28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SVĚT: Válka není prohraná

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Milan 24.3.2006 14:59

Politika o Iraku-dokonceni

Zde jsem zacal premyslet. Cetl jsem vse co bylo pristupne o Zapadni civilizaci, filosofii a culture. Nyni se ze mne stal arabsky Liberal, v tom klasickem smyslu.”
 
Naskyta se zde odpoved? Mozna, ze resenim je vyslat ceske ridice do arabskych zemi a dat jim diplomatickou imunitu v pripade, ze by porazili arabske chodce.
Milan 24.3.2006 14:51

Politika o Iraku

a valce je pouhou casti celeho obrazu. Historicke zmeny, jako hurikan, vali se ku predu a zadna politicka skupina toto nemuze vyznacne ovlivnit.
 
Kombinace mlade generace a postupna “amerikanizace” sveta radikalne meni cely Islamsky svet. Uvedu jeden zabavny, ovsem pravdivy priklad:
 
Byvaly Wahhabist, ktery byl dle standartu temer perfektnim obrazem teto odrudy Islamu nemel zadne tuseni o Zapadni civilizaci, filosofii a culture. Jeho vlastnimi slovy “Nebyl jsem radikalem, ale zavrhoval jsem vse co nepochazelo z Islamu.
 
“Jednoho dne me porazil automobil a zkoncil jsem v nemocnici”, zacal. “Do te doby jsem zil vzornym zivotem, z me pameti jsem citoval svaty Koran, modlil se 5x dene! A tato prozretelnost mne neprozretelne skoncila v nemocnici. Zde jsem zacal premyslet. Cetl jsem vse co bylo pristupne o Zapadni civilizaci,
Hrozd 23.3.2006 17:53

Fukuyama, Nefukuyama, Bush, Nebush, ale .....

je třeba si uvědomit, že tyto státy vznikly více méně po rozpadu koloniální soustavy a nalézají se v umělých hranicích. Implementovat tam demokracii v našem slova smyslu krátkým procesem resp. silou je prostě odsouzeno k nezdaru. Prostě to potřebuje zvolna se rozevírající pevnou ruku a ani tak to nebude snadné. No a např. vidíme jak dopadly volby v Palestině. Nejprve optimistické komentáře a pak rozčarování z výsledku. Prostě je třeba, pane Klvaňo, uznat, že Bush a spol, se trošku přepočítali.
sarka 23.3.2006 21:37

Trosku prepocitali je

doufam eufemismus pro po*** co mohli. To vsak nikterak nemeni druhou cast neprijemne pravdy - a to ze prenechat zemi Zarkawimu a jeho bande humanitarnich pracovniku neni zrovna nejprijatelnejsim resenim - a lide, kteri se skodolibe a potmesile raduji z toho, kdyz se Zarkawimu dari kopnourt US do holene  jsou slepi jak krtci. Nejlepsi jsou ti, kteri stoji svatouskovsky na strane a tise se raduji z toho, jak Amik krvaci a ztraci pudu pod nohama....nechapou, ze i kdyz mu preji to nejhorsi,  ze az ji ztrati uplne, octnou se na zadnici s nim
Mozek 24.3.2006 8:10

Re: Trosku prepocitali je

Taky podlehátemasmediálni masáži. Amík neztráci nohu pod nohama
Sarka 24.3.2006 15:29

Ti vite, u nas v USof A

jsme hloupi - nevime jak si vyhledat ty spravne informace
G. Pašek 23.3.2006 14:29

Všude po světě pověstná česká inelektuální elita jelita zase mudruje . . . .

USA si bez vašich rad, jako vždy,  nějak poradí  . . . 
www racek 23.3.2006 15:04

Re: Všude po světě pověstná česká inelektuální elita jelita zase mudruje . . . .

jo, vidíme to. všichni.  
ale nepřejeme jim to. ale tahle malá nuance je nad tvoje chápání, počítám.
Stredocech 23.3.2006 15:23

Re: Všude po světě pověstná česká inelektuální elita jelita zase mudruje . . . .

Pane Pašku, někdy si poradí tak, že přitom hodí své přátele přes palubu, bohužel. Ale evropské mocnosti jsou ještě horší, to uznávám.
 
G. Pašek 23.3.2006 15:49

Re: Re: Všude po světě pověstná česká inelektuální elita jelita zase mudruje . . . .

Pane Středočechu, obyčejní Američani jako jsem já o tom nemluví a nemudrují a vědí že ČR je někde v Evropě a říkají ji Československo . . . . když na to přivedu řeč, klidně odpoví "Známe naše Papenheimské" a tím debata obvykle končí . . . . .
Pravda ale je, že se vyhýbám a nekamarádim s levičákama a Američanům jako jsou Janeček a  Juchelka, a spol. kteří s Vámi budou souhlasit . . . .
Život je příliš krátkej a krásnej, nechat si ho od jiných otravovat . . . .
Alex Juchelka 23.3.2006 18:29

Jerry...

Kdo by se také 'kamarádil' s členem ulhané, zkorumpované a kriminální mafie, kterou současná Republikánská strana nepochybně je? Deficity, války a okupace na základě lží, omezování svobod Američanů, apd. - co může být víc levicového? Vždyť i to společné kejhání na 'XIV. sjezdu strany' máte společné. Díky lžipresidentovi Bushovi jistě není daleko doba, kdy se bude na Republikány veřejně plivat na ulicích, pokud budou mít odvahu se k členství v této zdiskreditované straně lhářů přiznat, a to je dobře! : )
Josef 23.3.2006 19:46

Re: Juchelko

Juchelko vy  zde na N.P. lzete uz tri roky a nikdo vam stejne neveri. Jedna a pul tuny zusleschteneho uranu v Iraku a vypovedi svedku o odvozu ZHN do  Syrie a zaznamy ze schuzi sadamova kabinetu, kde se vylozene mluvi co vse se dalo pred inspektorama OSN ukryt to vam nestaci? Jenom obdivuji vasi vydrz se ztrapnovat!
 
Alex Juchelka 24.3.2006 17:25

Ano... moje chyba...

Lžu já, ne Bush, ZHN se našly a válku v Iráku vyhráváme... What was I thinking! ; )
Rys 23.3.2006 13:28

Bezradnost ideologickych papousku

Valka je prohrana a autor jako rada dalsich ideologickych papousku USA najednou nevi co dal. Tu bezradnost uz bylo videt u poslednich clanku pana Ulce. Ale v tomhle clanku je najednou tak uctivany Fukuyama najednou posunut do blizkosti Marxe, asi jako odveta za zradu. Ze uz driv byl titulek Fukuyamovy knihy Konec dejin opsan z Marxovych vyroku to papousky nezajimalo. Fukuyama ve sve nove knize America on the crossroads popisuje Bushe jako ultrapravici s mesiaskym komplexem. To je samozrejme silne kafe pro papousky. Tak zatim honem hlasat lidu ze valka neni prohrana. Ale co potom az uz ani to se nebude moci rikat?
S.S 23.3.2006 13:55

Re: Bezradnost ideologickych papousku

Valka prohrana mozna je, ale ridit se nedavnymi Fukuyamovymi kontrmelci tak je Irak jiz davno v propasti. (viz stahnuti vsech vojaku po Katrine a dalsi). Nevim jestli sledujete Fukuyamu a jeho aktivity ale sam vzdy rikal kdo je a co je a sve kolegy  neokonzervativce oznacoval prenesene za bolseviky (Kagan a dalsi) - takze poznamka o Marxovi neni vubec pejorativni. Myslenky Fukuyami se snazil Bush realizovat - vypada to, ze neuspesne a je jiste, ze Fukuyama se bude branit a jak? proste tim co dela (Bush udelal plno chyb, nedal na kritiku atp).  Vy uz jste jeho novou knihu cetl?
www racek 23.3.2006 14:42

Re: Re: Bezradnost ideologickych papousku

válka opravdu prohraná je ... a všichni vědí kdo za to může. ale to nám nepomůže. teď jde o to, jak z toho ven ... a nikdo než chamenejní bushe nenapadl, he he he
Mozek 24.3.2006 8:13

Re: Re: Re: Bezradnost ideologickych papousku

"Válka je prohraná" je matrix
Rys 23.3.2006 17:41

Re: Re: Bezradnost ideologickych papousku

Novou knizku Fukuyamy jsem jeste necetl, jenom uryvky z ni a ty to maji v sobe. A musim priznat, ze az ji dostanu do ruky, tak ji proletim jak se rika letem svetem, protoze na pozorne cteni nemam trpelivost. Me zajimaji spis ekonomicke dusledky toho co se deje protoze ty jsou smerodatne pro to co prijde. A posledni kotrmelec olejare Bushe smerem k alternativnim energiim byl jasnym dukazem toho ze ve Washingtonu zjistili ze vojenskou silou se zdroje energie pro USA nedaji zajistit a tedy priznani porazky v Iraku. Ted uz se da jenom doufat ze Bush uz natolik ztratil kontrolu v USA ze nezacne bombardovat Iran.
Mozek 24.3.2006 8:14

Re: Re: Re: Bezradnost ideologickych papousku

Jak mohl Bush přiznat porážku svým odklonem od ropy, když mu v Iráku nikdy o ropu nešlo?
Mozek 24.3.2006 8:13

Re: Re: Bezradnost ideologickych papousku

Vílka je vyhraná, podleháte vymyváni mozků
S.S 23.3.2006 13:56

Re: Bezradnost ideologickych papousku

Jinak vy papousek nejste, vy mate svuj nazor (tj. urcite realista), ze?
fil 23.3.2006 14:12

Re: Bezradnost ideologickych papousku

Aha, takže je stále u moci diktátor s jeho věrnou armádou, neproběhly volby, neformuje se občanská společnost, ...
www racek 23.3.2006 14:36

Re: Re: Bezradnost ideologickych papousku

je u m oci jskýsi člověk kterého střeží okupanti, vládu se ještě čtvrt roku po volbách nepodařilo sestavit, armáda je věrná všem najednou a nebo taky nikomu, policie je pomalu vybíjena, občanů tak 20 až 200 denně zemře bombami , každý má doma kalašnikov a s chutí ho používá, lidé milují osvoboditele a květy je zasypávají, ... fakt, opak saddáma.
Mozek 24.3.2006 8:19

Re: Re: Re: Bezradnost ideologickych papousku

Umoci není jakýsi člověk, ale demokraticky zvolená vláda. Vlády se vždycky sestav ují těžko, ale důležité je, že sestavovaná vláda má demokraticky mandát. Armáda a  policie dokázaly, že si umí poradit už bez američanů. Ano občané stale bombami umírají, ale to jen proto že se teroristické aktivity přesunuly směrem na ně, když teroristé nebyli schopni porazit američany ani Iracké síly. Lidé sice kalašnikovy doma mají, ale nepoužívají je, žádna občanská válka v Iráku neprobíhá, lidé sice osvoboditele nezasypávají květy, ale ani proti nim nebojují....
Mozek 24.3.2006 8:15

Re: Re: Bezradnost ideologickych papousku

Přesně tak, tohle je realita, všechno ostatní je masmediální Matrix
Mozek 24.3.2006 8:12

Re: Bezradnost ideologickych papousku

Válka je vyhraná a ne prohraná! Copak se tady se všichni zbláznili?
AeroKarel 23.3.2006 12:20

vadí/vadí už dlouho chyběl,

to nemůže Janeček s vodníkem nahradit ........
Radoomek 23.3.2006 10:38

Komu by rozpad Iraku po obcanske valce prinesl nejvetsi zisk?

"Rozdělení Iráku má úskalí, není to dobrá varianta, ale ostatní vypadají hůř. "
Nejak se mi nechce verit, ze by amici delali tolik chyb, protoze v Iraku jim nejde o ideologii, ale o business. Jednim z realne hrozicich dusledku obcanske valky je rozpad zeme na Siitskou, Sunnitskou a Kurdskou cast. Tim by se pro USA vlastne vyresil zasadni problem, tj. ropa na Kurdskych uzemich. Problem je, ze kvuli teto rope maji na krku i zbytek zeme a zatimco s Kurdy nemaji problem se dohodnout, ten privazek se furt cuka a cuka.  Vcelku to vypada, ze pri pripadne obcanske valce by se to Kurdum vicemene vyhnulo a az tak moc by me neprekvapilo, kdyby pripadna o.v.  amikum vlastne po oficialni i neoficialni lini "nevadila".
www racek 23.3.2006 10:44

Re: Komu by rozpad Iraku po obcanske valce prinesl nejvetsi zisk?

no, bratři kurdové nejprve vyřežou místní sunnity (možná že i nesouhlasně zvedneme obočí!) pak zasednou na ropný prameny, pár let budou šetřit a pak se vydají na velkou osvobozovací výpravu svých bratrů do okolních zemí. to bude radosti
Stredocech 23.3.2006 10:54

Re: Re: Komu by rozpad Iraku po obcanske valce prinesl nejvetsi zisk?

Racku, sám víte, že na tu "osvobozovací válku" nebudou mít dost sil.