28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

USA: O hranicích, lidech a drogách

„Musíme odmítnout otevřené hranice, protože se musíme zasadit o vládu zákona a americkou suverenitu… Musíme stát s americkým lidem a musíme dát na první místo Američany,“ řekl k situaci na americko-mexické hranici guvernér státu Florida Ron DeSantis.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Pavelka 20.6.2021 22:58

Kdy to pracující Američané zabalí , podporovat nepracující , zdrogované a statisíce připrchlíků z jihu nedává smysl ,, ? !!

V. Pavelka 20.6.2021 22:54

Ještě pořád ..to někomu nedochází EU???;-(!!

P. Strop 19.6.2021 22:51

Jeste je mozne zminit pokus Trumpovi administrativy omezit federalni dotace pro tzv. sancuary cities, a striktnejsi dodrzovani pravidel tykajicich se zadrzenych osob a deportaci

P. Strop 19.6.2021 22:42

Pi Rybnicka,

D. Trumpovi lze jiste vytykat mnohe, ale bylo by vzdy dobre seznamit se s fakty. Trumpova administrativa pridala k stavajicim 649 milim existujici zdi pouhych 52 mil. Konstrukce zdi zapocala za prezidenta Clintona vr. 1993 a pokracovala za Bushe ml. i Obamy. V r. 2011 Obama rekl: “ 649 mil je dobudovano,..udelali jsme vic nez Republikani pozadovali ...”. J. Biden 20.1.2021 zastavil rozestavene useky i kdyz v minulosti demokrate pro financovani vystavby zdi a technologicke vybaveni pro Boarder Patrol hlasovali. Trump mj. naridil, ze nebude vyrizovat zadosti o pobyt/asyl tech migrantu co proniknou na uzemi USA ilegalne (nyni zruseno). Vedle diplomaticke aktivity (nyni vedene K. Harris), zkousel domluvit s Demokraty i dohodu o legalizovani statutu pro tzv. DACA a Dreamers” (lidi co nemaji legalni status, ale do US se dostali jako nezletili), vymenou za posileni ochrany hranic. Dalsi opatreni, ktera se diky demokratum i nekterym republikanum nepodarilo legalizovat je tzv. e-verify (elektronicka databaze pro zadatele o zamestnani) a masivni expanse docasnych pracovnich viz.

M. Hrabák 19.6.2021 11:54

Jsem tak starý, že si pamatuji film "Mokrá záda ". Co se změnilo? K lepšímu ???

L. Beneš 19.6.2021 11:34

Ani ta Velká řeka, ani to Jezero přátelství nezabrání, aby do USA pronikali imigranti a ta "bílá koza". Ticho, tichúčko demokrati přijdou na to, že ošklivý Trump měl s tím plotem pravdu.

H. Rybnická 19.6.2021 12:37

A pane Beneši jiná řešení než stavět ploty by nebyla? U Trumpa zajisté ne, přemýšlet mu jaksi nešlo. Ale jsou i jiní.

F. De Winter 19.6.2021 13:07

Plot nestačí, neb jak nás učili na vojně, nepostřelovaná překážka není překážka.

L. Beneš 19.6.2021 13:10

A proč byste nemohl postřelovat ten plot? Že je to snad nehumánní? Tady se postřeloval plot jen, když někdo přešel oranisko.

F. De Winter 19.6.2021 13:24

Já bych zábrany neměl. Tedy nechat postřelovat ten plot. Ale ti co o tom rozhodují mají anebo si myslí, že takto příjde více voličů než je těch naštvaných opustí.

J. Jurax 19.6.2021 17:20

Ano. Mně to učili taky.

A taky že překážku lze i zaminovat. Protipěchotní miny postačí. Nakonec i jen cedule s nápisem Cuidado con las minas by udělala své.

J. Hajský 20.6.2021 9:56

Jisté účinné zařízení zkonstruoval už před více než 100 lety jistý Hiram Maxim.

J. Jurax 20.6.2021 12:34

Jo, a před 160 lety zkonstruoval též použitelné zařízení, byť na jiném principu, jistý Robert Gatling.

O. Mayer 20.6.2021 21:23

.. panečku, vy zde ale dva tvrďáci- neutek vám z tý představy do kalhot nějakej ten genetickej materiál? Možná vás to překvapí , ale normálnímu člověku nedělá úplně dobře střílet po lidech, byť jsou to třeba hispanos.

J. Jurax 20.6.2021 21:56

Ale kuš, humanisto, nejsem tvrďák ... nicméně jak chcete bránit svou zemi proti odhodlanému nepříteli? Ilegální imigrant je nepřítel! Když humánní prostředky selžou? Ovšem, vždy můžete na obranu rezignovat a nechat se zaplavit jako některé státy na tzv. Západě ...

O. Mayer 20.6.2021 23:03

.. a jak byste si to mimochodem technicky představoval- každejch 100 m jeden gatling ? Zkusil jste si vydělit délku mexické hranice touto vzdáleností?

J. Jurax 21.6.2021 10:06

To ponechám na Vaší představivosti. Ovšem předtím si zjistěte něco o účinném dostřelu různých kulometů a vůbec podumejte nad formou i tónem diskuze ve vlákně.

V. Novák 20.6.2021 17:41

Už Čingischán věděl, že "Každá zeď je jen tak silná, jako vojáci, kteří ji chrání!".

Číně ani Velká zeď nepomohla.

L. Beneš 19.6.2021 13:08

Vyjmenujte ty další efektivní způsoby, madam.

P. Dvořák 19.6.2021 17:00

Baba žvaní jako vždycky, nevidí si do huby a nápad nemá nikdy.

M. Koutný 19.6.2021 14:00

A jaké byste navrhovala vy? Dělat na feťáky a devianty "ty,ty, ty"?

J. Jurax 19.6.2021 17:10

No a jaké jiné účinné a pokud možno ne příliš nákladné řešení byste navrhovala Vy ku zabránění příchodu nelegálních migrantů? Povídejte, přehánějte, Vám jistě na rozdíl od Trumpa přemýšlet jde!

Netrpělivě čekám na Vaše nástiny řešení :-)

O. Mayer 20.6.2021 21:20

... například by hodně pomohlo jim nevydávat americký řidičáky, bez kterýho se v US ani neuprdnete. Prozatím je jedinou překážkou překonání jakési hypotetické čáry v poušti, po které nastává Bienvenidos a Estados Unidos a pokud dotyčného neseberou policajti pro něco jiného, pes po něm neštěkne.

J. Jurax 20.6.2021 21:48

No, možná. Tenhle nápad opravdu neposoudim, neznám dostatečně americké reálie.

Ale já chtěl znát názor přemýšlivé pí Rybnické, leč jak patrno, moc jí to přemýšlení nejde ... :-)

P. Strop 20.6.2021 23:09

Vydavani ridicskych prukazu je v gesci jednotlivych statu. V roce 2010 napr. Arizona odsouhlasila zakon, ktery mj. znesnadnoval vydavani a pouzivani ridicskych prukazu ilegalnimi prostehovalci. Arizonu u nejvyssiho soudu pak zazalovala federalni vlada a ACLU. Situace je nyni takova, ze policiste mohou v AZ zastavovat a kontrolovat ridice, kteri se dopustili prestupku, nemohou je ale zadrzet kdyz zjisti, ze jsou v zemi ilegalne. Naopak Kalifornie vr. 2013 odsouhlasila zakon AB60, ktery vyslovne dovoluje vydavat ridicske prukazy osobam pobyvajicim v zemi ilegalne.

Z. Lapil 20.6.2021 17:22

A tak jistě že byla, ale což jsem vrah?

V. Pavelka 20.6.2021 23:05

V Mexiku je rozvrácená vláda ! Drogové kartely ovládli zemi a šíří se to do USA, které zaplavují drogy , kdo má zájem na takovém chaosu ????Co je na tom demokratického ?!

J. David 19.6.2021 10:36

Když blbnout, tak po Americku, co dodat.

J. Nevrkla 19.6.2021 8:26

Smutné čtení. Nový pád Říše římské, zdá se.

R. Simek 19.6.2021 7:57

Přidám jeden postřeh desetiletého kluka.

Po večerních zprávách, kde byl příspěvek na téma "migrace do USA, zhruba v duchu tohoto článku, jsem si jako oddychový film pustil starý western.

Synka westerny moc nebaví. Po chvíli však zpozorněl a vznesl otázku: "Proč ve zprávách utíkají lumpové z Mexika a ve filmu do Mexika?"