28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Joska 24.5.2006 22:41

Ano, souhlasím s Vámi

Taky mne V. Havel nemile překvapil. Bohužel poslední dobou je to nějak častější.... Ještě pořád jej v diskusích bráním, ale měl by přestat blbnout

Jiri Dolejs 24.5.2006 11:44

Zradce Vaclavhavel rozdal nase majetky komunistickym vrahum za funkci kaspara hradcanskyho

zradce vaclavhavel rozdal nase privatni majetky komunistickym vrahum

za funkci kaspara hradcanskyho,jak dlouho se nechas blbecku cesky

vyzirat vaclavemhavlem (dozivotni presidentska penze za spolupraci s

komunistickyma vrahama)krmit zvratky a vykaly vaclavahavla a jeho

zlocineckym bratrstvem??? Zapoj se i ty do boje za svobodu ceskeho

Wachtl 2.4.2006 14:22

rodina-teletník

Nevím, proč se lidé tak rozčilují. Já považuji krávy za velice milá a užitečná zvířata, s krásnýma očima. Telátka jsou roztomilá a když dáte býkovi rovnou šanci, ukáže vám v aréně, kdo je tady pánem. Pokud jsem měl možnost se v hovězích kruzích pohybovat, bylo mi toto společenství velice sympatické a hlavně má svůj smysl. Ten smysl mi u registrovaných partnerství poněkud uniká, ale nyní, když už ho mají uzákoněný, tak snad přestanou svoje sexuální problémy medialisovat. Mnohem více mě znepokojuje současný stav heterosexuálních svazků, kdy často můžeme vidět jak zmalovaná ženská s "rozcuchem" ječí celé dny na svého nevychovaného fakana, který jakmile trochu odroste, bude se poflakovat po ulicích, loupit a krást, aby si zabezpečil svou denní dávku drog. Zatím co druh té matky, pokud zrovna není ve výkonu trestu, potácí se od hospody k hospodě a přemýšlí, jak přijít bez práce k penězům. Obávám se, že tak jako vstoupili do mnoha našich domácností VyVolení a přinesli nám určitou normu chování, tak i tato "rodina" se postupně stává v naší liberární, sekularizované společnosti standartem a nahrazuje tak tradiční rodinu křesťanskou.
Václav Havel svým přirovnání rodiny k teletníku chtěl zřejmě zdůraznit, že rodina má i vyšší, duchovní rozměr a ne jen čistě reprodukční, ale to nám jistě při nějaké vhodné příležitost vysvětlí sám.
Stará 30.3.2006 17:15

Králíkárna- teletník

Stejné výroky úcty k lidem, kterým primátor Baxa nelíbal ručičku když byli ještě v kočárku. Jinak se tomu také říká "stříbrná lžička".
M.M. 29.3.2006 23:33

Milá polárko,

pěkný podvečer, s etymologií jste začala vy. Kdy Klaus řekl, že rodinu lze zredukovat na rodění? Máte na to nějaký odkaz , zajímalo by mě to, protože mezi tím, že slovo rodina je od slova rodit a tím, že rodinu lze redukovat pouze na rodění vidím veliký významový rozdíl, posun od etymologie k blbosti. Vyvodit z jednoho druhé mi připadá hodně neférové, pokud zůstanu slušný. Kde jste v mém článku vyčetla, že nepovažuji za rodinu heterosexuální pár, který adoptuje dítě? Až jednou budete mít děti, což Vám přeji, neboť to stojí za tu námahu a za všechny ty oběti, pochopíte lépe, proč výrok bývalého prezidenta naštval tolik lidí, kteří stejně jako prezident současný spolu s lidovci brání určité tradiční morální hodnoty a rodinu přesto za teletník nepovažují.
M.M. 29.3.2006 19:40

A ještě jedna věc, Honzo,

myslím si, že dost vybočuji z průměru, ale Vy, no to je opravdu nevšední. Opravdu si myslíte, že výraz "morální ikona národa" je urážkou, tedy něčím, co by mohlo být žalovatelné? No na ten proces bych si vzal i neplacené volno.... :-))))), pardon.
M.M. 29.3.2006 19:10

Re: Filosofie je láska k moudrosti

Pěkný podvečer, Honzo, to nebyla dialektika, ale výkřik zoufalství....
Lukáš.R 29.3.2006 18:27

Re: Pan Marak mozna umi psat ale urcite neumi cist

Ok. Jsem rád, že někdo to vzal reálně, bez pásky na očích
Jirka 29.3.2006 17:19

Re: Re: Příliš svobodná filozofie_LŽETE pane P. Urbane

Ano, tento názor je přesný. Kromě toho není pravdou, že homosexualita je zcela neovlivnitelná. Není 100% homo a 100% heterosexualita, resp, je spíš vzácná. A mnozí jedinci opravdu "neví". ... Prostě nikdo na homosexuály neútočí, ale zrovnoprávnění s heterosexualitou je biologický nesmysl. A úchylka to je. Ale je neškodná. Co se týče Havla, sohlasím s mnohými předřečníky a zejména s Petrem Cibulkou.
Luděk Belán 29.3.2006 15:03

Re: Re: Re: Re: Už 3. reakce na Václava Havla

Na lidovkách jsem to nenašel, na idnes a v novinkách to opravdu v sobotu bylo. Pokud stavím článek na nějakém výroku, je alespoň slušnost uvést, při jaké příležitosti a v jaké souvislosti byl výrok vyřčen, aby si mohl čtenář udělat úplný obrázek. Příspěvků bylo opravdu hodně, perlil tam kdekdo, a mnozí zase Václava Havla bránili - co se týče té naprosté většiny, na novinkách vede v anketě o postoji k registrovanému partnerství názor Havlův nad Klausovým (53,99 : 46,01) při 14542 hlasujících.
Netvrdím, že si pan Neff tyto příspěvky (reakce) píše sám či si je objednal. Ale že se s třídenním zpožděním vynoří "spontálně" 3 podobně zaměřené články a pan Neff je všechny zařadí, mně už podezřelé připadá.
fero 29.3.2006 14:36

Re: Je to nechutnost.

Možná už je Havlů Vašík opravdu vypitej.
polárka:-) 29.3.2006 14:27

Re: polárko,

milý pán Mařák,  môžete mi veriť, že nemám vo zvyku robiť si z ľudí prdel....
inak, mám taký zvláštny pocit, že používať etymologické hľadisko v politickom výroku je samo osebe dosť zavádzajúce...napríklad slovo "vlasť" je odvodené od "vlastniť" a predsa nepredpokladám, že vlastníte celé Čechy napriek tomu, že sú Vašou vlasťou . alebo inak...kto je podľa Vás rodinou adoptovaného dieťaťa? ja si myslím, že jeho ozajstnou matkou je tá, čo sa oňho stará a má ho rada, aj keď ho nepoRODILA. Alebo keď  istá moja kamarátka (celkom oprávnene)vyhlásila o svojom otcovi, že ju síce splodil, ale otcom jej nie je, otec sa správa úplne inak....
mno, neviem síce ako to súvisí s témou, ale priznávam, že  manžela a deti zatiaľ nemám, ale mala som to šťastie vyrastať v rodine, kde sa tá láska a "kamarádství" naplno uplatňujú....zrejme ste ma celkom nepochopili, ja predsa nepopieram zodpovednosť a každodenné starosti...len neviem, ako to súvisí s témou?
rakosnicek8@seznam.cz 29.3.2006 13:08

Filosofie je láska k moudrosti

dobrý den, Vaše dialektika je krásná, až dojemná. Leč na pravdivosti postulace páně Havla to nic nemění. Jen ji doplňuje o poznání, že rodina bez dítěte je jaksi neúplná. Rodina opravdu není teletník, člověk má právo volby a jeho prvořadým posláním je býti člověkem. V teletníku o připuštění rozhoduje opět člověk. Zapomínáte však na případ, kdy partneři či manželé chtějí mít děti, ale nemohou. Týkalo se to tuším i pana Havla, navíc po Vaší argumentaci bych si sám nebyl jist, zda by se Váš názor nedal též klasifikovat jako urážka. Ikony zachycovaly obrázky svatých, proti vůli Písma, též z pana Havla byla udělána ikona, ač o to sám nikdy nežádal. Rodina je posvátnou institucí, bez ohledu na děti. Zahrnuje všechny předky i všechny vedlejší ětve příbuzenské. S pozdravem Honza
Ignacy Mościcki 29.3.2006 12:43

Re: Re: Re: Už 3. reakce na Václava Havla

Pánové, na lidovkách a idnes a novinkách to bylo v sobotu. Že to teď najdete pouze na Psu, je dáno tím, že tam už to zase překryly nové události. Pes vždycky reaguje trochu se zpožděním. A bylo tam diskusí tak husto, jako málokdy - příspěvky šly do tisíců. A naprostá většina se shodovala v tom, že Havel kolosálně ujel. Původně to řekl v televizi. Proboha, nesnažte se navodit dojem, že jste spadli z višně a že ty spousty rozvzteklených příspěvků jsou jenom manipulace pana Neffa. Svatá prostoto!
Otakar 29.3.2006 11:10

Je to nechutnost.

Jsem přesvědčen, že V. Havel cíleně a ve zlém úmyslu řekl to, co řekl. Nemyslím si, že někdejší intelektuální a morální ikona naší politické scény jen nešikovně a v dobrém úmyslu žvatlá a že nemyslel co myslel. Nic není jen náhodou a jestliže to řekl, věděl dobře proč. Myslím si , že by mu to nemělo být prominuto. Je to zcela neomluvitelné. Urazilo to mnoho lidí.  Budiž nám útěchou, že tou ikonou už dávno není a pokud se on sám hodlá těmito způsoby ztrapňovat, je to jeho věc. Měl by však vědět, že i veřejnost má jen určitou míru trpělivosti a jemu by neškodila určitá sebereflexe, nejsem přesvědčen, že je jí vůbec schopen, bohužel.
cyril 29.3.2006 9:14

Re: Re: Re: Už 3. reakce na Václava Havla

Naprosto souhlasim a rovněž prosím o odkaz. Přijde mi, že drtivá většina místních příspěvků je o několik úrovní sprostoty níže, nežli samotný Havlův výrok.
cyril 29.3.2006 9:08

Re: Re: superreklama a Havel

Chudáčku... Asi by ses neměl tolik dívat na televizi a přestaň chlastat.
M.M. 28.3.2006 23:01

polárko,

opravdu nevšední logický myšlenkový sled. Z toho, že někdo řekne, že slovo rodina je od slova rodit, nebo rod ( zachování rodu, ---------- velmi by mne zajímalo, z čeho jiného dokážete odvodit pojmově-jazykovou podstatu toho slova), dokážete vydedukovat, že plodí pouze daňové poplatníky. To si ze mě děláte prdel, nebo to myslíte vážně? Máte vůbec nějakou? Myslím tím manžela, či manželku a děti a všechno to obohacující, ale někdy i pěkně nesnesitelné, co s tím souvisí, ten shluk lásky, zodpovědnosti a obyčejných každodenních starostí, nebo to, že nás rodina nutí ustoupit od vrozené sebestřetnosti k tomu, abychom se dělili s jinými, abychom obětovali hodně věcí kvůli ní, kvůli dětem.... Nebo jen tak teoretizujete a srovnáváte to s kamarádstvím?
polárka:-) 28.3.2006 22:14

telatníky?

ach yo, tak v provom rade xcem povedať, že od osobnosti Havlovho formátu by som čakala predsa len inteligentnejšie a jemnejšie vyjadrenie...holt, ale nikto nemáme právo nikomu prikazovať akým štýlom má hovoriť..
čo sa týka tých "teľatníkov"...možno mám zlé info, ale nepovedal Klaus náhodou, že rodina je od slova RODIŤ?mno, mne to tiež pripadá nie celkom OK. Havel to prehnal, doviedol ad absurdum, ale v podstate povedal iba toľko, že rodinu NEMEžNO REDUKOVAŤ NA RODENIE. že nie je  liahňou nových daňových poplatníkov, že rodina je čosi vyššie, duchovná záležitosť, že je o vzťahoch, láske medzi jej členmi, o dôvere, o tom, že rodina by mali byť ľudia, s ktorými sa môžem podeliť o radosť a smútok, ktorí sa dobre poznajú a majú radi, ža ktorými možno prísť  so žiadosťou o radu, ľudia, čo sú blízki, aj keď sú ďaleko...xcel povedať, že RODINA JE DUCHOVNá ZáLEžITOSŤ, KTORá NIE JE LEN O RODENí, KEBY BOLA, POTOM BY SA STALA TEĽATNíKOM...čo je na tom také  zlé ?!? vysvetlíte mi to, please niekto? vopred ďakujem.nehovorte mi, že nepoznáte ani jednu "rodinu", ktorá  funkciu RODENIA síce splnila, ale chýba jej to spirituálno, láska...ja také nejaké poznám...a je to fakt smutné, ale v tom už asi povestnom teľatníku je príjemnejšie
jízlivec 28.3.2006 20:38

Re: Re: Re: Příliš svobodná filozofie

Díky za tip.
M.M. 28.3.2006 20:06

Dobrý večer, dobré,

opravdu dobré :-)))). Takže se to pokusím shrnout. Jsem věřící, ale nejsem křesťan. Křesťanství však respektuji, ostatně jako i všechna ostatní náboženství. Považuji se za zvídavého pohana. Václav Havel řekl, že Václav Klaus a lidovci svým postojem k tomu slavnému zákonu o registrovaném partnerství považují rodinu za teletník. Uvědomuji si, že neřekl, že on sám ji za teletník považuje, nicméně to nikdy neřekl ani V.K., ani žádný lidovec. Vzhledem k tomu, že mám v některých věcech konzervativní názory, tak jsem si podobný výrok vyložil jako útok na jednu ze zásadních a tradičních institucí, na které stojí naše lidská civilizace. Když ještě k tomu vyšla z úst „morální ikony našeho národa“......., co chcete, abych ještě dodal. Forma a obsah článku jsou nezvyklé, uvědomuji si to a vyhýbám se tomu, abych psal o osobních věcech, které jsou navíc slovy těžko popsatelné. Vzhledem k tomu, že se jedná podle mne o opravdu vážný myšlenkový úlet bývalého pana prezidenta, bylo to silnější, než já.
Méďa 28.3.2006 19:39

Re: superreklama a Havel

Havel není blázen, jen StBáky či spíš KGBáky vybraný vývěsní štít změny, kterou tady předvedla jiná frakce KSČ, než nám dříve vládla. Žádný západ, ale na západě těmito vlivovými agenturami dávno předtím zakoupené firmy mu dělaly reklamu. On byl obyčejným nástrojem zla.
Když se občas vyjádří sám, tak to vypadá takto...
Xaver X.X. 28.3.2006 17:53

Kam se hrabe Rudé Právo.

Stará vlna s novým obsahem.
Pamatovák 28.3.2006 17:02

superreklama a Havel

Nejsem levičák. Havlovi udělal superreklamu Západ a on se vžil do situace superfilozofa, částečně nadlida. Zatímco byl a je obyčejný strejda Jejda. Slušela by mu nefalšovaná skromnost. Nikoli se za každou cenu zviditelňovat.
Sobek 28.3.2006 16:40

Výrazy

Pan Havel rád používá farmářské výrazy. Králíkárna ,teletník příště možná chlívek. Jakkoli tohoto pána nemám rád nedovolil bych si upírat mu právo na vyjádření názoru. Nic víc vlastně neudělal Je možno s ním souhlasit nebo ne. Ale není to důvod k napadání. Trochu kulturnosti.
Karel 28.3.2006 16:32

Jednoduše

Ale vždyť pan Havel mluvil často o řádu svěda a tajemnosti bytí v takovém rozměru, že jsem ho považoval za podivína a nyní taková vulgarita. Ale vědu bych v tom nehledal. Prostě Havel vyjel po Klausovi, protože cokoliv Klaus řekne, s tím Havel ( a pan Pehe ) nemůže souhlasit.  A v tom je hlavní problém. Ale dostal se (Havel) co do způsobu vyjadřování na úroveň Zemana
O.K. 28.3.2006 15:56

Re: Adopce nepribuznych mladat

Pan Urban se nad adopcemi ve zvířecí říši podivuje, takže nevím, proč kroutíte hlavou zrovna nad ním. On nebyl ten, kdo tvrdil, že jdou beěné.
Tana Zajicova 28.3.2006 14:08

Martine

 i za cenu, že budu označen za bláznivého podivína, který se v nestřežené chvíli zmocnil počítače a zahlcuje internet svými šílenými bláboly.
 
Skutky 18:9.
 
 
i.h. 28.3.2006 14:07

Adopce nepribuznych mladat

"Adopce" nepribuznych mladat mezi zveri probiha obvykle tak, ze samec, nekdy i samice, "nepribuzna" mladata zakousne a eventuelne sezere, pane Urbane. Skutecne toho moc nevite, a nejenom o slonech.
L 28.3.2006 14:01

Havluv teletnik

Teletnik, kde byci skaci na kravy. Take jsou tam dvojice byku, kteri skaci na sebe navzajem.
Nekdy to takovi byci provozuji i skupinove.
 
Nekdy jich je za sebou i vice v rade a ten predni krici: "Udelejte kruh."