Děkujeme za pochopení.
Sadilek
Biopaliva
lHlavnim problemem biopaliv je vysoka energeticka narocnost na jejich vyrobu. Na ziskani ne-kterych je potreba vice energie nez se z nich ziska. Obecne je energeticka navratnost biopaliv velmi nizka.
kingtommy
ekologisti?
..to je nějaký nový výraz?? něco jako ekologici?
EKO
Nechápu
Člověk, který tento článek napsal dokázal, že má o jedno kolečko méně, nebo více.
Brník
Nechápu
článek pokládám za mimořádně fundovaný a přesto srozumitelný a přesvědčivý. Bohužel, bez vlastního názoru autora na to, jak ze skleníkové pasti, pokud je reálný a ne jen jakousi politickou hysterií, vybřednout. Takový znalec by měl jít se svojí kůží na trh a nebát se povyků.
Škoda, že autor nereaguje na námět plynové filtrace exhalátů a atmosféry.
Brník
jako ode zdi ke zdi
především, stálo by za to poohlédnout se po rostlinách, které by byly méně náročné na pěstování a zpracování. Například, bolševník velkolepý a vypěstovat z něho vydatné a odolné kultury. Tento obtížný plevel obsahuje u nás ve svém divokém stavu 30% cukru a může být používán i jako krmivo. Při velkovýrobě s ním pokožka člověka nemusí přicházet do styku.
Další otázkou je procedura odbourávání skleníkových plynů z atmosféry. Existuje český vynález na způsob filtrace vzduchu, průmyslových a dopravních exhalátů od takových plynných komponentů. A ono nic, jen samé články a politikaření.
Ivan Vitula
Výborný článek
Článek je opravdu výborný, není co dodat. Zelená politika jen ukazuje, jak cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.
Bagr
Bionafta z mrtvých koček
http://zajimavosti.espektrum.cz/ze-sveta/bionafta-z-mrtvych-kocek" target="_blank" rel="nofollow">Bionafta z mrtvých koček aneb bude se jezdit na cokolivPředem bych Vás chtěl upozornit, že článek může bát pro někoho nechutný či vulgární. Ovšem nic se nedá dělat, jeden německý vynálezce (Doktor Christian Koch (55) z Kleinhartmannsdorfu) vymyslel originální a jedinečný postup, jak se dá vyrábět bionafta. No nevím, jestli zrovna tento způsob je správný, ale zkutečně stačí je pár ojetých pneumatik, trocha nějakého plevele z té zahrádky a pár mrtvolek ze statku.Kvalitní bionafta Dle autora je kvalita této bionafty velmi vysoká! I cena by měla být velmi nízká - okolo 15 pencí za litr. Úprava není nikterak složitá, stačí celou “směs” jen zahřát na teplotu 300°, přefiltrovat přes hydrokarbon a katalytický konvertor přemění směs na bionatu. Vědec také zjistil, že z jednoho mrtvého těla kočky se dá vyrobit až 2,5litru paliva.Vše funguje jak má,takto vyrobená bionafta byla samotným vynálezcem již odskoušena, a jak sám autor prozradil, jeho auto nejezdí téměř na nic jiného, než právě na tento druh bionafty. Jak sám uvádí, najezdil tímto autem více jak 170 000 km bez problémů.
radek-v2
až nebude ropa........
nejsem odborník,ale at čtu názory jedné,nebo druhé strany,tak mi připadá,že
největší strach mají lidi z toho,že až nebude na co jezdit,tak budou muset vstát a začít
používat vlasthí nohy.
sic
Re: až nebude ropa........
až nebude ropa, vrátíme se k benzínu z uhlí
sic
je to možný ?
Kolik CO2 vznikne, když BĚŽNÝ auto ujede 100 km a spotřebuje 7 litrů benzínu nebo odpovídající množství lihu. Pro moje úvahy nahradím benzín oktanem, což sice není úplně recht, ale zas tak velkou chybu do výpočtu to nevnese.předpoklady:OKTAN 100 %- výhřevnost oktanu 44,2 MJ/kg
-měrná hmotnost 0.708 kg/l -spalovací reakce C8H18 +12,5 O2 -> 8CO2 + 9H2O
"BIO"LÍH 95 % - výhřevnost lihu 95 % 25,2 MJ/kg -měrná hmotnost 0.806 kg/l -spalovací reakce C2H5OH + 3O2 -> 2CO2 + 3H2O (nezapočteno teplo k odpaření 5 % vody )- kvašení cukru C6H12O6 -> 2CO2 + 2 C2H5OH, takže na každou molekulu lihu vznikne molekula CO2, která je odvedena do atmosféry.Auto spotřebuje 7 litrů benzínu (nahradil jsem oktanem), což je 7 x 0,708 = 4,956 kg oktanu a to je 4.956 x 44,2 (MJ/kg) = 219,05 MJ, to představuje dodanej příkon v teple 60,8 kW (to odpovídá běžnému motoru)Abychom jeli stejně, musíme stejnej příkon tepla dodat i lihem ! Takže 219,05 : 25,2 (MJ/kg) = 8,69 kg 95 % lihu a to je spotřeba 8,69 x 0,95 = 8,25 kg 100% etanolu.Ze 4,956 kg oktanu vznikne během 100 km jízdy 15,3 kg oxidu uhličitého (vypočteno ze stechiometrie).Když pojedu na etanol spotřebuju 8,25 kg 100% etanolu a to je celková produkce CO2 i s CO2 z kvašení 23,7 kg (také výpočet ze stechiometrie). Takže, když pojedu na oktan 100 km normálním autem vyprodukuju celkem 15,3 kg CO2 a když pojedu na líh, bude toho oxidu celkem 23,7 kg (i s oxidem z kvašení), což je zhruba o 55 % víc, než při pohonu klasickým uhlovodíkem.Co se týče spotřeby kyslíku, vychází pro uhlovodík 17,39 a pro líh 17,22 kg, takže vlastně žádnej rozdíl ! Jedinej rozdíl tedy je v tom, že z lihu bude víc CO2. Když na poli, na němž vyrostla příslušná plodina poroste něco jiného, nebude to spotřebovávat oxid uhličitý z atmosféry ?
Karel
Ještě levnější palivo
Lépe než zpracovávat řepku je pěstovat obilí a pálit je i se slámou v elektrárnách. Popel se pak dá použít jako hnojivo v ečkologickém zemědělství. Elektřina by sloužila v pekárnách, chléb by nesl značku "vyrobono za použití ekologické elektřiny" ,
Martin
Demagogie
Jednou nastane den, kdy vylezu z baráku a půjdu si zatřelit svího zelenýho demagóga.
Už se těším
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz