28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

UKRAJINA: Nebezpečný krymský precedens

Ukrajinský Krym si v referendu s téměř stoprocentním výsledkem potvrdil rozhodnutí svého parlamentu vyhlásit nezávislost na Ukrajině a okamžitě požádal o začlenění do Ruské federace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 20.3.2014 21:14

Nebezpečný precedent

Už dávno nastal rozbitím Jugoslávie a vytvořením teroristy ovládaného "státu" Kosovo, který dodnes oprávněně neuznávají ani všechny státy EU. "Humanitární" bomby dopadající na Bělehrad rozbili na padrť do té doby důvěřivou prozápadní politiku Ruska! Pan prezident Rutin zatím neklesl tak hluboko, aby házel bomby na nějakého tradičního spojence USA nebo "jádra" EU!!!

J. Šejnoha 20.3.2014 19:53

Kosovo je nebezpený precdens

Krym je jeho logické pokračování, které inicioval Majdanský násilný puč.

Díky bohu za tu domobranu a referendum na Krymu.

1000 x lepší než Kosovsko Srbský masakr !

J. Kanioková 19.3.2014 19:35

Stačí pohled na pravou stranu...

Hospodářské sankce vůči Rusku? Doplatilo by na ně Německo a Nizozemsko

Jo, to je tak, když se lidi řídí emocemi, ne zdravým realistickým myšlením

F. Ogáv 19.3.2014 17:39

Pane,

já bych asi nikdy nenapsal, že mne Vaše rodina nezajímá, to však nevadí to je ten rozdíl mezi námi. Moje matka byla osvobozena jednoho dubnového rána na silnici někde v Durynsku.

Na tehdejší Němce mám stejný názor jako Vy a divím se, že nevíte proč Vaše rodina, která mne ne nezajímá musela čekat až do 8.5. Protože komunistický imperialistický ksindl si usmyslel. Divím se, že nevidíte stejný fanatismus v pohledech Rusů na Krymu,s fanatismem  jaký byl v pohledech Sudetských Němců když volali Heim ins Reich. Já bohužel mám z první ruky to co se dělo v Osvětimi ale také z první ruky co se dělo v gulazích na Sibiři. Nedá se srovnávat. Domyslete sám co bylo horší. Já vím svoje. Buďte zdráv.

F. Ogáv 19.3.2014 17:44

Re: Pane,

to bylo myšleno pro E.S. v 16:46

B. Hamáček 19.3.2014 19:13

Re: Pane,

Víte Sevrát a jemu podobní jsou nepochybně placení agenti ( nebo profesionální podporovatelé bolševika ) , svou práci dělají dobře , ale jako rozvraceči jakžtakž demokratického systému by měli být v nejmírnějším případě izolováni od společnosti . Opravdu škodí . Raději v blbé EU , než s Ruskem.

B. Rybák 20.3.2014 21:54

Re: Pane,

EU-socialismus si rozvracet nedejte! Všechny jeho odpůrce od jeho budovatelů izolujte (osvědčené jsou elektrické dráty)!

Ona ale existuje třetí možnost. Český demokratický, o spolupráci se všemi slušnými státy se opírající stát. Díky "užitečným idiotům", kteří si neumí domyslet jak moc "blbé" je "zelené", politicko-korektní EU a vlastizrádcům, kteří jsou za EU-lhaní placeni je tato možnost už ovšem bohužel pouze hypotetická!

D. Nowodny 19.3.2014 16:03

ko ko ko dak

kam to putinovo(ruske)  vejce mam dat ???

M. Urban 19.3.2014 14:10

Se vším souhlasím!

Ale co se bude dít. Všechno Kreml plánoval už dlouho před Soči. Ukolébal USA a EU? Plánována byla i střelba v Kyjevě a pak to Rusko rozjelo.

F. Ogáv 19.3.2014 13:52

FUJ!

Je z vás na blití vy zasevrátovaní postkomunisté, rusofilní vyliždírové, nenapravitelní lůzři, Rodné Strany doktoři.

Moji matku osvobodili v pětačtyřicátem američtí vojáci, ne zdivočelí mužici z RA, ne partyzáni, ne žádní komouši. Vše se to obešlo bez znásilňování a krádeží. Já jim budu navždy za to vděčný, ne nikomu jinému. Co tady kecáte o ukrajinských komunistech na Podkarpatské Rusi. Hranici zadrátovali a hlídali Rusové. Přes ty hranice pod palbou prchal můj strýc s tetou do tehdejší ČSR. Podrobně mi to vyprávěli, slyšel jsem to na vlastní uši, nepotřeboval jsem se to někde dočíst. Nevěřte, že dnes je to jiné, že je 21. století. Mužik když je zblblý příjde a poleje tě petrolejem a zapálí, stejně tak jak to dělal jeho děda v gulagu. To byl nějaký hrdina! Vždyť na Krymu už mužik střílí. A pokud bude mít takovou podporu jakou má v této diskusi, bude střílet i v Praze. To nikdo nevidíte? To potřebujete, abyste vy a vaše děti prožili to co rodiče některých z nás? Potom prozřete? Melu tady páté přes deváte, vím. Je mi z vás však tak na zvracení, že nejsem lepšího schopen.

M. Jelínek 19.3.2014 14:46

Re: FUJ!

Naprosty souhlas, je mi zle z cechu co fasouna putina podporuji. Jsou nevzdelani a hloupi. Neznaji svoji historii.

B. Rybák 20.3.2014 22:01

Re: FUJ!

My jsme ve své historii měli před "Mnichovskou zradou" nějaké problémy s Ruskem? Nebyli po celé naše dějiny naším smrtelným ohrožením především Němci? Víte vůbec co je to fašismus (on někdy existoval v Rusku)?

K. Luboš 19.3.2014 15:49

Všechna čest a klobouk dolů:

„Je z vás na blití vy zasevrátovaní postkomunisté, rusofilní vyliždírové, nenapravitelní lůzři, Rodné Strany doktoři.“

Teda chlape, kam vy na ty výrazy chodíte. Je vidět, že starší generace se ještě dokáže vyjadřovat.  Pro mě je svátkem každý den, kdy si mohu přečíst takovou nádhernou a expresivní češtině. Podle jména bych usuzoval, že jste snad nějaký horkokrevný Maďar! Ale co je to ten „zasevrátovaný“?

F. Ogáv 19.3.2014 18:08

Re: Všechna čest a klobouk dolů:

Maďar nejsem, kdybych byl tak by mi to nevadilo a bylo by mi stejně dobře, jako je mi teď. Být Maďarem nebo někým jiným je problém? Pro mne není. Já si myslím, že jsem Evropan i když novou RVHP nemám moc rád.

Místo toho slova na které se ptáte jsem chtěl napsat něco velmi expresivního, ale protože jsem reagoval na příspěvky pana E.S. připadlo mi to takto vtipné. Asi nebylo. Ne vše se povede. :-)

E. Sevrát 19.3.2014 16:46

Re: FUJ!

Vaše matka a vaše rodina mě opravdu nezajímá,ale chápu vděčnost za osvobození ze strany USA-zřejmě z okolí Plzně.Ovšem moje rodina žila v Praze 8,v Kobylisích a tedy hned vedle tzv. Ďáblické střelnice,kdy po atentátu na Řišského protektora Německý dobytek střílel české lidi,ale aby to ten Německý dobytek umocnil,tak z tlampačů vysílal jména popravovaných a jejich střelbu,takže to všichni v okolí slyšeli.A pak z Ďáblického háje 8.5.1945 přišla Rudá armáda,pomíčky mrtvých tam jsou dosud. a vyhnala Německý dobytek.Mojí mamince bylo patnáct a byla to hezká dívka a nikdo ji neznásilnil a ani neobtěžoval,to se většinou odehrávalo v Německu a bylo ta reakce na Německá zvěrstva a opravdu primitivní způsob ponížení německého národa.Říká Vám něco 11.9. 1951 a tzv.Vlak Svobody, za účast  přípravy maminka dostala 2 roky vězení,které si odseděla na Borech (tři měsíce na cele s Jiřinou Štepničkovou),ale to je na delší povídání.Závěr: i tak byla maminka vděčná Rudé armádě za osvobození do konce života a bez toho bych tady asi nebyl.

J. Václavíková 19.3.2014 20:38

Re: FUJ!

Pane Ogáve, nemám tyto bezprostřední zkušenosti, ovšem to znechucení cítím stejně. A pořád doufám, že není tolik Čechů tak pitomých, jak to na diskuzi vypadá.

F. Ogáv 20.3.2014 19:28

Re: FUJ!

Byl bych rád, kdyby to byla pravda.

D. Polanský 19.3.2014 12:17

Studená válka nezačíná, žádný precedens,

viz Kosovo. Koneckonců, kdo si začal? Bohužel autor vše vidí tak, jak vidět chce. A to je zlá metoda pro psaní.

E. Sevrát 19.3.2014 12:21

Re: Studená válka nezačíná, žádný precedens,

Je to starý, dobrý Che Ruda Polanecký,stačí foto.A úroveň jeho článků je na úrovni Rudy z Ostravy.

K. Luboš 19.3.2014 13:24

Příspěvky pana Rudy jsou tak neskutečně...

...ploché a neobjektivní, že bych dokonce řekl, že pan Polanecký není žádná reálná osoba, ale nějaký matematický software. (Třeba články tohoto typu v tehdejším Rudém Právu štvaly mého dědu natolik, že tloukl pěstí do stolu a vyřvával: „To z nás zase dělají blbce!“)

Představuji si to tak, že nějaký komp sleduje určitá klíčová slova a zapamatujete si všechny fráze s nimi spojené. Takže když mu zadáte třeba Krym, dobrá Ukrajina, zlý Putin a zlé Rusko, tak vypadne přesně takový článek jako od pana Polaneckého.

D. Nowodny 19.3.2014 15:58

Re: Příspěvky pana Rudy jsou tak neskutečně...

prave vam spdly pdvlikacky do vasi kadibudky !

Z. Bureš 19.3.2014 14:20

Re: Studená válka nezačíná, žádný precedens,

.....proti Vám je i Pepek Vyskoč......inženýr "par excellence" - což ???

Tak nehaňte někoho, komu nemůžete čuchat ani k pérdeli !!!

.....stačí foto - Vy jste ale Magor !!!

E. Sevrát 19.3.2014 14:46

Re: Studená válka nezačíná, žádný precedens,

Ano,někdy stačí i foto.Kdo vypadá jak marxistický komunista či Che-Geuvara k tomu má jistě důvod,tedy pokud to není nějáký vědec apod. I ta vaše ikonka svědčí o vašem nízkém IQ.

Z. Bureš 19.3.2014 14:49

Re: Studená válka nezačíná, žádný precedens,

Pane Bože - Ty to vidíš......

E. Sevrát 19.3.2014 16:14

Re: Studená válka nezačíná, žádný precedens,

Jistě,náš Pán Bůh vidí vše,ale jeho náruč je všeobímající a tak i ty duševně pomalejší,zaostalejší,těžkopádnější a i mdlého rozumu vezme do svého do své náruče.Takže, žádné obavy pane Bureši,Ráj vás čeká.

J. Vintr 19.3.2014 12:57

Re: Studená válka nezačíná, žádný precedens,

Jenže pro Rusko je Krym jako příslovečná moucha pro orla. Je dost pravděpodobné, že je to jenom zákusek na povzbuzení chuti ...

J. Fleiszner 19.3.2014 11:46

Kdy začínají dějiny Ukrajiny

Autor: Ukrajinská ústava se nezměnila, jen padla vláda a prezident byl po útěku

ze země svobodně zvoleným ukrajinským parlamentem zbaven funkce.

Kdyby byl Janukovyč (svobodně zvolený) zbaven funkce před násilným převratem, tak by to asi bylo OK. Pokud ho zbavoval parlament funkce po násilném převratu, tak to trochu "smrdí".

Zvláštní, jak některým autorům začínají dějiny Ukrajiny až po tom, co musel Janukovyč utéct. Jako by jedna strana byla čistá a druhá špinavá.

M. Šejna 19.3.2014 12:08

Re: Kdy začínají dějiny Ukrajiny

ono je to podobné, jak s Budapešťským memorandem, které podepsaly Rusko, USA, GB, a Ukrajina. Rusko garantovalo svrchovanost Ukrajiny podle tehdy platné ústavy, ve které byla zajištěna autonomní nezávislost Krymu včetně jeho práva na sebeurčení. Toto právo na sebeurčení ale Ukrajina později zrušila, čímž umožnila Rusku, aby budapěšťské memorandum také nerespektovalo.

5.května 1992 vyhlásil Krym nezávislost a o den později vlastní ústavu. V roce 1995 pak Kyjev zrušil Krymskou ústavu a dotlačil Krym k přijetí nové ústavy, uznávající, že Krym je součást Ukrajiny. Tehdy ovšem nikdo z těch, co dnes tak horlivě protestují, neprotestoval.

Napětí mezi Kyjevem a Krymem trvá už od devadesátých let a po "majdanském" puči a zákazu ruštiny se napětí přeměnilo na Krymský separatismus.

B. Mrázek 19.3.2014 13:50

Re: Kdy začínají dějiny Ukrajiny

Autonomní postavení Krymu se ovšem změnou ústavy Ukrajiny nijak nezhoršilo. V Budapešťském memorandu o ukrajinské ústavě není ani zmínky, Vaše tvrzení je lživé. Naopak se v něm Rusko zavázalo respektovat územní celistvost ve stávajících hranicích, o zvláštním postavení Krymu není v Bud.memorandu ani zmínky. Ruštinu nikdo nezakázal, opět jen další ruská (a jak vidět nejen ruská) lež. Ukrajinský parlament pouze zrušil ruštinu jako úřední jazyk, ale prezident Turčinov zákon odmítl podepsat, takže de facto tento zákon neexistuje.

M. Šejna 19.3.2014 15:52

pane Mrázku

vy jste v budapěšťské memorandu nejspíš četl jen závazky mocností a nikoli závazky Ukrajiny, že?