29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

USA: Strategie pro mírovou dobu

Když se první lord admirality Henry Leach dozvěděl, že Margaret Thatcherová hodlá prodat pýchu britského námořnictva, letadlovou loď Invincible, povzdechl si: "Teď nás může zachránit jenom válka."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 6.3.2014 11:21

Nevím, kolik mají USA dát na zbrojení

Vím ale, že ten kdo vydává své "spojence" pomstě svých nepřátel tak jako to udělaly USA např. v Egyptě (zemích arabského "jara"), Iráku a chystají se k tomu i v Afganistanu... žádné skutečné spojence mít nebude a k zastavení svého pádu bude nakonec potřebovat mnoho vlastní "krve".

To, že Obamův ministr zahraničí J. Kerry nedávno prohlásil, že největším nebezpečím pro svět je "globální oteplování", raději ani nebudu komentovat.

J. Jurax 4.3.2014 21:42

Horší je, že Obama škrtal taky v kosmickém výzkumu

a výsledkem je, že se dnes nemůže rozhádat s Rusy - po odstavení raketoplánů by nedostal astronauty na ISS ani zpátky, neboť v současnosti jedinou použitelnou lodí je ruský Sojuz.

Obama seškrtal projekt Orion a komečním projektům bude trvt nejmíň rok, spíš dva, než budou moci dopravit lidi na oběžnou dráhu.

J. Lepka 4.3.2014 14:20

Sázku na hloupost Američanů nelze prohrát.

Dost jsem nechápal, že si ho zvolili poprvé, nevěřil jsem vlastním uším, ale nechat ho řádit ještě druhé volební období, to už je masochismus !!!

J. Jurax 4.3.2014 21:38

Re: Sázku na hloupost Američanů nelze prohrát.

No to víte, voliči jsou všude stejní :-)

B. Hejda 4.3.2014 11:25

Absurdní kritika

USA má naprosto největší výdaje na armádu na světě - víc něž trojnásobné oproti Číně a sedminásobné proti Rusku. To dává dostatek prostoru ke snižování a bez konfliktů jako je ten v Afghanistánu nebo Iráku se svět bez problémů obejde.

A v Sýrii mohl bez souhlasu Ruska těžko kdokoliv cokoliv udělat, aniž by riskoval zatažení půlky světa do nového kola studené války.

V. Výmola 4.3.2014 10:50

Nejenom armáda

Obama nemá rád jenom armádu. Nemá rád také kosmický výzkum. Jeho snaha každoročně seškrtat rozpočet NASA je také pověstná a už teď reálně znamená úpadek americké kosmonautiky.

V. Výmola 4.3.2014 10:44

187 letadel F-35

Nemůžu to dohledat jinde a předpokládám, že v článku je chyba ohledně počtu F-35. Nevěřím, že by škrty byly tak drastické, aby byl počet ponížen z plánovaných 2443 na 187 kusů.

V. Výmola 4.3.2014 10:47

Re: 187 letadel F-35

Jo, jestli ono nemá jít o F-22. Těch bylo skutečně dodáno 187 kusů, což byl také výsledek škrtů. Ale to není úplně nová zpráva (~ pár let se to už ví).

J. Sinnreich 4.3.2014 3:07

Filosofie silencu

Obamuv ministr zahranici, (Sec. of State),John Kerry prohlasil v nedavnem TV interview, ze nejvetsi strategickou hrozbou pro USA je globalni oteplovani. Komentare jiste netreba.

J. Kulišek 4.3.2014 6:46

Re: Filosofie silencu

Ti chcete rici, ze gays neustale pribyva ?

R. Gramblička 4.3.2014 9:31

Re: Filosofie silencu

jak tak sleduju svět kolem sebe, veru přibývá :-(

J. Jurax 4.3.2014 21:44

Re: Filosofie silencu

Přivývá spíš blbejch a ještě globálně teplejch ...

I. Teren 4.3.2014 2:21

Armada nova, armada obamova

http://www.youtube.com/watch?v=z3eHX3xZGyw#t=120

L. Krajíček 4.3.2014 1:18

Jsou ještě tací, co se díví.

Obamova role je přece zřejmá od samého počátku - poškodit a oslabit USA, potažmo celou euro-atlantickou civilizaci. Rozdíl je jen v tom, že čím je blíž konec jeho prezidentování, tím více si o tom novináři dovolí psát.

To aby nám lépe hlídali demokracii, tak popsovksu.

P. Krasny 4.3.2014 0:44

hussein je fakt tragedie

a pro cely svet.  Hlavne ze si kreten delal soufky z Romneyho ve volebni kampani kdy Romney mluvil o hrozbe ruska.

hussein je pekna svine, hloupej a zakernej levicovej xindl, ale porad jeste existuji americani co si mysli ze hussein $ere fialky.  Nechapu!

T. Pansky 4.3.2014 0:43

Valka v Afghanistanu - Obamovo dite ... ke kteremu se ted ..

... nehlasi.  Je jeste vubec nekdo, kdo muze rici, o cem valka v Afghanistanu vlastne je?  Ja se obavam, ze jestrabi z Pentagonu ovladli Bily dum.  Valka stoji ohromne penize vsechny danove poplatniky, ale nekdo na ni ukrutne vydelava.  Obama dostal Nobelovu Cenu miru, ale jestraby nechal namlsat.  top0625top@live.com

J. Kulišek 4.3.2014 6:24

Re: Valka v Afghanistanu - Obamovo dite ... ke kteremu se ted ..

To je zajimave, jak nekdo stale vystaci s jednoduchymi marxistickymi pouckami. Jak Gates, ministr obrany za Bushe a Obamy rika neni vetsich odpurcu valky, nez americky generalni stab. Valku chteji politici a tak vojaci musi poslechnout i kdyz casto reptaji. Proc to tak je ? Vojaci mysli jinak, nez treba politik. Pro ne je valka neco, do ceho se musi jit s odhodlanim ji vyhrat a pouzit k tomu co nejvetsi mozne sily a zvitezit. Tak to bylo, proti Nemecku, ci Japonsku. Jenze pak se situace zmenila. Kdyz prisla valka v Korei, tak se zjistilo, ze napad  mit malou armadu a neutracet za vyzbroj, jak to naridil  White House, byl katastrofalni a zavinil mnoho obeti. Navic gen McArthur, kdyz mu bylo receno, ze valku nesmi vyhrat, prohlasil, ze neni nahrada za viteztvi. Byl zbaven vedeni, ale ten system pokracoval. Armade nebylo dovoleno kvuli politickym duvodum vyhrat ve Vietnamu. Bush starsi, kdyz kandidoval, tak prohlasil, ze jiz nikdy USA neposle vojaky do valky, kterou jim nebude dovoleno vyhrat. Jenze je pok poslal do valky v zalivu, kterou jim nedovolil vyhrat. No a pak v Iraku, kde proste generalum, nedovolili tam dat dost velkuo silu co chteli a tak se ty neustale boje tahli do nekonecna a Afganistan, kde nejen ze jim politici nedovolili dost vojaku potrebnych k likvidaci Talibanu, ale malem jim nedovolili ani strilet. Kazda akce musela byt zastavena ci zrusena, kdyby bylo nebezpeci velkych strat civilistu. Kdyby se tak vedla druha svetova, tak by ji prohrali. Vitezne valky se vedou bohuzel bezohledne.  Takze to je duvod, proc generalove nejsou naseni, kdy se jim oznami dalsi polovicata akce.

J. Kulišek 4.3.2014 6:44

Re: Valka v Afghanistanu - Obamovo dite ... ke kteremu se ted ..

No a s temi zjisky zbrojovek, ta fama se tak stale opakuje, ze sem ji sam uveril. Tak jsem si tedy koupil akcie a cekal az zbohatnu. Az teprve po par letech sem se na poradu k brokerovi, a on mi rekl, ty fantasie pust z hlavy, kolik vlada potrebuje treba letadel, vesinou jenom par a pri tom objednavky pak proskrtaji, ze takova firma, by zkrachovala kdyby pocitala jen na zbrojni zakazky. A ja jsem si uvedomil, ze vsechny co znam, at jiz treba Remihgton, nebo i ceska zbrojovka deli krome zbrani, jeste i psaci a pocitaci stroje, sici stroje a dalsi ruznou vyrobu,ktera se da delat na stejnem zarizeni, aby  nebyli zavisli jen na zbranich.. A tak mi poradil, abych sel na mobilni telefony, elekroniku a vubec neco, co lide neustale a masove potrebuji Zbavil jsem se akcii zbrojovak a to bylo ono. Pozdeji kdyz sem sam v takovych fabrikach delal a zazil tu nejistotu, kdy se nevedelo, kdyz se zacne vyroba, zda se vubec dokonci a podniky se museli spojovat aby nezkrachovali, tak si to zkusil na vlastni kuzi. Kdyz sem na priklad pracoval na B-2, tak bylo obednano 135 letadel, jenze kdyz se delalo tak dvacete, prisel telefon, zakazka se rusi a meli sme po praci, to same bylo i v dalsich  fabrikach.Ten trh se proste rychle nasyti..

J. Schwarz 4.3.2014 9:59

Re: Valka v Afghanistanu - Obamovo dite ... ke kteremu se ted ..

Tak mám dojem, že s těmi zisky zbrojovek je to jako se zisky farmaceutických firem. Tam taky každý chytrák vidí, že by pilulka / cena účinné dávky / mohla stát korunu a stojí stovku. Kolik ale stály všechny zákonné testy, schvalování a prověřování, kolik stály neúspěšně zkoušené preparáty to už nevidí. A stupidní novinář vylíčí seriózní firmu jako vydřiducha parazitujícího na lidském neštěstí, zatímco ten co hotový preparát okopíruje je hrdina na bílém koni lidem pomáhající. Ve skutečnosti ten "dobrák plný účasti a lidského citu" vydělává řádově víc než "padouch" co preparát vyvinul.

J. Vyhnalík 4.3.2014 16:52

Re: Valka v Afghanistanu - Obamovo dite ... ke kteremu se ted ..

Jak mi kdysi vysvětlil profesionál z oboru. Farmacie je jako ovocný sad na podzim. Na co se dalo dosáhnout ze země, bylo sklizeno jako první. Poté následovaly snadno dostupné a zdáli viditelné kousky dosažitelné s pytlíkem na tyči, a teď už je potřeba stavět žebříky a prohlížet místa, která nejsou ze země viditelná a zjišťovat, jestli tam něco nezbylo a pokud zbylo, tak zda to není nahnilé, či červavé.

Omlouvám se za analogii, ale je fakt, že vývoj nových preparátů je extrémně drahý a přitom se jenom u malého zlomku potvrdí původní slibné předpoklady a přípravek lze použít.

P. Krasny 4.3.2014 11:48

Re: Valka v Afghanistanu - Obamovo dite ... ke kteremu se ted ..

Nezbývá než souhlasit, naprosto přesné.

J. Chvojka 9.3.2014 13:12

Re: Valka v Afghanistanu - Obamovo dite ... ke kteremu se ted ..

Ano, kdysi prohlásil První lord admirality Jack Fischer: "Umírněný ve válce je jedině idiot!"

O politicích to platí doslova