29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
para 2.4.2008 11:43

Zbloudilost

:-(

Bert 31.3.2008 21:21

Jeden za18, druhej bez 2 za 20

Globální oteplování se stalo politikou a náboženstvím jak pro Al Gorea, tak pro V. Klause.

Ladislav N. 1.4.2008 12:40

Re: "Jeden za18, druhej bez 2 za 20?" ... Jde o to, kdo začal prudit...

Je dobré respektovat princip akce a reakce... ;-)

kladivo na oteplovace 31.3.2008 17:12

do komory s nimi

Vsechny ty eko-bolseviky, oteplovace a euro-planovace bych vykorenil. Zaslouzi si prevychovu. Nejlepe by bylo odvezt je dobytcakem do nejake komory a nahanet do ni proudit CO2, aby sami zjistili, je-li neskody, Huuuahaaa, haaaa, heeee. ;-D

Ladislav N. 1.4.2008 12:41

Re: do komory s nimi

Nechte blbce žít...;-P

dragon 31.3.2008 17:06

mělo by se zakázat vinařství a výroba piva

při tom kvašení vzniká nějakého CO2.

Bob 31.3.2008 17:34

Re: mělo by se zakázat vinařství a výroba piva

CO2, ktorý vzniká pri akejkoľvek premene novej biomasy (vzniknutej za uplynulý rok alebo uplynulé storočie) nemôže zvyšovať koncentráciu CO2 v atmosfére, pretože ide o recykláciu atmosférického CO2  fotosyntézou a následným rozkladom. Ide o učivo zo základnej školy.

Ladislav N. :-))) 1.4.2008 12:45

Re: Re: mělo by se zakázat vinařství a výroba piva

Tak. A dnes je 1. apríla!! ;-P

karpinus 1.4.2008 20:52

Re: Re: mělo by se zakázat vinařství a výroba piva

Nesouhlas ! Základní omyl příznivců obnovitelných energií. Pálením či kvašením organické hmoty na biolíh ochuzujeme půdu o uhlík, který je v humusu a uvolňuje se dlouhodobě, postupně a vyrovnaně s novým každoročním příjmem. V půdě je uhlíku myslím 3x víc jak v atmosféře ! Pokud přestanem doplňovat půdě přirozený úbytek humusu, protože všechno spálíme, jsme schopni obsah CO2 ve vzduchu během několika desetiletí zvýšit na 2-násobek a půdu udělat neúrodnou. Nebude co jíst, a nikde se nic neurodí. A ze zbytku jídla uděláme bionaftu nebo biolíh. Zbyde jen elektrika . Fantastické. Raděj se upeču na břehu moře u Ostravy, než chcípnout hlady ...

PetrD 7.4.2008 10:20

Re: Re: Re: mělo by se zakázat vinařství a výroba piva

No není to tak, že CO2 je pro asimilaci příjmán průduchy v listech??? S půdním CO2 rostliny moc nepracují.....z půdy si berou zejména dusík...No a tak se začne opět hnojit popelem, jako to dělali lidé odjakživa.....

karpinus 7.4.2008 20:30

Re: Re: Re: Re: mělo by se zakázat vinařství a výroba piva

pane Petře, již v jiné diskusi jsem Vám naznačil, že nemáte vzdělání ve všech oborech, v zemědělství úplně nejmíň, tudíž je diskutabilní sám význam diskuse Vámi o něčem, čemu absolutně nerozumíte. Pokud neumíte pracovat s internetem a informace si neumíte najít sám, minimálně aspoň "vygooglovat", ode mě nečekejte, že Vás budu učit. Nejsem učitel. Nejdříve si najděte, co je to humus a jaký má význam, poté co se s ním v půdě děje při normálním zemědělském hospodaření a proč je třeba jej doplňovat, pak kolik je v něm uhlíku ve srovnání s atmosférou, poté se naučte rozdíl mezi hnojením organickou hmotou a popelem a rozdíl mezi zaoráním slámy a spálením slámy atd atd - a pak se můžem normálně bavit. Dokud nepochopíte, že při zmínce o humusu a jeho obnovování ve spojitosti s úrodností půdy nemám na mysli koloběh  uhlíku "vzduch - rostlina - vzduch", ale "vzduch - rostlina - půda - vzduch", je to škoda slov.

PetrD 8.4.2008 0:24

Re: Re: Re: Re: Re: mělo by se zakázat vinařství a výroba piva

Pane mistře Karpine, nikdy jsem neřekl, že jsem vzdělán ve všech oborech!!

Ano máte pravdu, zaměřil jsem se na ten váš 3x větší odbsah uhlíku - proto jsem reagoval s CO2(kterého může být v půdě od 0,5 - v extrému 50%) - což se ale týká půdního vzduchu....A s tímto uhlíkem rostliny opravdu nepracují....Ano máte pravdu a spletl jsem se....A přehlédl jsem, že již píšete o humusu - o jeho funkci v půdě není pochyb!!!!

Víte a v jiné diskusi jsem se Vás také ptal o kolik víc se dříve zaorávalo slámy??(nevím jak u vás, ale u nás vždy jen strniště....Navíc jsou další způsoby jak dodat org. látky půdě (zelené hnojení). (na tu jste mi ještě pořád neodpověděl...)

No a pokud Vám je škoda slov, tak proč chodíte na diskuse??Vždy jen napíšete nějaký příspěvek bez jediného argumentu nebo opodstatnění(krom vašeho skálopevného názoru)!!! Proč tedy do těch diskusí přispíváte, když nechcete diskutovat??? A nikdo po vás nechce aby jste mě učil - to se opravdu nebojte, o to opravdu zájem nemám.... jen mnohdy narazím na diskusi na člověka, který má ve svém oboru nové informace, které jsou v mém oboru to nejdůležitější...Promiňte, že jsem se ve vás spletl a čekal jsem od vás nějakou novou informaci z oboru,a ne jen váš osobní dojem.........

karpinus 8.4.2008 21:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: mělo by se zakázat vinařství a výroba piva

To oslovení mistře si vyprošuju. Ten, kdo z jednoduché úvahy o smyslu a dopadech dnešních tendencí udělal ekonomický a nevím jaký ještě problém jsem nebyl já, i když to bylo v jiné diskuzi.

 Co se týká slámy, dřív  prošla přes ŽV v podobě hnoje zpět na pole. nevím o žádném pálení, Vy ano ? Samozřejmě to souvisí s počtem chovaného dobytka, který je dnes možná poloviční. Tím pádem není potřeba sláma na podestýlku. A zaorávala se taky. Jenže předtím se drtí, takže Vám se to možná zdá jako strniště, ale nemusí to tak být. V oblastech s intenzivním chovem dobytka se opravdu všechna sebrala. Ale znovu se vrátila na pole jako hnůj, tj. jako organická hmota ! A to málo, co se zkrmilo, se lehce doplnilo zeleným hnojením. Co se týká zel. hnojení, jako doplněk je to výborné. Ale nikdy zeleným hnojením nenahradíte množství hmoty, které dnes zmizí do spaloven. Na zel. hnojení máte v podstatě 2-3 měsíce, srpen - září -  říjen. To není ideální čas pro co největší růst hmoty. Pokud odvezete hlavní sklizeň do spalovny, nikdy její množství nenahradíte zeleným hnojením. je to prostě praktický nesmysl.

 Co se týká problematiky diskuzí, rád budu diskutovat s těmi, co tomu trochu rozumějí, a vzájemně si můžem doplnit mezery vzdělání. Nejsem žádný mistr, jak mě obviňujete. Diskuse, kdy jedna strana nadhazuje smyšlené a nereálné problémy jenom proto, aby diskutovala, mi nedává smysl. Jak jsem už napsal dříve, je lépe si o tématu nejdřív něco zjistit, trochu o tom zapřemýšlet, a pak teprv se ptát. Např. Vaše dotazy ohledně " i dřívějšího sbírání slámy z polí" nebo "významu zel.hnojení" svědčí o tom, že  jen nadhazujete témata, aby se ukázal ten druhý. Pokud Vaše dotazy budou mít racionální základ a budou obsajhovat znalosti tématu, nemám nejmenší problém cokoliv si objasňovat. Pokud budete nadhazovat témata  bez jejich promýšlení (dotace, inflace, zel.hnojení, odvoz sláma z pole atd ), je těžké se s Vámi domluvit. Chci diskutovat, ne vyvracet neznalosti protistrany. To je má odpověď.

kladivo na oteplovace 31.3.2008 17:55

Re: mělo by se zakázat vinařství a výroba piva

Potom by byl nejvetsim znecistovatelem atmosfery lihovy (rozumnej lidovy) dum :-D. tedy mimo to, ze uz dost znecistil politicke ovzdusi, jak se na Psu muzeme casto docist, a nenechavaji tak panu premierovi a panu prezidentovi cas k tvorive a zasluzne praci.

I.L. 31.3.2008 14:29

Ledovce v Tibetu

Hezky je pohled  aktualni http://arctic.atmos.uiuc.edu/cryosphere/IMAGES/arctic.2.jpgna zasnezenou Asii, vsimneme si ze v takovem Kuen Lunu je hnedo  malem i ve vyskach

kolem 7 000 m n m  a Tibet jako celek (krome Himalaje)  je vicemene  zcela prosty snehu, na rozdil treba od vychodni Sibire ktera je sice taky sucha ale ne tolik,  tech par decimetru - centimetru  snehu  (letos pry mnohem  vic)  dela bily dojem.

honzak 31.3.2008 15:22

Re: Ledovce v Tibetu

My, co od mládí čteme horolezeckou literaturu víme, že Tibet leží ve srážkovém stínu a ledovce se jaxi nemají z čeho udělat. Pravda, moje informace jsou jen za minulých 45 let.

I. Laengsfeld 31.3.2008 15:36

Re: Re: Ledovce v Tibetu

Ono to asi  plati uz  milion let ;-) ne ale o moc dele, tibetska deska  se vyzvedla v dobe geologicky velmi nedavne. Ja narazel na ty obvykle alarmisticke zpravy o katastrofickem  ubyvani ledovcu v Tibetu, v zemi kde  vetsina  uzemi jsou bezodtoke panve  s jezery, slanymi nekdy i ve veysce 5000 m n m.  Tibet se stane zaslibenou zemi sjezdoveho lyzovani , az tam  Cinani nainstaluji masivni

umele zasnezovani :-D

honzak 31.3.2008 15:43

Re: Re: Re: Ledovce v Tibetu

Asi by to lyžování nebylo drahý, ale ta výška!!!! Mně stačí boulovatá černá ve 2,5 km a dejchám jak lokomotiva....

I. Laengsfeld 31.3.2008 16:36

Re: Re: Re: Re: Ledovce v Tibetu

Kdy ja naposled jel boulovatou cernou, uz ani nepamatuju :-PMozna by pomohl  predbezny trenink doma s kamennym kloboukem...(Tibetske mucidlo, neco ve stylu okovu umistenych na hlave, ktere predchudce dnesniho dalajlamy zrusil spolecne s trhanim noh, rezanim  usi, vypichovanim oci a dalsimi  tresty , pouzivanymi v te zemi)

D.M. 31.3.2008 17:15

Re: Re: Re: Re: Re: Ledovce v Tibetu

Jo, okovy bys potreboval Milosi. Zase menis nicky? jednou I.L. pak zase Hajzlsfeld ... - ty uz ani nevis, jak se jmenujes ;-P

I. Laengsfeld 31.3.2008 19:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ledovce v Tibetu

Jeden z nas by mozna potreboval okovy, druhy zase kazajku - ci aspon ten prasek, red bulle  ;-P

D.M. 31.3.2008 23:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ledovce v Tibetu

Milosi, prasku az mam v sobe dneska celkem dost, zapijim je plzenskou 12-kou a k tomu koruruju kanabis :-D. Takze ruku mam lehkou. Pro tebe z toho plyne to, aby ses me nepokousel nasrat, nebo...

Milosi, 2 manzelstvi ti nevysli, ta posledni stetka, se kterou si zil te pripravila vlastne stredni vek a zmizela za vidinou lepsi kariery. Neni uz na case aby ses usadil a nasel si poradnyho chlapa? Treba s chlapem by ti to vyslo lepe, :-)

I.Laengsfeld 1.4.2008 10:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ledovce v Tibetu

Hmm, je charakteristicke,  kam dokazete svest diskusi (nejen) o ledovcich. Takovymhle stylem "argumentace"  nedelate  ale zadnou reklamu  ani klimatologum, ani antiklausovcum, mily pane  A.R.  ;-P 

skeptik 31.3.2008 14:06

Nabozenstvim se spis stava Klausismus-alarmismus

Nabozenstvim se spis stava Klausismus-alarmismus, alespon na Neviditelnem psu a spriznenych bulvarnch portalech ;-)

Ladislav N. 31.3.2008 16:11

Re: IP: 77.48.19.xxx

Co to je za blábol? 8-o

kladivo na oteplovace 31.3.2008 17:44

Re: Nabozenstvim se spis stava Klausismus-alarmismus

Jak si vubec muzes, ty socanska chamradi, pochybovat o slovech a cinech pana profesora, prezidenta, inzenyra Vaclava Klause, kandidata ved, doktora honoris causa (34x) !!

Myslis, si snad, ze nas eko-fasismus nekam zavede? mozna tam, kam bys chtel - ty milovniku starych poradku. Hnuse zvrhlej (Y)

karpinus 1.4.2008 20:58

Re: Re: Nabozenstvim se spis stava Klausismus-alarmismus

Hnusný proslov. Ale k věci. Částečne souhlasím s Klausem, nesouhlasím s oteplovači. Ale jsem "sociální chamraď". Takže Tvoje vyjádření nechápu. Pokud vím, modří a zelení se drží pohromadě jak lesby, a jen díky zeleným je ten bordel. Nevím, jaký vliv na to mají socani, ale dělají to modrozelení, tak se prober.

PetrD 7.4.2008 10:23

Re: Re: Nabozenstvim se spis stava Klausismus-alarmismus

kolik z těch titulů je čestných???Teda za nic??? Je to urážka opravdových vzdělaných lidí, kteří celý život žili jen pro vědu.....

Standa 31.3.2008 12:57

V každém

státě existují vědci-klimatologové. Např. existují i ve Velké Británi, kde mají lepší podmínky pro sběr dat z celého světa než v Česku. Tam se nesbírají data jen o ledovcích, ale skutečně všechna možná data o klimatu, teplota, vlhkost, proudění adt. a zpracovávají se na počítačových serverech (velmi výkonných), které zcela určitě nemají k dispozici prezidenti, novináři či diskutéři. Na základě pravdivých údajů (naměřených na mnoha místech Země) je zpracováván počítačový matematický model, který to dokáže dát lépe do souvislostí než neznalý člověk, který si vybere jen co ho zajímá. Zatím žádný člověk na světě  neprokázal, že ve zpracovávání dat je lepší než počítač. Takže je vhodnější věřit vědcům-klimatologům než lidem neznalých (Klaus a sním duševně zpříznění) věci. Indiáni si nemysleli, že existuje bílý člověk a přece se před nimi jednoho dne objevil a byli z toho paf. Tak ať taky podobně nedopadneme.

jasan 31.3.2008 13:21

Re: V každém

zvlaste kdyz " znaly"  clovek dosadi do modelu ty " spravne" parametry.....