16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Třiatřicet kroků vpřed Petra Robejška

Minulý čtvrtek představila strana Realisté politologa Petra Robejška na tiskové konferenci svůj program pro podzimní volby. Má poetický název „33 kroků vpřed“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 25.4.2017 20:56

Nesouhlas s článkem..

a bezpečnost a prosperita našeho státu by měla být základní prioritou našich politiků.

Ten zrcadlový svět, jak to autor vidí, je nejen obrácený naruby, ale ještě pokřivený..

M. Prokop 25.4.2017 21:05

Re: Nesouhlas s článkem..

Jistěže měla.

Vy jste si jista, co ji zajistí nejlépe?

L. Popovský 25.4.2017 18:23

Cituji: "zdroj revolučních změn, migrační hysterie, v současné době spíše vysychá."

Kde žijete? Na Marsu?

J. Kanioková 25.4.2017 21:19

:))))))))

Současný "boj proti teroru" spíš vyrábí nové teroristy. Řešení JE v SEPARACI nekompatibilních kultur !

(c) Humanismus .. nelze chránit celý svět - prioritou je chránit vlastní rodinu, své sousedy, spoluobčany v naší obci, své krajany, členy svého národa, národy příbuzné.. logické pořadí..

Ze Zprávy německých tajných Služeb: „Dovážíme islámský extremismus, arabský Antisemitismus, národní etnické konflikty..

K. Křivan 25.4.2017 17:03

Pan Robejšek

se mi líbí čím dál tím víc.

M. Prokop 25.4.2017 18:03

Re: Pan Robejšek

Jen ho člověk nesmí vidět naživo. Rétor tedy není.

A obávám se, že to dotáhne na pěkná 4%, což je škoda (hlasů).

J. Hrbek 25.4.2017 15:44

Jaký výběr má pravicový volič?

TOP09 je parodie na pravicovou stranu, ODS vždycky víc poslouchala lobbisty než své voliče a podle toho co vyváděli kolem registru smluv se na tom až dosud nic nezměnilo, Svobodní připomínají víceméně jen takovej klub intelektuálů...

Není divu, že zastánci „přerozdělování“, „silného“ státu a bruselské „globalizace“ mají hody a myšlenka toho, že by se nějací „Realisté“ mohli fakt osvědčit a vytvořit protiváhu toho levičáckého snění, je asi hodně nepříjemná. Nejideálnější tedy bude každý pokus o novou pravicovou stranu hned v zárodku zadupat... připodobnit k Veverkám nikdy nezklamalo, nadhodit rusofilství taky nezaškodí, každá skutečně pravicová strana se musí nějakým způsobem vymezit proti krokům Bruselu a to už je jenom krůček od veselého používání slovíčka „populismus“, „extrémismus“...

M. Prokop 25.4.2017 18:05

Re: Jaký výběr má pravicový volič?

Jedině Svobodné.

Zbytek buďto není pravice, nebo sice obsahuje nějaké pravičáky (Drobek ová by napsala z leknutí, na svém WC), ale zase není strana.

Ani Realisté, bohužel.

J. Hrbek 25.4.2017 19:32

Re: Jaký výběr má pravicový volič?

Proč ne Realisté? Znám toho jejich ekonoma - Pavla Kohouta trochu osobně a myslím, že to má v hlavě dost dobře srovnané.

M. Prokop 25.4.2017 21:11

Re: Jaký výběr má pravicový volič?

Jo. Obvykle volívá Svobodné, alespoň to několikrát tvrdil.

J. Hrbek 25.4.2017 21:14

Re: Jaký výběr má pravicový volič?

Teď to zcela jistě změní na Realisty ;-)

O. Zuckerová 25.4.2017 15:24

Jo, tak Robejšek

je trochu jako Žirinovskej... bourači demokracie jsou Le Pen, Strache, Petryová... a čím ji jako bourají? Tím, že hájí práva domácího, po tisíciletí usedlého národa proti invazi agresivních a parazitických "hostí"? A destabilizovaná Evropa: čímpak se tedy, pane Doležale, destabilizovala (a dále destabilizuje)? Není náhodou destabilizovaná rozporem mezi příkazy nikým nevolených mezinárodních "elit" s bůhvíjakými temnými zdroji peněz a moci, a "obyčejným" obyvatelstvem - národy Evropy? Nejistotou, kdy kdo kde bude zavražděn mačetou, autem, jako odměnou za pohostinství své populace? A opravdu si myslíte, že mezi "širokou autostrádou multikulturalismu" (no, říkejte si tomu třeba autostráda... ale podle toho, co tím teče...) a "buranstvím" (kterým zjevně rozumíte obranné postoje občanů k již uskutečněnému, ale i potenciálnímu terorismu) je "tenká cestička"? V tom případě máte opravdu prapodivný pohled. Ale k očaři nechoďte, tohle brejle nespraví. -Pan Robejšek pravděpodobně moc neuspěje, působí trochu akademicky, ale držím mu palce.

J. Kanioková 25.4.2017 21:22

Souzním..

M. Malovec 25.4.2017 14:37

Jen do nich,

do zatracených Realistů!!! Vaše komentáře jsou hnojivem pro ně a snad jim pomohou. Díky pane Doležale a jemu podobní!!

A. Alda 25.4.2017 14:22

Byl to právě pan Doležal,

kdo pomohl panu Babišovi dostat se k moci. Jeho setrvalé a umanuté útoky na Klause a Zemana, na ČSSD i ODS a též na Lidovce, ať už je vedl kdokoli, přispěly značnou měrou k tomu, že lidé hledací alternativu volili Babiše.

J. Jurax 25.4.2017 23:06

Re: Byl to právě pan Doležal,

Ehm ... nepřeceňujte. Pochybuju, že by masy houfně četly Doležala. Jeho texty jsou dlouhé a trošku náročné.

J. Štrobl 25.4.2017 13:13

Safra,

ti modří ptáci mají ale z Robejška a jeho Realistů hrůzu. No, není divu, pořád měli plná ústa pravice a demokracie a když byli u moci, tak je člověk od socanů nerozeznal.

A. Alda 25.4.2017 14:24

Doležal není "modrý pták".

Doležal byl jedním ze zakladatelů Demokratické iniciativy, významný disident, který byl v značném konfliktu s Havlem a jeho "nepolitickou politikou". Ta mandlerovsko-doležalovská strana však v politické konkurenci po listopadu 1989 neobstála a nemůže za to jen Havel.

J. Jurax 25.4.2017 23:07

Re: Safra,

Doležal ovšem není modrý pták.

F. Žůrek 25.4.2017 12:41

Doležale, stoupenci ODS se již napakovali a spakovali

L. David 25.4.2017 11:30

Odporujete si Doležale ve vícero věcech.

Především si nepřipouštíte, že to, co u nás za poslední čtvrt století "demokraté" všeho druhu předvedli není demokracie, ale demokratismus, neboli jen vnější hra na demokracii. A poněvadž jsme zde po roce 89 připustili desetinásobek svobody, než bylo zdrávo, můžeme jen děkovat Bohu, že ten rozvrat státu i hospodářství nedopadnul hůře. A v tom bychom měli pokračovat? Dokud budou mít v rokou moc lidé z masa a kostí, pak jenom přísný řád s výchozími postuláty, jaké Robejšek navrhuje, může alespoň v něčem zabránit těm nejhorším výstřelkům demokratismu, jakých jsme svědky!

Dále Robejškovi vyčítáte, že ve svém programu nenašel místo pro Boha a přitom sám prosazujete humanismus. (Což o to, pro vládu podle Božích pravidel bych já sám byl všemi deseti. Tím samozřejmě nemyslím tu parodii na křesťanství, které vidíme u Lidovců.) Ale cožpak nevíte, že teokracie a humanismus jsou v příkrém rozporu? Neboť v humanismu je míro všeho člověk, který je údajně dobrý, stačí jej pouze stále zušlechťovat, a který všechno zvládne sám bez Boha (Merkelová - dokážeme to, Obama - Yes we can, jinými slovy: poručíme větru dešti . . .) Tristní výsledky za celá tisíciletí Vám nic neříkají?

Takže závěrem: Žádný politický program není dokonalý a nikdy nevyhoví všemu a všem. Avšak ze všech těch špatných programů se ten robejškův zdá nacházet mezi těmi nejméně špatnými. A to, že se na něj hned sesype vlna kritiků (včetně Vás), aby se předvedli, o kolik jsou chytřejší, to se pochopitelně dalo očekávat!

M. Prokop 25.4.2017 18:07

Re: Odporujete si Doležale ve vícero věcech.

Moc svobody? Spíš málo a je to čím dál, tím horší.

B. Rameš 25.4.2017 10:33

Kurňa, tak by mě zajímalo,

co to ta demokracie je. Lidi si někoho demokraticky zvolí. Ten si pak nechá demokraticky odhlasovat všemohoucnost. Tak to snad je demokracie, ne, lid přece rozhodl?! Nebo je demokracie jenom pro politické strany, a to ještě jen pro některé (tzv. demokratické)? Nebo je demokracie jen pro zasloužilé osoby? Nebo je ten démos jen někdo? Nebo se to kratos vztahuje jen na něco? Lze si přiznat, že demokracie není samospasitelná a občas se tak nějak zvrhne?

M. Prokop 25.4.2017 10:39

Re: Kurňa, tak by mě zajímalo,

Já si to tedy rozhodně přiznávám.

Jenže nic lepšího není. jenom je potřeba neustále hlídat, aby výstřelky nebyly tak hrozné, jako například tohle http://echo24.cz/a/iAaUq/financni-gestapo-spornym-opatrenim-nici-urednici-tisice-podnikatelu-rocne , v demokratickém státě.

J. Štrobl 25.4.2017 13:06

Re: Kurňa, tak by mě zajímalo,

No, demokracie nepochází z demos, ale z daemos, tedy vláda démonů. Konec konců mohla by pocházet i z deimos, vláda hrůzy nebo děsu. :-)

T. Hraj 25.4.2017 10:27

Doležal ze škatulky ...?

Aha, takže v Evropě máme demokracii, jejíž hlavním ohrožením jsou tzv. alternativní strany volající po návratu k selskému rozumu. Nějakou dobu jsem pana Doležala nečetl a vidím, že si ho musím přendat do jiného šuplíku, a nejspíš ještě v úplně jiné komodě (eurohujerozumbradisté).

Realisté jsou dle Doležala cynici, kteří nadřazují pragmatismus nejvyšším obecným hodnotám.

Mm. S obecnými hodnotami je to jednoduché, platí jen tam, kde jsou uznávány a jen vůči takovým je také uplatňujme. Můžme napříkladobjevit v Amazonii nový indiánský kmen, který byť izolován od světa dospěl také k tomu, že lhát, podvádět, krást nebo zabíjet se nemá. Jak ale jednat s takovými, kteří jsou schopni si na transparent napsat "To hell with freedom" (muslimové na demonstraci v U.K.)? Máme jim svobodu vnucovat? Neměli bychom spíše nadřadit tomuto záměru vlastní bezpečnost, popřípadě prosperitu atp.?

Robejšek je svěží vánek střízlivosti, což je dnes považováno za populismus. Úspěch mít nebude, protože je příliš akademický a neumí promluvit k masám.

M. Prokop 25.4.2017 10:40

Re: Doležal ze škatulky ...?

Obávám se, že Robejšek je spíše kecálek, než "svěží vánek". Bohužel.

J. Jelínek 25.4.2017 11:08

Re: Doležal ze škatulky ...?

Bohudík.

J. Lepka 25.4.2017 11:14

Re: Doležal ze škatulky ...?

Spíš nastrčená figura. Časem se i ukáže kým.

M. Pivoda 25.4.2017 10:15

Realismus naší doby: Manifest techologického socialismu

Než vyhlašovat "33 kroků vpřed", dnešní doba je spíše už zralá na vyhlášení Manifestu technologického socialismu.

Na rozdíl od Komunistického manifestu roku 1848 (který začínal slovy "Evropou obchází strašidlo – strašidlo komunismu. ..."), začněme raději takto: Do budoucího technologického socialismu se nedostaneme přes revoluční masy pracujících, ale přes revoluční technologii (tzv. umělou inteligenci). Všímejte si tohoho,nebo to bude opět českého typu "o nás a bez nás". Nebojte se budoucí počítačové superinteligence, ale současných lidských superdarebáků. ...

Ředitel čínské firmy Alibaba předpovídá, že v budoucích cca 30 letech si lidé užijí více trablů než pohody. Jsou totiž mentálně nepřipraveni na to, co přichází a co nelze v žádném případě zastavit.

Už i jiný český politolog, Pehe, uveřejnil na akutalne.cz svůj článek o Superinteligenci (http://blog.aktualne.cz/blogy/jiri-pehe.php?itemid=29156), který byl přečten 2300 krát. No to jsou mi věci! Kam se na něj hrabe politolog Bohumil Doležal.

Můj diskusní příspěvek na pod Peheho článkem bohužel nenajdete. Byl preventivně smazán. Líbí se mi nástupce Vladimíra Renčína, český kartunista Kemel, který nedávno prezentoval tento následující příspěvek. Vydavatel pisateli příspěvku říká: Svoboda slova je, že si můžete říkat co chcete, já napíšu co uznám za vhodné, majitel vydá, co ho nepoškodí, a čtenář si přečte, co ho zajímá.