29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

USA: Ohio

Ohio je jedno z dalších důležitějších bojišť letošních prezidentských voleb. V roce 2016 zde porazil Donald Trump Hillary Clintonovou o osm procent. Trumpovo vítězství v minulých volbách je přisuzováno dělníkům z východního Ohia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Brabec 27.10.2020 16:07

Neda mi neuvest nekolik oprav:

Ohledne ilegalniho voleni autor propaguje conspiration theory, ktera byla debunked samotnout Trumpovou vladou (Report: Trump commission did not find widespread voter fraud https://apnews.com/article/f5f6a73b2af546ee97816bb35e82c18d)

Doklad se u voleb nevykazuje, protoze v USA zadny doklad typu obcanskeho prukazu ktery musi mit kazdy neexistuje. A pokud by si mel nekdo zacit shanet nejaky doklad jen kvuli volbam, byla by to ve srovnani s ostatnimi diskriminace co se tyce prava volit. Nicmene to neznamena, ze kdokoliv se objevi muze volit. Nejprve je potreba se registrovat a ta opravnenost registrace si urady proveruji. Pak kdyz se clovek objevi u voleb, musi byt na seznamu a kdyz odvoli, tak se "odskrtne". Takze pokud by se nekdo opravdu snazil, prostor pro fraud zde je (napr, vydavat se za jineho registrovanehu volice a snazit se volit drive nez on/a), ale viz vyse, v praxi se tento vysoce trestny cin stava pouze minimalne.

Scitani lidu dle ustavy scita lidi, kteri ve specificke oblasti bydli. Nema to nic spolecneho s jejich obcanstvim, imigracnim statutem, narodnosti, nabozenstvim, atd. Pokus o dodani otazky o obcanstvi se Trump snazil lidi co by spravne meli byt zapocitani vystrasit a od ucasti ve scitani odradit. Tudiz to nejvyssi soud (uz tehdy s pravicovou vetsinou) zamitl.

O volebni ucasti nelegalnich pristehovalcu (ve smyslu ze by meli mit pravo volit) nikdo spory nevede, to si autor zrovna vymyslel. Pokud mel byt smysl ze nelegalni pristehovalci nelegalne voli, to je pouze konspiracni teorie (viz vyse).

"Portotikanci" jsou obcane USA a tudiz maji pravo volit stejne jako vsichni ostatni obcane USA, tj. nemusi doufat že "ho před volební místností nebude čekat úředník z imigračního". Jiz tato zcestna anekdota dava ctenari predstavu, do jake jsou tyto clanky informovane a informativni vs. propaganda.

P. Novak 27.10.2020 18:23

https://cs.wikipedia.org/wiki/Portoriko

"Občané Portorika jsou zároveň občany USA. Protože však Portoriko není státem USA, žádný občan Spojených států, který je rezidentem na jeho území, nemá právo volit ani do jedné z komor federálního parlamentu a ani volit prezidenta Spojených států (toto omezení platí pro všechny občany USA, kteří jsou v době voleb rezidenty Portorika, i když pocházejí z jiné části země). Pokud se ale občan Portorika přestěhuje kamkoli jinam (například na území jednoho z 50 států USA, nebo třeba do Evropy), právo volit prezidenta USA a federální parlament automaticky nabývá."

Nemaji pravo volit. Jste typicky zvanil ktery si neni schopen zjistit zakladni informace.

F. Brabec 27.10.2020 19:50

Informace mame stejne, vy je jen spatne interpretujete. Ja jsem rekl:

"Portotikanci" jsou obcane USA a tudiz maji pravo volit stejne jako vsichni ostatni obcane USA."

To je pravda, pokud se "portorikanec" (predpokladam, ze to znamena clovek co se narodil v Puerto Ricu) prestehuje do nektereho ze statu US, ma pravo volit v tom statu. Stejne, pokud se obcan-neportorikanec (tj narozen v nekterem US state) prestehuje do Puerto Rica, presidenta moznost volit prestane mit.

Autoruv scenar "ho před volební místností nebude čekat úředník z imigračního" implikuje, ze k nemu dochazi v nekterem US state, jinak by tam nebyla volebni mistnost, a tam "Portorikanci" volit mohou.

Imigracniho se nemusi bat v zadnem pripade.

P. Novak 27.10.2020 20:51

"Protože však Portoriko není státem USA, žádný občan Spojených států, který je rezidentem na jeho území, nemá právo volit ani do jedné z komor federálního parlamentu a ani volit prezidenta Spojených států (toto omezení platí pro všechny občany USA, kteří jsou v době voleb rezidenty Portorika, i když pocházejí z jiné části země)"

"Portotikanci" jsou obcane USA a tudiz maji pravo volit stejne jako vsichni ostatni obcane USA."

Tohle jste napsal, a neni to pravdam, nemohou volit, protoze portoriko neni statem USA. Jedna se o nezaclenene uzemi.

F. Brabec 27.10.2020 21:00

Maji pravo volit stejne (tj za stejnych podminek) jako vsichni ostatni obcane USA. Tj pokud se nachazeji ve state, tak mohou, pokud se nachazeji v teritoriu, tak nemohou.

Tento nitpicking je ale stejne irelevantni, protoze autor mluvil o situaci pred volebni mistnosti, tudiz v jednom z US statu.

Mohu jen hypotetizovat, ze autor omylem zminil 'portorikance' jako priklad nelegalniho imigranta, ktery pred volebni mistnosti premita zda volit ilegalne - a to je z duvodu vyse uvedenych naprosto zcestny scenar.

P. Novak 27.10.2020 21:04

Pokud prijel portorikanec na vylet, tak nema pravo volit.

Nejde o to kde se zrovna nachazi ale kde ma ma pobyt.

Pri volbach je nezbytne potvrzeni totoznosti, jinak by mohl volit kdo chtel.

F. Brabec 27.10.2020 23:34

Souhlas, stejně jako když přijede texasan na výlet do Virginie, nebo Floridian na Hawaii, apod. Nebo když je člověk nezletilý. Nebo trestanec. To jsou ale doplňující informace nesouvisející s autorovou chybou v článku.

P. Novak 27.10.2020 21:07

Je mnoho zpusobu jak potvrdit totoznost, cislo pojisteni, ridicsky prukaz. A co se tyka ridicskeho prukazu v demokratickych mestech dostavaji ridicak i nelegalni migranty.

Vy si volby predstavujete opravdu zajimave. Nekdo prijde, vubec se nelegitimuje a jde volit.

F. Brabec 27.10.2020 23:36

Ano, je to složité téma

https://www.ncsl.org/research/elections-and-campaigns/voter-id.aspx

P. Novak 27.10.2020 21:02

"Scitani lidu dle ustavy scita lidi, kteri ve specificke oblasti bydli. Nema to nic spolecneho s jejich obcanstvim, imigracnim statutem, narodnosti, nabozenstvim, atd. Pokus o dodani otazky o obcanstvi se Trump snazil lidi co by spravne meli byt zapocitani vystrasit a od ucasti ve scitani odradit. Tudiz to nejvyssi soud (uz tehdy s pravicovou vetsinou) zamitl."

"O volebni ucasti nelegalnich pristehovalcu (ve smyslu ze by meli mit pravo volit) nikdo spory nevede, to si autor zrovna vymyslel. Pokud mel byt smysl ze nelegalni pristehovalci nelegalne voli, to je pouze konspiracni teorie (viz vyse)."

Vubec jste nepochopil jak probihaji americke volby, je mnoho pripadu kdy clovek prisel do volebni mistnosti, a volil bez jakekoliv potvrzeni totoznosti.

F. Brabec 27.10.2020 23:30

Organizace voleb je lokální záležitost a přesná pravidla se díky tomu liší podle okrsku. Samozřejmě nejsem schopen tvrdit, že v žádném z nich se to nedělá nějakým konkrétním způsobem. Nicméně že by někde dali volební lístek do ruky každému, co přijde z ulice, o tom pochybuji. Ale hlavně, bez ohledu na to jak se dá nebo nedá systém zneužít, ve skutečnosti je volební fraud minimální (viz výsledky Trumpovy komise výše)

M. Pivoda 27.10.2020 9:47

Cituji z článku: "... Ohio, stát Středozápadu, je asi o třetinu větší než Česká republika, má přibližně 12 milionů obyvatel. ... Dva a půl miliónu ohijských obyvatel má německý původ, okolo 60.000 lidí uvádí české nebo československé předky. ..."

Komentář

V roce 2015 jsem jel do Ohia jen proto, abych tam své manželce ukázal americké obyvatele, původem (cca 1750) z Německa a Švýcarska, totiž lidi Amish. Podařilo se. Manželka tam na parkovišti vyfotila bouřlivého mladíka projídějícího na motorce s výstrojí, se kterou vyhověl jak tradicím sekty Amish, tak i novodobým smerickým dopravním předpisům. Měl na hlavě nasazenu povinnou ochrannou americkou přilbu a teprve ní naražen i povinný klobouk Amish.

Poznámka:

Klobouky (na rozdíl od ručně šitého oblečení) si ale sekta Amish nevyrábí sama, nýbrž je dováží z Mexika. Dům Amish poznáte dle toho, že k němu nevedou dráty elektrického vedení. Vždy usměvaví lidé Amish se běžně dopravují v bryčkách taženými koňmi, kteří svými kopyty ale efektivně ničí asfalt anerických silnic, určených normálně pro automobily.

Koho bude volit stále rostoucí společnost lidí Amish? Hm.

K. Filip 27.10.2020 8:59

Regulérnost amerických prezident. voleb je opravdu postavena na vodě. Jestli mám věřit článku autora, tak prezidenta mohou volit ilegální migranti t.j. lidé, kteří žijí v USA nelegálně? Voliči nemusí prokazovat totožnost ve volební místnosti? Tak to pak mohou za pár dolarů někoho poslat volit třeba 10x. Při sčítání lidu se nesmí uvádět národnost? Tak odkud vědí kolik má jednotlivý stát procent Hispánců? No nevím...

F. Brabec 27.10.2020 16:33

Ne, bohužel text autora je třeba brát - jak se v USA říká - s lžící soli.

P. Novak 27.10.2020 21:10

Volebni podvody se v USA deji, v demokratickych mestech ma policie zakaz proverovat status, a ilegalni migranti dostavaji ridicaky. Pro demokraty neni problem povolit ilegalnim migrantum volit.

F. Brabec 28.10.2020 0:39

Ano, souhlas že nefederalni orgány neproveruji imigrační status, to není v jejich jurisdikci. Také souhlas, že některé státy vydávají ridicaky ilegalum (čtenář si za domácí úkol vyhledá co je k tomu vede). Nicméně to nemá nic společného s volbami.

Jestli tvrdíte, že demokrati povolují ilegálním migrantům volit (btw volební komise jsou bi-partisan takže nevím, jak by to mělo fungovat), tak to je závažné obvinění, máte na to nějaké reference?

Jak je rozsáhlý volební fraud v US? Nechme promluvit Hlas Ameriky (medium Trumpovy vlády - https://www.voanews.com/2020-usa-votes/how-widespread-voter-fraud-us)

V. Cícha 27.10.2020 8:27

Kdyby tak snadné bylo vždy rzhodnutí koho vollit na základě toho co dokázal a co chce dokázat jako v případě v textu jmenovaných dvou kandidátů ubylo by soudních tahanih a komplikací jež nikomu nerspívají. Leda že o tom koho v případě z Ohia volit budou rozhodvat jen blbci....