28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

VÁLKA: Dobří na smrt

Burjatsko má po Dagestánu nejvyšší počet padlých na Ukrajině. Pohřby se konají prakticky každý den. V Ulan-Ude probíhají hromadná rozloučení ve sportovním komplexu Lukodrom. V jiné části budovy děti trénují lukostřelbu, píše Elena Trifonova z nezávislého webu Lidé Bajkalu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Heidlerová 5.7.2022 20:52

Udivuje mne, že za Rossiju jsou ochotní jít bojovat etnika, vůči nimž jsou rusáci nepřátelští a v podstatě na nich provádějí genocidu. Očekávala jsem spíše, že podmaněné národnostní menšiny proti rusákům povstanou nebo projeví občanskou neposlušnost. No ostatně, nás osvobodili Rumuni, po nich doskákali středoasijští bojovníci na stepních konících a teprve pak přišla SMERŠ a Rudá armáda. Rv

J. Vintr 5.7.2022 21:45

To my bychom měli povstat proti Fialovému hnusu, který nečinně přihlíží tomu, jak se naš úhlavní nepřítel chystá spáchat genocidu na nás. Až budou lidem brát střechu nad hlavou, protože nebudou mít na splácení hypoték nebo nájmů, až jim budou vypínat elektřinu a plyn (pokud vůbec nějaký bude), protože nebudou mít na placení záloh, tak už bude nejspíš na nápravu pozdě.

V. Heidlerová 5.7.2022 22:44

Vás by bylo škoda, kdybyste se stal obětí genocidy. Tož nepoužívejte kondicionál a povstaňte, háááá!!!;-D

J. Vintr 6.7.2022 10:38

Můžu vám garantovat, že vás nejpozději do Vánoc ten humor přejde.

F. Žůrek 5.7.2022 19:14

Ano, vážená dámo Sulovská! Poděkujte na prvém místě Volodymyru Zelenskému. Lidé co jsou běženci z Ukrajiny a lidé co umírají na Ukrajině jsou výsledkem tohoto: DEJTE MNĚ ZBRANĚ A JÁ JDU NA NĚ! Tož tak tomu je!!!

V. Heidlerová 5.7.2022 21:07

Je to naprosto naopak. Jako diskutér jste už profláknutý. Nevím, že by Ukrajina šla na RuSSko. Číst vaše příspěvky, rudý Žúrku, dobré je sáhnout po topůrku. Sláva Ukrajině! [UA]V

V. Podracký 5.7.2022 17:16

K níže uvedeným komentářům:

Rusko nemůže Ukrajinu okupovat celou. Neutáhne tak velké území. Může pouze tam mít přátelskou vládu. To se nestane způsobem, který zvolilo. Může ovšem udělat na východě země republiky s ruským obyvatelstvem, které budou na Rusku závislé. Tímto směrem bych doporučoval vést úvahy, protože jinak z úvah vznikají jen bláboly, do kterých se promítají zbloudilé myšlenky vznikající ze špatného pochopení současnosti a minulosti.

R. Polášek 5.7.2022 17:46

Jenže Russko nedělá klasickou okupaci zanírání území i s jejich obyvateli. Totálním rozbíjením infrastruktury vyhání většinu Ukrajinců z dobytého území pryč do emigrace. Zbylé Ukrajince, kteří by se mohli vzpouzet, buď rovnou likviduje nebo přesídluje po vzoru Stalina do zaostalých částí Russka. A mezi těmi zbylými stoprocentně loajálními vybírá lidi do kolaboranstkých separatistických vlád separatistických republik a nechává veškeré udržování pořádku na těch republikách.

Takže za prvé Russko nestojí obsazení toho území téměř žádné zdroje, aspoň ne oficiálně a za druhé veškeré přehmaty a krutosti nutné k potlačení odporu proti russku padnou na aparát separatistické republiky. Až tam ta republika vznikne nebo se tam rozšíří stávající separatistická republika.

A za třetí Russko získá volný klimaticky velmi příjemný prostor pro příjemný život, takže do těmi předchozími krutostmi a ničením uvolněného prostoru může zvát Rusy z Ruska a usídlovat je tam a s nimi budovat novou, už ruskou infrastrukturu. A tím Ukrajinu postupně mazat z povědomí a z historie. Aspoň minimálně u Rusů.

Aspoň takhle to vypadá, třeba podle různých Putinových projevů, že russko to takhle chce dělat.

V. Heidlerová 5.7.2022 20:56

To je přece pro rusáky historií zaručený a úspěšný postup. Problém Donbasu je v jeho poruštění, kdy po 2 strašných hladomorech ukrajinské obyvatelstvo vymizelo a do úrodné a průmyslové oblasti byli přesídleni rusáci. Takže opakující se scénář. Jen jestli se podaří. Sláva svobodné Ukrajině.[UA]V[UA]

F. Zrcek 5.7.2022 15:28

Krásný článek. Jedno oko nezůstane... Ale proč se paní náměstkyně Světlana od břehů Iljinky u Bajkalu modlí radši za statečné čečence z Kavkazu a ne za místní burjaty? Že by ti uprchlí mongolíci od Džingis tchána nebyli tak - reprezentativní?

Možná v putínii, jako v každé jiné pakárně, musí zkrátka zůstat někdo bez nároků. Takový věčný holub, co zavrká, padne, i domů ho přivezou na státní útraty. Jenom plakat pro něj nebudou, to by ho zdržovalo od posmrtného mašírování ... soudruh láma (dříve tajemník) to vysvětlí.

J. Vintr 5.7.2022 19:06

V článku je jasně uvedený důvod, proč je tolik padlých mezi Burjaty. Ruská armáda je profesionální a vojákům platí o hodně víc, než si lidé vydělají v té okrajové chudé provincii. V Moskvě nemají lidé potřebu jít do armády.

R. Polášek 5.7.2022 11:31

Rusko vždy závislelo a závisí na nevzdělaných a zaostalých. Nevzdělaní zaostalí tvoří kanonenfutr russké armády a nevzdělaní zaostalí dřou v mizerných podmínkách a za trošku peněz na dobývání rusského nerostného bohatství, aby se úzký okruh lidí kolem Moskvy a Petrohradu, pár miliónů Rusů, měl dobře a evropsky

J. Vintr 5.7.2022 11:49

U nás zase nevzdělani zaostalí jedinci, kteří nevědí, že ve slově Rusko se píše jen jedno "es", zvracejí na internet nenávistné výkřiky proti Rusku a přáli by si třetí světovou válku....

V. Heidlerová 5.7.2022 21:03

Nemáte pravdu, já jsem vzdělaná VŠ, nejsem zaostalá, vím proč píšu SS ve slově RoSSIja a 3. válku si nepřeju, ačkoli mám neblahý pocit, že ji již Moskva zahájila. Jsem už moc stará, ale zažila jsem rusáky v r. 1945. 1968 - 1991. Problematiku dějin novodobého SSSR (Ruska) sleduju a studuju z různých zdrojů. Kdo ještě dodnes neprohlédl ruské záměry, je škůdce své rodné země. Rv

J. Vintr 5.7.2022 21:51

Vzdělání ještě nezaručuje, že člověk dokáže myslet. Historii nelze jednoduše aplikovat na dnešní dobu. Zvlášť když o tom, co se dnes děje, nemáte pravdivé informace. Ve státě, kde existuje cenzura, věří oficiálním zprávám jen blbec (V. H).....

V. Heidlerová 5.7.2022 22:42

J.V. ???????? Nezměníte bydliště, v RuSSku byste měl "pravdivých" informací dostatek!! Za "nepravdivé" jsou tresty!!!Rv

J. Ptáček 5.7.2022 10:06

Umírají Ukrajinci, Rusové, burjatští buddhisté, čečenci. Všude smutek a pláč. Veselo je jenom v Kremlu. Vyžraní vojáci i generálové (to nejsou vojáci, to jsou papaláši) a stejně vypadající civilisté, jenže v kravatách, se radují. Plní se jejich životní sen.

J. Vintr 5.7.2022 10:22

Ano válka je svinstvo. A i my jsme prostřednictvím našeho ukrajinského premiéra přispěli k tomu, aby v ní umřelo víc lidí.

J. Ptáček 5.7.2022 10:34

Ano, máte pravdu. Válkychtivě pomáháme přepadenému. Jaká hanba!

J. Vintr 5.7.2022 10:59

Pomáháme zabíjení lidí. Každá válka končí až u jednacího stolu. My jen pomáháme oddálit okamžik, kdy budou ukrajinští politici donuceni jednat o ukončení konfliktu. A mezi tím umře spousta lidí. Civilistů i vojáků na obou stranách. Všech je mi líto. Politikům všech zemí zřejmě vůbec ne, ti si hrají své hry a na lidech jim vůbec nezáleží.

R. Polášek 5.7.2022 11:38

Víc lidí bude na Ukrajině umírat, když se Ukrajina vzdá a potom nastane takzvaný Russký mír. Mír, za kterého budou ukrajinští patrioti mučení a vražděni jako "nacisté". Za takový russký mír se asi stavíte. Ovšem opozdil jste se o víc než 50 let.

V roce 1968 byste za takové postoje určitě dostal od rusských okupantů teplé normalizační místečko někde na sekretariátu KSČ na okrese nebo dokonce kraji. Dnes, protože se Ukrajinci russákům postavili na odpor a umírají v nerovné válce, tak téměř docela určitě k nám russáci nedojdou. A vaše snaha získat nějakou russáckou prebendu umístěnou v russáckém zadku vyjde naprázdno.;-D;-D

P. Nemec 5.7.2022 15:40

Lháři

V. Podracký 5.7.2022 17:05

Blbost. Rusko nemůže Ukrajinu ovládnout. Neudrží tak velkou zemi mocí armády a policie., nenajde tolik kolaborantů, neubrání se diverzi a partyzánům. Může ovládnout jen východ, kde žije převaha ruského obyvatelstva. je otázka, kde vůbec jsou hranice tohoto území, zda k němu patří také Melitopol a Berjansk.

R. Polášek 5.7.2022 17:29

Nemůže Ukrajinu za současného stavu a odporu Ukrajinců k russákům ovládnout, to my víme. Ale ruská propaganda to neví, všimněte si, kolik rusských propagandistů o tom mluví plus mluví o dobytí dalších území. jako Pobaltí, Polsko A jiných, libovolně podle toho, v jak velkém propagandistickém rauši zrovna jsou. Ti lidi jsou úplně mimo, vůbec nevidí, že Rusko krvácí a slábne, ale při podobně zaslepeném vedení Ruska, lidí kolem Putina a zřejmě i samotného Putina mohou snadno tito lidi podnítit paralelně s Ukrajinou další konflikty. Jejichž výsledkem by bylo potom hlavně jenom to, že by Russko sláblo ještě rychleji.

I. Schlägel 5.7.2022 17:47

Je to marné. České russáky nepřesvědčíte. Ideologie je u nich víc než argumenty.

J. Jurax 5.7.2022 11:39

Ano.

Měli jsme tedy napomoci rychlému vítězství Ruska. Neboť k tomu by z naší dopomocí zajisté došlo (stačilo by i jen nepomáhat Ukrajině, případně na ni uvalit nějaké sankce) a lidé by již neumírali.

Kdežto na rychlé vítězství Ukrajiny i přes naši pomoc a protiruské sankce to opravdu nevypadá - a lidé umírají a budou umírat.

Tak to myslíte?

J. Vintr 5.7.2022 11:51

Neměli jsme se do vnitřního sporu mezi Ruskem a Ukrajinou vůbec plést. Nic nám do toho není.

J. Jurax 5.7.2022 11:57

Ano.

Stejně jako se Francie s Británií nechtěly plést do vnitřního sporu Německa s Československem a v Mnichově poté stvrdily svou vůli zachovat mir v Evropě.

J. Vintr 5.7.2022 14:31

Objektivně vzato, co by se asi tak stalo, kdyby Francie a Anglie odmítly podepsat Mnichovskou dohodu (která byla v podstatě legální arbitráží o sporná území)? Myslíte, že by se druhá světová válka nekonala nebo že by měla významně jiný průběh a výsledek?

J. Jurax 5.7.2022 14:57

No, určitě by měla výrazně jiný průběh, pokud by vůbec byla v rozsahu zasluhujícím adjektivum světová.

Buď by se Československo bránilo a tehdy ještě slabé Německo by stěží odolalo úderu Francie a Británie. Výsledek - porážka Německa by byl stejný, arciť by patrně nebyla tak drtivá, ale zato Stalin by se nedostal do střední Evropy. Válka by se nestala světovou.

Nebo by Německo nezaútočilo a pak se otevírá cele spektrum dalších možností, jejichž široký vějíř se vymyká z možného rozsahu příspěvku.

Ovšem to jsou jen hypotézy nebo, chcete-li, spekulace.