19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Kolotoč se znova roztáčí...

Média a vlády po krátké přestávce roztáčí covidový kolotoč. Oficiální statistiky a vědecké výzkumy však odhalují nesmyslnost pandemických opatření.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Gaman 24.8.2021 2:07

Jak už je u Dluheho Smithe zvykem, zahlcuje čtenáře tvrzeními, která prokládá odkazy, ale stačí se podívat hned na první odkaz z Velké Británie, kde stojí: "60 procent lidí přijatých do nemocnic s Covid-19 je neočkovaných, uvedl hlavní vědecký poradce vlády (sir Patrick Wallance). Dříve sir Wallancena tiskové konferenci řekl, že toto číslo platí pro lidi s dvojím očkováním. Pak se zase opravil a řekl, že původní statistika byla nepravdivá a že přibližně 60 procent hospitalizovaných jsou neočkovaní lidé." Takže takovým informacím máme podle Dluheho Smithe důvěřovat!

R. Dluhy 26.8.2021 15:38

Vážený pane, odkaz z mého posledního článku a slova sir Wallance (jeho přeřeknutí přece neřeším) nejsou vůbec v rozporu s tím, co píšu o šíření viru (očkovaní vs. neočkovaní), hospitalizovaných, atd.. Tzn., dedukcí 40% hospitalizovaných ve VB jsou očkovaní! To je přece skoro polovina! A jak uvádí data ze zemí, kde začali s masivním očkováním jako první (např. Izrael, Island), účinnost očkování po 6 měsících jde rapidně dolů a hospitalizovaných či případů u očkovaných je mnohem více než neočkovaných (viz odkazy v mém článku). Jaká jsou současná čísla ve VB? Materiál z MZ ve VB z konce července (300 010 případů delty – 151 054 neočkovaní, hospitalizace plus mínus napůl, úmrtí celkem – 742 z toho 253 neočkovaní). https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1009243/Technical_Briefing_20.pdf

J. Baranovič 20.7.2021 21:27

"A podíváme-li se do Velké Británie, tak podle oficiálních statistik britské agentury ministerstva zdravotnictví, Public Health England, je míra úmrtnosti na delta variantu za posledních pět měsíců menší než úmrtnost na chřipku a pohybuje se kolem 0,1 %."

No ale proč tomu tak je? Protože mají proočkováno skoro 100 % lidí v rizikových skupinách. Jasný důkaz toho, že vakcinace funguje. To už ale nenapíšete, protože se vám to nehodí...

R. Dluhy 27.8.2021 10:23

Vážený pane, je nutné číst celý můj článek a ty odkazy, které tam uvádím. Strašák třetí: úmrtí na covid-19. A zde mj. píši, že průměrná míra úmrtnosti na světě je dle analýzy Stanfordské univerzity cca 0,15 %. Tento výzkum je založen na sběru dat úmrtnosti ve světě do ledna 2021. Tzn., do období PŘED OČKOVÁNÍM tato úmrtnost byla podobná chřipce, ne po očkování. A 90% úmrtí byly lidé nad 60 let, trpící vážným onemocněním. Takže plošné očkování je naprosto nesmyslné. Navíc, pokud už pár měsíců existují data, která potvrzují, že očkování nebrání šíření viru. A dokonce nebezpečné, pokud nyní očkujeme děti, jejichž úmrtnost na covid-19 je prakticky nulová.

P. Strop 20.7.2021 0:26

Zaver clanku “Z výše uvedené analýzy je zřejmé, že pandemická opatření vyhnaná manipulativními prohlášeními politiků a častými dezinformacemi z médií nemají podporu ve vědě”. Obavam se, ze e odvolavat se na vedecky pristup v tomto clanku je jaksi nepatricne.

P. Strop 20.7.2021 0:24

Priklad 7: “jako při minulých vlnách se vyvolává u lidí především strach”.

To urcine neni spravne. Bohuzel mam pocit, ze autor voli stejnou metodu nocni mury: ...noční můrou pro demokracii je návrh nového zákona ve Španělsku, který by v případě pokračující „krize“ zbavil občany tohoto státu prakticky všech práv. Filipínský prezident Rodrigo Duterte pro změnu hrozí vězením, pokud odmítnete očkování. Ve Spojených státech stupňují jejich očkovací kampaň. Už nestačí dát očkovaným pizzu či mobil, ale úředníci budou cíleně chodit k lidem domů, v rámci tzv. „strategie od dveří ke dveřím“.

P. Strop 20.7.2021 0:23

Priklad 6: Strašák čtvrtý: bez očkování proti covidu-19 nemáte šanci se koronavirům ubránit”. Pokud je mi znamo tak to nikdo nikde netvrdi. Pridavam preklad relevantni casti clanku na ktery se autor odkazuje. “Přestože žádná vakcína není stoprocentně účinná, pravděpodobnost, že plně očkovaní lidé onemocní nebo budou přenášet virus, jsou „nízké“, uvedl. „Ale pokud nejste očkováni, máte potíže,“ řekl a dodal: „Jedná se o vážnou hrozbu a vidíme její šíření mezi neočkovanými lidmi. Murthyho (US surgeon general) poznámky jsou v souladu se zjištěními ze Spojeného království, kde varianta tvoří více než 95% případů“.

P. Strop 20.7.2021 0:19

Priklad 5: V prestižním časopise Nature byla před pár měsíci zveřejněna studie amerických vědců, která dokonce zjistila, že pokud jste prošli covidovým onemocněním, tak máte protilátky na SARS_CoV-2 i po několik dalších x dekád. Opet selektivni nakladani s informacemi. Citace z Nature je redakcni kompilat, kde se shrnuji poznatky ze 3 publikaci: cituji shrnuti ...SARS-CoV-2 infection would trigger the development of BMPCs — nearly all viral infections do — but there have been signs that severe COVID-19 might disrupt the cells’ formation2. Some early COVID-19 immunity studies also stoked worries, when they found that antibody levels plunged not long after recovery3.

Zaver z citace 3: ...early signs that Pfizer’s mRNA vaccine should trigger the production of the same cells. But the persistence of antibody production, whether elicited by vaccination or by infection, does not ensure long-lasting immunity to COVID-19.

Priklad 7: “jako při minulých vlnách se vyvolává u lidí především strach”.

To urcine neni spravne. Bohuzel mam pocit, ze autor voli stejnou metodu nocni mury: ...noční můrou pro demokracii je návrh nového zákona ve Španělsku, který by v případě pokračující „krize“ zbavil občany tohoto státu prakticky všech práv. Filipínský prezident Rodrigo Duterte pro změnu hrozí vězením, pokud odmítnete očkování. Ve Spojených státech stupňují jejich očkovací kampaň. Už nestačí dát očkovaným pizzu či mobil, ale úředníci budou cíleně chodit k lidem domů, v rámci tzv. „strategie od dveří ke dveřím“.

P. Strop 20.7.2021 0:19

Priklad 4: “Ve vědecké studii kanadských odborníků publikované v březnu 2021 bylo zjištěno, že více než 90 % dospělých lidí vykazuje imunitu proti SARS_CoV-2 i bez virového onemocnění”. Nejem odbornik, ale zaver prace: “most adults display preexisting antibody cross-reactivity against SARS-CoV-2”. neimplikuje, ze “90 % dospělých lidí vykazuje imunitu”. Presne prelozeno: protilatky u 90% dospelych vykazuji cross reaktivitu proti SARS-Covid 2. Zaver clanku jen vagne konstatuje, ze jejich pozorovani podporuji aby se zkoumalo jaky dopad ma tento nalez na prubeh nemoci a odpoved na vakcinaci.

Všechny výše uvedené studie tedy jasně podtrhují klíčový význam přirozené imunity v tzv. boji proti covidu-19. ??? Nerelevanni odkazy k problemu ktery neexistuje. Nekdo opravdu zpochybnuje prirozenou imunitu? Problem je, ze ani u rocniku pod 60 nelze vyloucit obtizny prubeh a dlouhodobe nasledky. Otazka je, zda je vetsi riziko vakcinace, nebo nechat se “prirozene” nakazit. Ciste pragmaticky bych rekl, ze nejlepsi by melo byt nechat se nakazit po uspesne vakcinaci.

P. Strop 20.7.2021 0:18

Priklad 3: “Nicméně vinit neočkované z nových variant viru a navrhovat povinné očkování je nevědecké a dokonce nebezpečné co se diskriminace a potlačování demokratických svobod týče”. Pedpoklad, ze se virus siri (a zaroven mutuje) vice mezi neockovanymi je zalozen na datech z klinickych testu, o kterych je mozno diskutovat. Zda je ochrana 90%ni, nebo treba jen 50%. Ale myslim ze je vseobecne prijiman. A jeste technicka: autor se odkazuje na clanek kde se hovori o povinnem ockovani zdravotniku. Ne cele populace. Nejde o ohrozovani demokratickych svobod. Mate svobodu se rozhodnout. Bud se nechat ockovat, nebo zmenit zamestnani. Pravo na praci, ci zamestnani, byvalo za socialismu. Priklad z USA: relativne konzervativni soud v Texasu rozhodl, ze nemocnice/zamestnavatel ma pravo ockovani pozadovat. Jako pacienta seniora me to potesilo.

P. Strop 20.7.2021 0:17

Priklad 2: společnost pod tíhou strachu a obav z budoucnosti odevzdává svá demokratická práva ve prospěch vládního aparátu a mocných elit. Ve Spojených státech stupňují jejich očkovací kampaň. Už nestačí dát očkovaným pizzu či mobil, ale úředníci budou cíleně chodit k lidem domů, v rámci tzv. „strategie od dveří ke dveřím“.

Odhadem 90% ockovanych v USA a mozna vic se nechalo ockovat dobrovolne, vetsinou hned po te co se jejich jejich vekova skupina dostala na radu a ziskali volne misto. Mohu dodat, ze nekde i vysoke procento bez pizzy, nebo mobilu (napr. v San Mateo County, CA je proockovano skoro 90% oyvatelu nad 16 let). Ze nekde nabizeji pizzu, loterii, davaji placene volno (o mobilu jsem neslysel) ale neznamena, ze obcane odevzdavaji demokraticka prava.

“úředníci budou cíleně chodit k lidem domů, v rámci tzv. „strategie od dveří ke dveřím“. Odkaz je na dopis od AZ Attorney General Mark Brnovich Bidenovi. Biden navrhuje “door-to-door community outreach” (to je celkem neskodna a dost popularni fraze). Opet doporucuji aby si autor precetl sve odkazy cele. Brnovich se neobava o “odevzdani zakladnich demokratickych prav” ale spis o to aby government nezasahoval do rozhodnuti, ktera by mela byt mezi pacientem a jeho lekarem. Tato diskuse je jednim z hlavnich temat tahanic o charakter zdravotniho systemu v USA a vede se po desetileti. Jako ilustrace/dukaz o pozbyvani prav spojenych s vakcinaci je irelevantni a kontraproduktivni. Odvadi pozornost od jinych zasadnejsich temat. Jako konzervativec se mnohem vice obavam jinych planu a programu Bidenovy administrativy (green deal, zahranicni politika, imigrace, social justice a wellfare, deep state, menova politika, ale take i zdravotni reforma). Bat se toho, ze mi bude na dvere klepat urednik tak jako svetci Jehovovi, neni nic proti tomu kdyz vam znarodni Health Care.

P. Strop 20.7.2021 0:10

Priklad 1: “ Mezi oběťmi je také mnoho odborníků a vědců napr.dr. Robert Malone, vynálezce mRNA technologie, která byla využita k přípravě vakcín proti covidu-19”. Samotne tvrzeni, ze je nekdo “vynalezcem” mRNA technologie je zarazejici. Relevantni objevy se pravdepodone tahnou desetileti a klicove delivery technologie maji malo spolecneho s patentovymi prihlaskami, ktere Robert W. Malone podal pred ~20ti lety (myslim, ze patentova prava nabyla ani udelena). Spise se melo napsat, ze pred vice nez 20ti lety podal nekolik patentovych prihlasek na DNA a RNA delivery pro vakcinaci. Pokud to mohu posoudit, tak zadna z jeho technologii neni relevantni k vakcinam Moderna a Pfizer. Rovnez pochybuji, ze je obeti a nejak zvlast cenzurovan. Protrpel jsem vice nez hodinove video blaboly, kde spolu s dalsimi aktery objasnuje jeho pohled na rizika vakcince (netvrdim ze zadna nejsou). Vyhledal jsem jeho patenty a publikace. Doporucuji autorovi udelat totez.

P. Strop 20.7.2021 0:10

Clanek je opravdu perfektni ukazkou argumentace zvane bullshit (BS). Manipulativni smesi overitelnych informaci, polopravd a nesmyslu/lzi. V dusledku horsi nez cira lez. Z bezvyznamnych, ojedinelych excesu dela hlavni trendy (priklady nize). Pro spriznene konzervativni diskutery, kterym doufam take zalezi vic na pravde a principu, zduraznuji, ze BS neni nadavka nybrz termin (doporucuji velmi inspirativni cteni Harry G. Frankfurt: On Bullshit 2005). Clanek je rovnez peknym dukazem toho, ze selsky rozum a schopnost “brauzovat” na internetu z vas neudela odbornika. K tomu jsou potreba hlubsi znalosti, overovat prameny a jit vice do hlobky. V dnesni dobe je mozne najit internetovy odkaz v podstate na cokoliv a jak velmi nazorne predvadi autor selektivne vybrane citace vyuzit k prezentaci te vasi pravdy. Funguje to vcelku dobre, zvlast kdyz sikovne prezentujete vety vytrzene z kontextu a ignorujete vsechny informace co se nehodi. Je ale vyborne, ze tento clanek vysel. Prinejmensim v tomto pripade cenzura nezapracovala.

Velmi souhlasim s uvodnikem “Co je důležité“. Mam pocit, ze rada diskutujicich (vcetne mne) plytva casem a energii na podruznych tematech. Pres to uvedu par prikladu s tim, ze je to bohuzel nekonecna prace bez vysledku. Jak napsal jeden diskutujic (Jurax): presvedcit lze vetsinou jen presvedcene.

P. Strop 20.7.2021 0:10

Clanek je opravdu perfektni ukazkou argumentace zvane bullshit (BS). Manipulativni smesi overitelnych informaci, polopravd a nesmyslu/lzi. V dusledku horsi nez cira lez. Z bezvyznamnych, ojedinelych excesu dela hlavni trendy (priklady nize). Pro spriznene konzervativni diskutery, kterym doufam take zalezi vic na pravde a principu, zduraznuji, ze BS neni nadavka nybrz termin (doporucuji velmi inspirativni cteni Harry G. Frankfurt: On Bullshit 2005). Clanek je rovnez peknym dukazem toho, ze selsky rozum a schopnost “brauzovat” na internetu z vas neudela odbornika. K tomu jsou potreba hlubsi znalosti, overovat prameny a jit vice do hlobky. V dnesni dobe je mozne najit internetovy odkaz v podstate na cokoliv a jak velmi nazorne predvadi autor selektivne vybrane citace vyuzit k prezentaci te vasi pravdy. Funguje to vcelku dobre, zvlast kdyz sikovne prezentujete vety vytrzene z kontextu a ignorujete vsechny informace co se nehodi. Je ale vyborne, ze tento clanek vysel. Prinejmensim v tomto pripade cenzura nezapracovala.

Velmi souhlasim s uvodnikem “Co je důležité“. Mam pocit, ze rada diskutujicich (vcetne mne) plytva casem a energii na podruznych tematech. Pres to uvedu par prikladu s tim, ze je to bohuzel nekonecna prace bez vysledku. Jak napsal jeden diskutujic (Jurax): presvedcit lze vetsinou jen presvedcene.

P. Karas 19.7.2021 22:06

"Ve vědecké studii kanadských odborníků publikované v březnu 2021 bylo zjištěno, že více než 90 % dospělých lidí vykazuje imunitu proti SARS_CoV-2 i bez virového onemocnění."

Opravdu? A co takhle si tu studii přečíst?

"The main finding in this study is that, at a population level, the vast majority of adults show antibody reactivity against SARS-CoV-2 antigens. (...) It is unclear whether this antibody reactivity may confer clinical benefits — for instance, modulating the severity of a SARS-CoV-2 infection."

S. Kubů 19.7.2021 22:55

... several studies are now showing that 20 to 50 percent of people who had never been exposed to the novel coronavirus have immune cells — known as memory T cells — in their body that react to this new virus. The speculation is that this is due to prior exposure to common-cold coronaviruses.“ Immune cells for common cold may recognize SARS-CoV-2 (NIH).

Např. WIKIPEDIA k tomu říká: "V článku publikovaném 14. května 2020 v časopisu Cell autoři uvádějí, že pacienti, kteří prodělali onemocnění covid-19, získali robustní buněčnou imunitu. Převažují CD4+ T a CD8+ T lymfocyty se specifitou k S proteinu (u 100 % a 70 % pacientů) a kromě toho i klony specifické pro M a N protein a dále pro nsp3, nsp4, ORF3a a ORF8. V krvi vyléčených pacientů se rovněž nacházejí IgA a IgG protilátky proti celé řadě proteinů specifických pro SARS-CoV-2, jejichž titr koreluje s buněčnou imunitou. Důležitým zjištěním je přítomnost CD4+ T lymfocytů reagujících se SARS-CoV-2 u ∼40–60 % osob, které neprodělaly onemocnění covid-19, což indikuje, že v běžné populaci existuje křížová buněčná imunita mezi běžnými koronaviry vyvolávajícími příznaky nachlazení a SARS-CoV-2."

Je nutné znovu opakovat, že infekce virem SARS-CoV-2 nezanechává primárně imunitu protilátkovou, ale T-buněčnou.

S. Kubů 19.7.2021 21:55

Česká studie ukázala rezistenci mladých vůči covidu-19 (EuroZprávy.cz, ČTK, 16.7.21)

http://www.msn.com/cs-cz/zpravy/koronavirus/%c4%8desk%c3%a1-studie-uk%c3%a1zala-rezistenci-mlad%c3%bdch-v%c5%af%c4%8di-covidu-19/ar-AAMdQTo?ocid=ientp

T.j. potvrzují se dřívější informace, že minimálně 25% populace je vůči covid-19 "primárně rezistentní" z důvodu zkřížené imunity vůči dalším kmenům koronaviru způsobujícím jinak běžná nachlazení.

"Modely ÚZIS počítají s tím, že zhruba 25 až 30 procent populace je stále k viru vnímavých, nákazu neprodělala nebo nemá dokončené očkování." (ECHO24, 17.7.21)

Z této oficiální informace vyplývá, že 70-75% populace ČR již v tuto chvíli má nějakou formu imunity vůči covid-19.

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/epidemie-se-podle-duska-otaci-k-zatim-pozvolnemu-rustu-siri-se-delta/2064401

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/108255/advokati-kroti-ministerstvo-zdravotnictvi-ockovani-nezletilych-bez-souhlasu-rodicu-nepripada-v-uvahu.html (19.7.21)

Británie děti do 18 let očkovat nebude, nejsou dostatečné informace: Zatímco Česko se bez seriózní debaty vrhá do očkování děti, britská vláda se rozhodla zatím neočkovat proti covidu-19 děti a mládež dokonce do 18 let, dokud nebude k dispozici více informací o vakcínách. Výjimku představují těžce nemocné děti, pacienti s Downovým syndromem nebo s oslabenou imunitou. Ti dostanou vakcínu od firem Pfizer a BioNTech, která je pro tuto věkovou skupinu v Británii jako jediná schválená. Rozhodnutí britské vlády se opírá o názor odborníků, podle kterých má většina dětí mírný průběh nemoci, a riziko nákazy tak nevyváží možná rizika komplikací spojených s očkováním, informovala dnes agentura Reuters. (ECHO24, 19.7.21)

J. Svoboda 19.7.2021 20:23

"více než 90 % dospělých lidí vykazuje imunitu proti SARS_CoV-2 i bez virového onemocnění"

Hoax jak Brno. Podej si ruku s Čákovou, trole.

Pěkný den.

J. Jirka 19.7.2021 21:43

Totéž jste tu před půl rokem psal o zavádění covid pasů.

Hnusný den.

K. Garfield 19.7.2021 20:16

No, až při další sezónní vlně (protože C19 je tady navždy jako další 4 typy koronavirů, které způsobují cca 30 % rýmy) začnou umírat očkovaní, to bude poprask a kdo za to může... Očkovaný - neočkovaný, zase budeme v jednom pytli a ve stejném srabu stvořeném médii a uzdisráčskými politiky...

M. Kvapilík 19.7.2021 20:15

Připomeňme si, že všechna opatření neberoucí v úvahu testy na protilátky jsou diskriminační, a tedy neplatná viz judikát https://www.novinky.cz/domaci/clanek/stat-diskriminuje-lidi-kteri-maji-potvrzeni-na-protilatky-rozhodl-soud-40364980

K. Garfield 19.7.2021 20:18

Hmmm... proč musí očkovaní nosit roušku stejně jako neočkovaní? Nad tím bych se zamyslel... Očkování asi žádná tečka není a nebude...

L. Turek 19.7.2021 20:38

Jsem dočasně zpět v USA a zde teď již očkovaní roušky nosit nemusí. Je to úplně rozumné? Hmmm. Ale z letadel a letišť mám z respirátorů docela nepříjemné odřeniny nad ušima.

V. Klepetko 19.7.2021 20:10

HLAVNÍ je se nepodvolit!

Přirozená imunita nás ochrání proti všemu zlému... Zde je zaručený recept na posílení buněčné imunity. Třikrát si přečtěte na Psu článek "KORONAVIRUS: Kolotoč se znova roztáčí..." Do moči neposkvrněné panny s čerstvě pozitivním PCR testem přidejte odvar se tří použitých respirátorů a po krátkém povaření si vzniklý lektvar nalijte na temeno hlavy. Výsledek se dostaví vbrzku...

Vakcinační komplot lymfocyti boubelatí!:-)

V. Klepetko 19.7.2021 20:11

"... komplot zhatí..." :-)

K. Garfield 19.7.2021 19:37

Zažil jsem zajímavou diskuzi. Ajťák a ekonom se snažili přesvědčit 4 farmaceuty, 2 doktory medicíny a jednu veterinářku (všichni cca padesátníci) o tom, že vakcína je naprosto bezpečná a zabrání šíření C19, a že by se teda měli nechat očkovat a nechat očkovat své děti taky...

Pravda, my to jenom vystudovali a živíme se tím, co my víme o očkování, jeho rizicích, užitku a smysluplnosti...

Nebýt to tak absurdní a smutné, tak se směju ještě teď...

L. Turek 19.7.2021 20:44

Víte, jestli médii oblíbený kardiochirurg nebo ještě lépe fyzioterapeut nebo homeopatiku vzívající farmaceut vyjádří pochyby o očkování, je to jako byste si pozval osvědčeného truhláře, aby Vám uzemnil zásuvku v koupelně.

L. Turek 19.7.2021 20:46

...vzývající, sorry za hrubý překlep. Na to si zazívejme.

K. Garfield 20.7.2021 7:24

Říkáte, že kdo s medicínským vzděláním vyjádří pochybnosti o rozumnosti plošného očkování proti C19, tak není ten správný odborník, nerozumí tomu... Raději věřme inženýrům, právníkům a úředníkům... Ti mají ten jediný správný názor a jsou o něm na 101 % přesvědčeni, protože se v průběhu celé epidemie nikdy nemýlili...

Očkování má určitě smysl, ale ne u celé populace. Kdybych chtěl rozvinout váš příměr, zásuvku si klidně uzemním sám, protože jsem elektrikář. Nepotřebuju úředníka, který mi na uzemnění zásuvky v koupelně povinně cpe kabel na dálkové vedení elektřiny pod mořem...

L. Turek 20.7.2021 23:19

Gratuluji Vám ke královskému řemeslu a jsem rád, že Vám v koupelně zkrat nehrozí.

Já jsem se od svých zralých dvaceti let a pak dalších 44 jako lékař v USA věnoval virologii.

Takže si s určitým přesvědčením dovoluji prohlásit, že nenechat se proti covidu naočkovat jednou z účinných očkovacích látek - BioNtech/Pfizer nebo ModeRNA na základě mRNA od maďarské profesorky Katalín Karikó, nebo vektorové vakcíny Sputnik V - je riziko pro jednotlivce i pro jeho blízké i širsí okolí.

(Uvidíme, jak Oxford/Astra-Zeneca uspěje v UK proti reinfekcím a agresivnějším kmenům, Britové to celé trochu odflákli. A Johnson&Johnson je trochu kašpárek - je to přesně první dávka Sputniku V se stejnou sníženou účinností jako jen jedna dávka prvních tří.)

Jiné než málo časté kontraindikace - třeba imunosuprese u příjemců transplantátů orgánů - by neměly hrát roli v rozhodování o tom, jestli se nechat ochránit nebo sebe nebo blízké, jak jsem už psal, vystavit riziku, byť statisticky ne příliš častému, pomalého udušení.

A oceňuji civilní tón příspěvku.