28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

USA: Ta sprcha je ale studená!

Na pozadí probíhající agrese Ruska proti Ukrajině si sdělovací prostředky ve Spojených státech začínají všímat relativně neutěšeného stavu americké armády a odpovědnosti současné vlády za vývoj konfliktu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Hoblík 25.3.2022 17:32

USA už jsou ve stavu, kdy mohou zastrašovat nejvýš vlastní obyvatelstvo. Pokud se jim podaří rozlišit, jakého to vlastně pohlaví a rasy je. Vzhlížet k USA jako k božstvu je pochybné, pane Fialo!

J. Kostelanský 25.3.2022 15:30

Biden má prý dlouhá léta přezdívku něco ve smyslu "na co šáhne, to podělá".

P. Diviš 25.3.2022 15:32

Ano, současná situace by chtěla v čele USA někoho rozhodnějšího, pak by se i Putin více rozmýšlel, než udělal tuhle pitomost.

J. Karza 25.3.2022 15:59

Je to tragéd, ale stále o řád lepší, než euroúnijní šmíráci.

J. Cervenka 25.3.2022 13:21

Amerika ma daleko vetsi problem nez (vytecne vybavena) armada. Pres to ,ze vinika inovacemi ve vsem - v technologii, ve vede, ve výrobě národ je nesmiřitelne rozdělen identity politics. Skoro nikdo nepise o cernoskem rasismu a její podpore demokraty - nepise strachem ze by byl nazván rasista. To je tragédie Ameriky nyní a do blizké budoucnosti.

P. Molík 25.3.2022 12:52

Bidenizace americké armády znamená kardinální oslabení její bojeschopnosti. V Americe valem ubývají lidé, kteří jsou schopni domyslet všechny racionální důvody pro trvání vysoce bojeschopné armády. Karnevalové vojáčky opředené gloriolou pochybné barnumské slávy vytváří bidenovský establishment. Pár tisíc elitních vojáků nemůže zabrzdit bidenovský rozvrat bojeschopné armády. Afghánské stigma nemůže strýček Sam smazat.

J. Štěpán 25.3.2022 12:39

To že USSA jdou naprosto hmm... do pozadí není žádná novinka. Vojenský střet s RF je totiž něco jiného než rozbombardovat a pak se svlečenými kalhotami utéct z nějakého státu kde vojenskou high-technology představuje zrezavělý kalašnikov.Dobrá, teď už ne. Po tom jejich "plánovaném stažení" je už Taliban skvěle přezbrojen. Nicméně chápu, že současná armáda USSA nemá na tyhlety "podružnosti" čas. Podstatně důležitější než nějaká Ukrajina je třeba řešit gender, kvoty, diškriminaci apod. Co ovšem nechápu je proč když něco nefunguje(NATO), tak se najdou postavičky kteří vykřikujou že ho je třeba víc!

P. Diviš 25.3.2022 15:25

" ... rozbombardovat a pak se svlečenými kalhotami utéct z nějakého státu kde vojenskou high-technology představuje zrezavělý kalašnikov."

Přesně to Rusáky čeká, hlavně díky tomu, že Západ dodává modernější zbraně, než rezatý ruský akalašnikov.

V. Podracký 25.3.2022 12:22

Biden také musí ujišťovat svoje lidi, nemluví jen k Rusům. Také si myslím, že si s Putinem vyjasnili otázky v předchozích rozhovorech. Jeden ze slibů Bidena Putinovi byl zřejmě, že USA přímo do války nezasáhne. Biden věděl, že Putin zaútočí, jen nevěděl kdy. Karty musí být předem položeny na stůl.

J. Stehlik 25.3.2022 12:32

A proč by se angažovali? Stačí když se azbukaci melou mezi sebou a ještě nakupují zbraně. Co by za to usa v době studené války dalo ;-D

F. Zrcek 25.3.2022 11:20

Je samozřejmě hrubou chybou průběžně ujišťovat ruského fýrerka, že západ na Ukrajině vojensky nezasáhne. Tím ho jenom ujišťujeme, že si může dělat co chce.

Tenhle přístup navíc odporuje ruské mentalitě. Podle ní každý statkář, každý činovnik i každá báryšňa své mužiky kárá nagajkou předem. Ví, že až něco provedou, bude už pozdě. Když západní vyjednavač nemá v holínce zastrčený bičík, není pro rusa partner.

Zvlášť teď, když se naučili vyznávat odná Rossija, odín Naród, odín Putin.

Jediná správná reakce může být: putine, ty chuj, běž za svou válečnou lodí!

J. Štěpán 25.3.2022 13:00

Tak tak, přesně! A proto je třeba podporovat ukrajinské nácky. Já už jenom čekám kdy Zelenský při tom svém náckovském Sláva hrdinům. Sláva Ukrajině zvedne pracku. Jenom doufám že u toho bude i ten sudeťácký zoufalec Fiala aby se mohl přidat s výkříkem HH.

M. Sedláček 25.3.2022 15:03

Myslíte, že žid zelenský bude hajlovat? Tak to máte taky slušně vymleto ;-D

P. Diviš 25.3.2022 15:27

Asi nějaký příbuzný Miroslava Štěpána.

J. Štěpán 25.3.2022 19:12

Vymleto máte Vy. Zelensky žádný žid není. Židovství není o národnosti ale o víře. Ale to se fakt takovým intelektuálním gigantům jako jste Vy špatně vysvětluje. Nicméně chápu že pravidelnému konzumentu ČT jsou fakta na obtíž.;-)

P. Nešvara 25.3.2022 10:48

USA dávají na zbrojení zhruba 10x více než Rusko. Je to málo?

R. Tesařík 25.3.2022 12:15

Ano, je to málo.

R. Gramblička 25.3.2022 13:26

a kolik by bylo dost? A jsou s tím US daňoví poplatníci v pohodě?

P. Diviš 25.3.2022 15:28

V absolutní hodnotě v dolarech asi jo, v procentech HDP ne.

J. Poláček 25.3.2022 10:44

Pan Fištejn by si měl zopakovat události které předcházeli zvolení Joe Bidena. Do čela jej vynesli tlaky, které jsou ve srovnání s tím co se děje teď prdem proti průjmu. Nechť se nikdo nediví, že je tam slabý muž (jistou nadějí by měl být viceprezident/ka, no ale posuďte sami). Západ pořád čeká na Churchilla, ale všude kam se podívám, jenom samý Chamberlain. Západ je dlouhou dobu chronicky nemocný, navíc drogově závislý, ale tváří se jako mladík v rozpuku sil. Kde ty časy jsou :-)

A pamatujete také, když Trump jmenoval Boltona do funkce ? To bylo jekotu na levici, jaký že je to jestřáb a jak by mohl ovlivňovat prezidenta směrem ke konfrontaci 8-o No a co pak ? Trump jej pak sám zase po krátkém čase vyměnil (ta frekvence výměn byla snad řízená rytmem šavlového tance). "Trampuška" managerem. Holt nátura a věk udělali své. (čest jeho snaze o Abrahámovské dohody). Každopádně volby byli demokratické a lid má co chtěl. Však vzpomeňme na jeden citát z tisku po zvolení Obamy prezidentem : "Po J. Bushovy ml. by měla šanci na zvolení do prezidentského úřadu i Italská komunistická strana."

M. Valenta 25.3.2022 9:55

On někdy někdo tvrdil, že Američané zasahují ve světě z dobročinných důvodů?

P. Diviš 25.3.2022 10:25

To je verze pro americké (nejenom) voliče. Útlocitnější povahy nerady slyší pragmatické důvody nějakého konání.

T. Hraj 25.3.2022 10:30

Tak tvrdilo se to zcela určitě. Například v Kuvajtu, v Srbsku ale i jinde.

P. Diviš 25.3.2022 10:39

Jeden z mnoha důvodů nějakého konání. Podobně je to i u jednotlivce. Taky nějak koná, taky ze směsi různých důvodů. A taky je největší průser, pokud nějaký ten důvod zcela převládne, jak se občas stává u různých "dobroserů".

T. Hraj 25.3.2022 18:36

Máte pravdu. Důvodů je vždy více.

Chtěl jsem jen poukázat na to, že se mi bohužel nějak nedaří najít principiální rozdíl v argumantaci obhajoby 72-denního bombardování Srbska Američany a Putinovy invaze na Ukrajinu. Snad jen ten že Američani jsou alespoň schopni následné reflexe.

J. Novotny 25.3.2022 9:23

Co bychom dali, kdyby armády EU byly v obdobně neutěšeném stavu.

P. Brecík 25.3.2022 9:14

USA apelují na Čínu: Vzhledem k našim dobrým vzájemným vztahům žádáme, aby jste nepodporovali nijak Rusko. Já pamatuji, jak zatkli dědičku Huawei, anebo tvrdě zakazovali požití čínských 5-G sítí kde se dalo. AMI jako celosvětový četník leze všem krkem. Každý ho rád svrhne, jak jen to bude možné. PS: Fuj Venezuela = pro USA, už je jim dobrá. Potřebují nahradit ruskou ropu. To je "politika", co říkáte. 8-o

P. Diviš 25.3.2022 10:28

Že "leze krkem" vám (důvody neznám, volba je obvykle mezi dvěma), neznamená, že leze krkem všem. Zatím je ještě dost soudných lidí, kteří vědí, že někdo na pořádek dohlížet musí, musí na to mít prostředky. Z dostupných a ochotných jsou USA nejméně špatné.

J. Karza 25.3.2022 12:42

Mně lezou krkem svou hamižností a arogancí. USA a Západ měly 30 let na to, aby se pokusily vytvořit stabilní světový řád, beroucí ohled na zájmy různých států. Místo toho stvořili dnešní chaos v mezinárodních vztazích.

R. Gramblička 25.3.2022 13:28

taky mám ten dojem