29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

USA: Poslední umírněný demokrat

Kongresem už několik měsíců pobíhá zatraceně zvláštní zákon, který má ambici jednou pro vždy zatočit s volebními podvody, a to tak, že podmínky pro jejich realizaci standardizuje. Sněmovna reprezentantů zákon schválila v březnu a od té doby čeká na projednání v Senátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Kubáč 15.6.2021 9:30

Lavrov si prý na Američanech smlsnul, když navrhl projednat ( jasně že neexistující !!!! ) volební podvody v USA na schůzce Putin - Biden

M. Pivoda 13.6.2021 16:07

Wkipedie praví:

... Záhadné slovo filibuster pochází z francouzského filibustier, což je zkomolenina holandského slova vrijbuiter a znamenalo původně piráta (flibustýra).

Komentář

Američané si své problémy určitě vyřeší. (Pracoval a pobýval jsem v USA cca 1 rok života svého).

Na rozdíl od Česka, které má velké problémy. Například mně, českému občanovi, čeští filibustýři nedovolí promluvit o serózních věcech již cca třicet let. A říkají si přitom demokraté. Ha. Ha. Ha.

J. Kombercová 13.6.2021 16:39

Tady se můžete vypovídat, co hrdlo ráčí.

P. Milan 13.6.2021 22:47

Jeho hrdlo diplomovaného nejlepšího mladého zlepšovatele (designéra) ráčí jen brečet.

D. Bowman 12.6.2021 13:27

Manchin zastupuje lidi ze svého státu. Ten je převážně Republikánský. Krom toho uznává a chápe Americký projekt jako nástroj na minimalizaci státní moci a zvůle.

Což Demokraté vidí jako překážku jejich politickým (socialistickým) ambicím tj. realizaci absolutní moci jejich doktríny as progresivistické vize pro Ameriku.

A neštítí se přirovnávat požadavky na doklad identity u voleb k potlačování volebních práv černochů.

Což je naprostý nesmysl. Černoch, který by chtěl volit ale není schopný si obstarat doklad totožnosti prakticky neexistuje. Aby existoval, musela by se naplnit rasistická vize Bidena, že černoši nejsou schopni ani vyplnit formulář, natož používat internet.

L. Masar 12.6.2021 16:50

No, pockejme si, jak bude Manchin nakonec volit - klidne to muze hodit Demokratum, i kdyz vcil tvrdi, ze "nesouhlasi".

Stranicka (antiamericka) kosile muze byt blizsi nez (americky) kabat ...

D. Bowman 12.6.2021 17:12

Možné je všechno. Nějaké kompro nebo úplatek se vždy může najít. Ale pokud vím, tak tenhle pán má poměrně silnou páteř, tak snad ten kabát neslíkne. Uvidíme.

V. Braun 12.6.2021 7:49

Pan Homola toho v článku splácal hodně dohromady, například filibuster s For the People Act, ačkoli toto spolu souvisí jen vzdáleně nebo prakticky vůbec, neb vždy, když je zákon blokován pomocí filibuster tak někoho z druhé strany napadne filibuster omezit. Nic nového pod sluncem.

V. Církva 12.6.2021 8:18

Třeba jste jen článek nepochopil.

J. Pokoutný 12.6.2021 9:01

Čím méně tenhle hnědák o něčem ví, tím větší touhu se k tomu vyjádřit projevuje. To jste si ještě nevšiml?

P. Han 12.6.2021 12:05

Přečtěte si to anglicky, když české verzi pana Homoly nerozumíte.

https://www.washingtonpost.com/opinions/joe-manchin-filibuster-vote/2021/04/07/cdbd53c6-97da-11eb-a6d0-13d207aadb78_story.html

V. Braun 12.6.2021 20:10

Děkuji za odkaz na anglický článek. Tam je jasný již nadpis.

Joe Manchin: I will not vote to eliminate or weaken the filibuster"

Srovnejte to s popisem pana Homoly v článku "Zákon pro lidi nebo také Zákon o lidech (For the People Act) - je nepřijatelný nejen pro Republikánskou stranu, ale také pro demokratického senátora ze Západní Virginie Josepha Manchina. Ten k zákonu řekl: „S úctou nesouhlasím.“ Nejsem ochoten změnit pravidla Senátu, abych pomohl své straně prosadit agendu Josepha Bidena, dodal. "

Platí tedy co jsem napsal výše. Pan Homola to v článku pěkně motá. Mimochodem p.Homola "zapomněl" uvést, že p.Manchin není proti zákonu jako takovému, ale je obecně proti hlasování po stranické linii a prosazuje bipartisanship.

P. Han 13.6.2021 11:17

Počkejte si, jak to dopadne. Pan Homola překládá volněji, nebo z jiného článku, ale smysl je tentýž. Zkuste si zasurfovat, těch článů najdete hodně. Já jsem vám dal odkaz na NY Times, což není zrovna konzervativní list.

V. Braun 13.6.2021 17:42

No, zatím jsem si z toho udělal obrázek, že zatímco u Demokratů je alespoň jeden senátor, který nechce jen míchat stranickou polívku, ale společně něco dělat pro celou zemi, tak u Republikánů není ani ten jeden. Ale máte pravdu, bude zajímavé sledovat, jak to dopadne.

J. Nový 13.6.2021 19:26

To jako že byli všichni republikáni za Trumpem až do konce?

Proč lžete Braune?

"Americký Senát se přidal ke Sněmovně reprezentantů a přehlasoval prezidentovo veto obranného rozpočtu. Poprvé za čtyři roky úřadování tak Donald Trump musí akceptovat zvrácení své snahy odmítnout opatření schválené Kongresem. Proti prezidentově vetu se postavila i většina jeho republikánů, když pro rozpočet hlasovalo 81 senátorů a proti jich bylo pouze 13, uvedla agentura AP.

Washington 21:19 1. ledna 2021

P. Strop 13.6.2021 21:46

Stale stejna pisnicka 3.

To J. Novy

Premyslim jestli je to od. P. Brauna vic neznalost, zaslepenost, nebo vedome prekrucovani/lez, ci tzv. bullshit (On Bullshit H. Frankfurt writes, bullshit is a greater enemy of the truth than lies are. https://en.wikipedia.org/wiki/On_Bullshit). Pravdepodobne trochu od kazdeho. V kazdem pripade si myslim, ze je dobre, kdyz zazni opacny nazor. Jen by to melo byt k veci a zasvecene, ne pouhe “okopavani kotniku “.

P. Krasny 12.6.2021 15:35

Zkuste začít něčím jednodušším, třeba Ferdou Mravencem.

V. Braun 13.6.2021 7:12

Typický příspěvek člověka, který ani neví o čem je řeč.

P. Krasny 13.6.2021 13:38

Přesně! Proč tedy komentujete, když to nechápete?

V. Braun 13.6.2021 17:40

Ani jste si nevšiml, o čem jsem psal, že. Přečetl jste si ten článek v angličtině a porovnal jej s blábolem pana Homoly?

P. Krasny 13.6.2021 17:44

Jak říkám, začněte s Ferdou Mravencem, ajnštajne.

P. Strop 13.6.2021 20:26

Stale stejna pisnicka 1.

Pred par dny pan V. Braun okomentoval clanek “Obcházení zákona za podpory vládních úředníků”. Podstata clanku byla v tom, ze nekdo za statni podpory sepsal prirucku jak obchazet pravidla nastavena tak aby byl zohlednen i pripadny budouci zajem ditete a nakonec i otce. Autorka se vyjadrila, ze postoje a poteby rodicu ze stejnepohlavnich paru chape. Komentar pana Brauna byl chaby pokus o diskreditaci autorky a nasledna otazka o uvozovkach jeste slabsi klasicky pokus o “zachovani tvare” a nastoleni zastupneho tematu. Nic k podstate clanku. Jeho reakce na clanek “Antifa v akci”o par dni pozdeji je jeste zrejmejsi. Nic k tomu zda je informace o nasili na konzervatimnim zurnalistovi pravdiva, nic k cilum a prostredkum Antify. Chybejici argumenty k podstate clanku se pak V. Braun opet snazi zachranit odchyleni diskuze k jinemu tematu (pan Ngo je pritelem Proud Boys a podle pana Brauna je clanek o tom, ze byl novinar Ngo zbit adorace).

Tentokrat bez znalosti veci p. Braun opet zkousi zpochybnit vyvody konzervativne orientovaneho autora: ”Pan Homola toho v článku splácal hodně dohromady, například filibuster s For the People Act, ačkoli toto spolu souvisí jen vzdáleně nebo prakticky vůbec”. K tomu lze ocitovat dve po sobe nasledujici vety z vyjadreni J. Manchina; “...voting and election reform that is done in a partisan manner will all but ensure partisan divisions continue to deepen. With that in mind, some Democrats have again proposed eliminating the Senate filibuster rule in order to pass the For the People Act with only Democratic support. “

P. Strop 13.6.2021 20:30

To V. Braun

Stale stejna pisnicka 2.

Dalsim prikladem je Braunovo tvrzeni: “u Demokratů je alespoň jeden senátor, který nechce jen míchat stranickou polívku, ale společně něco dělat pro celou zemi, tak u Republikánů není ani ten jeden.” To rozhodne neni pravda. Jako ilustraci uvadim opet citat z vyroku J. Manchina: “ Democrats in Congress have proposed a sweeping election reform bill called the For the People Act. This more than 800-page bill has garnered zero Republican support. Why? Are the very Republican senators who voted to impeach Trump because of actions that led to an attack on our democracy unwilling to support actions to strengthen our democracy? Are these same senators, whom many in my party applauded for their courage, now threats to the very democracy we seek to protect?”. Pro mene zasvecene jen nekolik znamych jmen z republikanske strany (Romney, Murkowski, Collins, z tech byvalych McCain, Flake. Z druhe strany se doufam k Manchinovi prida senatorka za Arizonu K. Synema).