29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

UKRAJINA: Teroristé v Kyjevě

Počítám, že většina autorů na Ukrajině nikdy nebyla, a jestli některý ano, tak jen na tak dlouho, že při návratu na letišti ještě mohl típnout svou hořící cigaretu. Přesto vědí, jak lidé na Majdanu myslí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 2.3.2014 14:55

Konečně je jasno!

To, že "molotovovy koktejly" používali jenom "roty" útočící na parlament a vládní budovy, zatímco na Majdanu policii před kamerami jenom tloukli basetballovými pálkami, řetězy, železnými tyčemi a (kde se vzaly tu se vzaly) elektrickými obušky situaci sice vystihlo, ale vůbec mne to neuklidnilo.

I kdybych byl na demokratickou vládu naprosto maximálně naštván za její vlastizradu tak jako jsem teď naštván na tu "naši", tak bych po prvním rozhlédnutí na Majdanu řekl: S vámi tedy určitě nejdu!!!

J. Šejnoha 1.3.2014 0:02

sedíce doma se ptám

Proč ti svatoušci demonstranti nevyhlásili generální stàvku, když mají podporu veřejnosti ?

To by neustàla žádná vláda na světě ani dva týdny. Jsou hloupější než já ? Ne. Nemají tu podporu veřejnosti. Tudíž to jsou pučisté.

Stupeň prohnilosti režimu na tom nic nemění.

Tak vidíte ani jsemtam nemusel jezdit. Stačí samostatné kritické myšlení. Ve fotelu.

J. Novak 28.2.2014 23:04

Falešná humanita

Ano, pro násilníky házející molotovy a napadající policii, která se zprvu vůbec nebránila a jenom držela kordon k uzavření přístupu k vládním budovám se naše ministarstvo zdravotnictví a vláda přetrhne. Ale to, že sanitka s pacientem bloudí dvě a půl hodiny Prahou a žádná nemocnice převáženého těžkého pacienta nechce přijmout, to nikoho nezajímá. Zrušíme akutní lůžka, těch pár, co zbylo obsadíme dovezenými "demonstranty" a když dojde nedejbože k nějaké hromadné havárii, necháme vlastní lidi ošetřovat ve stanu.

J. Šejnoha 1.3.2014 0:04

Re: Falešná humanita

Musíte myslet politicky ! Pane Nováku.

M. Prokop 28.2.2014 21:35

Je to rozdíl,

svědectví očitých svědků

a

četných kibiců.

Díky.

J. Sládeček 28.2.2014 21:17

Pěkně napsané.

Bravo.

K. Frejlach 28.2.2014 17:26

Mejdan na Majdanu a Majdanek

Po puči na Ukrajině následuje teror ultrapravičáků vůči levici. Však se to doneslo i do Evropského parlamentu, kde o tom na tiskové konferenci prezidenta Zemana vypovídala svědkyně z Ukrajiny. Informace byla brzy ukončena, ale přítomný předseda Evropského parlamentu snad přece něco zaslechl. Západ (USA a EU) tento ozbrojený puč vyprovokoval a potřeboval ke svým záměrům a tak by se alespoň měl postarat o to, aby další vývoj už nebyl provázen nezákonostmi jako dosud. Kroky nového ukrajinského vedení, včetně okamžité degradace prezidenta Janukovyče a hlasování parlamentu s násilným přinucením poslanců k žádoucímu hlasování, jsou neústavní a nelegitimní. Rozhodující by bylo to, co navrhují ruští představitelé a dnes (31.2.) na tiskové konferenci i ukrajinský prezident Janukovyč. Vrátit se k dohodě, která byla uzavřena mezi prezidentem a opozicí za přítomnosti polského, německého a francouzského ministra, kteří se dne 21.2. svými podpisy stali garanty dohody. Důležité v dohodě bylo vytvoření přechodné vlády se zástupci obou stran, odevzdání nelegálně používaných zbraní a prezidentské volby v prosinci. Pokud by Západ trval na splnění této dohody, banderovci, ultrapravicoví  i Klyčko by tím ztratili oporu a vývoj by mohl pokračovat právní a ústavní cestou. Jenže Západ už zahrnul násilí  banderovců do svých metod. Naopak na Ukrajině pokračují další kroky ve stylu banderovských metod, portréty Bandery jsou veřejně vystavovány, byli odvoláni nepohodlní ústavní soudci a do funkce ministra obrany byl jmenován  extrémista. Nedovedu si představit, jak některé sousední státy, s nimiž dosud Ukrajina nejvíce obchodovala, uznají legitimitu nového ukrajinského vedení.  A jak lze vůbec mluvit o regulérních květnových volbách v atmosféře strachu, před hlavněmi banderovských zbraní. To nelze. Pokud Západ neprocitne teď a nepřestane v podpoře ukrajinských fašistů, může být za pár dnů pozdě a z Majdanu se stane celoukrajinský Majdanek. Jak známo, to byl proslulý koncentrační tábor.

M. Stuchlik 28.2.2014 20:02

Re: Mejdan na Majdanu a Majdanek

Co to meleš? Takové sr.čky si nech na schůzi KSČSSD. Západ nic nevyprovokoval, Ukrajinci sami už toho měli dost. Je to národ, který od rusů vytrpěl už hodně a proruský gangster v čele státu je štval podobně jako spoustu čechů štve KGBácký poskok na Hradě. Vy levicoví zblblící hájící zájmy okupantů proti vlastní zemi byste se měli zodpovídat z vlastizrady a ne ještě oblbovat a nas írat. Ne poštvávat lidi proti statečným ukrajincům ve prospěch KGBácké mafie.

Banderu, stejně jako kavkazské teroristy, si vypěstovali rusové sami svou bezohledností, agresivitou a brutalitou a já doufám, že to utrpení, které způsobili všem okolním národů, jednou jejich vládcům někdo spočítá i s úrokama. Dnešní neschopné vedení USA a EU to bohužel nebude.

J. Šejnoha 1.3.2014 0:11

Re: Mejdan na Majdanu a Majdanek

Musím vám připomenout, že absolutnín etolerance k názorovým odpůrcům je chrarakteristická pro bolševiky. Stejně jako nálepkování.

Podle vaší logiky jsou okupanti vlastně všechny sousední národy + Rusové a se všemi bychom měli být na nože do konce věků. Všichni nás v historii okupovali.

J. Šejnoha 1.3.2014 7:29

Re: Mejdan na Majdanu a Majdanek

Musím vám připomenout, že absolutní netolerance k názorovým odpůrcům je chrarakteristická pro bolševiky. Stejně jako nálepkování.

Podle vaší logiky jsou okupanti vlastně všechny sousední národy + Rusové a se všemi bychom měli být na nože do konce věků. Všichni nás v historii okupovali.

M. Prokop 28.2.2014 21:36

Re: Mejdan na Majdanu a Majdanek

Platí Putin dobře, za tyhle cancy?

P. Vaňura 28.2.2014 16:21

Je už trapné opakovat, že soudruh Hitler se stal německým

kancléřem také zcela demokratickou cestou. Přesto lze jeho vládu těžko označit za demokratickou ("Chtěli jsme získat moc legálně, ale nechtěli jsme ji vykonávat legálně" - Joseph Goebbels v proslovu k nacistickým propagandistům, 1838).

P. Vaňura 28.2.2014 16:33

Re: Je už trapné opakovat, že soudruh Hitler se stal německým

pardon, samozřejmě 1938.

V. Novák 28.2.2014 17:36

A proto Pryč s demokracií! Ať žije ochlokracie!

Ano - jste s tím už trapný...

Hitler pohřbil demokracii ne proto, že by vyhrál ve volbách - tolik zase nevyhrál - ale proto, že mu to "demokratické" pravicové strany dovolily. Protože mu schválily pozavírání komunistů a když byl Reichstag dostatečně "pročištěn", tak proti vůli sociálnich demokratů mu pravicoví "demokraté" schválili "Zmocňovací zákon", kterým se stal Führerem a Reichstag trapnou slupkou.

Ale vy budete lhát furt...

M. Stuchlik 28.2.2014 20:05

Re: A proto Pryč s demokracií! Ať žije ochlokracie!

Aha, takže NSDAP (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei = Národní socialistická německá dělnická strana) byla pravicová strana. Stačí soudruhu, už nám tu další moudra trousit nemusíte.

M. Prokop 28.2.2014 21:39

Re: A proto Pryč s demokracií! Ať žije ochlokracie!

To tvrdí zásadně všichni komouši.

Místo o nacistech (nacionální socialisté) mluví zásadně o fašistech (a i to byli levičáci) a vyhlašují je za pravici.

J. Vavruška 28.2.2014 15:08

Pan Rambousek registruje, ale neptá se

Kdo mohli být ti ostřelovači ostřelující obě strany konfliktu? Vládní asi ne, mimo jiné proto, že vládní policejní jednotky by z čistě lidského hlediska nestřílely do svých (do policistů), nebo by přinejmenším hrozilo riziko vzpoury. Příslušníci ozbrojených složek často mají u jiných ozbrojených složek rodinné příslušníky.

Vláda se naopak snažila několik týdnů nezasahovat silou. Bylo zdokumentováno jak barikádníci zapalovali benzínem policisty, nikoliv naopak. Na webu existuje spousta rozčilených komentářů Ukrajinců, kteří jsou naštvaní, že vláda nezasáhla silou a nerozehnala dav teroristů. Asi vědí lépe, co je štve, než česká média.

Takže odkud se vzali ti snajpři, když je tam nikdo neposlal? Není to něco jako ta britská hlídka v arabském oblečení, ozbrojená náložemi a pistolemi, chycená v Basře dva roky po okupaci Iráku? Nevylezli třeba z těch lodí, které přijely do Černého moře "chránit olympiádu", ale u Soči je nikdo neviděl?

P. Šebesta 28.2.2014 17:20

Re: Pan Rambousek registruje, ale neptá se

Jen si představuju, jak je možné rozmístit snipery na uzemí, které ovládá Berkut a jednotky MV... A pak je zastr stáhnout poté, několik desítek minut střílejí... Nemá kapitalista už teleport?! Nebo židovsko tatarská oligarchie?! Zkuste se zamyslet nad tím, že lidé, které se vláda snaží přes měsíc dost nevybíravě zmastit, se třeba nechtějí nechat zmlátit. Nebo odvézt do lesa a tam se nechat zabít. Že třeba studenti nechtějí poslouchat, že když půjdou protestovat, tak je vyhodí ze školy (a ani oni se nechtějí nechat zmastit). Ano, i policisté jsou lidé a třeba jen dělají svojí práci (nemálo jich ovšem dost přestřelilo-ani policie by neměla házet molotovy), proto je vina primárně těch, kteří takto policii postaví proti vlastním lidem.

M. Stuchlik 28.2.2014 20:09

Re: Pan Rambousek registruje, ale neptá se

Ostřelovači byli dobře vycvičení vojáci neukrajinské národnosti, čili rusi. Stejně jako teď krymští proruští "dobrovolníci" s profesionálním vybavením a výcvikem, kteří okupují krym ve prospěch ruských okupantů, kteří jen před pár desetiletími vyvraždili místní obyvatelstvo (zbylo jich tam asi 15%), a teď krym prohlašují za svůj.

J. Honců 28.2.2014 22:57

Re: Pan Rambousek registruje, ale neptá se

Spekulujete ...

M. Prokop 28.2.2014 21:40

Re: Pan Rambousek registruje, ale neptá se

Odhaduji to na ruskou Alfu.

Lodě nejezdí, plují.

S. Ševeček 28.2.2014 14:50

Správně! Pořádek muší bejt a je dobře, že ho

zabezpečují odhodlaní domobranci.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=o7ZQrjIp7o4

J. Kraus 28.2.2014 10:26

Budiž připomenuto,

že president Janukovič koncem ledna, ještě před propuknutím většího násilí, nabídl oposici toto:

Změnu ústavy zpět na verzi r. 2004, umožnění předčasných prezidentských a parlamentních voleb, zrušení všech zákonů proti násilným nepokojům, zajištění naprosté amnestie všem lidem zatčeným od začátku nepokojů, jmenování Jacenjuka premiérem Ukrajiny.

Oposice v podstatě o těchto návrzích odmítla jednat a vzápětí násilí eskalovalo. Janukovič se od začátku něčeho bál a jistě to nebyla ulice. Spíše to dělá dojem, že vše bylo předem připraveno, lidsky i profesně méněcenní politici Západu ale ve své zaslepenosti nejsou schopni reálné kalkulace (pokud jim nejde v první řadě o rozvrat a krev) a předložili vlastně Rusku Ukrajinu na talíři. Tomu nezbývá než čekat až mu spadne do klína jako shnilá hruška, s povinností k východní Ukrajině. Mlýnský kámen na jeho noze, nebo o tohle Západu jde? Vysát z Ukrajiny pracovní sílu a života neschopnou trosku nechat na krku Rusku? Ale to bychom intelekt Zápaďanů asi přecenili.

Jinak: koktejl na sto metrů jistě nikdo nedohodí, ale přesto je někdo z prvních linií házel. Kdo byl vlastně v prvních liniích? Vždyť to bylo i v televisi. Někdo z té první linie hází koktejly, vedle něj jiný nabíjí pušku. Pokud autor byl v té době na koncertu v Evropském domě, měl by mlčet. Dále: ostřelovači byli na území ovládaném OPOSICÍ, jistý známý český novinář uvedl, že stříleli i z hotelu, v němž byli ubytováni západní žurnalisté, kromě toho ten nešťastný typ a ráže munice, na Ukrajině nepoužívané. Ten kdo házel koktejly, ten i střílel. A vůbec ty desítky svědectví a důkazů, o nichž se dá těžko pochybovat, zvláště v tom uragánu ubožáckých lží, valících se z masových medií. Předpokládám, že autor neviděl ani banderovské vlajky. Přesto podává cenný objektivní popis událostí, tak jak je viděl „užitečný idiot“ (terminus technicus, nikoli osobní hodnocení). Ostatně kdyby si promluvil s Ukrajinci pracujícími v ČR, dověděl by se možná víc než v Kyjevě.

V. Novák 28.2.2014 10:34

Nechlubili se majdanci nějakémi praky?

Tím nemyslím běžné "šicgumy", které taky dokážou být pěkně nebezpečné, ale stabilní malé trebuchety? Byly i v televizi.

Takže "argument" o nedohození padá.

Ale nepochybně se vyskytne mnoho takových, kteří i praky zapřou...

P. Kmoníček 28.2.2014 13:06

Re: Budiž připomenuto,

Krausi,banderovské barvy měl na sobě včera i východoukrajinský Šachťar?

P. Šebesta 28.2.2014 13:13

Re: Budiž připomenuto,

Sám sleduji situaci na Ukrajině velmi intenzivně a to včetně videí z obou stran. To, co píšete vy, je na úrovni zdrojů z jedněch večerních zpráv. Kupříkladu ono "koncem ledna, ještě před propuknutím většího násilí" - konkrétně se jedná o 25.ledna a vy objektivně vůbec netušíte, co se dělo předtím (zvlášť doporučuji 30.11., 11.12., 16.1. a od 19.1.).

 Tvrzení, že ten, kdo házel koktejly, ten i střílel, to musí připadat hloupé i vám, ne? K mání je i záznam hovorů sniperů z 20/2, doporučuji.  K tomu jen doplním, že na Instytutské ulici stříleli snipeři lidi krčící se za stromy a štíty a kteří nebyli hrozbou pro absolutně nikoho . (video zde: http://www.youtube.com/watch?v=dOWno2regUM).

A je pochopitelné, že se demostrující bránili, jen podotýkám, že k aktivní obraně došlo až po několika dost brutálních pokusech o "rozpuštění" Majdanu. Oproti tomu nedocházelo k rabování. A i tak se tituškovci snažili (http://www.youtube.com/watch?v=3rQARCBNaWs).

Celkový dojem je, že pan Rambousek si dal práci s tím, aby situaci popsal co nejobjektivněji, a vy jste napsal ranec nějakých domněnek založených na heslech.

M. Johan 28.2.2014 9:54

Mírumilovný Majdan

Perfektně napsáno(?!)Akorát jsem si nevšimnul,že by někde byl oslavován demokraticky zvolený president UA,bezpečnostní složky UA podléhající demokraticky zvolenému presidentovi a vládě!!Neustálé vychvalování mírumilovných demonstrantů na Majdanu házející Moloťáky a dlažební kostky,vyzbrojení basebalovými pálkami a zbraněmi a hrdinsky opěvovány senátorem Štětinou.A UA policie si dovolila nevracet útok rajčaty a složit zbraně a vyzbrojit se plácačkami na mouchy proto je Berkut tak špatný!Za rok či dva to je na UA znovu,ale z opačné strany.

B. Hejda 28.2.2014 10:08

Re: Mírumilovný Majdan

Všechny současné zmněny - sesazení Janukoviče, návrat k ústavě z roku 2004 a složení nové vlády schválil ten samý demokraticky zvolený parlament. Tak v čem je problém? :-)

E. Sevrát 28.2.2014 10:17

Re: Mírumilovný Majdan

Asi tak dobrovolně a demokraticky, jako když všichni  komunisté v prosinci 89 provedli volbu  Havla za presidenta ČSSR.

J. Boleslav 28.2.2014 10:21

Re: Mírumilovný Majdan

Měli soudruzi strach, jak tehdy, tak dnes. Vcelku oprávněný.