28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

UKRAJINA: O čem se moc nemluví

Národ (latinsky natio) je společenství lidí, kteří se hlásí ke stejné národnosti. Přesná a všeobecně uznávaná definice pojmu národ neexistuje. Příslušníky národa většinou spojuje společná kultura, historie a jazyk, často i hospodářský život a obývané území.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 20.8.2014 11:20

Lidstvu by velmi prospělo

kdyby byl každý, kdo začne operovat pojmy jako "národ", "národní zájmy" a podobně, preventivně zavřen do blázince nebo úředně utracen ...

R. Langer 20.8.2014 12:17

Re: Lidstvu by velmi prospělo

No on tam v podstatě patří každý levičák, ale to se nesmí říkat...

V. Vlach 20.8.2014 19:11

Re: Lidstvu by velmi prospělo

speciálně vy definujte pojem levičák. Děkuji.

J. Kanioková 20.8.2014 20:31

Prospělo ? Komu ?

Zvláštní.. zatímco v Americe je vlastenectví chvályhodná vlastnost, tady to mezi intelektuálními elitami jaksi nefrčí. Nosí se sebekritika, sebemrskačství, kálení do vlastního hnízda. Vždyť jsme jen čecháčkové, tak jakýpak vlastenectví, za něco takového se musí slušný člověk stydět.

Jako národ nejsme nic, kdyby se nestarala Eunije, tak tu snad lezeme po stromech, nahatý jako opice. Kupodivu často titíž lidé, kteří se takhle staví ke své zemi a lidem, obdivují americké vlastectví a na jiných národech to, že si nenechají všechno líbit a od druhých očekávají, že kdyby došlo na ohrožení země, je jejich – těch druhých – vlasteneckou povinností tu zemi bránit.

V tomhle klimatu se buduje vlastenectví těžce….

J. Heincl 20.8.2014 20:48

Re: Prospělo ? Komu ?

Je to tak. Když dva dělají totéž, není to totéž.

J. Kanioková 20.8.2014 21:06

Jo... DVOJÍ METR..

.

J. Jurax 20.8.2014 23:57

Re: Lidstvu by velmi prospělo

Kupodivu neprospělo. Protože národ objektivně existuje a jako takový zájmy má. Jde spíš o to, kdo ty zájmy interpretuje a jakou cestou je prosazuje.

V. Běhal 20.8.2014 10:32

Sevastopol

V září 2013 proběhlo internetové výběrové řízení na rekonstrukci školy na ubytovnu pro USA vojáky v SEVASTOPOLU! Někdo to zapoměl smazat. No koment!

J. Václavíková 20.8.2014 12:09

Re: Sevastopol

Kde na tyhle hovadiny chodíte?

J. Láníček 20.8.2014 17:22

Re: Sevastopol

A jak víte, že to není pravda? Též jsem to četl. To tady nejspíš šíří KGB.

P. Mach 20.8.2014 18:49

A jak víme, že není pravda,

že jste mentálně postižený? Někdo jsem četl, že jste....

V. Vlach 20.8.2014 19:13

Re: A jak víme, že není pravda,

A jak víme, že nejste robot humanoid - homunkulus z přetajných laboratoří USA plně využívající nacistický genový potenciál?

V. Heidlerová 20.8.2014 9:52

Protest

Rusíni, alias obyvatelé Podkarpatské Rusi, nejsou Ukrajinci. Na tom trvám. První republika dala tomuto etniku mnoho hodnot k svébytnému rozvoji. Proto vždy budu cítit sounáležitost k Rusínům jako svým spoluobčanům.

Putinovi se podařilo rozeštvat rusáky s Ukrajinci, udivilo mne, že neapeloval na společný podíl na utrpení i  vítězství v 2. sv. válce obou národů. Jenže to by se musel též zmínit o tom, že jihovýchodní Ukrajina byla poruštěna, zemědělci rozkulačeni hladomorem a vystěhováním na Sibiř a na ukrajinská území bylo přesídleno  ruské obyvatelstvo . Pařáty bolševismu a ruské megalománie sahají daleko do historie a díky KGBákovi RASputinovi sklízí dnešní Evropa a svět smutné žně. Ještě za 100 let bude nenávist k rusákům ze strany mnoha národů velmi silná. Nedivme se.

B. Brousková 20.8.2014 11:05

Re: Protest

"Rozeštvat Rusáky s Ukrajinci "..se určitě nepodařilo až Putinovi.Když ruský car koncem devatenáctého století zakázal na Ukrajině používat ukrajinštinu, asi za to nemohl Putin. Slovanská vzájemnost je iluze , která nikdy v praxi nefungovala.. Výmysl našich obrozenců a pokud se nemýlím, první jí začal zdůrazňovat až Kolár. Alespoň TGM byl toho názoru.Stači se pozeptat Ukrajinců na jejich názor na Rusy či Poláky.A pochopitelně to platí i obráceně. A což Srbové a Chorvati? Srbové a Bulhaří? A tak dále. Naše kremrole mají sice jasno v tom, že za všechno můžou Němci a američtí imperiálisti, ale tak jednoduché to určitě není.Když se Karel Havlíček Borovský vrátil z Ruska, popsal jeho pocity později TGM takto " Nejprve přál Polákům a nenáviděl Rusy. když později poznal národ , zdáli se mu Rusové lepší. Konečně však poznal, že pří vší příbuznosti s námi , jsou nám národy cizími. A co do jejich bojů a sporů poznal, že neběží o boj beránka s vlkem , ale o boj dvou vlků. A že beránkem je -Malorus." (TGM Karel Havlíček str.62 r.v. 1904) "Malorus", bylo v jeho době označení Ukrajince. Poláci prý "jsou také Rusové jenom se svázanýma rukama". Pokud jde o slovensko -české vztahy, tak první protičeské demonstrace proběhly na Slovensku už ve dvacátých letech minulého století. Když Hitler skončil v kriminále po prohraném "pivním " puči v Mnichově tuším v roce 1923, vyšel v časopise   Slovák článek o německých vlastencích , kteří padli za vlast a fotky z jejich pohřbu. Už v roce 1938 se na zdech bratislavské univerzity po jejím přejmenování na Slovenskou objevily první nápisy "Psům Čechům a Židům vstup zakázán". K vypískávání českých kantorů docházelo v té době běžně i na gymnáziích. Tuku po návratu z českého kriminálu na Slovensko vítal dav Slováků  sborovým zpěvem "Rež a rúbaj do krve po tej českej kotrbe".Co s tím dnes? NIc. Dnes už je to jenom historie, kterou nezměníme. .Stačí jen se držet názoru "já pán ty pán", A zůstat Čechy.

B. Brousková 20.8.2014 11:50

Re: Protest

Jenom ještě pár slov. E.Beneš za války se pokoušel navázat kontakty s polskou emigrací a myslel si, že do budoucna by stálo za úvahu vytvořit nějaký společný československo -polský stát. Část Poláků se odmítla o něčem takovém vůbec bavit a jednání s těmi zbývajícími ztroskotalo na tom, že jediné co byli ochotni připustit byla varianta , že společný stát se bude jmenovat Polsko a úřední řečí bude polština. Slovanská vzájemnost v praxi. Vlastenectví je krásné, jenom by ruku v ruce s ním neměla přicházet nenávist k těm "druhým". A nejlepší vstahy mezi národy a státy  jsou tradičně tam, kde nemají společné hranice.

P. Sulc 20.8.2014 21:11

Re: Protest

Velice hezky receno, budiz vam cest a slava. Ale ty ceske kantory i jine Slovaci vyhaneli proto, ze tam sedeli jako zaby na prameni. Za deset let Cesi vychovali spoustu vzdelanych Slovaku, kteri si svoji zem mohli udrzovat sami. Jenze ti Cesi meli krome platu take ''odlucne'' a tak se jim domu nechtelo a Slovakum zabirali mista. A i ta Tatickem v USA slibena a podepsana autonomie do deseti let neexistovala. A, samozrejme, kolik bylo pred valkou ve vlade CSR mensin, Slovaku, Nemcu, Polaku a Madaru?

J. Jurax 21.8.2014 0:00

Re: Protest

A zůstat Čechy a Moravany :-)

M. Starý 20.8.2014 7:43

Pro pana Šulce

Kde si myslíte, že by bylo poválečné Německo, kdyby nebyl Marshallův plán, kdy kromě přímé materiální a finanční pomoci dostaly tisíce mladých Němců možnost studovat na amerických školách a vbrzku tak nahradit tisíce "führerovi věrných" soudců a úředníků.

P. Sulc 20.8.2014 9:07

Re: Pro pana Šulce

Ten plan byl v mnoha zapadnich zemich, ne? Je stupidni se jim stale ohanet. Usili,organisacni schopnosti, snaha a pracovitost Nemcu, to nebylo nic?  Ten plan stavel zbourane domy? Asfaltoval silnice ? Ani Anglie, ani Francie nedosahli toho, co Nemecko.A tam zdaleka. nebyly takove skody. A studia ?  Dnes vychazi ze skol v CR tisice zdarma studovanych lidi. A k cemu jsou?

P. Moravčík 20.8.2014 9:17

Re: Pro pana Šulce

Pán Šulc, VB zrušila lístkový systém až, tuším, v roku 1953 a splácala USA splátky za dodávky v rámci Zmluvy o prenájme ešte dlhšie. Nemcom "víťazné mocnosti" odpustili reparácie a naliali do obnovy krajiny hriešne peniaze. Víťazi boli v tomto prípade na tom podstatne horšie ako porazení.

P. Sulc 20.8.2014 9:25

Re: Pro pana Šulce

Ano, to mate pravdu, ale ty vitezne zeme nebyly ani z desetiny tak roztriskane jako to Nemecko. V Anglii to byl z mensi casti Londyn a Coventry, jinak nic moc. Nemcko bylo , az na venkov, na cimpr campr.

V. Vlach 20.8.2014 19:19

Re: Pro pana Šulce

A co jako? čistému vše čisté. Německo mělo splatit vše, co způsobilo - lidé si ty nácky zvolili a byla to špatná volba. Jak k tomu přijdou ti ostatní? tento výše uvedený výklad dějin a obhajoba něčeho un-fair je nepřijatelná.

P. Sulc 20.8.2014 21:01

Re: Pro pana Šulce

Neni rec o tom, co Nemecko zavinilo, ale jak se Nemci vlastnim usilim dokazali postavit na nohy, na rozdil od treba slovanskych narodu, ktere jsou prolezle korupci, tunelovanim a mizernym pravnim systemem.

B. Volarik 20.8.2014 6:41

Ve třicátých letech minulého století...

vládl v CCCP Gruzínec, který ale spíš representoval velkoruskou imperiální politiku, tentokrát pod vlajkou CCCP. Ukrajincům se to nějak nechtělo líbit, tak jim ten Gruzínský tatíček zatnul tipec. Nechal na Ukrajině vyrabovat veškerou sklizeň poživatin a zablokoval dodávky jakýchkoli potravin na Ukrajinu. Ukrajinců - nikoli Rusů - pak uhynulo hladem pár milionů. Takže, on asi nějaký rozdíl mezi Ukrajinci a Rusy asi bude. Jako byl a je rozdíl mezi Čechy a Slováky. Slyšeli jste někdy o Slovenském Štátu? Na stráž!

V. Běhal 20.8.2014 10:25

Re: Ve třicátých letech minulého století...

Stalin nebyl Gruzínec. Džugašvili znamená Židasyn a matka byla Osetinka. Rusové byli, stejně jako Ukrajinci obětí komunismu. Prbíhaloa genocida Slovanů, zejména jejich inteligence.

P. Vaňura 20.8.2014 23:12

Re: Ve třicátých letech minulého století...

Stalinův otec se jmenoval Visarion Džugašvili...

P. Sulc 20.8.2014 0:50

A v dalsim clanku vysvetlete,

jak, a jestli vubec Ukrajina nejak pokrocila, a jak, za dvacet let sve samostatnosti. Vo se tam zmenilo k lepsimu, zmenil-li se vubec. Ja mam tan dojem, ze to je stale jen ta sama hniloba, ale muzu se mejlit.Porovnejte jen temer zbourane Nemecko 1945-65, jak pokrocilo. Ony ty slovanske staty od 89 to s tou rekonstrukci vubec moc neprehanely; na obranu dnes nedavaji skoro nic.

S. Prosek 20.8.2014 1:47

Re: A v dalsim clanku vysvetlete,

Pane Sulci naprosty souhlas. Co je to vubec rasove zarazeni, pripadne vlastenectvi v pojeti 21 stoleti? Cela ta  vrava na Ukrajine postrada jakykoliv smysl. Na jedne strane neustale vykriky o tom jak Ukrajinu zamoruji nacisti, na druhe ze Ukrajinsky problem vyprovokovali Spojene staty v ekxremnim pripade zidi. Obcas se ozve neco o dluzich Ukrajiny k Rusku a opet dokola. V celem tom chaosu si prihrivaji polevku lunetici Duginova smeru. V posledni dobe i pokusy o vyprovokovani diskuze o navraceni kurilskych ostrovu Japonsku, nemluve o neverejnem, ale o to vyznamejsim presunu populace z Ciny do Sibire. Zijeme v dobe kdy jeden zavidi predkum z doby Kondeliku.

J. Vyhnalík 20.8.2014 1:49

Re: A v dalsim clanku vysvetlete,

Stačí porovnat Ukrajinu a Rusko. Za Jelcina byl vývoj v obou zemích velmi podobný. Po zvolení Putina presidentem se Rusko začalo dynamicky rozvíjet.

Čím to, že USA tak touží udělat z Ruska druhou Ukrajinu?

S. Prosek 20.8.2014 3:30

Re: A v dalsim clanku vysvetlete,

nejaky dukaz na to co ti zli Amici tem hodnym Putinovcum chteji udelat by nebyl? Podle vseho dostupneho Amici na Rusko z vejksy .... a to asi Putinovce nejvic zlobi. Vas asi rovnez :)