28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

UKRAJINA: Politický komentář k situaci

Ukrajina je ve své dnešní podobě do značné míry umělým celkem, který se samostatným státem stal až v důsledku rozpadu SSSR před dvěma desetiletími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 26.2.2014 0:10

Děkuji autorovi

Za reálný pohled na cynické ukrajinské EU-divadlo!!!

Z. Sohorova 24.2.2014 3:39

Klausuv soudruh Prokop

Bud je ten krivohubej dacan Klausuv syn a nebo je to nejakej buran co ho pustili z blazince  Jeste odpoved tomu troubovi o te diskuzi s Klausem Ja na rozdil pracuji a delam zamestnani ktere je narocne a uzitecne Klaus nedelal vubec nic  a delal jen podrazy a ostudu CR a to jeste z penez polatniku dani jako jsem ja Ja osobne bych s nem diskuzi odrekla nediskutuji se zlodejem a podvodnikem ktery podvadi CR Vas pane Prokop a par dalsich hlupaku kteri Klause opevuji  hodnotim jako jeho podlizavce kteri mu kazdy den drbaji hrbed a pucuji boty...

L. Max 23.2.2014 22:29

Klaus ma jiz velice kratkou pamet!

Neni to az tolik roku, co Klaus sam navrhoval pristup Ukrajiny a Turecka do EU!

P. Rajman 23.2.2014 22:29

Za chyby východu může západ

O Janukovičovi ani slovo. Temito drzostmi ohlupujete už dvacet let nemalou část české populace. Je ostuda, i když ne nepochopitelná, že demagog vašeho formátu zastával nejvyšší úřad v zemi. Zbabelý odchod Janukoviče z politického úřadu stejne jako dříve vydání Miloševiče před mezinárodní tribunál jsou průvodními jevy toho, že Vaše i jejich protizápadní kremlofilní politika má sice tuhý kořínek, ale nakonec se z níudelá v první řade špatne hlavne tem, kteří ji musejí snášet tak říkajíc na vlastní kůži.

K. Krbálek 23.2.2014 20:39

strašný názor

takže když Rusáci devastovali Ukrajinu 300 let mají dle Klause jaksi přirozené právo jí vládnout dál a pokud by její obyvatelé chtěli něco jiného mají právo jen mlčet? Rusko nedalo Ukrajině nikdy nic dobrého, nedivím se Ukrajincům, že chtějí od něj pryč. A divím se Klausovi, že tak vehementně obhajuje ruské imperiální zájmy - to ale nejsou zájmy ruského národa, jen zločinců z Kremlu

M. Prokop 23.2.2014 20:59

Re: strašný názor

Je tak těžké pochopit, že Klaus popsal situaci?

Nebo tam někde vidíte, že to tak má být?

I. Poljaková 23.2.2014 19:39

Článek znásilňuje realitu

Zírám, jak někteří mudrcové obviňují Západ z dějů na Ukrajině. Dělají tím z milionů Ukrajinců blbečky, kteří naletěli nějaké hře. Sledují tito pánové internet? Nevidí, že si lidé tam snaží docela srozumitelně a logicky (viz nalezený archiv prezidenta) uspořádat své vnitřní záležitosti? Že se snaží otočit kormidlem, když jejich země měla bídné vedení, nefungovala? Asi tím naopak dělají vrásky Západu, který by zřejměchtěl mít Ukrajinu i nadále jako jakousi nárazovou zónu. Taky zírám, jak se některé hlásné trouby západu snaží usměrnit Ukrajince, kterým směrem se mají vydat z důvodu geopolitických. Oni se nás ale asi ptát nebudou -  jde totiž o jejich osud a osud jejich potomstva, a jak bylo vidět, babičky na Majdanu stavěly barikády a pokládaly životy. Dělala bych totéž, ani já bych nechtěla, aby jedinou životní perspektivou mých vnoučat byla práce uklízečky či zedníka na Západě. A už docela nechápu, když Klaus v úvodu píše, že současná země je uměle slepeným celkem, proč pak ta starost, aby se nerozpadl. O co jde? To, co je větší, funguje snad lépe? Klaus sám rozdělil ČSR, byl to mírový proces.Nebo chtějí politici (i náš ministr zahraničí, bohužel!) aby Ukrajina zůstala celistvá a tím pádem neustále zmítaná vnitřními rozpory, slabý stát, závislý na ostatních? Proevropsky orientovanou část povleče Strana regionů volená na východě opačným směrem, a nikdo nebude ve výsledku spokojen, a furt se to bude mlít? Proč se nemůže rozdělit? - právo na sebeurčení má snad každé etnikum. Politici východní a západní by jim do toho správně neměli remcat, - stejně je otázka, zda ten proces jde zastavit, touha po změně je v občanech, ne v nějakých západních rozvědkách, a asi pouze vojenský zásah by ji mohl potlačit.

V. Huebschmann 23.2.2014 17:02

zaměnit

Zaměňte název Ukrajina za také "umělý stát"Československo a budete překvapeni -my patříme k Němcům a Slováci k Maďarům ?!

M. Vondráček 23.2.2014 17:48

Re: zaměnit

Však se také pře 20-ti lety rozpadl, jestli jste si ráčil všimnout :-)

M. Prokop 23.2.2014 18:45

Re: zaměnit

Hlavně se ukázalo, že Slováci nechtěli patřit k Československu. Vyvoďte z toho co chcete.

Š. Šafránek 23.2.2014 15:56

Zde je link - a divte se, čím chcete.

http://www.klaus.cz/clanky/1791

J. Kanioková 23.2.2014 16:56

Ď,

tomu nelze vytknout ani ň. Objektivní, realistické.

M. Kosejk 23.2.2014 17:29

Re: Zde je link - a divte se, čím chcete.

Ono se není čemu moc divit. V. Klaus vždy zastával spíš myšlenku evropského hospodářského společenství suverénních států. A v takovém společenství by mělo místo i Turecko. Navíc v roce 2005 EU vypadala opravdu jinak než EU z počátku roku 2014.

Spíš je mi záhadou, proč tak dlouho vedli přístupová jednání s Tureckem příznivci hlubší intergace EU. Tomu jsem nikdy nerozuměl, protože jsme měl za to, že hlubší intergace EU a jednání o přístupu s Tureckem se vzájemně vylučuje. Navíc jsem ani netušil, co od toho Brusel očekává.

Co mi vadí na tomhle článku, je to, že přehazuje primární vinu za radikalizaci na Ukrajině z Ruska na Západ. Sice tedy pánové z Institutu píšou, že zdrženlivost chybí všem stranám - ale jinak nadávají jen na Západ. A já tvrdím, že pláčou na špatném hrobě - a navíc ze všech "prozápadních" Ukrajinců vlastně dělají blbé loutky, které vodí Západ.

J. Kanioková 23.2.2014 17:38

A já zas moc souhlasím s T. Haasem -

"Nevím, zda a jakou hru tady hrál Putin.

Ale zdá se mi, že ani žádnou hru hrát nemusel.

EU mu Ukrajinu naservírovala na stříbrném podnose.

http://jdem.cz/9pwf4

M. Kosejk 23.2.2014 17:56

Re: A já zas moc souhlasím s T. Haasem -

Opravdu byste s panem Haasem byli rádi, kdyby EU Ukrajinu lovila tak, že se bude přeplácet v půjčách s Ruskem?

Pokud odpovíte, že ANO, tak chápu, proč si myslíte tohle, ale NESOUHLASÍM. Pokud odpovíte, že NE, tak Váš argument je absolutně bezpředmětný. A navíc není pravda, že EU nenabízela Ukrajině nic. Nabízela jí přístup na největší trh na světě! To je sakra argument, když už teď Ukrajina víc obchoduje s EU než s Ruskem.

Ale připomeňme si, co stálo na začátku nepokojů. Janukovyč vyjednál v EU a vše probíhalo, jak má. A pak nečekaně ucukl a obrátil o 180 stupňů, když ho Putin začal vydírat. Kdyby Kreml netrpěl postsovětskými mocenskými choutkami, tak by Ukrajina mohla být na tom lépe, než je dnes.

J. Kanioková 23.2.2014 18:08

Já souhlasím s tím, jak to vidí Tomáš

"EU - Nabízela jí přístup na největší trh na světě!"

Kdy ?

Četl jste vůbec ten článek?

Četl jste tu Asociační dohodu, co EU nabízela ?

J. Kanioková 23.2.2014 18:18

Ještě,

není zvláštní, že o té Asociační dohodě není nikde ani ň ?

Já už včera majlovala do Bruselu naší skupině v EP, aby mi poradili, kde to znění lze najít. Asi že je víkend, tak zatím nic. Uvidíme..

M. Kosejk 23.2.2014 18:37

Re: Já souhlasím s tím, jak to vidí Tomáš

Vyhledejte si pojem DCFTA (prohloubená a komplexní dohoda o volném obchodu) - součást asociační dohody.

A nejdřív jsem se ptal já. Prosím o odpověď.

Víte, já totiž úplně přesně nevím, o co vám kráčí. Kdyby EU hned přijala Ukrajinu s plnými členskými právy, tak byste ječela (oprávněně). Když EU posílala peníze krachujícímu Řecku, tak jste ječela (oprávněně). A teď u Ukrajiny máte úplně jiné názory? Proč? Protože úhelným kamenem Vašeho světonázoru je démonizace EU a adorace Václava Klasue? Skoro to tak vypadá.

M. Kosejk 23.2.2014 19:15

p.s.

A omlouvám se, po přečtění to mi to vyznívá impertinentněji, než jsem chtěl. Prostě jen hledám důvody pro určitou Vaši názorovou nekonzistentnost.

J. Kanioková 23.2.2014 19:32

Jsem naprosto konzistentní,

nevěřím EU.

Už ve svém prvním příspěvku k tomuto článku jsem překopčila argumenty odjinud, se kterými souhlasím. A tam jako poslední argument je - "Myslím, že EU by měla konečně najít odvahu říci férově toto : My o Ukrajinu - alespoň v tomto stavu - nestojíme. A hlavně - NEMÁME na to!" Ukrajina je v mnohem horším stavu (hl. západní), než Řecko.

Celý život má pro mě nejvyšší hodnotu skutečná, férová, byť někdy i hodně nepříjemná, pravda.

M. Thatcherová "Nikdo by si ani nevzpomněl na samaritána, kdyby ten měl jen dobré úmysly. Musel mít i peníze." (1986)

"Neexistuje nic takového jako společnost. Existují jednotliví muži a ženy, a existují rodiny." (1987) A na toto je třeba především myslet s preferencí, ne na kolektivistické utopie, v jejichž zájmu se nehrají férové šachy..

J. Kanioková 23.2.2014 19:38

Jen dodatek,

Ukrajina, tak jak je se svými problémy územními i vztahovými, si musí toto vyřešit nejdřív. A sama. Nikdo nemá právo jí do toho kecat. Jim nejde ani tak o EU, ale o euprachy. Nic proti tomu, ale nejdřív si musí vyřešit své vnitrostátní problémy, teprve pak může být (snad) možno věřit něčemu, k čemu se zaváže.

M. Kosejk 23.2.2014 19:40

Re: Jsem naprosto konzistentní,

a) Některé věci nejsou o víře, ale některé věci jsou ložená fakta.

b) Nebojte, že si jednací strany neřekly i nepříjemné věci, které ovšem do médií a ne veřejnost nepatří.

c) Stav hospodářství Ukrajiny je právě jedním z důvodů, proč považuji za správné, že EU nepřeplácela v půjčkách pro Ukrajinu Rusko (Rusko to totiž dělá jen z imperiálních důvodů)

J. Kanioková 23.2.2014 20:43

Aha... EU ne, že ?

.

J. Kanioková 23.2.2014 21:05

Re: Jsem naprosto konzistentní,

Německo - chiméra zázračný export - http://jdem.cz/9p3t3

Jen připodotknu, že jsem vznik a "rozvoj" socialistického společenství zažila. Od počátku. To podobenství se nedá přehlídnout.

J. Kanioková 23.2.2014 21:10

Dodatečně

jsem zaregistrovala, že na konci článku v odkazu je propagace jakési ulítlé knížky. To tedy "nepropaguju".

M. Prokop 23.2.2014 18:46

Re: A já zas moc souhlasím s T. Haasem -

S tím přístupem to nebylo tak horké.

Ten byl spíš pro EU na Ukrajinu.

K. Frejlach 23.2.2014 15:25

Ukrajina: Drang nach Osten Evropské unie?

V průběhu násilných protestů se objevilo několik podezřelých aspektů, z nichž se musím domnívat, že v tom měla prsty EU a Spojené státy. V souladu se scénářem, který už dávno pro takovéto příležitosti v USA vypracoval politolog Gene Sharp. Před nějakými patnácti lety dokonce na ČT2 dávali (snad kanadský?) dokumentární film, který na příkladech dosavadních Američany provedených revolucí, převratů, pučů a válek uváděl praktickou aplikaci tohoto scénáře. Mezi zásady patří to, že tam musí figurovat osoba krvežíznivého diktátora a mrtví. Pokud ten diktátor ve skutečnosti není, musí být o jeho krvežíznivosti vytvořena fáma. Pokud mrtví nejsou nebo je jich málo, mohou být v krajním případě nahrazeni fámou, lépe je však, když je při onom puči alespoň pár lidí zabito. Prohlížel jsem si názory ze zahraničí. Na rozdíl od našich médií se i na Západě objevují názory, že puč na Ukrajině je výsledkem enormního zájmu EU a USA o tuto zemi. Navíc z některých názorů vyplývá domněnka, že je to příprava na hlavní stejný atak směrem na východ - na Rusko, je předtím důležité omezit jeho sféru vlivu. A to, co se na Ukrajině stalo a hlavně, jak to probíhalo, dosvědčuje, že scénář byl opět dodržován. Hned po nepodepsání asociační dohody se objevily ze strany činitelů EU (prý ne od členů Evropské komise) výhružky, že v tomto případě budou podporovány nepokoje. Začátkem února se objevily první informace o přítomnosti odstřelovačů Nato v Kyjevě. Možná, že šlo o instruktory, ale v týdnu po 17.2. tam skutečně začali neznámí odstřelovači s profesionálním vybavením střílet. Nejen do policistů, během jednoho dne jich bylo zabito deset,  ale i do dalších lidí. Aby byli mrtví. Zřejmě se dřívější pokus s prvními dvěma cizími žoldnéři, zastřelenými loveckými  zbraněmi, nepovedl a byl prohlédnut. Následující den část policie dostala do rukou samopaly a na střelbu odstřelovačů odpovídala. Podle nábojů by se snadno dalo zjistit, kdo byl kým zabil, zájem o to však není. Tak se v pučích vyrábějí mrtví.

M. Prokop 23.2.2014 15:33

Že by na Západě bylo více pitomců, než zde?

"Na rozdíl od našich médií se i na Západě objevují názory, že puč na Ukrajině je výsledkem enormního zájmu EU a USA o tuto zemi. "

Vyloučit to nelze.

M. Kosejk 23.2.2014 16:24

Re: Ukrajina: Drang nach Osten Evropské unie?

Už jen židovský prachy a vrazi z Wall Streetu mi v téhle teorii chybí... :)))

J. Kanioková 23.2.2014 16:55

Na netu se jistě i toto vyskytuje,

akorát je třeba pro věrohodnost hledat další zdroje. Všude se vyskytují informace stylu Ištvánoviny.