29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

VĚDA: Druhé vlně covidu jsme nezabránili

V polovině března jsem psal o tom, že Evropa a USA měly na reakci vůči epidemii koronaviru dva měsíce a daleko více času, než Čína a státy na východě Asie, jako jsou Jižní Korea, Japonsko, Tchaj-wan a další.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Wágner 18.10.2020 20:38

Toto krátké video stojí za shlédnutí. Uzdravený Čtvrtníček poslal vzkaz Klausovi a Šmuclerovi:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/video-uzdraveny-ctvrtnicek-poslal-vzkaz-klausovi-a-smuclerovi-124533

V. Církva 14.10.2020 18:29

Napsal bych to takto. Když se do toho nebude plést stát budou nemoc šířit ignoranti a pitomci a rozumná většina se stejně bude chovat rezervovaně. Infekce se bude šířit rychleji a ekonomika se zabrzdí. Když se do toho stát plést bude, udělá se pár přehmatů ale na ignoranty bude metr. Rozumní lidé se budou chovat stejně, ale infekce od ignorantů bude míň a je šance dřív ekonomiku rozjet. Nakonec tuto mou teorii potvrzuje Švédsko.

Dogmatičtí pravicoví extrémisté (rozdíl od rozumných pravicově laděných lidí) si myslí ze každý je jako oni. Rozumný, zdravý inteligentní. Zapomínají že svět takový není. Musí se řešit i kriminálníci, hlupáci, AntiFa, Piráti a další cvoci. Bohužel někdy to po dobrém nebo samo nejde. Někdy se musí alespoň dat návod, jindy i tvrdé ale rozumné restrikce.

Š. Hašek 14.10.2020 21:24

Napsal bych to takto:

jsem ingnorant a pitomec, který programově šíří nemoc. Nemoci. Již cca 65 let.

Dále jste již jen dal dohromady "pejska a kočičku" s jejich vařením. Švédsko blbne, to jo.

P. Novák 14.10.2020 17:53

Neumírají pouze lidé, kteří by už stejně zemřeli na jinou chorobu, praví autor.Je úžasné, že koronavirus dokáže zabránit jejich úmrtí ;-D

V. Wagner 14.10.2020 18:10

Pane Nováku, tato věta se dá interpretovat dvěma způsoby. To máte pravdu. Vy pochopitelně víte, v jakém smyslu ji myslel autor. I to, že jste považoval za nutné v diskuzi toto ventilovat, vypovídá něco o Vašem charakteru a Vaší představě o diskuzí problémů, které před námi stojí.

P. Novák 15.10.2020 14:50

Dobrý den, pane Wagnere. Omlouvám se, pokud můj příspěvek vyzněl cynicky. Chtěl jsem jen upozornit na to, že autor má chybu v myšlení. Ta věta má logicky jen 1 význam.Ten, který jsem napsal. Máte množinu lídí, v ní podmnožinu těch, kteří by už stejně zemřeli na jinou chorobu." Pouze" znamená, že se to týká pouze,jen,toliko,výlučně této podmnožiny. A co se jí týká, podle autora? Že lidé z této podmnožiny neumírají. Rozumím tomu,že autor měl na mysli, že umírají nejen (nepouze) lidé, kteří by už stejně zemřeli na jinou chorobu. Ale tvrdí opak. A to plyne zřejmě z toho, že jeho (nejen jeho) duševní vývoj se zastavil na 2-hodnotové logice: buď něco je, nebo to není. A to bez přemýšlení používá za všech okolností, bez ohledu na význam použitých slov. Jeho mozek není schopen zpracovat význam použitých slov. O tom,že máme v češtině i logiku 3-hodnotovou zřejmě nemá ponětí. Když si položíme otázku:"Umírají pouze lidé, kteří by už stejně zemřeli na jinou chorobu?", je na ni jediná správná odpověď : ne !! Nikoliv neumírají !! Vždyť to není pravda!! Čeština, bohužel, má potíže s pochopením významu slov "ano" a "ne". Čeština nepochopila smyl záporu,zakladní jednotky logiky.

V. Wagner 15.10.2020 15:26

Aha, takže Vy pochopitelně víte, že čeština používá někdy zápor v možná ne úplně logickém významu. Vzniká tak řada vět a tvrzení, jehož významu každý Čech rozumí, ale dá se Vašim způsobem napadnout.

Váš útok je tedy na češtinu a její nelogičnost. V tom se s Vámi přít nebudu, nejsem jazykovědec. A článek jsem opravdu nevěnoval jazykovědě, ale problémům s epidemií.

Jak už jsem však psal, o Vašem charakteru, schopnosti diskutovat k tématu a logicky uvažovat tyto Vaše příspěvky říkají vše . Tedy abych používal zápor v jasném smyslu: "říkají vše o Vaších neschopnostech". Vyjádřeno správně hovorovou češtinou by to bylo asi smazáno :-)

P. Novák 24.10.2020 13:47

Dobrý den,pane Wagnere. Těší mě, že jste si napsáním svého příspěvku ulevil.Svůj příspěvek jsem napsal proto, abych upozornil veřejnost, že píšete nepravdu, pokud přímo nelžete, a tím mrzačíte myšlení tisíců či milionů čtenářů (nevím,kolik jich čte Psa).Nesnáším, když novináři, redaktoři a j. hrubými chybami v myšlení ovlivňují myšlení milionů posluchačů či čtenářů, z nichž část s nižší inteligencí to začne považovat za správné a používat to též.Vysvětlil jsem Vám, v čem děláte chybu. Výsledek mého snažení je takový, jako kdybych házel perly sviním. Stále trváte na tom, že "Neumírají pouze lidé, kteří by už stejně zemřeli na jinou chorobu .", ačkoliv zejména tito lidé umírají.".Buď Vám Vaše ješitnost nedovoli příznat chybu a odvádíte pozornost jinam, nebo nechápete smysl a souvislost jednoduchých vět. Dělal jste si někdy test svého IQ ?Když nejsou argumenty, zbývá jediné východisko - útočit na osobu protivníka, nalézt na něm chyby.

V. Wagner 14.10.2020 17:31

Pro všechny, kteří tady epidemii zlehčují. Na konci října budete mít možnost zhodnotit, jaká bude realita:

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nemocnice-kapacita-koronavirus-uzis-optimisticky-scenar.A201014_141954_domaci_remy

P. Vychodil 14.10.2020 16:09

na úrovni atomových/subatomových a kdovíjakých jiných částic vědci přiznávají, že pozorovaná realita závisí od pozorovatele(anebo působu měření). podle principu"jak nahoře, tak dole" totéž nutně bude platit i pro společenské jevy.

tudíž je přirozené, že každý jeden vnímá své okolí, chcete-li realitu, objektivem svého dalekohledu, který je formován vzděláním, výchovou, zkušenostmi, atd...pokud si diskutující neuvědomí toto omezení, a nebudou ochotni obětovat svoji "zabetonovanou" perspektivu za nové obzory, pak je jakákoliv diskuze zbytečná...

jihoameričtí indiáni, kteří se nikdy nesetkali s plachetnicemi, je na moři prostě neviděli...zdá se neuvěřitelné, že ? tak jako tyto kmeny, tak i my, dle svého světonázoru, vytěsňujeme a ignorujeme, desinterpretujeme (podvědomě) ta fakta, která nám nekonvenují...

některé pasáže článku jsou toho důkazem...

P. Rada 14.10.2020 16:57

Šamani těch indiánů ty lodě ale uviděli, řekli to lidu ... a od té doby je i všichni potomci vidí.

S COVIDem to může dopadat podobně - i když né tak rychlým zlomem. Naši "šamani" už na něčem pracují... a tak až se správně dovtípí ... snad na něj budem časem vnímaví jen jak na rýmičku.

M. Pivoda 14.10.2020 15:12

Hlavní poučení z druhé vlny koronaviru v Česku: S preventivními opatřeními je třeba začít včas, než se epidemie rozjede mimo naši kontrolu.

Podobně uvažují i v USA o prevenci klimatických změn: We need to act now if we’re going to hit our 2050 climate goals.

Climate scientists have found that any scenario that prevents the planet from shooting past 1.5 ̊C of warming requires effectively eliminating greenhouse-gas emissions by 2050.

What that would entail: In its annual report released on Tuesday, the International Energy Agency (IEA) has taken a detailed look at how we could get there. In just the next decade the world would need to slash global carbon emissions by 45% from 2010 levels, increase the share of renewables like wind, solar, and geothermal power in worldwide electricity generation from 27% to 60%, and nearly quintuple annual additions of solar power, among other measures.

Anything else? The IEA’s net-zero scenario also entails major changes in personal behavior, including replacing all flights of an hour or less with low-emissions options (like hydrogen trains or buses), and sticking to walking or biking for any trips under 3 kilometers (1.9 miles).

Zdarma překladač Google je dostupný zde: https://translate.google.com/ České přísloví praví: "Darovanému koni, na zuby nehleď!" Google překladač sice nerozumí sémantice lidského jazyka, není tedy ve svém překladu dokonalý, ale něco užitečného o obsahu textu přece jen sdělí - a hlavně zdarma!

V. Petr 14.10.2020 15:42

Tento blábol překládat netřeba.

Stačí přejít na atom, a "problém" CO2 je vyřešen!

M. Pivoda 14.10.2020 16:07

No ano, prostřednictvím atomu se sice vyřeší jeden existující problém, ale založí se tím jiný vážný problém. Či spíše několik dalších problémů.

P. Rada 14.10.2020 17:07

Pan V.P. může mít v druhé větě pravdu - i když to nejspíš sám nechápe.

Dejme každému primitivovi do rukou energii ve velikosti podle libosti (třeba atomovku...?) a jednou provždy nabude platnosti úvaha o "vyřešení" a to i dalších souvisejících problémů.

V. Kučer 14.10.2020 18:59

Pokud by zelení nezablokovali dostavbu Temelína bylo by zde o problém méně.

M. Pivoda 14.10.2020 14:37

Začněme něčím vyloženě pozitivním. Totiž, vyhlášený lockdown (v důsledku koronaviru) bude určitě dobrou průpravou pro budoucí astronauty pro jejich delší pobyt na Měsíci či Marsu.

Autor Wagner končí svůj článek následovně: "... návrhem Zelené dohody. Ta v budoucnu hrozí asi ještě větším průšvihem. Kolaps energetiky bude mít totiž ještě dramatičtější dopady."

Můj závěr: Souhlasím s tím, že cesta do naší budoucnosti sice vede po hrbolaté cestě, ale v "modravé dáli naší vzdálené budoucnosti" vidím (na rozdíl od autora Wagnera) více technologických příležitostí, než průšvihu. Samozřejmě kumšt bude v dosažení té správné pozitivní motivace většiny občanů.

V. Bok 14.10.2020 15:12

No, vývoj věd zejména těch humanitních mnoho optimismu zrovna neskýtá. A bohužel, jejich protagonisti teď získávají temeř absolutní politickou moc a své názory prosazuji násilím, podporováni současnou právní vědou...

P. Vychodil 14.10.2020 16:16

jo, ať trénují supermani kosmonauti, zatím se nedostali nikam...a zdali byli na měsíci, o tom kriticky smýšlející člověk úspěšně pochybuje...

co mne zajímá, jak je to s tou pozitivní motivací občanů s ohledem na energetickou budoucnost ? no jsem pozitivní, na chalupě mám kachláky, les za rohem...přemýšlím o ostrovním energetickém systému...

V. Bok 14.10.2020 14:16

Pane Wagner, docela mi se... Vy a p. Flegr. Vaše předpovědi a vývody jsou až příliš přesné .... No jo, sttistika je docela složitá věda. Mám k ní úctu. I když mám zkoušku u prof. Myslivce blahé paměti...

D. Bystriansky 14.10.2020 13:07

Ředitel Sekce soudního lékařství a patologické anatomie Ústavu pro dohled nad zdravotní péčí na Slovensku MUDr. Mgr. Michal Palkovič, PhD., MHA, MPH vysvětluje rozdíl mezi úmrtím „na covid“ a „s covidem„.

vystačí od asi 6.minuty: co Vy na to, diskutující?

http://www.nespokojeny.cz/jak-vznikaji-statistiky-mrtvych-na-covid-a-proc-je-az-90-falesnych/#more-2586

P. Vychodil 14.10.2020 13:58

super, díky za sdílení...obávám se ovšem, že zde přítomným hypochondrům nelze nijak pomoci, no oni asi sami umřou strachem:-):-):-)

Š. Hašek 14.10.2020 14:00

Jo.

Jak říká můj lékař (mluví s dospělými, tak občas jak Vančura):

To máte tak, pane Hašku, pokud Vás zachvátí a rozseká automobil a náhodou se zjistí, že jste lítal v nějakém raku (který jste Vy a system nějak zanedbal) ...... tak, šikovní dochtoři, televize, pozůstalí, advokáti, pojišťováci životní - z toho budou žít roky. U nás moc ne, v Americe už jo.

S tou chřipkou taky, tak nějak podobně.

J. Kindl 14.10.2020 11:21

Je to opravdu druhá vlna, anebo stále první. Jak je známo od března do května se u nás provádělo minimum testů o proti jiným zemím. Zjistilo se, že rychlotesty z Číny mají chybovost 70 procent. Prymula v mediích řekl, že to není 70 procent, ale 30 procent. Takže, když vláda zrušila opatření, přesně nevěděla, kolik je vlastně nakažených.

Š. Hašek 14.10.2020 12:03

Vir, počasí, nálady ........ neznají přímkový průběh. Vlny bych nechal mořím.

Testy bych ponechal pro speciální oblast, chybovost veliká, nákaza přijde za hodinu po "úspěšném testování".

Došlo to tak daleko, že se volá po opakovaném testování, po dnech.

Vir skončí, "až on bude chtít/dojdou mu síly/bude se žrát sám". Bylo vždycky.

J. Kindl 14.10.2020 11:16

Prof. MUDr. Jiří Beneš, CSc. (přednosta Kliniky infekčních nemocí 3. LF v Nemocnici Na Bulovce):Pokud velmi intensivně testujeme , je logické , že nacházíme více pozitivních případů .Prokázána přítomnost viru v organismu člověka však neznamená, že jde o nemoc. Virus v okamžiku testování už může být neaktivní neškodný nebo se s člověkem jen setkal a k onemocnění nedošlo. Množství pozitivních testů u populace, jež je normálně zdravá a neznamená nic špatného. Kdyby se tímto způsobem testovala jiná infekce, například chřipka, tak by pozitivních byly ne stovky, ale tisíce. Pramen : profesor MUDr. Jiří Beneš

V. Wagner 14.10.2020 11:36

Pane Kindle, opravdu můžete zachytit už infikovaného v době po prodělané nemoci, můžou být i falešně pozitivní výsledky testu (podrobněji popsáno zde: https://www.osel.cz/11392-jak-to-je-s-falesnou-pozitivitou-testu-na-koronavirus-sars-cov-2.html ) . Takže pochopitelně nemusí hodnota pozitivně testovaných odpovídat počtu infikovaných (nositelů viru) a počtu těch, kteří onemocní nemocí COVID.19. Ovšem z dat u nás i ve světě víme, jaký je zhruba poměr mezi počtem pozitivně testovaných a počtem těch, kteří skončí v nemocnicích a počtem těch, kteří zemřou. A to je ta podstatná informace. Takže informace o počtu pozitivně testovaných v současné době nám říká, kolik bude za týden a dva nových případů ve špitále a kolik zemře. Zase to není číslo úplně přesné, má jistou nejistotu, která však není velká. Což jsem psal i v článku.

A vysoká infekčnost viru, jeho rychlé šíření a daleko vyšší podíl vážně nemocných a mrtvých je důvod, proč je potřeba u něj testovat a u chřipky to není potřeba. Chřipka Vám tak rychle a dramaticky nemocnice nezahltí.

D. Bystriansky 14.10.2020 13:15

Pane Wágnere, máte informace o postupech a pokynech v ČR při prohlašování úmrtí tzv."s covidem"? Je to průhledné a nezavádějící? Děkuji za odpověď.

P. Vychodil 14.10.2020 14:03

pane D.B.

již jsem se přesvědčil, že dotyčný pán ze svých argumentů vytěsňuje fakta, které mu jeho mysl a jeho světonázor odmítá přijmout. Je tristní, že jako jaderný fyzik/vědec může mít tak omezený obzor. Jenom se děsím, že takoví lidé snad navrhují jaderné elektrárny...

D. Bystriansky 14.10.2020 14:27

Od fyzika zde:

https://www.youtube.com/watch?v=cBV1z1m9sE8