28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

USA: Co nám tady všechno přibývá

Nemíním se rozhlížet po osmi letech vládnutí Baracka Husseina Obamy, syna bělošské matky, ale za stoprocentního černocha se prezentujícího. Soustřeďuji se na pozdější, a tedy nynější jinak pokrokově orientované myslitele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Harvánek 12.7.2018 19:38

Co nám tady všechno přibývá?

Proč je větší počet obětí černošského původu ve střetech s policií? asi je to tím, že si počínají tak, aby policie měla důvod vůči ním zakročit a to i s větší razantností. Kdyby respektovali zákony a pravidla slušného chování, vypadaly by statistiky úplně jinak.

V. Lunák 12.7.2018 13:12

Srovnejte si fakta.

Většina zločinu, o kterém je řeč, se týká drog, včetně vražd v daných oblastech, které přímo souvisejí s distribucí drog. I dle vládních výzkumů je podíl užívání a prodeje drog v černošské a bělošské populaci zastoupen přibližně stejně. Pokud tedy jde o zatýkání za prodej či užívání drog a případné potyčky s policií z toho plynoucí, jednoznačně se jedná o důsledek rasové předpojatosti, kdy jsou černošské čtvrti hlídány více než bělošské. To je důsledkem jednak konkrétní politiky započaté již za Nixona, ale rovněž nastavením pobídek na straně policie a celého soudního systému: pravděpodobnost, že případ drogového přečinu skutečně skončí před soudem (tedy obviněný nepřistoupí na nabídku státního zástupce), je v případě chudého černocha mnohonásobně nižší než v případě bohatšího bělocha z předměstí. Pokud jde o vraždy související s prodejem drog, jejich výskyt je skutečně mezi černochy relativně vyšší, což souvisí s otevřenější distribucí.

Jinak sociolog/psycholog má pravdu, a s jeho politickou orientací to nijak nesouvisí (spíše to cosi dokazuje o vás). Existuje mnoho výzkumu, který na případě US jasně ukazuje, že při zohlednění chudoby a rovněž hustoty zalidnění komunit, není v míře zločinnosti mezi černochy a bělochy rozdíl, jeden za všechny Lee (2000).

P. Vaňura 12.7.2018 13:35

Většina zavražděných černochů je zabita jiným černochem!

M. Prokop 12.7.2018 15:36

Re: Srovnejte si fakta.

A neúplné rodiny (tedy děti bez řádné výchovy) jsou v černošské a bělošské populaci zastoupeny přibližně stejně, že?

K. Janyška 12.7.2018 10:12

Ono to bude ale těmi černochy.

Na tu dálku to tak vidím a to mně barva jejich kůže nezajímá. Zajímá mně jejich necivilizované chování... Dzp.

J. Kanioková 12.7.2018 16:40

Re:

85% mladýh vězňů v usa jsou z rodin bez otce..

P. Lenc 12.7.2018 9:47

Začaly

to "květinové děti" v šedesátých letech a jejich "dědictví" se projevuje v nejen v politice.

S. Netzer 12.7.2018 8:47

"Politický novic" Trump

si prý "počíná překvapivě zdatně". Už dlouho jsem se tak nezasmála.

Je velký omyl domnívat se, že pouze "tuze pokrokoví myslitelé současného světa", tímto zdatně si počínajícím novicem pohrdají.

Pohrdat tímto neomaleným slonem v porcelánu musí každý myslící člověk, ať už je pokrokový nebo ne.

R. Brzák 12.7.2018 9:27

Re: "Politický novic" Trump

Nepohrdám žádným politikem - přednostně proto, že politik je vždy potenciálně nebezpečný svobodě, tudíž pohrdat jím by mohlo znamenat, že jej podcením. Některý politik více plní své sliby voličům - takový není hoden pohrdání, přestože jeho sliby mi nekonvenují, protože pak je alespoň čitelnější.

Z tohoto hlediska je Vaše hodnocení "musu" každého myslícího člověka zcela pomýlené.

S. Netzer 12.7.2018 9:47

Re: "Politický novic" Trump

Škoda, že tam dnes nemáte nic o strachu.

R. Brzák 12.7.2018 10:13

Re: "Politický novic" Trump

Paní Netzer, odhaduji, že devadesát procent Vašich příspěvků je inspirováno Vaším strachem....a já na Vás reaguji obvykle právě proto, že je mi toho líto. Jakožto jedna z mála oponentek zde totiž jste velmi cenná pro diskuzi na psu - a tak jen doufám, že Vám napomůžu se přílišného strachu zbavit a naše diskuze budou pak ještě zajímavější. Takže, až na Vás přestanu reagovat (jako například nereaguji téměř vůbec na pana Anděla, který strachu nepodléhá a s nímž mám asi největší názorový průnik zde), bude to proto, že míru strachu ve Vašich příspěvcích vyhodnotím jako velmi nízkou - a v tématu, které budete rozvíjet, nebudu mít jak oponovat.

J. Kanioková 12.7.2018 16:57

Pane Brzáku, to vůbec není o strachu,

ale o zbytnělém egu. O posedlosti poučovat, urážet.

Z. Lapil 12.7.2018 10:27

Re: "Politický novic" Trump

Blbý je, že plnění předvolebních slibů je poslední dobou možná to nejpřekvapivější, co může politik učinit.

S. Netzer 12.7.2018 10:40

Re: "Politický novic" Trump

Jestli si myslíte, že Vám jako obyvateli EU z Doníkova překvapivě zdatného počínání budou plynout nějaké výhody, tak jste na velkém omylu.

A o politickém novici, který je na fóru NATO schopen vyslovit že "Germany is a captive of Russia", si mohu jen myslet že je i d i o t.

Z. Lapil 12.7.2018 10:59

Re: "Politický novic" Trump

Vy jste TA Sybila? Protože jinak si nedovedu vysvětlit, jak jste z mého příspěvku přišla na to, že si myslím, že mi "jako obyvateli EU z Doníkova překvapivě zdatného počínání budou plynout nějaké výhody."

Mezi námi - přestat socialisticky zahnívat za výhodu opravdu považuju.

P. Harabaska 12.7.2018 11:28

Re: "Politický novic" Trump

P. Trump zná bezpochyby české úsloví ’podle sebe soudím tebe’. Ovšem jako vždy jde jen o peníze až na prvním místě. Tím prohozem o ruském resp. americkém plynu to jen potvrdil.

J. Hanzlík 12.7.2018 15:32

Re: "Politický novic" Trump

To rozhodně není výrok “ idiota“! Padlo to v souvislosti se závislostí Německa na ruském plynu. Čistě hospodářsko-strategická úvaha. Sedí to také v souvislosti s německou a potažmo unijní vychytralosti krčit se pod americkým mocenským děštníkem za americké prachy a stvrzovat to údajnou ruskou hrozbou.

M. Prokop 12.7.2018 10:47

Re: "Politický novic" Trump

Ta závěrečná věta je jak vystřižená z komunistických výlevů v době totality. Ne, že by to bylo udivující, jistá sorta lidí je ve všech režimech stejná. Problém je jen, pokud dostanou moc.

S. Netzer 12.7.2018 10:56

Re: "Politický novic" Trump

Toho, že "jistá sorta lidí je ve všech režimech stejná" jste dokonalým příkladem.

Blbost a nadutost jsou univerzální lidské vlastnosti, nezávislé na režimu.

M. Prokop 12.7.2018 11:37

Re: "Politický novic" Trump

Ano, blbost a nadutost, lépe bych vaše účinkování zde nepopsal. Dtto ještě několik dalších EUrojehovistek a EUrojehovistů, zřejmě je to jeden z výrazných symptomů tohoto postižení.

J. Kanioková 12.7.2018 16:51

Přesně..

R. Tesařík 12.7.2018 11:53

Re: "Politický novic" Trump

Vy jste se prohlásila za myslící...poprskal jsem si monitor.. Nedělejte mi to.

L. Písařík 12.7.2018 8:08

Pane Ulči,

nezbývá než věřit, že se váš článek opírá o fakta a divím se ,že vás ještě nikdo neobvinil z rasizmu.Źe se takové etnikum chová drze a provokativně, přesvědčil jsem se sám minulý týden v městě Wien na Korutanstrasse, táhnou tam davy jiného etnika a nikomu neuhnou, jako třeba tři hrdí tátové, kteří vedle sebe tlačí kočárky, nebo 200kilový otec, kterého v invalidní sedačce tlačí chumel jeho dětí. Zřejmě se nemají špatně, najdete je třeba i u Sachra a ještě dříve uslyšíte. U nás se tvrdí, že tady imigranti dostávají na den 35 Kč, ale většina z nich platí debetními kartami, to by člověk s 35 Kč na den určitě nedělal. Jak by to bylo báječné, mít odborníky, kteří by jim implantovali nostalgii, neboť není nic krásnějšího, než Měsíc vycházející nad pouští a k tomu hudba přesýpajících se zrnek písku - domů, domů, domů.

Z. Lapil 12.7.2018 10:38

Re: Pane Ulči,

Fakt je, že s dospělými černochy jsem v té souvislosti konfrontován nebyl, ale když jde řada - většinou puberťáků nevnímajících okolí - přes celý chodník, osvědčilo se mi nijak zvlášť neuhýbat. Obvykle zastavím (nejsem hulvát abych do někoho vrážel), ale zatím mě vždycky vzali na vědomí a obešli.

Srandovní je takhle neuhýbat psům. Zvlášť ty větší to obvykle dost překvapí, ale nikdy nedošlo ani k náznaku konfrontace, s lidmi ani se psy ani jejich majiteli.

Mimochodem - zdrojem tohoto chování není nějaká moderní psychologická příručka, ale "obyčejný" Londonův Bílý tesák.

B. Volarik 12.7.2018 7:07

Nemají si na co stěžovat.

Ve vězení je černochů dost. Ani není potřeba používat "affirmative action".

J. Schwarz 12.7.2018 6:50

Západní univerzity

už dávno nejsou středisky učenosti, ale naopak dekadence a rozkladu.

S. Netzer 12.7.2018 8:48

Re: Západní univerzity

:-))))

Kolika západními univerzitami jste prošel, znalče?

P. Lenc 12.7.2018 9:44

Re: Západní univerzity

A ty nánynko?

S. Netzer 12.7.2018 9:46

Re: Západní univerzity

Dvěma, nanynku.

P. Vaňura 12.7.2018 10:09

Pokud mám soudit podle Vás, tak to jen potvrzuje

názor na zrůdnost západních univerzit, kterými ostatně prošli i Pol Pot a Kim Čong Un.

Ale ono to není přesné, špatné jsou především humanitní fakulty!