28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ÚVAHA: Hořké vzpomínky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavel Rychetský 29.6.2007 8:27

rád bych ti věřil, ale nemůžu_3

------------pokračování--------------

Za šesté, v Evropě se nevyskytovalo mnoho parlamentních fašistických stran, to samé se nedá říct o komunistech (viz Francie a Itálie). Za sedmé, jak jsem si přečetl třeba zde, http://bohumildolezal.lidovky.cz/ , “Podle posledního průzkumu STEM je dnes 56% lidí přesvědčeno, že tento režim je lepší než předlistopadový, 23% si myslí opak.“ 56% mi nepřijde jako dostatečně dramatická síla. V 1989 mi vlastní průzkum mezi známými dal tak 95% proti minulému režimu (žádný jsem nedělal, jen tak všichni mluvili) a stejně to nestačilo. Co si tak pamatuju víc než půlce by ani nevadili komouši ve vládě. Za osmé, hodně bolševika bylo způsobeno Rusama. Že by tento cizí vliv na který se dá ukázat prstem měl vyvolat nějakou intelektuálsky správnou sebemrskačskou reakci, to si nemyslím. Za deváté, vždycky bude před volbama a mezi volbama a bolševici budou kvičet, že zákazama se konkurentů v jimi tak oblíbené demokratické soutěži zbavovat nemůžeš. Za desáté, levičáctví je sympatické intelektuálům celého světa, s fašismem to bylo mnohem jednodušší. Pořád budem poslouchat, jak to mysleli dobře, jak je to skvělá teorie a že je jí měli dělat dobří lidé (a na Berkeley se jim to snad jednou povede).

Závěrem, tvůj geniální nápad (jestli není tvůj, tak jsi mi kdysi zapomněl ocitovat zdroj) o zničení pro ně tou nejpotupnější imperialistickou americkou cestou, tedy soudit je do úmoru za škody které tito hrdí následovníci strany bolševiků nám všem způsobili, mi stále přijde jako nejschůdnější způsob rozprášení.

-------Konec---------

Czermosch 4.7.2007 9:50

Nevyřeší to jen soudy....si myslim....

Jo. Ale kde je soudit, když v Čechii by je v případě realizace soudili jejich soukmenovci a pokud ne přímo oni v konkrétní soudní síni, tak toho zapáleného šmudlíka soudce čistého charakteru bude shora po pracičkách klepat nějaký ten ON, co to šulí s Flamerem a spol.? Chybí tlak veřejnosti, byť třeba vzešlý z té stydící se generace, která narozdíl od kdysi mladých Němců nemá denně pod nosem tu ostudu spáchanou rodiči. O nacismu a tom co spáchal mluvil svět a zapomenout se nedalo a doufám, že nedá. Po revoluci, která se datuje k 17. listopadu 1989 jsem osobně viděl k 1. lednu 1990 ( podotýkám, že po měsící a něco...), jak Rakušani jmenovali do vedení nově ustavované firmy v Čechách předsedu podnikové bolševické organizace, poněvadž on se navíc v technologii vyznal a dobře a moc je nezajímala minulost KSČ, ale aby co nejdříve prodávali (což i chápu) a tak to šlo skoro všude a  tak světová veřejnost ( myslím ta na mapě od Chebu doleva) nedotčená bolševickým zvěrstvem neměla zájem nic podporovat a vybádat k očištění, jako kdysi v Německu.

Pavel Rychetský 29.6.2007 8:25

rád bych ti věřil, ale nemůžu_2

------------pokračování--------------

Rozhodně tam bylo hodně energie, a ta se vyplácala. Asi jako kdyby se tam do všech stran mrskala hadice s proudem natlakované vody, a Havel tu hadici vzal a strčil do kanálu. Já jsem ale byl naprosto přesvědčen, že se s nima zatočí, a garantem mi byl právě ten Havel, který je měl mít za různá vězení hodně nerad, a který mi přes Hlas Ameriky pomáhal otvírat oči, o tom, jak strašné svinstvo to je. Na druhou stranu musím přiznat (třeba zde: http://www.svedomi.cz/svedomi/2004/ryp_ksc_2004.htm , omlouvám se za vlezlou samopropagandu), že já jsem si taky v životě nedovedl představit, jak populární budou komunisti 10 let od revoluce. Já bych se klidně vsadil o basu šampusu, že ne víc jak 2% ( a ne těch hrozných skutečných 18%).

Dále, myslím, že zázračný a v dějinách celkem ojedinělý příklad německé očisty se u nás neuplatní. Za prvé, Němci jsou pedanti a dělají věci pořádně. Když se staví dálnice, tak pořádně. Když se hubí židé, tak se vším všady. A když se očišťuje národ, tak do morku kosti. My však jsme švejci a (jak hezky přispěl Czermosch), hledáme často co nejbezbolestnější cestičky ven. Za druhé, Karl Jaspers se vydal na vlivné přednáškové turné o německé vině již r. 1945. Za třetí, je stále nesrovnatelné co udělali Němci židům, a co bolševici českému národu. I když samozřejmě je naprosto srovnatelné co udělali Němci a komunisti světu. Za čtvrté, Němcům zakázali fašisty Američané, mladí Němci pouze udělali dusno svým rodičům a styděli se za ně. Stydět se za sebe je trochu těžší, a v r. 2011 by to stále bylo ještě hodně za sebe (mladých aktivních komunistů měli plno a od konce bolševika uplynulo pouze 17 let).  Za páté, teror našeho bolševika časem vyčpěl a nebyl tak do očí bijící.

Czermosch 4.7.2007 9:51

Nevzřeší to jen soudy 2

Mladí nevědí a budou vědět čím dál méně, někteří dokonce považují určité politiky za schopné a aniž by přímo souhlasili s komunismem vědí, že tito politici z komunistů vzešli a nevadí jim to. A v tom vidím největší nebezpečí a to je stará bolševická taktika, splynout s davem, poznat jeho potřeby, zahrát na citlivou strunu, zvednout prapor a okupovat. Chybí osvěta, důsledný rozbor minulosti od roku 1945 a jeho důsledné publikování, myslím, že se ani ve školách jasně a zřetelně neříká to, co se říká o nacismu, že je to odsouzeníhodný a prokazatelně vražedný a zločinný systém založený na potlačování lidských práv a svobod, že je to finta okecávaná dokola tím, že teorie komunismu je úžasná a spravedlivá, ale že to neměli v rukách ti správní a je potřeba zase ty správné hledat a zpravidla to hlásají ti, co chtějí být za ty správné vyvoleni zblblým davem. V tom já vidím největší nebezpečí, že všechno usnulo, mladí nejsou a nemají z jejich pohledu důvod být ve střehu a něco řešit a ten hnus má naději znovu vzklíčit. I přes soudní zákaz.

Pavel Rychetský 29.6.2007 8:23

rád bych ti věřil, ale nemůžu

Milý Maialisi. Děkuji za povzbudivá slova, docela to potřebuji, neboť všechno je špatně. Z komise Pulitzerovy ceny se mi nikdo neozval, a bolševici v Česku prosperují. Myslel jsem totiž, že jakmile si čehúnští bolševici přečtou můj článek, tak půlka se jich přihlásí do vězení a ta druhá se hned po rozpuštění strany vydá na konání osvětové práce v Rusku za zakázání všech místních stran.

Děkuji také za připomínku atmosféry a osvětlení mechanismů politických pák té krásné a vzrušující doby.

Bohužel nemůžu sdílet tvůj optimismus. Vsadím basu šampusu, že komunisti budou nezakázáni a v parlamentě budou sedět aspoň dalších dvacet let. Slibuju, že se budu snažit abych sázku prohrál. Když se zruší (jistě tím myslíš přejmenují) tak si vyhrál taky.

Když to nešlo brzy po revoluci, půjde to nyní velice těžko. Nicméně jistě by se měl i nyní každý snažit, aby to šlo. To, že to nešlo hned po revoluci, je samozřejmě selhání elit. Že elity byly neschopné, je vysvědčení bolševikovo dobré práce mezi lidem, neboť mraky chytrých lidí emigrovaly. Elity ale neměly poslouchat děti (studenty), uvnitř OF se dohodnout a bolševikům tvrdě blafovat, že když nebudou souhlasit se svým zákazem a potrestáním těch nejhorších, že lidi budou požadovat, aby byli pověšeni, a vojáci (i když třeba ne velitelé) jsou s lidmi, co já vím. Jsem však dalek generálské rady po bitvě; sám jsem taky byl hlavně rád, že jsou pryč neboť jsem si myslel, že se toho nedožiju. Tuším jen, že tam možná byla i varianta lepší než ta, která nás přivedla do současné blbé situace, kdy místopředsedou parlamentu je komunista a spolupracovník StB JUDr. Vojtěch “Falmer” Filip. ----------pokračování--------------

Honza Maialis 27.6.2007 16:43

Dobrá práce, stará pažbo!

Není co dodat, mistrná analysa, stejně jaký trefný koreferátek Dr. P.M. ze Sykesvillu.

Když se tak nadává na bolševika, často slyším argument, že už je pozdě, měl se zakázat hned na začátku. Dovolím si tvrdit, že je to nesmysl. Tenkrát, hned po revoluci, to prostě nešlo. Vzpomíná si ještě někdo na demonstraci na Letné 26. listopadu 1989 a na nevinné žertíky Václava Malého ("Gusto, je tu husto")? Jak tam komunisti lezli na tribunu s vlastním prohlášením a Kocáb je tam nepustil? Ten večer studenti málem odstoupili ze stávky a OF se skoro rozsypalo kvůli "příliš konfrontačnímu přístupu toho faráře". Havel to musel žehlit až do noci. Komunisty pak s omluvou nechali přečíst resoluci naVáclavském náměstí při generální stávce. Taková to byla revoluce a takové bylo naladění lidí. Kdyby tam na Letné někdo promluvil o vyrovnání s minulostí, zákazu komunistické strany a potrestání jejích funkcionářů, vypískali by ho hůř, než Adamce.

O něco málo později přišel federální problém a se zakazováním bolševika byl utrum (to by se odtrhli ještě rychleji).

Naopak si myslím, že ta správná chvíle zakázat bolševika je teď. Myslím, že analogií nám může být německá situace po druhé světové válce. Tam opravdu k sebezpytování a vnitřní očistě došlo cca 20 let po válce, v době, kdy dorostla generace, která už s nacismem neměla nic společného, a začala klást nepříjemné otázky. Troufám si tvrdit, že u nás to bude podobně. Komunistická strana se sama zruší nebo bude zakázána někdy kolem roku 2011.

Pavel M. Sykesville, Maryland 26.6.2007 18:50

Napsal jsi to skvele stary chrestysi!!!!

Rychetskej, jako obvylke jsi to napsal skvele, to me neprekvapilo. Co me naopak prekvapilo, je celkem slusna uroven diskuse. Dale me prekvapilo, jak odlisna je Tva zivotni zkusenost a presto jsi dospel ke zcela shodnym zaverum. Ja jako rocnik 61 jsem prozil ruskou invazi a od svych sedmi let tak vyrustal v nenavisti ke vsemu ruskemu a zejmena bolsevickemu. Dle vzoru sveho otce jsem se s tim nijak netajil, coz vedlo v jeho pripade k vyhazovu z prace, v mem pak k opakovanemu neprijeti na stredni skolu. Presto i ja vstoupil v osme tride do pionyra, a kdyz jsem se na ctvrty pokus nakonec dostal na prumyslovku, i do SSM a byl dokonce zvolen predsedou tridy. Teto funkce jsem byl pak nastesti na zvlastnim karnem zasedani skolskeho vyboru KSC zacatkem 3. rocniku zbaven. Zcela se s Tebou shoduju v tom, ze korenem naseho antikomunismu je v podstate nase sebeopovrzeni, ze jsme se bolsevikovi  nedokazali postavit celem jako Masinove, Havel a dalsi. To samo o sobe by mela byt dostatecna lekce pro ostatni, aby se snazili nedostat do situaci v nichz se budou muset denne rozhodovat mezi zivotem ve lzich a fyzickou ci alespon existencni likvidaci. Kdyz se podivas na argumenty Tvych oponentu, je to porad stary pribeh zviratek, ktera utekla ze zoo, a po te co zjitila, ze ve volne prirode nikdo neprinasi krmeni, se do zoo zase pokorne vratila. Pohadka tady vetsinou konci, ale ja si myslim, ze zviratka pak zalozila vybor a sama sebe presvedcila, ze  v zoo vlastne ani nejsou, ze je jim dobre a hlavne jidlo je zadarmo. Neni nakonec nahodou, ze bolsevik nazyval svobodny svet dzungli. V te souvislosti me napadnul citat Hariet Tubmanove: "Mohla jsem osvobodit mnohem vic otroku, jen kdyby se mi podarilo presvedcit je, ze jsou otroci." Ano skoly byly zadarmo a pivo stalo korunu sedmdesat. To mne ale za otroctvi nestoji, nekterym bohuzel ano.... Tak bych snad zakoncil pro zmenu citatem meho otce: "Ku..y bolsevicky ty me sr..y vzdycky!!!! 

P.M.

Pavel Rychetský 27.6.2007 10:16

Re: Napsal jsi to skvele stary chrestysi!!!!

To je úžasná souhra náhod.  Já jsem byl také, společně s druhým třídním zlobidlem Honzou Tůmou, posledním nepionýrem v naší osmé třidě a světe div se – já jsem to dotáhl na předsedu třídy a on na místopředsedu.  Jako kolegové předsedové bychom se měli znát – nebyl jste také v 81. roce na vyškovském táboře pro mladé teroristy, kde jsme učili spřátelené pionýry z Libye přimontovávat malé náložičky se Semtexem do kufárků s červným křížem?  

Tvá reakce je vskutku výstižná a nemám co dodat; antištampašší koalice je pod tvým vedením silná, kolega Konvalinka dostane důtku za absenci.  V rámci zachování setrvačnosti samochválícího se klubu tě musím poplácat po zádech (a určitě by neškodilo, kdybys zase řekl něco pěkného o mně, čímž nám oběma výrazně vzroste citační faktor).  A pro památku a potěchu všech otců trochu osvěty: “Všechno je v pr...i, ve všední den i v neděli, Jenom ty filmy sovětský, ty jsou vědecký” (http://lege.cz/kytlice/bondy.htm, http://bohumildolezal.lidovky.cz/texty/rs1293.html)

Jinak mám tušení, že naše antikomunistický sporty se stávají víceméně emigrantskou záležitostí.

maialis 27.6.2007 11:29

Re: Re: Napsal jsi to skvele stary chrestysi!!!!

Hlasim prichod! Jen na rozdil od Vas pracuju v Praze, nevim, kde mi hlava stoji a nemam cas na kecy. Oba jste to napsali skvele, jeste bychom meli pozvat Odila, aby k nam taky neco moudreho k veci napsal.

Ozvu se odpoledne. Ahoj!

liska 26.6.2007 17:22

Hezke, mile a vtipne!

Mily Pavle, Tvuj clanek jsem si precetl s chuti a uzil jsem si Tvych jemnych postrehu. Co se tyce obsahu, citim to uplne stejne. Tve povidani je vtipne, duvtipne a i prekvapive mirne laskave, coz pri danem tematu nebyva namnoze normou. Tesim se na Tve dalsi pripadne uvahy. liska    

Czermosch 26.6.2007 12:28

Váha a cena 2

 A tak i po 89, teď když čtu reakce na tvojí úvahu si tak, jako vlastně pořád uvědomuju, že se u nás tak málo ví o tom, kolik je ve skutečnosti opravdu potřeba zaplati za to, aby ty největší hodnoty co mají mít pro normální lidi skutečnou a velkou váhu mohly existovat. Moji kluci, moji synové, o tom vědí odmalička a budou vědět a věřím, že to poselství předají dál a kolem sebe a že nedovolí, aby se bolševici nejen vrátili, ale aby se množili a mohli kdy znovu dovést především mladé lidi k tomu, že se budou cítit tak blbě, jako jsme se cítili my tak, jak jsi popsal.  V zemích kolem nás nedostali ani svobodu, ani demokracii, mír a ani svoji životní úroveň zadarmo a museli a musejí se se svou minulostí také pěkně vypořádávat a mají s tím co dělat..., ale dělají to a proto to mají. Platí správnou cenu za správnou váhu.

Pavel Rychetský 27.6.2007 9:31

Re: Váha a cena 2

Vážený Czermoschi.  Vaše odpověď mě velice potěšila, jelikož má dvě části, čímž se počet odpovědí na můj článek drasticky zvýšil.  Vaše úvaha mě motivovala k tomu, abych udělal zásadní korekci.  Za posledních pár hodin jsem si s potěšením přečetl svůj vlastní vynikající článek asi padesátkrát, a dospěl jsem k závěru, že místo termínu „šmejdi komunistický stepní mongoloidní” by bylo libozvučnější a rytmicky správnější použít „šmejdi stepní komunistický mongoloidní“.  Jinak doopravdy si myslím, že jste si Vaší odpověď mohl ušetřit, neboť mezitím se do diskuse připojil pan Pavel M. Sykesville, který nás díky intelektuálnosti a průzračnosti svého příspěvku strčil do kapsy oba.

Kecy, prdy.  Díky za příspěvek.  Naprosto souhlasím, zadarmo nic nebude, švejkovství je jistě veselé, nicméně zničující, a bylo by užitečné, kdybychom se po vzoru poválečného Německa intzenzivněji vystavili sebekritické očistě.  Samozřejmě s rizikem, že se nám arogantní a cyničtí Putinové budou za to posmívat a pochopí to jako slabost, ale to je hlavně jejich problém.  Dále je třeba jasně říct, kdo je náš spojenec a kdo nepřítel.  Přestože to jsou kategorie jako ze začátku minulého století.

Czermosch 26.6.2007 12:27

Váha a cena 1

Cau Rysoune, nejak mi nejde přes klávesnici usmolit reakci ( které jsem se bránil 24 hodin po diskuzní zkušenosti s Odilem) pokoutně na tvůj soukromý e-mail, tož tudy tedy... Jediné co mi po těch letech vykrystalizovalo do nějaké ujasněné formy, jak si udělat názor, nebo jak do věci proniknout...já nevím jak to přesně definovat, je zavést princip likvidace českého zelináře i když slovo likvidace je fakt jen technická pomůcka v tomto vyjádření. Vždycky to bylo a za bolševika absolutně, že váha a cena v zelenině se lišily a když jsme po judu mazali na pivo, tak nás u pípy na stojáka přesvědčoval zelinář z pod Nuseláku, že kilo váží devadesát deka. A tak nějak, na podobném know how funguje, dle mého názoru, pohled na cenu za váhu demokracie, svobody a míru v Čechách dodnes.  Náš postoj k Americe jsme začali vyjadřovat ihned poté, co zaznělo slovo protiraketový radar a nezaváhali jsme ani minutu, asi jako když počátkem devadesátých let uvedla televize, že z válčící Jugošky už nebude pohodová dovolenková destinace, ale že naopak ženské s dětmi chtějí valit pod Říp a zachránit se. A zpod Řípu se střelhbitě ozvalo: " Ať sem nelezou, sami máme málo". Upřesněme, že Říp se nachází v zemi, odkud od dob Bílé Hory emigrovalo snad tolik lidí, co se jich pak zase na tom samém fleku narodilo a i když jim nikdo nic nedaroval úplně zadarmo ( a proč taky?), tak jako potomek emigrantů můžu fakt říct, že šanci na protlučení se dostali všichni, kteří ji chtěli a ti se také protloukli, líp či hůř.

Loupáček 24.6.2007 21:20

Díky

Díky za otevřenost, s níž jste psal, pane Rychetský, svůj článek - i když s lecčíms nesouhlasím. To je normální. Je mi totiž 77 let, žil jsem jinde, v jiném prostředí  a ne příliš lehce. Pro své okolí jsem byl protirežimní živel, a dávali mi to často a dostatečně najevo.S odstupem doby musím uznat,  že proti dnešnímu stavu nebylo vše šmahem špatné. Ale taky ne dobré. Na dnešní  době mi vadí slabé sociální cítění vůči slabým, nemohoucím, nemocným či různě postiženým. To je hlavní důvod, proč nemohu být pro ODS. Zato kdybych byl mladý, silný, sebevědomý a tudíž i  úspěšný, nikdo by mne od ODS neodtrhl. Takový jsem jako mladý byl, takže vím o čem mluvím. A k Havlovi : má plno chyb, ale rozumím mu. Tak prosím - rozumíte Vy mně ?

Pavel Rychetský 25.6.2007 6:17

Re: Díky

Loupacku, dekuji pekne za reakci (opet jste stal po letech reakcionarem).  Rozumim vam dobre.  Velice si cenim, ze jste byl bolsevickym antizivlem, nebylo to jednoduche se (moc) nesklonit.  A take, ze si i ve svych 77 letech tykate s pocitacem. 

Jinak neco spatne a neco dobre bude vzdy.  Ten zparchantely bolsevismus, ktery si nasi mene moudri a statecni predkove navolili a dopustili, akorat zpusobil, ze se vsichni meli o dost hure.  Muzeme to srovnat s Bavorskem, ci nam vice podobnym chudsim Rakouskem, kterym bychom se bez bolseviku asi nejvice podobali - bohati v Cesku by (existovali a) se meli tisickrat lip, stredni vrstva stokrat lip a chudi desetkrat lip.  A chudi by navic skoro neexistovali, jelikoz je evropskym zvykem se o cizi penize podelit.  Za bolsevismu se relativne lepe meli jen zavistivci (nikdo nemel nic a nebylo co zavidet) a uplni debilove, jez toho pres stranicke funkce dosahli mnohem vic, nez kdyby u nas byval fungoval normalni svet.

Ja bych mel k ODS take nejake vyhrady, tezko vsak kdyz alternativou by byla CSSD spojena s komunisty.  K ceske politice se nechci ale prilis vyjadrovat, jelikoz tam nebydlim a pouze ctu (hlavne) LN, Respekt a Bohumila Dolezala.  Nechci trousit moudra, protoze by to stejne byl nejak prezvykany Dolezal. Verim, ze o nemocne a postizene se bude pecovat s postupem casu cim dal tim lepe, az ceska spolecnosti bude bohatsi, dohoni co zameskala, a s plnym brichem se take odsobecti (v USA mnoho bohatych sve penize rozda na dobrocinne ucely a casto lepe nez stat si pak i hlida zda penize byly utraceny efektivne). Mravy a vztahy se pak snad take zlepsi, i kdyz souhlasim s panem A z diskuse, ze to chvili bude trvat:  “Ten ale musel vodit cestou z otroctví svůj národ 40 let pouští, protože si byl vědom toho, že lidé pokřivení životem v otroctví nemohou mít rovnou páteř a jsou pro budování svobodného státu nepoužitelní”.

Pavel Rychetsky 25.6.2007 6:36

Re: Re: Díky

a samozrejme porad ctu Neviditelny Pes

Krokodyl 25.6.2007 16:17

Re: Re: Re: Díky

Diky za Vas clanek. Ja vim, ze ted se "nosi" tolerance, "nejsme jako oni", "tlusta cara" a tak podobne. A Vasim clankem se konecne se ozval nekdo, s jehoz nazory se mohu ztotoznit.  Uz jsem mel strach, ze lide s takovymi nazory uz ani neexistuji. DIKY! 

parys 24.6.2007 10:54

Hořké vzpomínky

jsi zamindrákovaný chudák- vzkaz od taky proživšího komunitický režim a nedisidenta

Ludva 24.6.2007 14:40

Re: Hořké vzpomínky

To není článek pro pamětníky, ale pro dnešní mladé. Autor se zřejmě za komunismu naučil jediné - vymývat mozky. Samozřejmě něco bylo špatné, ale taky něco dobré, např. vysoká škola se dala vystudovat s minimálními náklady, já jsem pohodlně vyžil ze stipendia. A na komunisty a na Rusy jsme nadávali svorně téměř všichni, i když veřejně to nešlo, každý nebyl zajištěn ze zahraničí jako disidenti. A když se dívám na dnešní kriminalitu, tak trochu pevnějšího řádu minulého režimu by neškodilo.

michal 24.6.2007 15:16

Re: Re: Hořké vzpomínky

Ludvo, zadrž a nevyvolávej zlé duchy. Snad jsi se pouze překlepl či chtěl říct neřádu minulého režimu, nebo né?

Eva D. 24.6.2007 17:10

Re: Re: Hořké vzpomínky

Človíčku, ty Vaše minimální náklady jsem zažila. I se stipendiem. Na sociální jsme ,pravda, se sestrou nedosáhly o pár korun, takže jsme si šily z látek z Řempa, koupených na váhu. Vdovský důchod ani sirotčí nebyly na velké vyskakování. A po VŠ, bez rudé knížky ( nestála jsem o ni, ne že by mě nechtěli) jsem nemohla najít práci i když jsem měla  prospěchové stýpko. Kamarádka, ovšem, s rudou knížkou, nastoupila do PZO v Praze. Já po čase místo našla, s nástupním platem o dost nižším než středoškoláci. A ten řád, kdy policajti v Jižních Čechách ještě v osmdesátých vlítli jen tak na venkovskou tancovačku a zmlátili to tam preventivně jak to šlo, ten si taky pamatuju. Ne, Plastici tam fakt nehráli, drogy se tam nebraly. Prostě prevence.

K e c á t e ! ;-€

Eva D. 24.6.2007 17:21

Re: Re: Hořké vzpomínky

Nadávali, i když věřejně to nešlo...:-/ Jo, a někteří je blahořečili na veřejnosti a nadávali doma, kupovali od nich televize a doma jim pak říkali Rusáci. Asi ani nevíte, co vše ten Váš příspěvek  říká o Vás i té době, co podle Vás nebyla tak špatná.

No 24.6.2007 20:18

Re: Re: Hořké vzpomínky

Ludva je garant komunismu a jinych zlocineckych rezimu- za Hitlera byl pry taky poradek- a tech par mrtvych- hlavne,ze jsme to nebyli my , ne , Ludvo?

R 24.6.2007 20:55

Re: Re: Hořké vzpomínky

Vysoká škola se dala vystudovat levně, navíc se na ni dalo vydělat brigádami. Taky vyučujícím bylo víceméně jedno, jaké student dostane známky nebo že kvůli stipendiu se pokouší si třikrát za sebou opravit zkoušku z 3 na 2. Pak člověk přišel do fabriky a po roce náhodou zjistil, že 16letý učeň na lince vydělával víc než kolik on coby vysokoškolák  dostane po 10 letech nepřerušeného služebního postupu.

Jedno jídlo v menze stálo  2,60, ubytování, pokoj stál stovku za měsíc, takže první rok jsem platil 33 - byli jsme tam 3, druhý rok 50 a od třetího roku jsem měl pro sebe celý pokoj za 100 měsíčně. Pivo stálo na začátku studia 2 koruny, na konci tuším 3 - 4, krabička Startek 4 koruny nebo 4,40 v hospodě, Petry nějak 8 korun, Sparty 12 a Marlborka tuším 18 za krabičku. Magnetofonová (audio) kazeta od 30 po 60 Kčs, magnetofonový pásek okolo 155 Kčs. Průměrný plat byl tehdy něco kolem 1800 - 2000 Kčs.

Malý Aston 25.6.2007 13:27

Re: Re: Re: Hořké vzpomínky

Máte pravdu,co bychom s těmi penězi dělali.Na hranicích ostnatý drát a v ulici komunistická buňka.To se to žilo podle výpočtu Plánovací komise.:-D

Ludva 25.6.2007 21:49

Re: Re: Hořké vzpomínky

Nesmíte být tak černobílí, přece nevolám po návratu komunistů. V každém režimu je něco pozitivního i negativního. Například v minulém režimu měli lidé lepší smysl pro humor, uvolněte se trochu.

Kanuk 24.6.2007 10:35

Narozen 1966.

Mladej, vy toho máte co povídat o komunismu. Nehledě k tomu, že jako jiní "novináří a politologové" si pletete rozdíl mezi komunismem  a tím, co bylo v Rusku za Stalina.

Kanuk 24.6.2007 17:04

Re: Narozen 1966.

A jako pro vašeho přítele Jima vaším vrcholem demokracie je možnost udělat si doma arsenál. Jaksi vám nedochází, že takovíto lidé jsou první, kteří vstupovali do SA a Lidových milicí. V USA je to USMC (US Marine Corps), protože do něho vstupují Jimové, aby si mohli vystřelit na dvounohou zvěř. Ono není bez významu, že u příslušníků USMC byl zjištěn nejnižší průměrný IQ ze všech branných složek.

J.G. Pašek 24.6.2007 17:47

Ále dou pane rado ze socialisticlé Kanady . . . .

Víte kulový . . . . víte co vám tam cpou v Kanadě anti=USA propaganda do makovic, aby se vám jejich socialismus líbil . Mě je milejší a má větší cenu 1 Private USMC než 10 000 mudrlantů Kanuků, od kterých můžu očekávat tak akorát klacky pod nohy a přitroublé komentáře . . . tož tak. Který druh komunismu byl horší? Ten co zažil Kanuk 20 let nebo ten který prožil pan Rychtenský 25? Hmmmmm? Mě udělalo největší radost, že o 20 let mladší chlap má stejné názory na komunismus, komunisty a co je a není USA . . . . Já jsem už nezažil komonismus a komunisty v ČSSR, tak si o tom rád přečtu od chytrého chlapa který v tom musel žít.

CD 24.6.2007 17:59

Re: Re: Narozen 1966.

Vam ovsem nedochazi, ze drzeni zbrani je  u Americanu tradice. Mam pribuzene, kteri prisli do USA v 19.stoleti. Kazdy z nich ma doma aspon pet pusek a jeden, dva revolvery. V Canade je zakaz zbrani, vidte. Tak proc je tam tolik vrazd? V Torontu se strili za bileho dne jak o Bozim Tele. O hlavnim duvodu, proc mladi kluci vstupuji do armady nevite zhola nic, tak si napred zjistete skutecnosti a pak mluvte.