25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Dobrý 31.3.2011 10:33

novinari

Kdyz jsem nahodou prepnul na hlavni zpravodajstvi Novy a dozvedel jsem se, "ze doslo k taveni tyci, tedy k nerizene jaderne reakci", tak jsem si v prvni chvily myslel ze spatne slysim. 

Bohuzel i manzelka slysela totez tak to halucinace nebyla.

A nejhorsi je, ze proti tehle blbosti se bojovat neda, nerizene jaderne reakce probihaji spontalne vsude kolem nas takze vlastne "rikaly pravdu". Krute zavadejici "pravdu".

B. Uhlich 31.3.2011 12:11

Re: novinari

Já se nějak uklidňuji tím, že tyhle bláboly nějak projdou okolo nás a po čase je nahradí jiné bláboly na jiné téma.... podívejte ti odpůrci jádra na to čekali jak na smilování.... 25 let řvou jak protržení a furt nic a nejdnou to přišlo....chápu , že zažívají úplný orgasmus... musí to ven...asi je to pochopitelné. Co se týká těch médií tam je to také jasné...to, že jsou média promořené myšlenkami environmentalismu dávají najevo už dávno. Už v devadesátých letech tím byli posedlí někteří zprávaři, kteří měli ve zvyku každou zprávu o dostavbě Temelína doplňovat informací o stavu Černobylské elektrárny...., včerejší vysílání ČT bylo taky dobré...ten rozhovor s pí Drábovou byl velmi zajímavý hlavně tím co tam předváděli ti dva moderátoři.... a to raději pomíjím večerní vysílání ČRo 6 ve kterém exceluje několik "jaderných expertů" v čele s L.Rakušanovou....nehledě na to, že mně včera tamtéž zaujala zpráva, která byla do zblbnutí opakována, kde říkali, že se nezdařila oprava 4 reaktorů ve Fukušimě a že tyto budou muset být odstaveny...já tedy nevím, ale já jsem na žádných záběrech nezaregistroval, že by ve Fukušimě nazrála doba k nějakým pokusům o opravu reaktorů...to pak fakt váhám, zda dotyčný (á) redaktor (ka) není při výběru zpráv v úplném deliriu.....

Ale asi je nutné nějak překonat...oni se vymluví....téma ztratí na přitažlivosti....překryji to jiné maléry...a budeme všichni doufat, že na těch místech na kterých se opravdu něco rozhoduje dělají chytřejší lidé než jsou v médiích.... tím chci říct, že doufám, že díky Fukušimě nebudeme svítit svíčkami nebo petrolejkou... :-(

J. Schwarz 31.3.2011 12:40

Re: novinari

A divíte se, že je mezi "humanitními intelektuály" a "pracovníky médií" tolik zelených blouznivců? Vždyť  jak by to bylo krásné žít v panenské přírodě, na jedné straně výhled na zasněžené hory, na druhé na moře a ostrůvky s palmami... můžete pracovat z domova,  při všem pohodlí , data obdrží "tvůrce"  přes satelit, po sestříhání a "odborném komentáři" je přes satelit pošle zpět a už to frčí... Co kazí idylu je průmysl, elektrárny, CO2... stačí to všechno zakázat a žít naplno...

J. Jonášek 31.3.2011 12:43

Re: novinari

Bohužel Váš optimismus nesdílím. Stačí se jen podívat na Merkelovou, fyzikální chemik a podle toho co říká a jak se chová, by si člověk myslel, že se bojí i blesků a zatmění Slunce, kteréžto na nás sesílá Všemohoucí!

R. Langer 31.3.2011 13:19

Re: novinari

Otázkou je, zda se skutečný fyzikální chemik může stát zvoleným politikem. Můj názor je, že nikoliv... ;-)

B. Rybák 1.4.2011 9:10

Re: novinari

Ona se bojí nevzdělanosti a mediální manipulovatelnosti vlastního národa.

J. Jonášek 31.3.2011 12:48

Re: novinari

Ta Nova. To máte stejně jako s tím posledním obřím úplňkem. Nejblíže za 18 let! Chudák Kepler, musí se vrtět v hrobě ve frekvenci kmitů Cs v atomových hodinách...

J. Jílek 31.3.2011 10:20

technická:

Temelín je pasivní elektrárna? Že ne? Tak proč o nich autor žvaní?

J. Skotnica 31.3.2011 10:30

Re: technická:

Kde jste to četl? Projektují se, ne?

I. Vitula 31.3.2011 17:37

Re: technická:

Pro někoho je ten článek moc odborný.

J. Schwarz 31.3.2011 12:41

Re: technická:

Zato vy jste až moc aktivní, víc pasivity by vám, při vašem vzdělání, jenom slušelo...

J. Václavíková 31.3.2011 12:58

Re: technická:

To by se Vám určitě líbilo.

J. Jílek 31.3.2011 10:07

tak na matky to házejte... :-)

nejste o nic chytřejší než ony....

J. Václavíková 31.3.2011 11:28

Re: tak na matky to házejte... :-)

Taky mám po přečtení toto podezření. Nejsem sice ,,expert přes atomovou fyziku", ale i tak mé znalosti fyziky a chemie nabádají k ostražitosti, když čtu: ,,Jenomže kyslíku je tam méně než vodíku, takže se vodík začne hromadit kolem a potom stačí málo a rázem tu máme pro média přitažlivou explozi" Jistěže při rozkladu vody vzniká 2x víc molekul H2 než O2, jak jinak při molekule H2O, ovšem právě pro ten O2 to zase může bouchnout, není-liž pravda.

I. Vitula 31.3.2011 17:16

Re: tak na matky to házejte... :-)

Tak to Vám napíši jako chemik. Voda se sice rozkládá na kyslík a vodík, ale v měřitelných hodnotách až při několika tisících stupních. Při teplotě nižší se tyto prvky naopak dychtivě (a explozivně) slučují. Byl-li ve Fuku nadbytek vodíku, pak musela voda zreagovat s některými kovy v reaktoru (Zr?), kteréžto kovy by vyvázaly kyslík a uvolnily vodík (takto se dříve vyráběl vodík - rozkladem vodní páry na rozežhaveném železe, ze základky si můžete pamatovat na rekci Na nebo K s vodou). Unikající vodík se smíchal s obyčejným vzduchem a explodoval. Kyslík, uvolněný z vody v tom nehrál žádnou roli.

J. Kadeřábek 31.3.2011 18:06

Přesně tak to bylo.

Obaly tyčí ze zirkonia se začaly tavit a díky tomu se uvolňoval vodík, který byl s upouštěnou párou uvolněn do prostoru "nadstavby" kontejmentu. Proč nemají odfuky až nad střechu jsem nepochopil. V tomto uzavřeném prostoru vodík reagoval se vzduchem (jiskra se vždy najde) a vybuchl.

I. Vitula 31.3.2011 17:55

Re: tak na matky to házejte... :-)

Já jsem Jihočeský taťka a také jsem ve sdružení Start Zwentendorf. Na rozdíl od Jč matiček jsme společnost čistě nevýdělečná. Máte pravdu, nejsme chytřejší než ony, jinak bychom inkasovali z Rakouska příspěvky na svou činnost.

J. Novak 31.3.2011 9:42

Souhlas

Už proto, že o tom také něco vím, kdysi jsem měl na stole i projekt jaderné elektrárny určené pro Prahu. A tan závěr je perfektní, teď už jde jenom o to, kdy začnou "melouni" vydávat povolávací rozkazy k točení větrníky nebo rozdávat plechovky - lapače lidských "větrů". V českém kocourkově by mne to ani nepřekvapilo.

J. Šimek 31.3.2011 9:33

Autor lže a má se za chytráka.

Typický demagog, který za základ článku použije vyloženou lež, že by někdo přál jiným lidem katastrofu. Je jedno jakou, prostě neštěstí. A pak už jen do té lži buší a buší. A pokud si myslí, že se z toho vyvlíkne slůvkem "asi" pod lživým titulkem, pak používá jen bulvární postup, ale lhářem a demagogem zůstává.

I. Schlägel 31.3.2011 10:36

Re: Autor lže a má se za chytráka.

Díky za konkrétní, sofistikovanou a odborně zdatnou poznámku o problematice jaderných elektráren. Autorovi jste to opravdu natřel. Počítám, že se půjde oběsit, neboť díky Vám konečně prozřel. Pěkný den.

J. Poláček 31.3.2011 11:24

Re: Autor lže a má se za chytráka.

?????????????????????

J. Poláček 31.3.2011 11:31

Re: Autor lže a má se za chytráka.

Tak jo , přečet jsem si jěště jednou a už chápu, autor na sebe neprozřetelně prásknul že maká za prachy ČEZ-u, takže je to jasný, je to demagog, no spíše musí to být demagog. Pane Šimek, že mě to hned nenapadlo, písěň toho pěj , koho chleba , jíš. ahááááá

R. Langer 31.3.2011 13:24

Re: Autor lže a má se za chytráka.

A co si teda přejou zelení, pochlubte se? Ti samozřejmě o žádných katastrofách nemluví, že? Ale vůbec! Skoro bych řekl , že jste humorista, ale protože vás už znám, tak vím,že jste prostě jenom blbec. A o tom, kdo vás platí se ani nemusíme bavit. :-P

I. Vitula 31.3.2011 17:47

Re: Autor lže a má se za chytráka.

Víte, pane Šimku, já mám také ten dojem, že odpůrci jádra mají minimálně smíšené pocity. Tedy nepodezřívám je z toho, že by přáli Japoncům neštěstí, ale každá nehoda na JE se hodí do krámu. Když při výbuchu plynu v dolech, nebo v domě zahyne x lidí, žádnou diskusi to nevyvolá. Jistě víte, kolik asi Číňanů zahyne ročně v uhelných dolech. A nic.

B. Uhlich 31.3.2011 7:53

Další články jsou asi zbytečné....

Včerejší zprávy na ČRo 6 (dříve Svobodná Evropa) mě utvrdily, že jakékoliv další pokusy o vysvětlování záležitosti v JE Fokušima I. a II. jsou zbytečné. Kdo chce vědět ten ví...kdo nechce...tak prostě neví....   Další pokusy o jakékoliv vysvětlování jsou pokusem přelévat vodu z cedníku do cedníku. Celá věc je v režii médií a ty jsou z husta placeny zelenými khméry....jinak si nedovedu představit, proč např. v ČT si pozvou pí.Drábovou, která jim to poměrně dobře vysvětlí...ale v hned v následujích zprávách dál plácají nesmysly jak chovanci ústavu pro choromyslné. Tak pak už opravdu nechápu...., že oni nechápou, že si tímto sami sobě poskytují docela "medvědí" službu....protože pokud nebude dostatek energie jako takové, myslím, že media budou to první, co si lidé odpustí používat..... (tedy alespoň já se raději večer vykoupu v teplé vodě než abych čuměl na zprávy v TV...tedy pokud si budu muset někdy v budoucnu vybírat)

K. Křivan 31.3.2011 7:50

Zdravý rozum ?

Kdepak ! Vždyť je to tak krásně "pokrokové" se tetelit strachem z něčeho, o čem nemám ani páru, a pak ten pocit pochodovat ideologicky v sevřených řadách vpřed do světlých zítřků s drahou a nedostačující elektřinou, ....

I ta buz na Westerwelle otočila, a Anděla ? To už není ta CDU co kdysi byla.

Je to k zblití, jak Německo zblblo. K čertu s "demokracií", ve které deset hajzbáb přehlasuje devět  inženýrů.  To není demokracie ale diktatura strachu a hlouposti. K čertu s tím !

I. Vitula 31.3.2011 17:51

Re: Zdravý rozum ?

Pro nás je německá reakce velmi vítaná. Sice nám také zdraží elektřinu, ale ukáže se, co si počnou s větrníky a FV. Jak budou vykrývat výpadky, když nebude dout.

J. Kadeřábek 31.3.2011 18:14

Očekávám to s obavami.

Dovedu si představit jak Sobotka v další vládě prodává ČEZ Němcům a naše síť bude podrobena smart režimu (tj. dodávka jen když je co dodat). Nedávno jsem četl docela vážně myšlený článek od nějakého zeleného soudruha, jak bude třeba péct vánočku jen když fouká vítr.

J. Veselý 31.3.2011 7:13

Haha

Skvěle napsáno.

K. Kužel 31.3.2011 6:44

Na rozdíl od autora spíše věřím

na nastartování řetězové reakce ve špalku dřeva než na vítězství zdravého rozumu.