24.1.2021 | Svátek má Milena


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Pochybnosti o číslech

Čísla ze severoitalských obcí zpochyňují současné statistiky nemoci Covid-19.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Basler 30.3.2020 7:57

Pořád to říkám: pochybuji, hodně pochybuji o číslech z Číny. Je to totalita a stačí si vzpomenout na informování u nás o Černobylu. jen o té doby vylepšili metody a přivrdili v reakci na nesouhlasné názory. Kvalita jejich produkce se ukazuje už tím, že státy vrací dodávky ochraných prostředků zpět. My jsme dostali kvalitní? Ty testy, které mají 20% validitu...

J. Kulheim 30.3.2020 7:52

Mluví se počtu mrtvých v souvislosti coronavirovou infekcí. Zatím jsem nikde neslyšel ani nečetl, kolik lidí zemřelo a příčinou jejich úmrtí byl jenom virus.

Španělská chřipka zabíjela převážně mladé lidi ve věku 20-30 let. Nepotřebovala k tomu žádná orgánová onemocnění.

Z kroniky-Mor je v letech 1619, 25, 43, 45, 47, 48. V Brně umírá denně 15 - 20 lidí, v Židlochovicích vymřela polovina obyvatel,--1833- Řádila hrozná cholera, takže hrobař nestačíl kopati hroby, a museli dávati všechny mrtvoly do jedné jamy.1853. Zase přišla cholera a mnoho lidu pomřelo. Toho roku byl takový hlad, že lidé jedli chleba z otrub a místy i vařenou trávu

1866 nová pohroma dne 14. června místy všechno pomrzlo obilí i okopaniny, víno, všecko až k pláči a na to ještě válka s Pruskem. Téhož roku řádila u nás cholera takže hřbytov nestačil a musel být rozšířen a mřeli na pořád na choléru, která téhož roku vypukla, denně umíralo 8-10 lidí., poslál na ty Prajze i na nás choleru, neboˇjich přes 200 pohřbených v naší farnosti zemřel na choleru 180 lidí. My máme Pánu Bohu co děkovati, že v našém domě při tom všem žádná nemoc a žádná zkáza nepřišla. A tak toto psané skončuji, a vás všech kteří toto čísti budete, upozorňuji na to, by na nás takové strašné metly nedopustil. Amen. Josef Vašulka napsál r 1869

V Mi. bylo v roce 1790, 79 domů a 432 obyvatel, v roce 1834 118 domů obyvatel 655, 1900 domů 248 obyvatel 1090

R. Vacek 30.3.2020 7:41

Italské statistiky jsou správné, akorát tam zavedli zvyk, že jednoho nebožtíka dávají do tří rakví. Proto krematoria nestáhají.

V. Církva 30.3.2020 7:21

Takže je možné že jsme skočili na špek čínské propagandě. Pan Guttman spekuluje, že procento mrtvých proti nakaženým je menší a jde jenom o paniku, která ničí ekonomiku, Zde pan Kelichbar s rozumnějšími argumenty, že mrtvých je mnohem víc než se píše.

Samozřejmě, že problém je nemožnost šechny přetestovat a to včetně mrtvých. V tom, že je statistika nepřesná mají pravdu oba.

Nicméně, pan Guttman píše, že v ČR ročně zemře 100tisíc lidí. Pokud by měli pravdu starostové, a je 6 násobně víc mrtvých, bylo by v ČR obětí kolem 100tisíc za podmínek, že by to bylo jako v Itálii ale netrvalo dýl než 2 měsíce.

Jinými slovy každý trošičku inteligentní člověk se dokáže poučit i ze špatných příkladů. Italskému scénáři, s rapidním nástupem počtu nakažených na severu Itálie je třeba se vyhnout za každou cenu.

J. Strakoš 30.3.2020 5:48

Díky za článek - takže očividně nejsem sám, komu se čísla v souvislosti s virem zdají skutečně podivná - např. počet uzdravených (11) vs mrtvých (16) - to zdaleka není 1-2 procenta.

A zprávy z médií jsou pak více a více zavádějící - např. tvorba provizorní márnice v NY(?) ze zimního stadionu při počtu mrtvých cca 1000 na celé USA.