28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

VĚDA: Nenávist se šíří z „temných tůní“

Co podniknout proti islamistům, rasistům nebo neonacistům, kteří se organizují na sociálních sítích? Američtí vědci nabízejí strategie pro boj se skupinami šířícími nenávist po internetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Černý 1.9.2019 19:06

A co nenávist šířená médií hlavního proudu ?

Co vědci na to doporučují ?

P. Zinga 1.9.2019 14:43

Nenávidím lepšoidy,

bojující s nenávistí...

J. Kanioková 1.9.2019 21:02

Já taky,

zvyšuje to míru pokrytectví, alibismus !

K. Janyška 1.9.2019 9:56

Jak můžete vědět co je správné, když to správné neznáte ?

Kašlu vám na názory, za ty špatné se ve školách odjakživa dávájí pětky. Musíte všichni k tomu, co lidstvo už ví. K vědě. Ta špičková společenská se nazývá kompozitivní teorie a popisuje nejpřesněji ze všech, jak lidský svět vyrostl a na jakých základech a principech stojí. Když to nevíte, jste dezinformátoři. Všichni... Dzp.

J. Anděl 1.9.2019 8:45

Co je podstatou nenávisti?

Je tím orientace na vlastnosti a chování ostatních lidí. Někdy konkrétních lidí, někdy skupin s nějakými společnými vlastnostmi.

Nenávist může být živena vlastní špatnou zkušeností. Může však být živena i ideologickou masáží, která i člověka bez osobní špatné zkušenosti obrací proti nějaké skupině, která se nechová "správně". Živena uctíváním určité sady pravidel, kdy je pro nenávidícího bolestivé jen vědět, že někdo se chová jinak a daná pravidla nedodržuje a (ještě hůř) neuctívá! A to, opakuji, i když to na toho člověka nemá žádný přímý vliv a dopad, nijak mu to neškodí.

V tomto směru není rozdílu mezi tím, jestli jsou nenáviděnou skupinou transsexuálové, muslimové, černoši, bílí heterosexuální muži s toxickou maskulinitou, tupí Češi, nebo třeba nedostatečně vzdělaní starší lidé z venkova.

S vnější skupinou se lze vypořádat různě. Vražedně, genocidou. Nebo legislativou, která určité chování, myšlenky, názory atp. zakáže a trestá - vězením, pokutami. Lze také veřejně znectít, vyhodit z práce, znemožnit publikování.

Mentální orientace na to, co dělají (špatně) druzí, je jedním z typických atributů levicové politiky. Včetně té, nazývané extrémně pravicovou. Svojí roli tu hraje i strach, ale nebudu fušovat panu Brzákovi do řemesla :-).

J. Anděl 1.9.2019 8:47

Neškodí to?

Dodatek k druhému odstavci: samozřejmě nenávidějící to neformuluje tak, že ho uráží, že se někdo chová jinak. A nemůže přímo říct: škodí to mně. Ne, je to nahrazeno podezřelou formulací, že to škodí společnosti.

J. Černý 1.9.2019 19:08

Re: Co je podstatou nenávisti?

Co musi absolvovat dostatečně vzdělaný člověk ? Plzeňská práva nebo Universitu Jana Amose Komenského ?

J. Anděl 1.9.2019 20:01

Re: Co je podstatou nenávisti?

Nevím, co znamená dostatečně vzdělaný.

J. Krynický 1.9.2019 1:01

Zveřejnil rasistický manifest ...

Tak jo.

Četl jste ho?

Dotyčný australan byl ekologistický magor bojující proti přelidnění a vybral si nejusilovněji se množící skupinu, ovšem to se greténům v médiích nehodilo.

T. Hraj 1.9.2019 0:18

Proxima cenzury

Autor by se měl dále věnovat spíš astronomii. Ta je nezáludná. Hvězda ja hvězda a planeta je planeta.

Nebo možná by stačilo, kdyby si uvědomil, že nenávistné skupiny a tůně se chovají jako kvantové objekty. Tj. závisí na pozorovateli.

J. Kopis 31.8.2019 13:48

Zlo se dá šířit i v podobě

na oko dobro konajícím jednáním. Autor se však zaobírá především následkem, nikoliv však příčinou! Bez poznání a pojmenování příčiny, nelze řešit následek!

Ś. Svobodová 31.8.2019 13:25

To jsou vědci?

Vědec by věděl, k čemu naprosto totožné pokusy vedly. Má k prostudování tisíce svazků z bývalých komunistiských států, které tyto praktiky zavedly. Nakonec měl každý nenávistný i svého osobního agenta. A výsledek?

P. Rada 31.8.2019 21:50

Re: To jsou vědci?

Naprosto totožné pokusy lze dělat jen v exaktních vědách jako je např matematika a to ještě jen v některých podoborech.

Vědecky lze totiž doložit i zdůvodnit, že v komplexních systémech - kterým společnost bezesporu je - naprostá totožnost neexistuje.

I. Dekyský 1.9.2019 4:47

Re: To jsou vědci?

A proto jsou společenské vědy bez výjimky šarlatánstvím a prolhanou demagogií.

B. Hamal 31.8.2019 13:02

Na internetu se z temných tůní" začíná šířit

nenávist vůči nenávistným skupinám...

L. Zemek 31.8.2019 10:57

Dokonale dezinformační článek

a názorný příklad toho, jak nálepkovat a dehonestovat ty, kteří nesdílejí ten "jediný a správný názor" na tento svět. Přesně takoví, jako autor článku, slídí na sociálních sítích, mažou příspěvky a zablokovávají účty. Před takovým člověkem, jako autor článku, si dnes nemůžete být ničím jistí.Jsou to takoví zběsilí "e-svazáci".

J. Vintr 31.8.2019 10:14

Autor je takový užitečný idiot

který "argumentačně" nahrává zavádění cenzury na internetu. Ta takzvaná "nenávist" je většinou vyjádřením racionálních názorů na to, co se kolem nás děje a co oficiální a mainstreamová média líčí programově v růžových barvách. Od "nenávistných" projevů na internetu k vraždám je tak daleko, že to ani nejde změřit. Politicky motivované vraždy a atentáty tady byly od nepaměti a lidé k tomu žádný internet ani jiné sdělovací prostředky nepotřebovali. I různé revoluce a vzpoury vznikaly bez toho, že by se na ně lidé domlouvali na internetu. Dnešní svět, prošpikovaný informačními technologiemi a možností sledování každého člověka naopak dává vládnoucí noci prostředky čemukoliv takovému zabránit v zárodku a po libosti manipulovat s veřejným míněním. Tomu také slouží to strašení "nenávistnými projevy" na internetu.

P. Lenc 31.8.2019 10:49

Re: Autor je takový užitečný idiot

Vidím to stejně, nakonec cenzuru je třeba nějak "vysvětlit".

J. Ganaur 1.9.2019 11:53

Re: Autor je takový užitečný idiot

Připojuji se.

K. Janyška 31.8.2019 9:28

Co je to spontánní řád lidského světa a kompozitivní teorie,

mudrlanti ? Nevíte ? Pak jste nevzdělaní a nemáte žádnou šanci bojovat proti dezinformacím. Sami je totiž plodíte... Dzp.

J. Fridrich 31.8.2019 9:27

U toho hledání, jak je to s tím nepřátelstvím a napadáním

U toho hledání, jak je to s tím nepřátelstvím a napadáním nevinných lidí v našem Světe je třeba se jednoduše zeptat - " kdo s tím obvykle začal a začíná " - a to myslím víme, tedy někteří....

Je to kauzalita-příčinnost. Každý následek má svou příčinu a každá reakce má předchozí akci...

Z. Lapil 31.8.2019 10:06

Re: U toho hledání, jak je to s tím nepřátelstvím a napadáním

Tak.

Bohužel to celé vede tak daleko do minulosti, že je to pro praxi k ničemu. Přijde mi celkem nesmyslné nenávidět se s někým proto, že jeho pradědeček dal mému pradědečkovi v hospodě židlí, když se prali o prababičku, která stejně mezitím odešla s někým třetím.

Ony i ty česko - německé předválečné, válečné i poválečné křivdy jsou 100x ohřívanou (a proto už dávno zkyslou a hnusnou) polévkou, nemluvě o konfliktech křesťansko - muslimských, které sahají od Španělska po Cařihrad a Jeruzalém.

Čímž opravdu nepropaguju předání Sudet Němcům, Hostýna Turkům a Trenčína pohanům (Římané).

J. Fridrich 31.8.2019 10:59

Re: U toho hledání, jak je to s tím nepřátelstvím a napadáním

To máte pravdu, k Sumerům, Egypt'anům a starám Řekům chodit nemusíme, ba ani k Rakousku-Uhersku... To jsou ti pradědečkové..

Ale k tomu, co se děje nyní na tak zvaném Západě, hlavně v Evropě s protiprávním otevření hranic nelegálním a nepřátelským muslimům, aby v Evropě vraždili, znásilňovali ženy i děvčata a dělali z našich měst neobyvatelné lokality - TAK TO BYCHOM ŘEŠIT MĚLI...

P. Rada 31.8.2019 21:43

Re: U toho hledání, jak je to s tím nepřátelstvím a napadáním

Migraci také vnámám jako vážný problém. Podobně vážný, jako závislosti na surovinách s oblastí odkud k nám migrace směřuje. A podobně vážný jako externality které vypoušíme - pardon "rozptylujeme" - nehledě na hranice. A podobně vážný jako neschopnost vybudovat civilizaci která by byla nezkorumpovatelná a lákavým systémovým vzorem který by se přes poravdovou životaschopnost začal šířit naopak od nás ven a zpětně nás obohacoval rozvojem vskutku přátelského prostředí i v zahraničí...

Pokud chce někdo řešit jen nějakou pohodlnou ale sotva polovičatou položku - např stavbou zdi - pak to sice může zafungovat ale nejspíše zas sotva polovičatě. Ti nejvlivnější totiž už nyní přilétají letadly, ubytovávají se luxusně ... a třeba pomohou i se stavbou nějaké té zdi, aby se zavděčili, aby jim ledacos prošlo, zabydleli se... a pojistili si svou narůstající vlivnost která posléze umožní zbudovat mosty i přes zdi které pomáhali stavět.

Z. Lapil 31.8.2019 23:52

Re: U toho hledání, jak je to s tím nepřátelstvím a napadáním

Naprostý souhlas.

Dokonce tvrdím, že v dodržování práva a zejména byrokratických postupů je EU opravdu dobrá, tak jak je možné, že "najednou" nefungují hranice, nefunguje obyčejná registrace příchozích - to je těch slavných 16 kolik identit u jednoho člověka, to je těch několik set tisíc lidí, kteří byli zaevidováni a zase zmizeli...

Co tím chci říct: nelíbí se mi, když se věc už tak dost emotivní řeší emotivními výkřiky. To, že muslimové mají právo (chtít!) jít za lepším mám za neoddiskutovatelné a to, že my máme právo neživit každého, kdo se prohlásí za uprchlíka, je - probůh - taky samozřejmý fakt, jenže to je tak trochu filozofie čili nekonečný příběh.

Potřebné je řešení tady a teď, v takovém případě musí nastoupit právo: máš pas a vízum? Fajn. Nemáš? Tady se budeš každý týden hlásit. Nemáš-li peníze, tak tady máš postel, jídlo 3x denně a koště a tahle ulice bude čistá. Dodržování zákonů je samozřejmostí, zejména se nečůrá v parku a nesahá na děvčata.

J. Fridrich 1.9.2019 14:02

Re: U toho hledání, jak je to s tím nepřátelstvím a napadáním

Ještě víc zjednoduším - máš pas a jedeš k nám na 1-2-3-4 týdny na dovolenou a nejsi v naší databázi zločinců a problémových, tak tě pustíme k nám do naší země. Máš pas a podklady zdravotní nezávadovosti a chceš k nám jít pracovat, studovat ? Prověříme tvou minulost, znalost našeho jazyka a odbornost a zvážíme to, zda tě k nám pustíme a na jak dlouho.

Nemáš pas - TAK K NÁM NESMÍŠ... Čelem vzad a odchod zpět, odkud jsi přišel...

Jednoduché - a hlavně podle zákona v podstatě všech zemí. Proč to tak nefunguje ? To by se měli zeptat občané svých politiků - a VYŽADOVAT TO...

R. Vacek 31.8.2019 8:13

A je vůbec potřeba proti nenávisti bojovat?

Mnohá nenávist snad ani nenávistí není a je tak jenom označována těmi se správným názorem.

A extremistům všeho druhu je lepší nechat svobodu slova, protože jak jinak máme poznat, že se jedná o extremisty a že jejich názory jsou vadné?

F. Navrátil 31.8.2019 7:05

Dvě formy nenávisti

Bojovníci proti nenávisti rozlišují nenávist správnou a špatnou. Třeba odpůrci gretenismu jsou příkladem té hnusné nenávisti, proti které je třeba bojovat. A na druhé straně nenávist proti odpůrcům klimatického alarmismu je ta správná, kterou je třeba nejen přehlížet, ale i podporovat.

P. Jášek 31.8.2019 7:04

A co

černí a žlutí rasisté?

Z. Lapil 31.8.2019 9:54

Re: A co

Coby? Totéž.

Ačkoliv... Není to totéž. Černí a žlutí rasisté jsou moji otevření nepřátelé, ti bojují svůj boj. Bílí rasisté jsou, stejně jako já, bílí, a domnívají se, že bojují (i) za mě. Nejsa rasistou jsem uražen, že jsem s nimi v jednom pytli a rád bych je přesvědčil, že existují lepší způsoby (a důvody!!!), jak pracovat pro lepší budoucnost.