28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
XXL 25.10.2006 11:51

ANO

mamina 23.10.2006 20:39

Otázka,

"co bylo dřív - zda vejce anebo slepice" je falešný špek, odvádějící pozornost od skutečnosti. Je špatně položená, o to větší dík za její připomenutí, "v téhle době":-)

Skutečným předmětem otázky je evidentně čas, nikoliv předmět. Pokud se otázka nedoplní časovým horizontem, volá do prázdnoty a prázdnota jí odpovídá.

kamil 23.10.2006 19:39

pane vileta-jen se moc nenaparujte-přes čumák může dostaT KDE KDO-HLAVNĚ NECHTE NA POKOJI"CHUDÉ" VOLIČE-VY ANI OSTATNÍ MODŘÍ PTÁCI PRO NĚ NIKDY NIC NEUDĚLALI-A NEFANDĚTE SI POŘÁD-BEZ ČSSD JSOU MODŘÍ PTÁCI VEDLE

mamina 23.10.2006 20:19

Já bych to takto nekategorizovala

Problém chudoby je problémem těch nalevo, jako těch napravo

vita 24.10.2006 19:26

Re: pane vileta-jen se moc nenaparujte-přes čumák může dostaT KDE KDO-HLAVNĚ NECHTE NA POKOJI"CHUDÉ" VOLIČE-VY ANI OSTATNÍ MODŘÍ PTÁCI PRO NĚ NIKDY NIC NEUDĚLALI-A NEFANDĚTE SI POŘÁD-BEZ ČSSD JSOU MODŘÍ PTÁCI VEDLE

milý Kamile asi to pro tebe bude nemilé ale já bych to charakterizoval takto: chudý volič=líný volič=hloupý volič. No a takovýmu xindlu kdo by pomáhal žeano jestli se nepletu.

Šerlok Homeless 23.10.2006 18:13

Nejen u Vás v Plzni

U nás ve Zlíně získala KSČSSD 15 mandátů a ODS 19 v 41členném zastupitelstvu. Vyloučíme-li ČSSD, může si vybírat koaličního parnera ze tří možných  (KDU-ČSL nebo ZHN, Volba pro Zlín) a s kterýmkoliv z nich má v zastupitelsvu většinu. Od absolutní většiny ji dělí 2 mandáty. :-D

Jura Jurax 23.10.2006 15:17

Správně česky je

pangejt, pangýt je patrně staročesky :-D

Vendelín 23.10.2006 15:53

Re: Správně česky je

Na Moravě panigejtová.

Jura Jurax 23.10.2006 15:54

Re: Re: Správně česky je

ale ta byla v domácnosti, ne na silnici ... :-D

Herakleitos 23.10.2006 20:29

Re: Re: Re: Správně česky je

Na Moravě se to řekne "pangét" a když se tam řekne, že je někdo Jura, to znamená, že je to blbec.......;-D;-D;-D;-D;-D(Y)

I-Worm 23.10.2006 14:22

Tak mne napadlo - že by zchudli

až po roce 1997 ?

Vendelín 23.10.2006 13:53

Nepodléhat pesimismu.

ŘEŠENÍ PRO POSTIŽENÉ OBCE JE PROSTÉ - PRKÉNKO S HŘEBÍKY EV.TZV TROJBODEC,DO MĚSÍCE SI KAŽDÝ TIRÁK PROJETÍ OBCÍ ROZMYSLÍ.NAVÍC TO INSPIRUJE NAŠI POLICI,KTERÉ KAŽDOU CHVÍLI NĚKDO UJEDE.

Jaka 23.10.2006 12:51

jsou chudí proto, že volí socialisty,

jenže to nejsou schopni pochopit. Ani výsledky socialistického hospodaření v místě jim neotevřou oči. U nás za 8 let sociální vrchnosti narostlo zadlužení města 2x, o slibovaném obchvatu se pořád jen mluví a nejsou na něj finance, i když je tu středem města veden průtah na Slovensko i Polsko, tudíž kalamita. Ale hlavně nejdůležitější bylo pro tuto vrchnost (starostka socdem. a místostarostové komunisti)postavení aquaparku za dvojnásobné prachy než na Kladně.

Výsledek jejich hospodaření je katastrofální! Přesto znovu vyhráli! Proč? Znám své papenheimské, proto vím dobře, že lidi nezajímají místní výsledky, jen milují buldozera Paroubka v tývý, to je pro ně směrodatné!

Inžinier Buľa 23.10.2006 12:24

Mýtné jako dárek všech českých občanů firmě Kapsch?

Pokud bude důsledkem zavedení mýtného zvýšení cen všeho, co se přepravuje (což je velmi pravděpodobné, jak naznačuje autor v první části článku), pak přímým důsledkem jeho zavedení bude, že čeští občané zaplatí nejen jako daňoví poplatníci firmě Kapsch oněch cca 22 mld za ten skvělý systém na jeho výběr, ale budou platit dopravcům jako spotřebitelé. Takže si vlastně ty dálnice zaplatíme dvakrát, přičemž silniční a další další daně platit NEPŘESTANEME. Nebylo by tedy efektivnější žádné mýtné nezavádět a ušetřené pení za systém vbýběru (které by se na daních beztak musely vybrat) investovbat přímo do výstavby dálnic a údržby silnic první třídy. Kolik km bychom zatěch ušetřených 22 mld postavili a opravili? Stačilo by jen zpružnit  systém dálničních známek (zavést např. i jednodenní či jednorázové) a důsledně kontrolovat jejich platnost u kamionů. Ušetřili bychom hned několikrát.

David 23.10.2006 13:32

Re: Mýtné jako dárek všech českých občanů firmě Kapsch?

Nejak Vam unika nekolik veci. Jednak. Sposuta tech nakladaku pro nas nic neveze. Jedou z Polska a vychodu na zapad. Prez nas, neb je to nejlevnejsi. A totalne zavaluji nase silnice. Vy pro ne navrhujete dobrocinou akci. Bravo.

Bod dve. Zeleznice se svoji spravou dopravni cesty nemuze konkurovat smesnym cenam ktere plati kamiony za niceni silnic. je mozne a z celkoveho hlediska by to bylo jen spravne, kdyby se cast prepravy vratila na koleje. Hlavne ta tranzitni.

Chce to myslet trochu vic.

Jura Jurax 23.10.2006 15:18

Re: Re: Mýtné jako dárek všech českých občanů firmě Kapsch?

R^

Ladislav N. 23.10.2006 20:19

Re: Re: Re: Mýtné jako dárek všech českých občanů firmě Kapsch?

Zapomínáte, že automobily jednoucí přes území ČR platí spotřební daň z paliv, t.j. zhruba polovina prodejní ceny + DPH jde do kapsy státu. Krom toho ještě dálniční poplatky. Takže rozhodně nejezdí po silnicích "zadarmo", jak se nám snaží někteří méně bystří občané namluvit... ;-)

Fiore 23.10.2006 11:52

Logika

Uvaha o "okreskach" dava jisty smyls, ovsem vyvrcholeni zamysleni nad komunalnimi volbami je nejen nesmyslne, ale spise slabomyslne. Z autorovy "logiky" pak plyne, ze volici ODS (a jinych spise pravicovych uskupeni) jsou nejspise bohati lide. Stastna to zeme, leckde pres 40 % bohacu! Otevrel jste mi oci!!!

Luboš 23.10.2006 12:21

Re: Logika

Zaměstnanec za plat, který volí pravici je buď 1) blb, 2) zpracovaný reklamou - tj. blb, lidí kteří by měli skutečný zájem na kapitalistmu u nás je tak cca do 10 % ( zbývá těch 30%, co se řadí do 1), nebo 2) )

Každý si je strůjcem svýho štěstí

Bob 23.10.2006 12:33

Re: Re: Logika

Je to mnohem jednodušší. Zaměstnanec, který volí pravici, vidí zpravidla o kousek dál, než do vlastní lednice.

Vladimir 23.10.2006 12:45

Re: Re: Re: Logika

Zamestananec, ktery voli pravici, videl kolonku "dane, socialka a ZP" na vyplatni pasce.

Mard 23.10.2006 13:30

Re: Re: Re: Re: Logika

Nebo zaměstnanec volící ODS je osoba, která chápe že z nákladů na jaho mzdu, nakoupí za pouhých 40-45% a zbytek mu vezmou. Divil bych se zaměstnanci, který by nevolil ODS. Na druhou stranu parazit, co nepracuje protože nechce, chodí pro dávky a čas od času si přilepší nějakou prací na černo, tak ten pochopitelně může volit jen ČSSD, jinak by musel být padlý na hlavu.

Herakleitos 23.10.2006 13:32

Re: Re: Re: Re: Logika

Ty bláho jak si představuješ odvody za vlády pravice. Zkus trochu zauvažovat. Když se ti sníží odvod na sociální pojištění (důchodové), budeš si,pokud budeš chtít brát nějaký důchod, zaplatit dobrovolné pojištění. Když se sníží zdravotní pojištění, zaplatíš to jinou formou - platby za léky, ošetření u lékaře, pobyt v nemocnici atd. Snížit daň ? To se tebe holenku netýká. V záměru je snížit daň těm co více berou t.j. 30 000 a více. Jedině tě omlouvá, že patříš mezi ně, pak to má logiku. Ale pozor většina voličů nepatří do této kategorie. A důchodci s tvojí logikou už vůbec nesouhlasí. Z čeho by se jim vyplácely důchody ? Ti by vás všechny z toho modrého kurníku hnali. Za jejich prachy jste získali vzdělání zdarma, za pár drobných byty a vy byste se jim tak odvděčili. To by tvoji rodiče rádi nebyli. Tomu se říká sobectví.

Jura Jurax 23.10.2006 15:53

Re: Re: Re: Re: Re: Logika

Herakleite,

mýlíte se tak mocně, až je to pro Váš nick dehonestující.

Důchodové pojištění je průběžné - ergo to co do něj zaplatím má velice volný vztah k tomu, co z něj dostanu (jestli vůbec něco). A ti zaměstnanci, co dosáhli hrubého příjmu již cca 1000 euro měsíčně, na tom děsivě tratí. A reforma v nedohlednu. Sociální pojištění je taky nemocenská - a tu platím uměrně výši platu bez omezení, leč jsem-li nemocen, dostanu zpět pakatel, neboť výplata již kupodivu není úměrná výši platu, jsouc shora omezena - takže marodím na dovolenou a snažím se nebýt nemocný (protože práci za mne - pokud nemarodím měsíce - stejně nikdo neudělá).

Když si snížím zdravotní pojištění - raději si zaplatím za léky, ošetření u lékaře, pobyt v nemocnici, když to budu potřebovat, aby zbylo na skutečně vážné případy; víte, že Paralen za 20 Kč prohnán mlýnem bezplatného zdravotnictví stojí pojišťovnu stovku, ale pacient ho má "zadarmo"?

Pravíte, že "V záměru je snížit daň těm co více berou t.j. 30 000 a více" - není to sice přesné, ale budiž. A co Vám dává právo k tomu, aby ti, kdož se pílí a pracovitostí domohli "slušného" platu celých 1000 euro, platili víc i percentuálně (protože v absolutní částce více platit stejně budou) a byli tak odíráni; koneckonců sociální a zdravotní "pojištění" - de fakto daň, neboť je povinné a jeho výše aniž výplata se neřídí pojišťovacími principy - je rovné již léta; 13,5% hrubého (to máte i ve výplatní pásce) a dalších 35% hrubého, co už ve výplatní pásce nemáte, ale vydělat musíte taky, pokud si Váš chlebodárce netiskne peníze.

Herakleitos 23.10.2006 18:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika

Vážený ono to s mou mýlkou nebude tak strašné. Asi jste si nedostatečně přečetl můj příspěvek. Mohl bych vám udělat přesný rozbor výpočtu důchodů a odvodů pojistného. Víte asi určitě, že výše důchodu se odvíjí od započtených let pojištění a od výše odvodů a to prosím od roku 1986. Máte pravdu v tom, že výše ohodnocenému zaměstnanci se totak do výše důchodu nepromítne.Tam se totiž z měsíčního průměru započítává částka  9 100,- plně, od 9100 do21 800,- 30 %, a co je nad pouze 10 %. Je to tak proto, že tento systém,který se vám zdá nespravedlivým, je systémem solidárním. Oni jsou mezi námi občané, kteří nesplňují podmínky pro výpočet důchodu - invalidé, invalidé z mládí, částečně invalidní, vdovské a vdovecké důchody(jen částečně) a jiné platby, které vyplývají ze zák. č. 155/95 Sb. O nem. pojištění jsem se nezmiňoval a to ne z důvodu, že bych problematiku neznal. Zdá se vám při vaší vyšší mzdě výplata dávek malá. Věřím vám to, ale můžeme to oba pouze konstatovat. Máme holt na nemocenské mnoho nemocných. Je to procentuálně jednou tolik,jak za předchozího režimu. Proto se vám zdá max. možná částka 12 000 měsíčně  malá. K nem. pojištění jen poznámka - OSVČ (živnostníci) nemusí odvádět na nemocenské poj., pro ně je to dobrovolné.Příči proč je tolik nemocných je mnoho a jsou známy. Dále reagujete  na pojištění zdravotní. Souhlasil byste raději s vlastní úhradou všeho co se týká zdraví. To je odvážné a riskantní. Co občané důchodového věku. Ti odváděli celý život a nyní mají platit ? Co když onemocníte vážněji a nebudete moci vaši výnosnou práci vykonávat? To jsou různé pohledy a je třeba vše střízlivě zvážit. Nic ve zlém, mějte se.

Jura Jurax 23.10.2006 15:53

Re: Re: Re: Re: Re: Logika

A ještě - to "Za jejich prachy jste získali vzdělání zdarma, za pár drobných byty a vy byste se jim tak odvděčili." ... to je demagogický argument. Mimochodem, mně hňupové ražení podobného vždy vyčítali, že jsem získal vzdělání za dělnické peníze a že tedy se nesmím divit, že nevyučený nádvorní dělník téhož věku co já má mzdu jen o pětinu menší než já THP pracující inteligent ... A byty za pár drobných - no ono jak pro kdo - mně cca 50 tisíc přímých nákladů (20000 pro SBD a zbytek že jsem nechtěl papundeklové jádro a ještě nějaké drobnosti - třeba lepší kachličky a baterie než ten ausšus, co dodávalo družstvo ve standardu) plus 100 hodin měsíčně pracovní povinnosti od března do listopadu po čtyři roky - samozřejmě po práci na budování socialismu v regulérním zaměstnání - tzv. svépomocná výstavba paneláčku) málo nepřišlo - na cca 3000 hrubého pracujícího inteligenta ... a mimochodem zajímavé bylo, že zatímco tehdy mělo VŠ vzdělání cca 10% procent poulace, ze svépomocných stavebníků bylo VŠ cca 35% - neboť pracující inteligence měla snížený nárok na "státní" byty ...

Herakleitos 23.10.2006 19:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Logika

Mě se zdá demagogický zase váš příspěvek. A protože jste arogantní, zvolím také úměrně tón své reakce. Víte oni Thp pracovníci se nikdy moc nepředřeli. A navíc mohl jste si najít daleko atraktivnější práci např. ve slévárně, v Ostravě byla řada dolů, kde byly trojnásobné platy, než jste pobíral. Práce bylo dost. Já když si vzpomenu jak Thp se snažili dostat do KSČ, tak se dodnes směju. Ono to tenkrát fungovalo jinak, protože hrozilo, že co komunista to Thp. Proto byl určen klíč pro vstup ( ve výrobě) 1 Thp na 10 dělníků.V současné době máte holt štěstí, že je vaše práce tak hodnocena. Můžete mít pocit zadostučinění. Ti, kteří si vydělávají rukama a jich je většina, takové štěstí nemají. Máte zřejmě družstevní byt, což jste demonstrativně poplil.Je vám známo kolik za ten váš papundekl dostanete, když ho střelíte ? Určitě jako Thp si to dovedete spočítat. S láskou budete po inkasování na družstvo vzpomínat. Dříve se holt tak stavělo a s tím materiálem máte pravdu a to ve vašem příspěvku jedinou. Ony kachle byly, lepší jak italské, ale vývoz byl vývoz i s tím srandovním plánováním. Přeji vám, ať se vás peníze drží a silný jedinec -krédo pravice,ať vás provází. Na ostatní se vykašlete. Co je vám po nich.

Jura Jurax 23.10.2006 15:19

Re: Re: Re: Re: Logika

R^R^

meandr 23.10.2006 10:39

pravice která

podporuje  těžbu  ze s tátního  rozpočtu  (např. podpora lékářů  se  smlouvami   s VZP),  je  hyenou, socialisty pak  mohou volit  jenom  bohatí.

Rudolf 23.10.2006 10:45

Re: pravice která

Další blb na obzoru. Odkdy jsou příjmy a výdaje VZP součástí státního rozpočtu??