16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

ÚVAHA: Komunistické čeření vody a Karel Marx

Komunisté si připomněli výročí - 200 let od narození Karla Marxe. A tak pár slov o tomto pánovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 10.5.2018 15:31

Marx nenáviděl Slovany, Čechy zvláště.

Celá jeho teorie byla vytvořena jen k tomu, aby se vlády nad světem uchopili Germáni, přičemž Slované, zvláště Češi, měli být úplně vyhubeni.

To je marxismus v kostce.

R. Hanuš 10.5.2018 16:08

Re: Marx nenáviděl Slovany, Čechy zvláště.

Vyjadřovat se k něčemu, co evidentně nikdy neměl v ruce a suverénně vynášet soudy o něčem o čem nemá evidentně potuchy, může jen absolutní hlupák.

A. Alda 10.5.2018 16:38

Re: Marx nenáviděl Slovany, Čechy zvláště.

Z Marxismu mám státnice.

J. Jelínek 10.5.2018 18:05

Re: Marx nenáviděl Slovany, Čechy zvláště.

To já rovněž a musím vám dát za pravdu, tenhleten Marxův rasismus se vždycky nějak tutlal obcházel jakože "kontext doby". Nejvíc ho, zmetka na.ralo, že Češi v roce 1848 poslali pangermány do p.dele ni s jejich vidinou Říše.

L. Novák 12.5.2018 12:32

Re: Marx nenáviděl Slovany, Čechy zvláště.

Státnice z marxismu měli povinně všichni. :-) Takže jako přednost nebo "konkurenční výhodu" bych to raději neuváděl. My jsme na technice měli z povinné "politické výchovy" bžundu, ale ty nesmysly jsme se nakonec našrotit ke zkoušce museli. Nikdo to nebral jako vážnou součást výuky. Jenom jako nutné zlo nadirigované komunistickým totalitním režimem. Pochybuji, že si z toho někdo pamatuje souvislý výklad, kterým by mohl argumentovat jako znalostmi... :-P

R. Langer 10.5.2018 20:55

Re: Marx nenáviděl Slovany, Čechy zvláště.

Ano, tak to nedělejte. :-P

T. Hraj 10.5.2018 12:59

Marx zpátky v (T)revíru

salámová legalizace mílovými kroky.

Ś. Svobodová 10.5.2018 10:13

Neomarxisti jsou nebezpečná banda

Vyzdvihují svou modlu s tím, že myšlenky byly správné a za odpovědnost za zvěrstva v jeho jménu nesou ti, kteří je správně nepochopili. A že je třeba se pokoušet se prosadit je znovu - jinak a lépe. Je to, jako kdyby Marx napsal, že 1+1+1=5. A všichni jeho následovníci se snaží nejrůznějšími prostředky dosáhnout tohoto výsledku. A prostě nepřipustí možnost, že rovnice je chybná.

L. Novák 12.5.2018 12:26

Re: Neomarxisti jsou nebezpečná banda

To je jako s "vědeckým komunismem". Vědecký nebyl, protože nesnesl kritickou analýzu vědeckými metodami. Byla tam spousta zjevných pitomostí, které odporují i obyčejnému selskému rozumu. No a v rukou komunistů se marxismus stal náboženstvím, dogmatismem, jehož kritika byla zakázána a hodnocena jako trestná činnost.

P. Hlosta 10.5.2018 9:31

I Junkers má alibi komunistického kolektivismu!

Předně autor neuvedl, že Marx se vůbec nezabýval jednotlivcem v lidské společnosti. Dovedl do absurdity teorii kolektivismu, tedy i alibismu jednotlivců v kolektivu. Kolektiv ve "vyšším" zájmu byl alibi jednotlivců, kteří tak mohli jakýkoliv zájem ostatních jednoduše zlikvidovat. A tak se i stalo, že hromadné vraždění bylo přikryto kolektivním zájmem a viníci nebyli trestáni. Na špici moci se tímto způsobem dostávali výhradně zločinci proti lidskosti.

Není jistě vina Marxe, že se celá jeho špatná filozofie stala zrůdností v realitě světa. Stavět mu ale pomníky a navíc zafinancováním největší komunistickou velmocí Čínou, uprostřed Evropy s demokratickým systémem, je víc než trapné. Skutečně se divím té sprosté odvaze Junkerse, že se pod toto podepsal svým souhlasem a podporou. Junkers, podle všeho, dosáhl ve svém sebevědomí stupně, kdy mu jeho původní maoistické přesvědčení dává pocit práva jednat proti přesvědčení nejen demokratů, ale i lidí se zkušeností ze socialistického tábora hrůz.

Komunistická diktatura je opět na vzestupu co do možností centrálně mocných. Junkers se cítí na to, že by mohl být diktátorem v diktatuře EU. Jeho neodvolatelnost je jeho nejvýznamnější podpora. Proto je otázka, co s tím?! Počkat si až jak to dopadne?!

T. Hraj 10.5.2018 9:57

Re: I Junkers má alibi komunistického kolektivismu!

Nazývat vládnoucí neolevicové pokrokáře neomarxisty je prý přehnané a zavádějící. Tak dnes máme alespoň v tomto zcela jasno: není.

V posledních letech byla původní salámová metoda vyměněna za krájení kabanosu po metrech a za bílého dne.

P. Vaňura 10.5.2018 10:26

Zastřelit!

K. Janyška 10.5.2018 9:03

Marx je autorem největšího omylu vědy s těmi nejtěžšími

dopady pro lidstvo a ten kdo dodnes věří jeho hloupostem, vyvráceným nejen vědou, ale i skutečným životem, kde je dnes tzv. světová socialistická soustava pod vedením SSSR, je na jeho úrovni. Víra v Marxe je jako víra v Boha. Obojí jsou člověka nedůstojné... Dzp.

D. Stirský 10.5.2018 9:13

Re: Marx je autorem největšího omylu vědy s těmi nejtěžšími

Nevím proč by víra v Boha měla být nedůstojná člověka. Věřil, pokud vím, i Einstein. U nás třeba Grygar.

J. Fridrich 10.5.2018 10:05

Re: Marx je autorem největšího omylu vědy s těmi nejtěžšími

Souhlas pane Stirský.

R. Langer 10.5.2018 13:41

Re: Marx je autorem největšího omylu vědy s těmi nejtěžšími

Protože je to kravina. Nicméně věřit si můžete čemu chcete, ale netvrďte, že zrovna vy v tom máte pravdu. :-P

L. Novák 12.5.2018 12:36

Re: Marx je autorem největšího omylu vědy s těmi nejtěžšími

No, asi bude zásadní rozdíl v tom, co považuje za víru Dr. Grygar, a co třeba věřící člověk se základním vzděláním... Paušalizovat "víru v Boha" na všechny stejně je zjevná pitomost.

T. Hraj 10.5.2018 10:30

Re: Marx je autorem největšího omylu vědy s těmi nejtěžšími

Píšete velmi nepřesně a nesrozumitelně. Jediný správný komentář Marxe přeci je, že neovládal kompozitní teorii. Vše ostatní je zavádějící ne-li pomýlené.

Dokonce byste tento univerzální příspěvek platný pro jakoukoli diskusi pod článkem na jakékoli téma mohl v rámci úspory inkoustu zkrátit na "KTŘV" (Kompozitní teorie řeší vše).

D. Stirský 10.5.2018 8:48

V marxistické pol. ekonomii se

hospodářství členilo do dvou sektorů, a to římská I a římská II. Sektor I.: výroba výrobních prostředků (železárny, elektrárny, lokomotivy, výrobní linky, lokomotivy...). Sektor II.: výroba spotřebních předmětů. Dle Marxe se musel rychleji a přednostně rozvíjet sektor I., aby se mohly vyrábět boty, péci rohlíky, šít obleky a vyrábět nábytek. Proto ta fascinace komunistů těžkým průmyslem, tunami oceli, hektolitry H2SO4, kWh energie... Měli jsme vysoké pece, soustruhy, buchary, ale boty, nábytek, obyčejný chléb a toaletní papír chyběly. Lenin zase tvrdil, že nejnebezpečnější třídou je maloburžoazie. Řemeslníci, drobní rolníci a obchodníci atd. Jsou sice blízcí dělníkům (žijí prostě, někdy i v bídě), ale rádi by se stali kapitalisty. Výsledek? Švec s jedním učedníkem byl ten, co krvavě vykořisťoval a drobní rolníci byli kulaci, které bylo třeba jako třídu zničit (hladomor na Ukrajině). Stalin sám často, když měl řešit nějaký problém, říkal: "Podíváme se, co k tomu říká Lenin." Chci tím říci, že lidé jako Lenin, Stalin a spol. brali Marxe a Lenina velmi vážně. Stalin se divil, jak je možné, že v r. 1939 nepovstal proletariát pobaltských zemí a Finska proti fašistickým vládcům. Pak musely přijít tanky a armády.

Z. Frys 10.5.2018 8:24

Ekonomické nesmysly

K. Marxe vyvrátil už zakladatel rakouské ekonomické školy Carl Menger, a především brněnský rodák Eugen Böhm-Bawerk (Karl Marx and the close of his system).

https://mises.org/library/karl-marx-and-close-his-system

Marxismus více než cokoliv jiného připomíná náboženské sektářství. Dovolím si ocitovat mého nejoblíbenějšího libertariána M. Rothbarda: "Ovšem podstata marxismu jakožto náboženského kultu je hlubší, než by bláhovosti a vytáčky marxistů nebo kryptická a často nesrozumitelná povaha Marxových spisů napovídaly. Proto předmětem tohoto článku je, že onen hlavní cíl – komunismus – je ateizovanou verzí určitého typu náboženské eschatologie; že údajně nevyhnutelný postup historie je ateizovanou formou téhož náboženského zákona historického vývoje; a že údajně centrální problém kapitalismu jak si ho povšiml Marx – „humanista“, problém „odcizení,“ je jen ateistickou verzí téhož náboženského metafyzického smutku nad celým stvořeným vesmírem." http://www.bastiat.kvalitne.cz/Rothbard_Marx.htm

Karl Marx, mizerný ekonom a druhořadý filozof, byl líný, nemytý, špínou zapáchající a práce se štítící celoživotní somrák. Takový pravý prototyp socialisty. A co přinesl socialismus? Jen násilí, násilí a násilí. A bídu.

R. Langer 10.5.2018 13:43

Re: Ekonomické nesmysly

Komunismus je stejné náboženství jako jakékoliv jiné. Jenom se věří a zabíjí pro jiné modly.

F. Houžňák 10.5.2018 19:21

Nejvíc obětí na životech, a to o několik řádů víc

než všichni ostatní dohromady, máte na kontě vy ateisté i s vaším Marxem a Leninem. Vy si samozřejmě taky užíváte plodů židovsko-křesťanské civilizace. Hlavně nadávat na ty všechny, co vám to v minulých tisíciletích vybudovali a zajistili, to vám jde dobře.

R. Langer 10.5.2018 21:00

Re: Nejvíc obětí na životech, a to o několik řádů víc

Ne, nejvíc obětí mají všichni věřící dohromady. Že zrovna vy označujete konkurenci jinak na věci nic nemění. A já si užívám plodů osvícenství, Římského práva a antiky NAVZDORY tomu vasemu křesťanství, věřící křesťanský soudruhu. :-P

F. Houžňák 11.5.2018 9:12

Ateista, co útočí na křesťanství a nemůže se dočkat,

až bude zničeno, obdrží jako dík islám. To byste si měl každý den ráno opakovat. Ale asi vám islám vyhovuje, jednoho takového self-declared pokrokového ateistu znám osobně, co se cítí všem křesťanům a Židům morálně nadřazen a islám chválí. Třeba je to i váš případ.

L. Novák 12.5.2018 12:40

Re: Ateista, co útočí na křesťanství a nemůže se dočkat,

No jo, s věřícími je těžká diskuze, když jim chybí racionální myšlení... :-P

R. Szewczyk 10.5.2018 7:17

hm

hele Mirku, četl jste ten Das Kapital ? bo k bodu 1,malé množství vlastní vše, velké nemá nic,.....zjednodušeno, za 2, to je složitější, nicméně je to skomolená interpretace , ba ,lživá, výrobní prostředky má vlasnit vláda jen přechodně, než se zespolečenství, marx navrhl něco jako kuponovou metodu k onomu ukonu, nicméně na tomto netrval, k bodu 3, každá změna politického řádu dosud byla provedena krvavě a revolučně, tedy i proletářská, ano tady nelžete, na za 4, diktatura proletariatu je jen po dobu přechodu k socialismu, sám socialismus je neslučitelný s jakoukoliv diktaturou,

proto v československu nikdy nebyl socialismus a ani komunismus, páč 4 bod ustavy , o vedoucí uloze strany to vylučoval,

Otrokářsko-feudálně-kolonialně uspořádané společnosti vymordovaly a uvedly do otroctví miliardy lidí , i kmenová společenství mordovaly miliony lidí, viz Mongolové ,

základní problém marxismu je ten, že chtěl porazit kapitalismus, ovšem kapitalismus , jak jej definoval Marx, nikdy nenastal, před přechodné období již nastalo, páč vláda vlastní prostřednictvím daní tak 80% všeho, všeobecné volební právo dalo proletariatu do rukou moc toto zdanění provádět, ha ha ha , řek bych, Marx vyhrává na celé čáře,

T. Hraj 10.5.2018 10:22

Re: hm

"sám socialismus je neslučitelný s jakoukoliv diktaturou"

NAOPAK. Socialismus bez diktatury není myslitelný. Socialismus znamená srovnání výstupů (jak říká Ben Shapiro "Socialism means: I`m here, I`m breathing, give me crap!). Tato nespravedlnost, kterou někteří nazývají ́sociální spravedlnost ́ musí být NADIKOVÁNA(stejně jako jakákoli jiná).

R. Langer 10.5.2018 13:45

Re: hm

Přesně tak!

P. Vaňura 10.5.2018 10:35

Změna otrokářství na feudalismus a feudalismu na

kapitalismus NEBYLA provedena revolučně! Zda byla provedena krvavě se nedá v dobách, kdy se válčilo vlastně pořád nijak určit!

Jediné krvavé revoluce byla Velká francouzská revoluce, VŘSR a občanská válka v Číně! Vietnamská a Korejská válka byly komunistickou AGRESÍ, ne revolucí!

R. Szewczyk 10.5.2018 13:31

Re: Změna otrokářství na feudalismus a feudalismu na

no, anglie 17stol, od karla přes olivera k vilémovi,tedy od absolutismu k parlamentarismu, tu cestu taky lemovaly hory zamordovaných , tak nějak se tomu říká buržoazní revoluce, o nizozemské revoluci raději pomlčím, a francouzká zakončená napoleonským mordováním jest dostatečně známá