Děkujeme za pochopení.
Karel Kocourek
"česky" rhybaření
Moc česky tedy to rhybaření nezní. Zatimco v angličtině je řada slovních hříček založených na různém zápisu stejně vyslovovaného slova, tak v češtině to skoro (například mimo záměny "x" / "ks") nejde. Rhybaření je jazykový nesmysl. Anglicky je "ph" a "f" víceméně ekvivalentní, ale bez "h" by se "p" pochopitelně četlo jako "p". V češtině žádné "rh" neexistuje. Pokud v českém textu uvidíte "rh", bude se jednat o původně řecké slovo. Někdo zkrátka mechanicky uplatnil anglický pravopis z nedostatku fantazie, takže se slovní hříčka vytratila a zbyla jenom neustále omílaná trapárna.
Franta
Tak jak to presne bylo
Uvedený e-mail jsem nedostal, ale podobné už ano. Mažu to zpravidla tvrďe ihned a nezkouším co to udělá. Ale z diskuse mám trohu nejasno, jak to bylo technicky provedeno. Zaregistrovat si podruhé doménu (jak zde bylo uvedeno) samozřejmě nejde, a to nikde. Domény CZ registruje NIC a doplicitně to udělat prostě nejde. Takže šlo pouze o textový aktivní link v mailu, pod kterým byla nějaká číselná IP adresa na nějaký počítač kdesi na ostrovech ? To by ale v prohlížeči bylo hned v hlavičce vidět, že nejdu na SERVIS24, ale někam jinak (i když si toho řada lidí nevšímá, protože neví k čemu to je). Nebo to bylo provedeno dokonaleji, že v prohlížeči byl servis24 (a pak tedy jak?).
Pavel
Dobrý vtip autora
Tak banky jsou nuceny soudruhem trhem udržovat slabé (a hlavně levné) zabezpečení. Davy klientů denně stávkují pro zachování zisků bank na úkor bezpečnosti? Nebo jak to podle Vás autore funguje? Kdysi jsem měl od Spořky kalkulátor. Zkuste si o něj říct teď.
Franta
Re: Dobrý vtip autora
Nevím proč ČS kalkulátory dále nepodporuje, připadá mi to docela bezpečné řešení. Sice z terénu nic nezaplatíte (kalkulátor asi nikdo s sebou nenosí), ale bezpečnost bude asi dost vysoká. A uživatelé co kalkulátor mají ho mohou používat dále bez omezení (pokud vím), nebo ne ?
agentCIA
Toto je originál
Dobry den vazeni klienti!
Leto roku 2006 bylo pro Banku nejzavaznejsim z hlediska poctu nelegalnich operaci.Cim dal vice maji podvodnici zajem o duvernou informaci nasich zakazniku.Velke mnozstvi lidi se na nas obraci s zadosti zamezit vzniku nebezpeci ztraty peneznich prostredku z uctu.S ohledem na soucasny stav vyhlasuje Banka nasledujici mesic za mesic boje s frodem.Do 1.listopadu musi vsechny nasi klienti aktivovat novy system bezpecnosti vlastnich uctu.Provedli jsme velkou praci pro zlepseni bezpecnosti. System byl zkontrolovan uznavanymi odborniky v oboru elektronickych plateb, a vsechny nezavisli experti potvrdili ucinnost systemu proti frodu. Z duvodu nebezpeci mozneho zneuziti techto udaju podvodniky nejsou tyto data zverejnena v otevrenych zdrojich.Vy jste byl (a) zvolen (a) jako jeden z ucastniku finalniho stadia testovani systemu.
V soucasne dobe Vam navrhujeme vyuzit odkaz https://www.servis24.cz/ebanking-s24/ a standardnim zpusobem prihlaseni do Internet bankingu aktivovat novy bezpecnostni system. V aktualnim stadiu provozu jsou mozne nektere nesrovnalosti.Pripoustime jejich existenci, a proto prosim nezasilejte dodatecne popisy vznikajicich potizi, prace na jejich odstraneni jiz probihaji.
Musime Vas informovat o bezpodminecnem pouziti noveho systemu od listopadu, v opacnem pripade budou Vase ucty zablokovany do okamziku uplne identifikace Vasi osoby. Proto doporucujeme v nejkratsi mozne dobe prejit na novy bezpecnostni standard.
S pozdravem, Oddeleni Banky pro ochranu pred frodem.
Tom
Re: Toto je originál
Autor to myslím řeší obecně. Nejde jen o konkrétní případ spořky, ale toho, co může přijít. Krom toho, kdyby to bylo z té angličtiny pořádně přeložené, tak by to bylo hodně dobře "marketingově" napsané. Překladatel byl fušer, který neuměl přeložit fraud ani jako defraudaci ani lépe jako krádež, ani odfiltrovat anglikanismy a i jinak měl s češtinou potíže. Asi nějaký český teenager na úrovni manuálové english. Ale obsahově to je dobře pojaté a při aspoň průměrném překladu by to bylo velmi působivé. Dokonce to odrazuje od toho, abyste banku volali, prostě "potíže", které Banka předpokládá. Zajímavé je i to, že úvodní adresa je https, dokonce si zaregistrovali českou doménu.
HonzaD
Obsah zprávy
No obsah zprávy byl jaký byl a myslím, že mohl lidi, kteří si neustále neopakují, že takového nic nepřijde, přesvědčit, aby si klikli. Je to sice nahlédnutí do 13. komnaty, ale pokud na té stránce nečíhá SW zákeřnost, ještě by se to dalo pochopit. Pak následovala stránka s číselnou IP adresou, což je podezřelé, chyběl zámeček (přenos nezabezpečený) a chtěli údaje, které by pod zámečkem měly být Identifikaci, heslo, bezpečnostní kód. Tedy rubrika na bezpečnostní kód vypadala, že jej chtěli vyplnit celý (chudák ČS se tolik nadřela, aby jej nikdy celý nechtěla). Obávám se, že většině lidí nedochází, co to znamená, takže jsem do ČS zavolal, že bude veselo. Doufám, že v ČS řada lidí pilně zadávala požadované údaje, aby se lovec nasytil :-)
Já jsem si přečetl informace na úvodní stránce ČR
Vážení klienti,
dovolujeme si Vás upozornit, abyste se do aplikace SERVIS 24 Internetbanking vždy přihlašovali pouze zadáním internetové adresy http://www.servis24.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.servis24.cz nebo prostřednictvím Vašich oblíbených položek. Nereagujte na podvodný e-mail, který Vás odkazuje na webové stránky podobné stránkám České spořitelny a vyžaduje po Vás další zadání osobních údajů.
a již píši vir, který bude oblíbené položky ukazující na servis24 přesměrovávat na moji stránku :-). Půjde to i bez mailu :-)
Medvídek
Re: Obsah zpráv i grafika však působí naprosto autenticky.
Dovoluji si oponovat, obsah zprávy působil naprosto pitomě a proto bych na odkaz vůbec neklikal, takže nevím jak působí grafika.
Jan Hlinák
Hloupý článek, blbost uživatele nikdy nelze ošetřit
Pokud uživatel nemá dostatek inteligence na to, aby nezadával PIN kam nemá, je zbytečné něco dále řešit.
JH
Medvídek
Re: Hloupý článek, blbost uživatele nikdy nelze ošetřit
Přesně tak. Ty banky se o to sice snaží, což je chvályhodné, ale ta snaha je už z principu marná.
Jojin
Konečně
Pokud někdo odpoví na takový email,tak si snad i důsledek zaslouží.Už při zakládání účtů bývá personálem upozorněn že jejich komunikace probíhá zásadně klasickou poštou a pokud se jedná o podstatnější změny v účtu tak osobním jednáním.Dlouhá léta jsme klientem banky která měla účty"zabezpečeny"jen tím že se klient přihlásil pomocí identifikačního čísla a hesla které si zadal.Větší obavu jsem měl z toho že se nějaký šikula nabourá do mého PC a než se můj antivir vzpamatuje tak odešle tyto identifikační údaje svému vysílateli.Nestalo se tak naštěstí a i tato banka konečně začala posílat autorizační SMS.
halďák
Re: Konečně
Podotýkám, že autentizační SMS byly již v ČSOB zavedeny v roce 2002, ale ČS na bezpečnost kašlala. Každý si vybírá svůj ústav sám a nese sám důsledky svých rozhodnutí.
tomasx
autor pozapomel
na dve veci za prve zakaznik by nikdy nemel odpovidat na vyzvu mailem a za druhe i kdyby nakrasne ten mail byl od skutecne banky, tak to neco vypovida o jeji duveryhodnosti.
Ladislav N.
Některým jedincům by se přístup na bankovní účet po internetu měl "zakázat"...
Potíž je v tom, že naletí kdykoli komukoli - a na to žádná ochrana (pro ně samotné) neexistuje.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz