28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

UMĚLÁ INTELIGENCE: Hovory o tom, jak je důležité míti strategii

Souhlasím s tím, že strategie je základním prvkem jakékoli činnosti a to nejen v oblasti byznysu, ale i v politice, sportu nebo osobním životě. Dobře vytvořená strategie je klíčová pro úspěch firmy, protože umožňuje jasně definovat cíle a plány, které je třeba naplnit, aby se dosáhlo úspěchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. M. 20.3.2023 16:05

Emily přečetla hodně rozhovorů s politiky, ne? Odpovídá na otázky stejně jako oni:-)

M. Pivoda 20.3.2023 15:34

ChatGPT měl větší tržní úspěch, než jeho tvůrci čekali. (Dnes už je ale na trhu dostupná pokročilejší AI GPT4).

Zakončení úvah o strategii Popelkou? Tím by přiblížení pojmu STRATEGIE spíše mělo začínat, než končit. ....

Podstatné je toto: Současné jazykové modely, tj. AI, na vás "vyplivnou" vše, co bylo napsáno v dobrých učebnicích (o strategii, o podnikání, ...). Toto je určitě pro člověka užitečné ale mimochodem také, toto silně zpochybňuje systém současného školního vzdělávání pouze ve třídě. Nebudu toto téma zde podrobněji vysvětlovat.

Podstatné je ale také toto: Naše současné poznání, tzn. v roce 2023, určitě není dnes konečné, definitivní. Takže neptejte se AI na nejistou budoucnost. Uvědomte si, prosím, že nehovoříte s Bohem Vševědoucím.

Lepší otázkou by bylo se AI zeptat, co se dnes domnívá většina vědců. Názor většiny vědců (nejen politiků) v budoucnosti se může, a velmi pravděpodobně dokonce i bude lišit. V minulosti tomu tak bylo.

M. Pivoda 20.3.2023 15:42

Palestinci nejsou národ, nemají právo na svou zemi, řekl izraelský ministr.

Palestinci nemají právo na svou zemi, protože žádný palestinský národ neexistuje. Prohlásil to v neděli ve Francii na soukromé židovské akci izraelský ministr financí Bezalel Smotrič, který stojí v čele krajně pravicové strany Náboženský sionismus. Podle něj je palestinský národ „výmysl“ z doby před zhruba sto lety

Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/izrael-palestina-narod-ministr-smotric-radikalismus.A230320_135150_ln_zahranici_atv

M. Pivoda 20.3.2023 15:54

Na Tchaj-wan letí s Pekarovou i největší podnikatelská delegace za pět let. Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/pekarova-adamova-snemovna-tchaj-wan-mise-podnikatelu.A230320_065215_ln_domov_atv

Zeptáte se AI, zda by na Tchai-wan měli letět?

V. Chrastina 20.3.2023 14:30

Proč se Emilky nezeptat, co říká na grýndýl, a ostatně na způsob jakým EKomise hodlá řešit tak zvanou nulovou uhlíkovou stopu, a co to udělá s ekonomikou EU.

P. Vychodil 20.3.2023 13:51

Dotaz: je politicky korektní, pokud vláda tvrdí, že dva nebo více svetrů může vyřešit problém nedostatku energií v domácnostech?

chat: Ne, není politicky korektní, aby vláda tvrdila, že nošení více svetrů může vyřešit problém nedostatku energie v domácnostech. Tento typ reakce odmítá skutečné obavy a těžkosti, kterým čelí lidé, kteří nemají přístup k dostatečnému vytápění nebo energii.

Je odpovědností vlády zajistit, aby její občané měli přístup k základním potřebám, jako je energie na vytápění a vaření. Pokud to vláda není schopna zajistit, měla by pracovat na hledání alternativních řešení, která nepřiměřeně nezatěžují její občany.

Říkat lidem, aby prostě nosili více oblečení, aby se v chladných domácnostech zahřáli, není efektivní řešení, protože to neřeší základní problém nedostatku přístupu k dostatečnému vytápění. Tento přístup může být vnímán jako necitlivý k obtížím, kterým čelí ti, kteří se snaží zůstat v teple, a může dále prohlubovat pocit frustrace a odcizení, které již mohou zažívat.

Obecně je důležité, aby vlády měly na paměti jazyk, který používají při řešení problémů, které ovlivňují jejich občany. Veřejní činitelé by se měli snažit projevit empatii a porozumění vůči obtížím, kterým čelí jejich voliči, a měli by pracovat na hledání praktických a účinných řešení, která splňují jejich potřeby.

P. Vychodil 20.3.2023 13:51

je politicky správné, pokud prezident státu říká, že protestující lidé chtějí pouze demolovat ?

chat: Ne, není politicky správné, aby prezident nebo jakýkoli veřejný činitel pronášel o demonstrantech sprostá a nepodložená tvrzení, zvláště pokud jsou tato tvrzení pobuřující nebo hanlivá. Demonstranti mají právo vyjádřit své stížnosti a obavy a je důležité, aby veřejní činitelé tyto obavy respektovali a uznali, i když nesouhlasí s metodami nebo sděleními demonstrantů. Používání jazyka, který demonstranty vykresluje v negativním světle, může být považováno za pokus o diskreditaci nebo delegitimizaci jejich poselství a může dále prohlubovat napětí mezi vládou a lidmi. Jako lídři je důležité, aby veřejní činitelé používali jazyk, který podporuje jednotu a konstruktivní dialog, spíše než rozdělení a nepřátelství.

P. Molík 20.3.2023 13:33

Zdánlivě odosobněná umělá inteligence může časem destruovat základy lidské civilizace a existenčně ohrožovat své lidské rodiče. Byl bych rád, kdybych neměl pravdu. Lidstvo je podle mého názoru v raném věku a již vícekrát samo sebe ohrožovalo hračkami, které si vyrobilo k vlastní potěše. O raném věku evropské civilizace svědčí soustavné infantilní zbrklosti z vedení EU, které zahleděno do své domnělé dokonalosti nás Evropany takřka denně bombarduje požadavky, které jsou hloupější než požadavky malých dětí. Žijeme ve zvláštní době, vládnou nám hlupáci a my je posloucháme na slovo. Obávám se, že tato etapa vývoje homo sapiens je mimořádně autodestruktivní.

M. Pivoda 20.3.2023 15:38

Místní odborník Roman Langer, zde na Neviditelném psovi tvrdil, že žádná umělá inteligence neexistuje.

Mám to Langerovo tvrzení dohledat v diskusních příspěvcích?

P. Vychodil 20.3.2023 11:33

dotaz:

Mám, jako prezident země, podepsat nový zákon, pokud si nejsem jistý, že je v souladu s ústavním právem?"

chat:

Obecně je důležité zajistit, aby jakýkoli akt nebo zákon přijatý vládou byl ústavní a zákonný. Pokud existují pochybnosti o ústavnosti nebo zákonnosti navrhovaného zákona, je vhodné před podpisem zákona vyhledat právní radu a radu odborníků v dané oblasti. To je zvláště důležité pro prezidenta, který má povinnost dodržovat ústavu a právní stát. Pokud existují obavy o ústavnost nebo zákonnost aktu, je lepší se mýlit na straně opatrnosti a před podpisem zákona vyhledat právní pomoc.

PS. navrhuji nahradit současného prezidenta za současnou AI...

P. Vychodil 20.3.2023 11:10

už v předchozím autorově příspěvku jsem nechápal, proč to vlasně píše. má snad svůj nový model, zde zmiňovanou strategii, založený na copy/paste "konverzaci" s nějakým chatbotem ? Který, dle mého poznání, upravuje dle svého zadání ? Na tom se budou vydělávat prašule ? Co to komu přinese ? Přežvýkání pozřeného, dle vzoru přežvýkavců ?

Navazuje na autorův dialog, položil jsem otázku.

navrhnul bys Popelce lepší strategii ?

"Je těžké navrhovat lepší strategii pro Popelku, protože její situace byla poměrně specifická a omezená. Nicméně, pokud bych měl být kreativní, mohl bych navrhnout několik alternativních strategií:

Spoléhat se na své přirozené kvality a získat pozornost prince - Popelka by mohla využít své přirozené krásy a půvabu a získat pozornost prince tím, že by se na plesu projevila co nejvíce sama sebou a nechala svou osobnost vyniknout. Tím by mohla získat pozornost prince, aniž by musela příliš uplatňovat taktiku a tajemství.

Vytvořit si vlastní příležitost - Popelka by mohla vytvořit si svou vlastní příležitost k setkání s princem. Například by mohla uspořádat vlastní ples, na který by pozvala prince a ostatní hosty, a tím si zajistit více prostoru pro interakci s princem a projevit se v nejlepším světle.

Spolupracovat s ostatními - Popelka by mohla spolupracovat s ostatními dívkami, kteří chtějí získat pozornost prince. Tím by mohla získat více příležitostí k setkání s princem a zároveň by mohla vytvořit silnější síť kontaktů, která by jí mohla být prospěšná i v budoucnu.

Samozřejmě, každá strategie má své výhody a nevýhody...blablabla

tož tak...

PS. napadá mě jeden důvod, proč autor tak opakovaně zmiňuje tzv. AI. Jako člověk, podnikající v oboru marketingu, mu tento nástor pomůže vygenerovat automaticky spoustu "poradenských shitů", či tzv "slideware", které by jinak musel generovat svojí vlastní hlavou...

P. Urban 20.3.2023 10:58

Umělá inteligence už evidentně umí napsat dlouhý text či vést dlouhý dialog správnými výrazy, aniž by něco smysluplného řekla.

To znamená, že obavy z nezaměstnanosti vyvolané UI jsou zcela namístě.

J. Jurax 20.3.2023 12:57

Ano.

Já být politikem nebo novinářem, zajímám se o rekvalifikaci. Firmy prý hodně shánějí svářeče a pekaře.

J. Mikeš 20.3.2023 10:03

"B) pokusíme se dobít trh, ..." - až tak agresivní návrhy bych od účastníků workshopu nečekal. Jako umlátit, zničit, zabít?

F. Kusák 20.3.2023 10:54

AI by určitě usoudila, že se jedná o chybu, gramatickou neznalost nebo překlep. Komu se to nestane? Takže v kontextu by na to reagovala správně. Ale ironicky vzato, muže to mít i jiné konotace, které spíše odpovídají některým podnikatelům. Takže i "dobít" může mít svůj význam.

Promiňte mi mé rozjímání nad nesmrtelností brouka.

J. Ptáček 20.3.2023 9:42

Chybějící přirozenou inteligenci nahradí inteligence umělá. Tak jako zub nebo kloub nahradí umělé. Doufám, že to tak nefunguje.

J. Jurax 20.3.2023 12:59

Nikoliv.

Existující přirozenou blbost nahradí blbost umělá.

P. Vychodil 20.3.2023 13:53

R^

P. Vychodil 20.3.2023 14:00

poslední příspěvek k tomuto tématu: autore, vysvětli, jaké máš pohnutky publikovat tyto svoje bláboly. Tváříš se jako poradce, tudíž bys měl být schopen vyargumentovat svůj strategický cíl těchto tzv "diskuzí" s chatbot.,,,

P. Vychodil 20.3.2023 14:02

sorry,můj příáspoěvek měl patřit do hlavního vlákna...

L. Žaloudek 20.3.2023 8:55

Pane autore, ty diskuse jsou docela zajímavé. Ale mohl byste se někdy příště zkusit dostat s AI do skutečného sporu? Zastãvat opačné stanovisko? AI přece nemůže jen přitakávat, ba nadšeně souhlasit!

P. Vychodil 20.3.2023 11:18

můžeš to zkusit sám...aby jsi zjistil, že název AI je jen marketingový podvod...

nicméně, zde je reakce chat GPT:

Můžeš oponovat nějakému argumentu nebo názoru ?

" jako stroj nemám své vlastní názory, neboť jsem naprogramován tak, abych poskytoval informace a odpovědi na základě svého tréninku a dat, která mi byla poskytnuta. Můžu však prezentovat různé perspektivy a argumenty k určitému tématu, ale nikdy nebudu mít osobní názor.

J. Jurax 20.3.2023 13:00

Ano.

Ta UI je politik!

D. Polanský 20.3.2023 7:01

Jak já říkám, není nad vize, strategie, koncepce, dlouhodobé plány a podobné hlouposti.

J. Matěna 20.3.2023 3:45

V zásadě snůška keců. Ale připadá mi, že se tento robot bude výborně hodit v Bruselu pro stanovování cílů EU.

Schopnost robota zamotat do toho Popelku celkem logickou úvahou je ovšem udivující, nutno uznat.

R. Langer 20.3.2023 5:19

Mám stejné pocity. A ta nová LGBT Popelka z roku 2021 je natolik dostatečně "aktuální", aby o ní věděl i ten bot. ;-)

L. Žaloudek 20.3.2023 8:51

Popelku tam nepřimíchala AI, ale autor. Nicméně mě tentokrát zaujalo, že aspoň zpočátku to úplně nevypadalo jako pouhé duševní souznění: nestačí jen strategie, ale...

P. Vychodil 20.3.2023 11:36

ještě jednou připomínám, že to, co považuješ ža neúplné duševní souznění, jsou jen mimikry, kydy, které se učí na školách managementu..

L. Žaloudek 20.3.2023 18:17

Ale to já přece vím, pamatuju ještě Elizu, ale přesto bych rád viděl, zda se lze dostat s GPT do sporu. Souhlasné kecy dokážu vyplodit sám, na to mi stačí vlastní inteligence.

Z. Lapil 20.3.2023 22:45

Určitě lze. Zkuste ji například tvrdit, že Země je plácat. Chcete-li to zdůvodnit, na netu je argumentů docela dost, a zdaleka ne všechny konspirační nebo primitivní hloupé.

Fakt je, že jeden z těch rozumnějších (o pobřeží schovavajícím se za obzor) jsem vyvrátil až poté, co jsem že zoufalství začal kontrolovat matematické úpravy Pythagorovy věty. Docela by mě zajímalo, je-li autor lhář nebo trouba.