28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ÚVAHA: Billboardel

Zdá se, že naprostá většina české společnosti je za zrušení billboardů kolem dálnic vděčná. Výjimkou jsou asi jen majitelé těch billboardů a k tomu 17 senátorů podávajících stížnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kolman 4.9.2017 19:45

SMUTNÉ JE, .....

....že není moci, která by "písk" reklamu, která se nelíbí a otravuje 99% lidí sprovodila ze světa.

Dočetl jsem se, že když si koupíte nějaký reklamou vychvalovaný prací prášek, tak větší část ceny, kterou za ten prášek zaplatíte, "sežerou" náklady na reklamu. Zmínka byla tuším o cca 60% nákladů za reklamu, ale pouhých 40% za vlastní prášek.

Řešením by bylo, výrobky doporučované reklamou důsledně bojkotovat a nekupovat je.

To je teoreticky krásné, ale v praxi (ve větším měřítku) neuskutečnitelné.

P. Harabaska 4.9.2017 17:28

Nevěřím, že právě billboardy u dálnic

mají rozhodující vliv na rozhodnutí potenciálního zákazníka koupit si ten či onen produkt. Snad jsou schopni takového posouzení odborníci v reklamě. Výrobci tomu snad věří, a proto jsou ochotni za reklamy i u dálnic utrácet velké finanční částky. A majitele či provozovatelé billboardů by byli hloupí, kdyby ty peníze, které nakonec beztak zaplatí konečný zákazník v konzumu nebo na internetovém obchodu, od producentů a obchodníků nechtěli. Značná část veřejnosti je všudypřítomností reklamy nejen znechucena, ale i natolik otupělá, že ji sice vnímá jen podprahově (na což dodavatelé reklamy spoléhají), ale o to rychleji a snadněji na ni zapomínají.

P. Zinga 4.9.2017 15:46

Skandál není reklama,

skandálem je pětiletá ignorance zákona!

Státní orgány mají možnost dokázat, že zákony platí pro všechny. Vyrubat a hotovo! Majitelé měli 5 let času si to soudně se státem vyříkat. Teď je už pozdě, basta.

Nemám vyhraněný názor na reklamu u dálnice, přijde mi často stupidní, velmi zřídka vtipná.

Ale kam bychom přišli, kdyby nebyly respektovány zákony, že? Tedy respektovány všemi...

J. Jurax 5.9.2017 0:41

Re: Skandál není reklama,

Ale kam bychom přišli, kdyby nebyly respektovány zákony, že? Tedy respektovány všemi ...

No, přišli bychom přesně tam, kde jsme dnes ...

M. Krátký 4.9.2017 14:55

Jsem běžný uživatel D1 a žádnou vděčnost

ze zrušení bilbordů nepociťuji - takže to ani dál číst nebudu - autor kecá kraviny

R. Langer 4.9.2017 12:21

Autor patří do stejné

kategorie závisláků na reklamě jako všichni ostatní, jenom s opačným znaménkem, on zboží z reklamy zásadně NEKUPUJE. Já osobně kupuji takové zboží, jaké se mi líbí a na jaké mám chuť a skutečně nemám potřebu u toho myslet na nějakou reklamu. A jestli na nějaké zboží reklama je nebo není je mi úplně lhostejné. Tož tak.

B. Rameš 4.9.2017 12:09

Mně osobně reklama vadí,

především proto, že ať chci nebo ne, zapleveluje mi mozek všelijakým stupidním balastem. Ačkoli se snažím "vypínat", přesto se ze mne stal během času odborník na dámskou hygienu či mužskou potenci, o všelijakých kůůl volovinách nemluvě. U bilboardů mně speciálně vadí, že jsou hnusné a překáží mi ve výhledu do krajiny (neřídím, takže můžu čučet okolo). Bohužel, z markétingu (vždycky mi to slovo připomene dávné markytánky) se stala nedílná, ba preferované oblast bítusí (jak říkáme my fonetici) a, jak se mi někdy zdá, mezilidské komunikace vůbec. Upřímně řečeno, zdá se mi (i z nějakých firemních zkušeností), že to funguje daleko méně, než se ti marketýři snaží tvrdit, alespoň ve velké spoustě případů. Jednak, čím víc to do vás hustí, tím víc to ignorujete, druhak, většina lidí se řídí podle ceny, v lepším případě poměru cena/výkon, takže reklama je dobrá tak k tomu, dostat k zákazníkovi informaci, že nějaký takový produkt existuje, což v době internetu a jeho vyhledávačů je již poněkud zbytečné. Nu ale zakázat reklamu plošně, to bych nemohl, přece jen to není prodej koksu (nemám na mysli tuhé palivo).

R. Langer 4.9.2017 12:24

Re: Mně osobně reklama vadí,

Vám dokáže zaplevelit mozek něco co nechcete? Hmmm, kohopak asi budete volit?

P. Švejnoch 4.9.2017 13:23

Re: Mně osobně reklama vadí,

No, musím s panem Ramešem v tomto punktu souhlasit. Tedy já souhlasím v podstatě s celým jeho příspěvkem, ale jen k tomu Vámi zpochybňovanému "zaplevelení mozku":

Reklamě (najmě v TV) se snažím vyhýbat, seč mi síly stačí. Nejen proto, že mě otravuje svou vlezlostí, ale zejména mě irituje donebevolající stupidita některých (většiny) z nich. V okamžiku, kdy v TV spustí reklamní blok, chápu se ovladače a zoufale hledám stanici, kde zrovna reklamy nevysílají a nabízejí alespoň trochu stravitelný program (a jsem za tuto činnost mojí chotí peskován - neb ona prý dokáže při reklamách "vypnout").

Přesto se často přistihnu, že nějaký reklamní popěvek, který jsem byť jen útržkem zachytil, mi v hlavě zní ("zpívám" si ho) několik následujících hodin.

Vám se tohle nestává? A to je přesně ono (ač zcela podvědomé a mimovolné) "zaplevelení mozku", o kterém je tu řeč. U té muziky je to celkem jasně definovatelné - tam si to člověk po několika (desítkách, stovkách) repeticí uvědomí, a pokud se zamyslí, dojde mu, kde k tomu či onomu popěvku aktuálně přišel. Ale podobně Vám v hlavě uvíznou i spousty jiných, naprosto neužitečných informací (nejen z reklam, ale především z nich - ty jsou tímto způsobem záměrně konstruovány) - jen je obtížnější je identifikovat.

Takže já tomu, co říká pan Rameš, rozumím.

R. Langer 4.9.2017 14:24

Re: Mně osobně reklama vadí,

Tak to se mi opravdu nestává. Nepodstatné informace pouštím jedním uchem dovnitř a druhým ven. :-)

R. Mayer 4.9.2017 17:49

Re: Mně osobně reklama vadí,

Můj protireklamní postup:

TV pořad, který chci sledovat si nahraju a při přehrávání reklamy snadno přeskakuji. Tím se čas sledování podstatně sníží. A mnohdy po pár minutách odhalím nějakou skrytou kvalitu sledovaného pořadu, která mne přivede k rozhodnutí se na tu blbost dále nekoukat.

M. Vondráček 4.9.2017 11:54

projeďte se po dálnici do Brna

a zjistíte , že billboardy je to nejmenší , co Vás na té cestě rozčilí :-)

A. Alda 4.9.2017 11:51

Jděte už k čertu, Payne.

Vy jste byl u toho, když se vytvářelo právo ty velkopoutače u silnic instalovat i když se přejmonovávaly na bilboardy, Vy jste byl u všeho špatného, co se v této zemi od odebrání moci komunistům odehrálo. Vy jste něco podobného jako Anežka Hodinová - Vzpurná.

P. Švejnoch 4.9.2017 11:30

Nejsem si sice úplně jistý

zda je možné takto od stolu prohlásit, že "naprostá většina českého obyvatelstva je vděčná...", navíc nesouhlasím s většinou tezí autorem předestíraných, ale fakt je ten, že se bez reklamních sdělení ve formě "megabillboardů" klidně, ba rád, obejdu.

Ale ono by to chtělo odstranit i ty "mikrobillboardy" těsně u vozovek, a v neposlední řadě i zredukovat neuvěřitelné množství (zhusta nesmyslně umístěných) dopravních značek.

Ale k tak radikální myšlence se autor už zřejmě neodhodlal... :-)

P. Švejnoch 4.9.2017 11:42

Re: Nejsem si sice úplně jistý

Jo, a ačkoli autora zdaleka nepovažuji za nejostřejší pastelku v krabičce, musím říct, že slovo "billboardel" považuji za vtipné. :-)

F. Houžňák 4.9.2017 10:41

Vždycky se divím, jakto že ten Payne

nemá a nevede nějakou velkou, prosperující, bohatou firmu. Vždyť ten chlap ví přesně, jak se co má dělat, aby to šlapalo, a místo toho se zahrabává v politice a píše takovéhle bláboly.

J. Lepka 4.9.2017 10:29

Takový slovní průjem,

jen kvůli tomu, že autor nepodléhá reklamě, de facto stejně jako já. Tak proč takový humbuk? Že by jen proto, že jsou také fuj? Ona je totiž celá ta aféra dost postavená na hlavu. Prostě řidič se nesmí nechat rozptýlit od sledování provozu. To jsou daleko horší případy, ostatně jen děti v autě rozptylují mnohem víc o rozverném spolujezdci radši nemluvit. A argument o nebezpečnosti těch kandelábrů, na kterých to stojí? Nejsou náhodou mýtní brány a sloupy nadjezdů mnohem horší? Já v tom spíš vidím závist socialistů, že

A) nejsou majiteli reklamních agentur

B) že si firmy takhle snižují daňový základ a připravují tak rozpočet o peníze, které by jinak socani rádi utratili za svou popularizaci.

R. Langer 4.9.2017 12:26

Re: Takový slovní průjem,

Autor podléhá reklamě absolutně, protože podle jeho slov, tak na co je reklama, to nekupuje. A to dá celkem dost práce. ;-)

M. Hoblík 4.9.2017 9:06

Včera jsem projížděl naši luxusní D1

a uvědomil jsem si, že jsem nějaký klidnější, bez nervozity, jelo se mi příjemněji než minulý týden. Až po několika desítkách kilometrů jsem si uvědomil, že na mne nejukají z megaplagátů nejrůznější příšerky, našeptávající mně, že si určitě musím co nejdřív koupit traktor od megafirmy z Ameriky, super studniční vodu od megaorla, litinové odlitky z Německa a neodkladně navštívit bordel v Jihlavě. Super pocit! Ještě kdyby byla kvalita dálnice jako v Chorvatsku...

O. Uživatel 4.9.2017 12:15

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 4.9.2017 12:28

Re: Včera jsem projížděl naši luxusní D1

Ty hlasy v hlavě se vám ozývají skutečně jenom když hledíte na bilboardy, nebo i jindy? :-)

S. Ševeček 4.9.2017 9:03

Takové zákony nejsou zákony, ale pouze

výrobní příkazy politiků a najatých úředníků prostému Lidu.

M. Prokop 4.9.2017 8:35

Autor zřejmě četl příliš mnoho levicových jedů.

:-P

M. Valenta 4.9.2017 10:17

Re: Autor zřejmě četl příliš mnoho levicových jedů.

Ovšem jízda po "bezbillboardové" dálnici je jako když z přelidněné ulice vejdete do parku.

R. Langer 4.9.2017 12:30

Re: Autor zřejmě četl příliš mnoho levicových jedů.

Jasně, a ty bilboardy z toho zase dělají úplnou přelidněnou ulici, že? :-D

Kolik že jich tam celkem je na 100 km?

M. Valenta 4.9.2017 15:47

Re: Autor zřejmě četl příliš mnoho levicových jedů.

V některých místech jich je tolik že z určitého úhlu není vidět nic jiného.

M. Prokop 4.9.2017 17:59

Re: Autor zřejmě četl příliš mnoho levicových jedů.

Já koukám hlavně na tu dálnici a vozidla na ní, sem tam taky na krajinu. Co mne nezajímá, prakticky nevnímám.