24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Nikdy nekončící hra se statistikami

Zarputilí podporovatelé testování, trasování, rouškování a zakazování všeho možného i nemožného dnes a denně šermují statistikami a omračují nás vždy tím číslem, které v daném okamžiku vypadá co nejhrůzostrašněji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kulheim 27.10.2020 14:52

"M. Šejna 27.10.2020 14:33 Receptem na snížení smrtnosti je zastavení růstu celkového počtu nakažených."

To má svou logiku. Otázkou je co uděláme s tím virem. Ten si na nás počká.

P. Milan 27.10.2020 14:36

Totalitu ještě sešněrovanější by z toho mohla být, kdyby se EK dostalo moci..

P. Milan 27.10.2020 14:35

Zřejmě často jezdíte vlakem. Jako kdybych tady tohle vyprávění už někdy viděl.

M. Šejna 27.10.2020 14:33

Receptem na snížení smrtnosti je zastavení růstu celkového počtu nakažených.

Takže totální celostátní lockdown na týden a bude po epidemii.

Ale těch 10000 mrtvých na Covid19 tu budeme mít za měsíc stejně, protože 268 tisíc nakažených je tu už teď a příroda si z nich vybere zhruba 4 procenta mrtvých.

M. Šejna 27.10.2020 14:26

Na dnešní tiskovce vlády vytýkali někteří novináři Prymulovi, proč už před třemi týdny neprovedla vláda pořadný celostátní lockdown.

Klasická debilita novinářů.

Kdyby to před 3 týdny vláda udělala, řvali by novináři jako první, že lockdown je neadekvátní reakce na tuhle chřipečku.

J. Jirát 27.10.2020 14:19

Statistiky jsou zdrcující: je katastrofa. To, že experti na všechno jako VK si se statistikou radostně hrají, aby tento fakt zamlžili, katastrofu jen prohlubuje.

T. Hraj 27.10.2020 14:17

Kolik lidí by zemřelo bez jakýchkoli opatření? Je to 1% (s Covidem)? Proč o tomto nikdo nemluví?

T. Hraj 27.10.2020 14:16

Ano, Prymula je expert na epidemie. Otázka je, jestli epidemie je jedinou realitou naší současnosti (a vše ostatní tedy může/musí být upozaděno). Lock-down není jen drobná nepohodlnost.

M. Valenta 27.10.2020 13:47

Hlavně si teď dávejte pozor, ať se Vám něco nepřihodí.

S. Donát 27.10.2020 13:45

Já s ním zase výjimečně nesouhlasím. :)

S. Donát 27.10.2020 13:41

Já slovům Václava Klause přikládám velikou váhu, kromě situace kolem Covidu. Obávám se, že tady se mýlí.

J. Kulheim 27.10.2020 13:39

"M. Varadinková 27.10.2020 13:19

To nemůžete tvrdit, že "výsledek žádný"

Tak je to i opačně. Každý věříme něčemu jinému. Ale to nevadí.

J. Kulheim 27.10.2020 13:37

"M. Varadinková 27.10.2020 12:57

Recept na snížení smrtnosti nemám, ale zaručeným receptem na její zvýšení je nechat tomu volný průběh. Jak žádá Klaus. Protože ve chvíli, kdy nebude dost lůžek (a kvalifikovaného personálu) v nemocnicích, budou umírat i ti, co by při dostupné péči umřít nemuseli."

Napíši něco, co se mnohým líbit nebude, ale byl bych rád, pokud by mi to někdo vyvrátil nebo potvrdil.

Každý virus, který si vyslouží titul pandemický, musí být dostatečně agresivní a musí se lehce šířit z člověka na člověka. Virus se zlikvidovat nedá, lidská populace se musí obezřetně chovat a respektovat ho. Pokud takový virus zasáhne „panenskou populaci“ rychle se množí a nabývá na virulenci. Jeho virulence začne oslabovat až se začne potkávat s populací odolnou. Už nemá takovou agresivitu. Současný virus v počáteční fázi dělal větší problémy u lidí nějakým způsobem oslabených nebo těch, kteří měli slabší obranyschopnost. Putoval pomalu od Aše na Jižní Moravu a jeho agresivita stoupá. Pokud by na počátku došlo k promoření mladé populace, nebyly by takové problémy v současnosti. Pokud je víc jak 60% vnímavých jedinců odolných, tak je malá pravděpodobnost vzniku hromadného onemocnění.

M. Varadinková 27.10.2020 13:19

To nemůžete tvrdit, že "výsledek žádný". To byste napřed musel znát data v situaci, kdyby taková opatření nebyla. Určitě by bylo větší R a tím pádem i výrazně větší počty nakažených/hospitalizovaných/mrtvých.

D. Stirsky 27.10.2020 13:15

D. Stirsky 27.10.2020 13:03

Jel jsem vlakem. Přes uličkou diskuze dvou starých - mladých. Jeden - typický prudič, přerostlý hipster a mnohomluvný diskutér u přepážek úřadů. Držel řec na téma “blbá, byrokratická účetní a vyúčtování mé pracovní cesty.” Když to trvalo asi 20 minut, řekl jsem mu, že jsem od fochu, že účetní má pravdu a ať už pro Boha drží klapačku. Přesně to se týká COVID: máme zde několik milionů epidemiologů, biologů a virologů. Prymulu lituji, neb vím, jaké to je, když mně začnou ignoranti kafrat třeba do účetnictví. Každý ví vše o COVID lépe než on. ANO nevolím a Prymula mně jako člověk a osobnost nic neříká. Ale je to člověk, který několik let studoval, co dělat v případě epidemií. A to, co máme nařízeno, bych já - epidemiologický ignorant - doporučil lidem, dostal-li bych se třeba do 17. století a byl mor. Vycházet jen z nejnutnějších důvodů, zafačovat si ksicht, neshlukovat se, nechodit do hospod a mýt si ruce, třeba ve šnapsu, pokud již tehdy byl.

J. Kulheim 27.10.2020 13:15

Pánové Pirk, Klaus, Babiš, Prymula, Vy i já jsme lidé omylní. Ale na názor máme všichni právo, protože se nás to všech nějakým způsobem dotýká. Pánové Babiš a Prymula už půl roku tady vydávají různá nařízení a utrácejí velké peníze a výsledek žádný. Dojdou podzimní plískanice a všechno je v čudu. Co si o tom má "běžný občan" myslet.

A. Forman 27.10.2020 13:08

Naprostý souhlas s tímto článkem. Jsme strašeni různými hrůzami a čísly. Jestlipak ty statistiky vychází z Listu o prohlídce zemřelého ? Tam se totiž píše přesný důvod úmrtí.

Protiústavní kroky vlády jsou nebezpečným pokusem diktátu.

R. Benýšek 27.10.2020 13:07

Václav Klaus tentokrát nenapsal nic nového a objevného, ale je dobře, že pravidelně píše. Poněvadž je to muž, jehož slovům stále mnozí přikládají velkou váhu. A zvláště tady na Psu, kde se s ním leckteří snadno shodnou v názorech na kdeco ostatního (zelená agenda, genderismus, BLM, rozpočtová odpovědnost, atd.), a jen s tím proklatým koronavirusem to nějak hapruje. A když jindy to stonásobné opakování umí pomoci lži stávat se pravdou, mohlo by tady zase pravdě pomoci pravdou zůstat.

M. Varadinková 27.10.2020 12:57

Recept na snížení smrtnosti nemám, ale zaručeným receptem na její zvýšení je nechat tomu volný průběh. Jak žádá Klaus. Protože ve chvíli, kdy nebude dost lůžek (a kvalifikovaného personálu) v nemocnicích, budou umírat i ti, co by při dostupné péči umřít nemuseli.

M. Varadinková 27.10.2020 12:53

Jenomže ten boj nezáleží na vládě, ale na každém jednom z nás. Kdybychom měli všichni dost rozumu, nebylo by potřeba žádných vládních opatření. Každý sám za sebe by se v rámci svých možností choval tak, aby nenakazil sebe ani nikoho dalšího. Jenže bohužel, k tomu nerozumu přispívají mnohem víc Klaus, Pirk a další bagatelizátoři, než vláda. A k rozumu některé lidi přivede až to, když zemře nebo těžce onemocní někdo jejich blízkých. A oni zjistí, že už pro něho není v nemocnici volné lůžko.

J. Kulheim 27.10.2020 12:46

"M. Šejna 27.10.2020 11:25 V.Klaus se velice mýli v tvrzení, že smrtnost na Covid je u nás jen pár setin procenta...

Máte nějaký recept na snížení smrtnosti při pandemii? Nebo jak zastavit pandemii? Stačilo by v ČR.

J. Kulheim 27.10.2020 12:42

M. Varadinková 27.10.2020 11:40

Od jara probíhá boj. Ten boj neřídí Pirk, Klaus ani Kulheim. Organizuje ho vláda, která má mimořádné pravomoci, utratila velkou hromadu peněz. Přežil jsem nařízení nošení roušek v autě i když jsem jel sám. Přežil jsem to, že jsem se musel dívat na fotbal přes plot i když na hřišti, mimo rozhodčího nikdo nebyl. Viděl jsem, jak soused ve vinohradě zaléval rajčata a měl roušku. Slyšel jsem, že lidé jsou málo disciplinovaní, a proto se infekce šíří. Pokud jsou opatření správná a lidé špatní, tak vyměňme lidi. Pokud jsou uplatňovaná opatření špatná tak vyměňme vládu.

„Tedy dobré zvládnutí/utlumení epidemie zároveň zabrání i velkému poklesu ekonomiky“. To je svatá pravda. Co si pod tím představit? Koronavirus tady bude navzdory našim přáním. Nezbývá nic jiného, než ho přijat do rodiny.

Připomíná mi to jednu příhodu, která se u nás na dědině vyprávěla. Údajně nějaký Skalička se rozhodl, že odnaučí koňa žrát. Nekrmil ho a kůň po čase uhynul. Když tahali uhynulého koně z maštale, tak jenom tak utrousil. Pokud by to vydržel ještě jeden den, tak by se to naučil.

M. Boháček 27.10.2020 12:41

Ak by chcel niekto, ako p. Novák, tvrdiť, že opatrenia sa v Bielorusku dodržiavajú, nech si pozrie fotky:

https://sk.wikipedia.org/wiki/Protesty_v_Bielorusku_v_roku_2020

I. Kučerová 27.10.2020 12:39

Takže podle vás covid zřejmě uzdravuje

M. Mařák 27.10.2020 12:36

Chřipkoví alarmisté dosáhli svého a diktatura národních států opět sevřela občany matičky národů EU dobrotivé svými brutálními chapadly útisku a otroctví.

"Pomóc!" volám zoufale očekávaje totalitu ještě sešněrovanější.

M. Šejna 27.10.2020 12:24

Taky žasnu nad tím, jak ekonomicky vzdělaný člověk, jakým V.Klaus nepochybně je, neovládá exponenciální funkce. Asi to v ekonomii nepoužívají. :-/

I. Schlägel 27.10.2020 11:49

Psal o úmrtnosti. Možná si ji plete se smrtností. Po jeho geniální definici expinenciálního růstu se není čemu divit.

M. Varadinková 27.10.2020 11:40

Klaus se tentokrát mýlí i v tom "něco za něco"

Tedy že obětujeme mrtvé (beztak by někdy umřeli) a uchráníme tím ekonomiku.

Jenže ono to tentokrát je: i-i nebo ani-ani.

Tedy dobré zvládnutí/utlumení epidemie zároveň zabrání i velkému poklesu ekonomiky

Nebo nezvládnutí epidemie povede k velkému počtu mrtvých, kolapsu zdravotnictví a v důsledku toho i kolapsu ekonomiky.

Je to analogické tomu, jako když Británie volila mezi hanbou a válkou. Zvolila hanbu, a měla válku.

M. Sedláček 27.10.2020 11:33

"Jelikoz zakaz ozralych ridicu za volantem privodil mensi pocet nehod"

Mohl byste toto své tvrzení nějak doložit? Nebo jen tak blbě plácáte jako obyvkle?

M. Boháček 27.10.2020 11:33

Ako v Bielorusku utajujú masový kolaps zdravotníctva (nulové anticovid opatrenia + masové demonštrácie proti Lukašenkovi), keď demonštrácie utulať (utajiť) pred svetovou verejnosťou nedokázali?

Lukašenko od začiatku pandémie odmietal v Bielorusku zaviesť karanténne opatrenia či napríklad len zakázať športové podujatia. Svetové médiá v tejto súvislosti zaujal viacerými svojimi výrokmi, ako napríklad, že koronavírus lieči vodka a sauna.

https://www.ta3.com/clanok/1188881/lukasenko-prekonal-nakazu-bol-som-jeden-z-tych-pripadov-tvrdi.html

Nič novšie som o nulových (alebo iných) opatreniach proti covidu v Bielrusku nenašiel. Radšej sa o tom nepíše, ako by sa mali písať fakty. Zato sa tam demnštruje už mesiace.

Priehradu prelomil bieloruský prezident Alexander Lukašenko, ktorý vždy notoricky odmietal prijať vo svojej krajine akékoľvek nútené, obmedzujúce, alebo „sociálne dištančné“ opatrenia. Na stretnutí bieloruskej vlády vyhlásil, že dostal veľkú finančnú ponuku (92 miliónov dolárov) od Svetovej zdravotníckej organizácie, aby urobil „ako v Taliansku“. Ponuka sa po ráznom Lukašenkovom odmietnutí za pár týždňov dokonca zdesaťnásobila na 940 miliónov dolárov, tentoraz už ponúknutých Medzinárodným menovým fondom. Bola však podmienená rovnakou požiadavkou: všetko uzavrieť a robiť „ako v Taliansku“.

http://www.severoceskapravda.cz/index.php/radime/2794-kup%C4%8Den%C3%AD-s-covidem

Asi tá vodka, traktor a sauna zaberajú. ;-D