16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

UKRAJINA: Podporuj svého ukrajinského nácka

Nechci kazit radost z toho, že na Ukrajině zvítězila demokracie. Ale ptám se: Neměli bychom se trochu víc zajímat o to, koho jsme se zavázali politicky i finančně podporovat? Řeči o tom, že na Ukrajině nezvítězila demokracie, ale nacionalismus, se vydávají často za pouhý výmysl ruské propagandy a my Češi samozřejmě nevěříme ničemu, co říkají ruská média.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Stuchlik 1.4.2014 0:02

Logický kotrmelec

Protože na Ukrajině mohou být nedemokratické síly je podle autora logické, že se východní ukrajina uchyluje pod křídla diktátora Putina, který si získal popularitu hlavně brutální válkou proti čečensku, které mělo jinačí představu o své budoucnosti než ruští okupanti.

J. Urban 31.3.2014 22:56

Tak tak. Všechno na východ od Ruska

jsou přece jenom fašisti.

J. Václavíková 31.3.2014 23:47

Re: Tak tak. Všechno na východ od Ruska

Na západ?

M. Stuchlik 1.4.2014 0:04

Re: Tak tak. Všechno na východ od Ruska

Ani na západ, ani na východ. Fašisti jsou v Rusku.

J. Brunner 1.4.2014 0:37

Re: Tak tak. Všechno na východ od Ruska

A u Stuchlíků na východní předzahrádce.

Š. Hašek 31.3.2014 19:29

Další dobré shrnutí problému.

A že bylo hrr reakcí v prvních dnech, kdy majdan byl označován za nejskvělejší budoucnost celé (celé - opakuji) Ukrajiny.

Za 1.

J. Kanioková 31.3.2014 20:23

Souhlas

a dobrý článek od T. Haase.

Ukrajina: A co bude dál? - http://virtually.cz/journal/?q=ukrajina-co-bude-dal

Německá diskuse o Ukrajině - http://jdem.cz/bagd68

M. Stuchlik 1.4.2014 0:07

Re: Souhlas

Typické. Místo, aby se řešila nezpochybnitelná okupace Krymu zpochybňuje se ukrajinské vedení a to jen proto, že není dostatečně proruské. Je vidět, že jablíčka Svobodných se nezakutálela daleko od tatíčka Klause.

J. Václavíková 1.4.2014 0:11

Re: Souhlas

To je celkem zajímavý úkaz. Tahle propaganda je určena hlavně pro obyvatele Ruska, tedy Putinovy voliče, ale spolehlivě zabírá na některé vymyté mozky i u nás, přestože narozdíl od Ruska tady tyto dezinformační zdroje nemají monopol.

J. Kuka 31.3.2014 17:10

Tak...

Vzhledem k tomu , ze politicky system v rusku splnuje prakticky do detailu definici fasismu , je takovy komentar bezpredmetny . Pro me za me at se rusaci s ukrajinou politicky porvou , me jsou ty dve zeme u ukradeny . Ukrajina potrebuje trvdou ruku MMF jako prase drbani , kdo tam nekdy byl vi o cem mluvim , ta zeme je prakticky komunisticky skanzen , s obrovskou prezamestnanosti ve statnich podnicich a par oligarchy zijicimi na ukor zbytku . No vlastne temer to same jako rusko , jen bez penez z nerostnych surovin .

M. Prokop 31.3.2014 18:08

Re: Tak...

Jo.

Š. Hašek 31.3.2014 20:18

Re: Tak...

Jde o to, že system na Ukrajině má tytéž parametry (v globálu). Možná, že dokonce system v Rusku fakticky onu "demokratickou" Ukrajinu strčí do kapsy.

Někdo se ovšem domníval, že majdanští jsou na úrovni švýcarských občanů. Nějak se rýsuje, že na majdanu si 300 lidí přivlastnilo mandát milionů voličů. Aber die koncn.

J. Navrátil 31.3.2014 22:01

Re: Tak...

U nás říkáme "ábrty konce"

T. Petřek 1.4.2014 0:04

Re: Tak...

Tak si v tom udělejte jasno. Komunistický skansen je totéž co dopuntíku fašistický režim.

P. Jansky 31.3.2014 12:52

cermane me jste radost zkazil

vypada to ze jste delal ten plakat na krymu pred referendem.. co na jedne strane bylo rusko a na druhe strane nacistcky valecny kriz..

B. Hamal 31.3.2014 12:45

Bývalý režim se bude jevit jako poctivý

Takhle to pro změnu vidí americký publicista P.C.Roberts: Dnes už je zřejmé, že "majdanské protesty" byly ve skutečnosti Washingtonem organizovaným pučem proti zvolené demokratické vládě. Cílem puče bylo dostat vojenské základny NATO k hranicím s Ruskem a uvalit úsporný program MMF, sloužící jako krytí západních finančních zájmů, k oloupení země. Upřímní idealističtí protestující, kteří vyšli do ulic aniž by jim za to bylo zaplaceno, naivně posloužili při destrukci své země.

Mnozí Ukrajinci věří, že MF poskytnutím miliard dolarů chce Ukrajinu finančně zachránit. Ukrajina neuvidí ani jediný dolar z těchto peněz. MMF pouze vymění dluhy Ukrajiny západním bankám za zadlužení vůči MMF.  Ten na ukrajince uvalí úsporné programy a ukrajinská vláda tak může shromáždit peníze na splátky MMF. Už tak nízká životní úroveň se rapidně zhorší. Navíc ukrajinská veřejná aktiva a ukrajinské soukromé firmy budou muset být prodány zápaním kupujícím.  Vypůjčené peníze se dostanou do rukou finančních spekulantů a Ukrajina se bude topit v dluzích více než předtím.

Pokud se Ukrajina dostane do drápů NATO, ocitne se ve vojenské alianci proti Rusku a stane se cílem ruských raket. To bude tragedie pro Ukrajinu i Rusko, protože  Ukrajinci mají příbuzné v Rusku a naopak. Rozdělit je západním olupováním a washingtonským tahem za světovou hegemonii je nestydatost a velký zločin. Napálení naivkové kteří se podíleli na zaranžovaných maidanských protestech budou toho litovat po zbytek života.

Proč vlády jednotlivých zemí nadále souhlasí s cizím okrádáním svého obyvatelstva? Jedinou odpovědí je, že jsou za to placeny. Korupce, která se na Ukrajinu snáší, způsobí, že bývalý režim se bude jevit jako poctivý.

Vice viz: P.C.Roberts:Western Looting Of Ukraine Has Begun http://www.paulcraigroberts.org/2014/03/29/western-looting-ukraine-begun-paul-craig-roberts/

V. Venc 31.3.2014 14:21

Re: Bývalý režim se bude jevit jako poctivý

Ad Hamal (31.3.2014 12:45)

Výborný komentář, není co dodat, dík za linky!

V. Vlach 31.3.2014 15:46

Re: Bývalý režim se bude jevit jako poctivý

Takto to je.

J. Kanioková 31.3.2014 16:23

Re: Bývalý režim se bude jevit jako poctivý

Dražší plyn a vzteklý Majdan aneb Ukrajinská kocovina http://jdem.cz/baf974

Ukrajinská ekonomika nad propastí. - http://jdem.cz/9p5u2

Zde je návod, jak přemýšlet o Rusku a o krizi na Ukrajině http://www.theamericanconservative.com/articles/how-to-think-about-russia-and-the-ukraine-crisis/

J. Václavíková 31.3.2014 23:51

Re: Bývalý režim se bude jevit jako poctivý

To je přesné. Návod, jak přemýšlet. Držte se toho :-)))

M. Prokop 31.3.2014 18:11

Re: Bývalý režim se bude jevit jako poctivý

Takže by Ukrajincům bylo lépe v Rusku nebo s Ruskem (když ten bordel pochází odtamtud)?

T. Petřek 1.4.2014 0:06

Re: Bývalý režim se bude jevit jako poctivý

To záleží, který bordel bordel považujete za lepší. Ten EU nebo ten ruský?

M. Stuchlik 1.4.2014 0:10

Re: Bývalý režim se bude jevit jako poctivý

KGBáci z takových užitečných idi, pardon, ynteligentů musí mít radost.

J. Lepka 31.3.2014 11:09

No, píšete přesvědčivě, jako byste byl při tom,

ale dále sám přiznáváte, že své informace jste čerpal z TV a internetu, že? Nemyslíte, že byste mohl dopadnout jako ten magor "investigativní reportér ", co udělal z Prahy doupě neřesti jen s pomocí několika statistů???

J. Lufinka 31.3.2014 15:56

Re: No, píšete přesvědčivě, jako byste byl při tom,

Jestli jste to nezaznamenal MMF podmiňuje první část půjčky zdražením plynu pro domácnosti o 50% a to se také od května stane. Asi před třemi týdny měla BBC rozhovor s představitelem MMF o půjčce Ukrajině. Na otázku : To chcete půjčovat Ukrajině bez jakýchkoliv podmínek? Odpověď bankéře: Samozřejmě, že ne . Budeme především požadovat zdražení energií o desítky procent a výrazné snížení mandatorních výdajů. Bohužel je to informace "pouze" z televize BBC takže tomu nebudete věřit.

M. Prokop 31.3.2014 18:12

Re: No, píšete přesvědčivě, jako byste byl při tom,

A co je vám na tom divného, když ten plyn prodávají domácnostem levněji než ho nakoupí?

Nevynalezl jste perpetum mobile?

J. Navrátil 31.3.2014 22:05

Re: No, píšete přesvědčivě, jako byste byl při tom,

Ukrajinský parlament parlament nabíddku MMF údajně odmítl.

T. Petřek 1.4.2014 0:13

Re: No, píšete přesvědčivě, jako byste byl při tom,

Není co divit, ta nabídka je doslova zbídačující. Co by jste čekal od takových EU či MMF?

E. Sevrát 31.3.2014 10:31

Dnes je článek za jedna s *.

M. Urban 31.3.2014 10:20

Volby

Na ukrajině jsou fašisté, nacisté a banderovci a Rusko je mírová hráz? Když budete podporovat vybranou skupinu lidí, tak budete označen jako někdo, kdo se snaží ovlivnt politiku ve svůj prospěch. Rozpočítávání na prvý druhý, také není správné. U nás byl Sládek a jak dlouho vydržel?