz Bělorusko. Jsem dalek toho, abych věřil tamějším oficiálním číslům, která notabene nejsou k dispozici, ale věřím, že o nějakém velkém průšvihu bychom se i u nás dověděli. To, že se dozvíme o protilukašenkovských demonstracích mi totiž dává jistotu, že aspoň nějaké informační kanály fungují.

J. Frček 21.10.2020 7:20

Odpoved na otazku v nadpisu clanku zni: promorit se muzeme vsichni, ale minimalne 1% to neprezije... Proto bych s tim tolik nespechal, predevsim u rizikovych skupin. Jsme svobodna spolecnost, takze se kazdy k tomu muze postavit po svem, tedy v ramci zakonnych omezeni. V nasi rodine se do dobrovolne karanteny zavrel pouze deda s babi. A to pry do doby, nez bude k dispozici vakcina. Babicky nazor respektuji, cely zivot pracovala ve zdravotnictvi. Dle jejich slov je oproti jaru ted situace vazna. Verim ji, jsem pokorny, mam k novemu viru respekt. Bude trvat nekolik let, nez seriozni vyzkum potvrdi, co vir v populaci napacha... Tak proc drazdit kobru bosou nohou, ze? :-)

P. Rada 21.10.2020 7:52

Většinově jsou dnes lidé západního světa nezdravě promořeni postoji falešné svobody prožívané totiž bez odpovědnosti - viz nedávná hromadná demonstrace na staromáku s policejními dozvuky a podobné excesy jinde.

Zláště v pandemiích se zkázonosnost neobvyklými ekonomickými možnostmi vygenerované celospolečenské svévole velmi očividně projevuje.

Oproti předkům jsme vesměs jaksi zdrogováni dnešními ojedinělými možnostmi a tak přestali být jak se říkávalo bohabojní. To ve smyslu respektu ke všemu co nás přesahuje a často i vůči nepohodlným poznatkům vědy.

F. Brnušák 21.10.2020 8:08

No hlavne panove Radove si mysli ze dokazou porucit vetru desti :-) Ostatnre jako vsichni zeleni muzici

B. Lukáš 21.10.2020 8:34

R^

P. Vychodil 21.10.2020 8:36

hodnota 1% není nijak podložena... jak jste k ní dospěl ?

P. Vébr 21.10.2020 6:38

Víte, ono není otázkou, jestli se MUSÍME promořit, ale skutečností je, že se všichni promoříme, ať uděláme, co uděláme. Prostě se před virem navždy neochrání, leda za cenu smrti hladem v důsledku vzájemné izolace ve zcela rozvráceném světě. Jediné, co se dá udělat, je promoření zpomalit, aby těm, kteří to onemocnění budou snášet hůře, mohla být poskytnuta co možná odpovídající péče a byli zachráněni.

Je to prosté: Buď získáme odolnost, nebo zahyneme. Ale natrvalo žít v izolovaných bublinách nemůžeme.

H. Paculová 21.10.2020 13:34

Pokud jsem si všimla, tak nikdo z našich skutečných odborníků nemluví o tom, že bychom měli žít natrvalo v nějakých izolovaných bublinách. Mluví se jen o tom, že je třeba růst pandemie zmírnit do té doby, než bude spolehlivá vakcína a než se zbytek populace, která nebude očkovaná, přirozenou cestou promoří. Nový koronavirus nezmizí z povrchu planety Země, bude tu s námi dál, jako jiné koronaviry. Jen se musíme naučit se proti němu chránit.

P. Brich 21.10.2020 14:32

Vakcinace je jen úmyslná infikace oslabeným virem. A není na 100% účinná. Někomu může způsobit i problémy. Nic proti ní, ale neočekávejte spásu. Ta je jen v kondici a připravenosti organizmu.

P. Boublíková 21.10.2020 6:24

Jedním ze spouštěčů autoimunitních nemocí (např. diabetes 1 typu, autoimunitní cukrovka) jsou bezpříznakové virózy, resp. virózy s velmi lehkým průběhem, zejména u dětí a mladistvých.

Objevují se první náznaky, že takovým spouštěčem by mohl být i bezpříznakový covid-19.

P. Boublíková 21.10.2020 6:27

P.S. jistěže autoimunitní nemoc nedostane každý, ještě k tomu musí být genetická dispozice. Nicméně zhoršení zdravotního stavu populace v důsledku epidemie koronaviru celkově lze očekávat.

P. Vychodil 21.10.2020 9:34

do teď jsem vaše argumenty bral, byť jsem z mnohými nesouhlasil, ale nekomentoval. řekněte mi, kde již někdo klinicky prokázal toto tvrzení ?

H. Paculová 21.10.2020 13:58

Tak zajímavý je názor našich diabetologů. Viz Covid-19 jako cesta k cukrovce: „Vzhledem k tomu, že uvedený mechanismus rozvoje diabetu I. typu způsobený viry je všeobecně uznávaný, je pochopitelné, že se o koronaviru uvažuje jako o možném spouštěči,“ sdělil novinářům předseda České diabetologické společnosti ČLS JEP Jan Škrha.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-diabetes-virove-onemocneni.A200721_184702_domaci_mah

P. Vychodil 21.10.2020 14:12

souhlas, mezitím jsem se trochu nachytřil, zároveň se dodává, že vakcinace oslabenými viry je tím samým možným spouštěčem..Pokud je mi známo, D I. typu se vyskytuje, či propuká ve věku, kdy nebezpečí těžkého průběhu chřipky je velmi malé.

P. Hatina 21.10.2020 1:28

jenže problém je v tom že to není " jedno uzavření škol", ale už druhé během kalendářního roku, nebo jinak po uzavření škol v předešlém školním roce následuje další v dalším školním roce. S tím že - to na jaře trvalo (snad se nepletu) téměř 4 měsíce. A nynějšímu "jenom do konce listopadu", nevěří snad nikdo-Stejně jako že je už spíše pravděpodobné že na jaře příjde další vlna..

A jak správně upozorňují učitelé, distanční výuka - zejména pro první stupeň ZŠ kvalitní nefunguje. Distančně skutečně nelze prváka ani , ani psát, ani číst.. Ale že podobně nekvalitní bylo je a bude i distanční výuka pro ty starší, i třeba proto že stát ani za půl roku nedokázal dohodnout s operátory nějaký hrazený "školní paušál"

To jsou ty sekundární ztráty koronaviru, které sice nejsou vidět v každodenních titulcích. ale projeví se masově a hlouběji za řadu let. Až tu napřed nastoupí do praxe ročníky, které nebudou umět odborně zhola nic. a po nich ročníky, které ani to vzdělání nedokončí, protože budou negramotné...Tož i o těchto ztrátách by se mělo otevřeně diskutovat, když už bojujeme s tém koronavirem...

P. Rada 21.10.2020 3:22

Naději v problematické situaci vnímám v tom, že "dobré vzdělání" by po opuštění škol přeci nemělo nikdy úplně zkončit. Škola poskytuje jen všeobecný rámcový základ ale ten lze formovat i mimoškolně. Čím vyšší stupně - tím více je schopnost dalšího sebevzdělávání cílem.

Nebo si pane Hatino myslíte, že v dynamicky se rozvíjejícím prostředí (v četně krizí, pandemií..) lze vyjít jen s tím, co se člověk naučí přímo ve škole?

P. Hatina 21.10.2020 4:39

Bohužel, vycházíte ze špatných předpokladů. Škola totiž neposkytuje " jen všeobecný rámcový základ ", škola poskytuje obecně základy. A bylo by nutné - a proč ne - se bavit o tom, které z těch znalosti

a) se musí naučit bezpodmínečně a tvrdě, na celý život - protože právě a z těchto základů se potom může v pozdějím věku rozvíjet v dalším vzdělání (to samozřejmě nepopírám

nebo za b) jsou to jakési "rámcové informace, které "prý" se v té škole asi učit nemusí, protože se je asi pak rychle doučí, až se bude později něčemu věnovat.

A tady už začíná být průšvih, pokud toho v škole vypadne víc. Pokud se to dítě nenaučí ani číst a psát, těžko se pak bude později kvalitně dovzdělávat. Pokud se ve škole nenaučí malou násobilku, pracovat se zlomky, výrazy, trojčlenku, rovnice? Taky, když se třeba ani nenaučí, co to je trojuhelník, kruh, pokud se nenaučí obecné základy fyziky, chemie, atd. Tak Vám ručím za to že jakákoliv pozdější forma dovzdělání pro něj bude doslova španělská vesnice..

Ale to mluvíme pořád o ZŠ, a když přijdeme k SŠ - hádám že nečekáte že třeba zdravotní sestra, nebo třeba elektromechanik, (a ani ekonom) se všechno od základů naučí až to bude potřebovat..O znalostech z VŠ ani nemluvě.

Jenže je tu ještě jeden aspekt.. Ono totiž, jasně si říká , že tu s námi bude koro ještě dlouho. A právě že že tyhle nabízené dovzdělávací aktivity půjdou, společně se službami k čertu. Já si toho všiml koncem léta, když se u nás nouzově otevřela krajská knihovna. Jo, půjčit si knížku domů můžete - když přesně víte kterou. .Ale jako postaru, učit se v knihovně, sednout si tam ke stolku, vytáhnout si několik různých knih, v nich vyhledávat a vypisovat informace, různé názory, pak je vrátit zpátky do regálu, vytáhnout si jiné, mezi tím se (třeba potichu napít, nadechnout se čerstvého vzduchu...- tak na takové nebezpečné šílence už tam volají ochranku...

R. Langer 21.10.2020 7:05

Na toho prolhaného Zeleného bolševika je zbytečné reagovat, ten je v první linii těch, co si přejí aby lidstvo zdegenerovalo a vymřelo.

Viz ty kidy o "dynamickém prostředí krizí a pandemií" i když se lautr nic neděje. Musí z podstaty vyvolávat strach a paniku,parchant jeden, to je jeho práce. :-P

P. Rada 21.10.2020 7:31

Pane Halino příkladem vzdělanosti celospolečenské (životní) může být i schopnost naučit se semknout za pandemie a tím eliminovat škody. Příklady takového jednání ve světě máme právě nyní na očích.V případě COVIDu ale nepoučiteloně jak zabednění nevzdělanci lpíte v evropě na variantách modelu "školometství".

Porovnejte si dlouhodobější celospolečenské důsledky pandemie třeba v Evropě se zeměmi asijskými. Zprvu se nám uzávěry celých měst jevily "šílené" - že? I vstřebávání takovýchto nepohodlných poznatků ale může ve škole života vést ke společenské vzdělanosti/ kulturnosti na adekvátnější úrovni - jak prosazování osobitějšího až svévolnějšího postoje k míře a typu vzdělanosti/kulturnosti.

P. Hatina 21.10.2020 9:19

A mohl by jste mi tedy vysvětlit proč třeba v Německu, ty školy nezavřeli? Jistě udělali tam přísná opatření, pozorně si hlídají nákazy a ty pak dokáží rychle uzavřít (a až pak třeba tu třídu, školu na ca 14 dní zavřou?). Opravdu se snad domníváte že akurát Němci se nenaučili se semknout za pandemie a tím eliminovat škody.;-D

Jenomže, bohužel, v tomto případě ani tak nejde u nás o nějaké semknutí lidí proti pandemii, ale spíše bezmocnost proti vládě, která vlastně nic jiného než další omezení (ať mají smysl nebo ne) vymýšlet neumí - a to tedy bez ohledu na pozdější škody v budoucnu.