28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SVĚT: Ukrajinský dotazník

Zdá se, že jediní lidé, kteří jsou dnes v Evropě ochotní umírat pod vlajkou Evropské unie, jsou Ukrajinci, kteří se přitom do EU nedostanou ještě nejméně dvacet let (a to i kdyby se podepsala ona slavná asociační dohoda), pokud vůbec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Lesniak 26.2.2014 23:24

Skvěle zhodnoceno.

Jenže naše proradná média mají úkol a ten zněl jasně.

J. Kanioková 26.2.2014 17:45

Souhlas

.

Š. Hašek 26.2.2014 14:39

Asi tak.

K. Frejlach 26.2.2014 14:13

Ukrajina - omyly a mystifikace českých politiků

Jak nahlížejí na situaci na Ukrajině naši politici? Zaznamenal jsem tři reakce. První byl novopečený ministr zahraničí Zaorálek. Ten prohlásil, že je nepřípustné, aby pořádkové jednotky Ukrajiny v minulém týdnu střílely do neozbrojených demonstrantů. Jenže to se díval na video z Kyjeva pouze jedním okem. Kdyby použil i druhé oko, zjistil by, že tzv. "demonstranti" využili sjednaného příměří podepsaného i jejich lídrem ke generálnímu útoku. Za těmi "demonstranty", kteří postupovali vpřed, možná i beze zbraní, byli odstřelovači z řad pučistů, kteří jejich postup střelbou kryli. Kdo tomu věnuje trochu úsilí, na internetu průkazné fotografie najde. Já mám před sebou jednu agenturní fotografii, na níž profesionálně vybavený odstřelovač z řad pučistů mačká spouť pušky v přítomnosti dvou svých kolegů. Za ty zastřelené puškami pučistů má být souzen Janukovič? Souzen za to má být určitě lídr opozice Klyčko, který se od náslilných činů svého ansámblu, včetně vražd nelegálně drženými zbraněmi, dosud ani nedistancoval. Druhá reakce zazněla z úst prezidenta Zemana na dnešní (středa 26.2.) tiskové konferenci ve Štrasburku.  Žena, která se na jeho tiskové konferenci představila jako zástupkyně ukrajinské levicové opoziční strany, líčila současný teror neonacistů na Ukrajině a jejich násilný postup proti funkcionářům a kancelářím levicových stran. Prezident Zeman jí odpověděl, že je to důsledek nepodepsání asociační dohody, že prezident Janukovič nejprve podepsání slíbil a potom odvolal. Sliby se podle Zemana mají plnit. Jenže já si myslím, že nepodepsat něco, což, jak bylo dodatečně zjištěno a spočítáno, by bylo pro Ukrajinu nevýhodné, je od politika neodpovědným hazardem. A totálně rozvrátit tento velký stát tak, jak to potom udělala Evropa, je mezinárodním zločinem.Třetí reakce je od europoslance Roučka při jeho rozhovoru s Moravcem, rovněž dnes. Podle něho by se tam mohli extrémisté - neonacisté začít ozbrojovat. Zřejmě ale tak jako já dobře ví, že jsou již dávno vyzbrojeni.

P. Vaňura 26.2.2014 18:37

Co přineslo Ukrajině spojení s Ruskem už od r. 1920

Smrt a utrpení, utrpení a smrt. Ono na tom to Rusko za komunistů většinou nebylo lépe, ale byl to jejich ruský domácí režim (alespoň to tak zvenku vypadalo, ač to nebyla úplně pravda), pro Ukrajince, stejně, jako pro nás nejpozději od r. 1969 to byl okupační ruský režim !!!

Bandera samozřejmě nebyl žádný nacista, ale ukrajinský vlastenec. Nepočínal si lépe ale ani hůře, než jiné armády působící na stejném území, tedy Wehrmacht, Rudá armáda a jednotky NKVD.

Je třeba vědět, že Hitler byl na Ukrajině vítán, jako osvoboditel, ale choval se k Ukrajincům jako dobytek a možná právě kvůli tomu prohrál válku. Bandera a jeho druzi hned po obsazení Ukrajiny Hitlerem vyhlásil nezávislost Ukrajiny a byli připraveni bojovat na německé straně. Němci tuto vládu vylákali do Německa, a následně všechny zavřeli!!! Bandera byl Němcům dobrý až r. 1944, kdy už jim silně teklo do bot. Ukrajinští partyzáni bojovali proti komunistům ještě několik let po válce a sám Bandera byl r. 1959 zavražděn v exilu agentem KGB. Už to, že komunisté spáchali tento atentát svědčí o tom, že Ukrajinci Banderu za zločince ve velké části nepovažovali.

B. Rybák 28.2.2014 11:37

Re: Ukrajina - omyly a mystifikace českých politiků

Souhlasím s Vámi. Demokraté bojují ve volbách a ne vražděním v ulicích! Kdyby "západ Ukrajiny" vyhrál ve volbách, asociační dohodu s EU by mohli podepsat. Tomu ale ani oni zřejmě nevěřili!

B. Hamal 26.2.2014 13:01

Kdo do EU nechce, či papírový tygr

Na téma kdo do EU  chce či nechce, či US papírový tygr, píše mj. i americký publicista P.C.Roberts:

Na západní Ukrajině je jedinou organizovanou a ozbrojenou silou ultrapravicový nacionalistický Pravý sektor. Jeho vůdcové řekli, že zbraně nesloží a že příští prezident vyjde z Pravého sektoru. Pravý sektor nesvrhnul ukrajinskou vládu proto, aby ji předal do rukou "opozice" placené Washingtonem a EU. Pravý sektor nenávidí Rusy, protože porazili nacisty a ze stejného důvodu nenávidí i USA, Francii a Anglii. Je stranou, která sotva přenechá Ukrajinu EU.

Washington který zasahoval do ukrajinských vnitřních záležitostí a ztratil kontrolu, dává teď Rusku ultimata, aby v Ukrajině nezasahoval. Myslí si, že Putin ultimata nebo nějaké instrukce přijme od vlády  tak vojensky nekompetentní, že nebyla za 8 let schopná úspěšně okupovat Bagdád, nebo porazit pár tisíc lehce vyzbrojených Talibánců za 12 let. Ruským jednotkám trvalo jen pár hodin k zlikvidování američany a Izraelem trénovanou a vyzbrojenou gruzínskou armádu, vyslanou Washingtonem k vpádu do Jižní Osetie.

Ukrajina je pro Rusko důležitější než pro USA a EU.  Pokud se na Ukrajině uchopí kontroly pravicoví extrémisté, Ruská intervence je jistá. Arogantní a stupidní Obamův režim nedbale a bezohledně vytvořil přímou strategickou hrozbu pro existenci Ruska. Je ironií, že americký "první černý prezident", od něhož liberálové očekávali obnovení spravedlnosti, morálky, smyslu západní civilizace, bude nucen přijmout pokořující porážku nebo destrukci života na Zemi.

Více viz: Democracy Murdered By Protest — Ukraine Falls To Intrigue and violence  http://www.infowars.com/democracy-murdered-by-protest-ukraine-falls-to-intrigue-and-violence/

J. Šejnoha 26.2.2014 11:00

ještě neprokoukli

Ukáčka, někteří,  jsou ochotni umírat za  EU, protože ještě nevědí co to obnáší.

Většina  majdanců má ale  čistě nacionalistické cíle. Jak vidno podle vystavených "model".

A tyto cíle jsou v příkrém rozporu s plánem EU na  "rozpuštění národů".

J. Kraus 26.2.2014 10:43

Chybí tady někdejší BBC,

a bylo těch objektivně zpravodajských stanic víc. Takhle se třeba člověk doví z nějakého pochybného zdroje, že na východní Ukrajině lidé zakládají domobrany v obavě před nájezdem Banderovců, kteří po ovládnutí vládních budov by vytvořili novou legitimitu. Je to pravda? Existuje někde zdroj věcných informací?

J. Heincl 26.2.2014 11:32

Re: Chybí tady někdejší BBC,

Objektivní zdroj neznám, ale abych vyvážil jednostranné informace médií a politiků EU, podívám se občas na zprávy TV Rossia 24 na satelitu (na internetu to není v našem regionu k disposici). Tam jsou informace také jednostranné, ale z opačné strany, takže někde mezi může být pravda. Záběry ze zakládání domobrany na Krymu a vztyčování ruských vlajek tamtéž jsou denně vysílány. V Sevastopolu začal jakýsi časově neohraničený antimajdan. Fakt je ten, že zrušením jazykového zákona přilil ukrajinský parlament oleje do ohně.

J. Boleslav 26.2.2014 12:20

Re: Chybí tady někdejší BBC,

Dotaz ale byl na něco jiného, ne na další neobjektivní zdroj. "Objektivních" zdrojů z východu jsme si myslím před 89. užili dost.

J. Kanioková 26.2.2014 17:38

Na netu

Espreso TV - live - http://www.youtube.com/watch?v=Y_LFrMcoEm4

V. Petrová 26.2.2014 10:13

Všechno je jjinak,

řekl moudrý rabí. A měl pravdu. Článek je snůška rádyby moudrých poznatků a přitom by mohl být napsán, s výměnou jmen, o všem  možném. Všichni jsou blbí, nekompetentní apod. EU není nebe na zemi, ale kdyby nebyla, museli bychom si ji vytvořit. Možná lepší, možná horší, ale díky EU žijeme v Evropě ( kromě Balkánu, dokud tam nepřišla EU ) bez války a v relativním dostatku už přes půl století a s nadějí na další klidné možná i celé století. A to není málo.

P. Švejnoch 26.2.2014 10:59

Re: Všechno je jjinak,

Ano, glosa starého rabína byla  moudrá. Škoda, že totéž nelze říct o Vašem příspěvku.

Kdyby EU nebyla, museli bychom si ji vytvořit? Díky EU žijeme v míru? EU nám dává naději na další století bez války a v blahobytu?

Chce to nečíst jen bulletiny EU, paní Petrová.

J. Boleslav 26.2.2014 12:20

Re: Všechno je jjinak,

Nějak tak.

J. Šejnoha 26.2.2014 11:03

Re: Všechno je jjinak,

Dovolím s podotknout, že  byrokatická EU nevládne  ani zadeleka  půl století a že  s tím blahobytem to jde z kopce.

Čím více čím tužší integrace, tím větší zaostávání vůči světu.  Bohužel. Taková je realita.

To se nedá okecat.

J. Kanioková 26.2.2014 17:40

Mír díky EU ?

jste se asi uklepla..

NATO, když už..

R. Brzák 26.2.2014 9:35

Pokrokový svět? Snad možná "pokrokový svět"

ale jinak s autorem článku souhlasím.

Z. Švrček 26.2.2014 9:14

Che,

a víme vůbec kdo je v té hře na Ukrajině náš a kdo jejich? Jak se na to dívám rád bych, aby do toho  EU, ke které nyní fakticky patříme, nestrkala tolik prsty, protože víc zkazí, jak pomůže. Totéž platí o Rusku, ale tam si na rozdíl o EU klidně můžu říci, že k nim zatím skutečně nepatříme.

M. Kosejk 26.2.2014 9:04

hm...

Kdyby se Ukrajina nějak příliš nerozdělila a přistoupila na asociační dohodu s EU - a volby by toto směřování potvrdily, neměl bych problém s podstatou toho, že EU pomůže finančně stabilizovat Ukrajinu. Ukrajina je zajímavá země a zajímavý obchodní partner. A za sebe říkám, že v investici do Ukrajiny vidím smysl - a rozhodně větší smysl než v posílání peněz Řecku, palestinským teroristům, ve financování OZE...

V. Venc 26.2.2014 11:09

Re: hm... ad Kosejk

Souhlas až na to, že zmiňovaná logická výbava v EU neexistuje.

"Zajímavost" zemí posuzuje jinak.

J. Boleslav 26.2.2014 12:16

Re: hm...

Taky to tak vidím. Čím víc na Rusku nezávislých států mezi námi a jím, tím líp.

J. Heincl 26.2.2014 8:52

Pokrokový svět

Cituji autora "Obamu sice pokrokový svět stále miluje, ..." Co to má být "pokrokový svět"? Dříve to býval tábor míru a socialismu, teď fakt nevím. No hlavně, že do toho pokrokového světa milujícícho Obamu nepatřím.

J. Šejnoha 26.2.2014 11:06

Re: Pokrokový svět

Pokrokvý svět jsou kavárenští intelektuálové, lidskoprávní, ekologičtí, genderoví a  multikultruní aktivisté a činovníci.

Prostě  užiteční idioti, kteří Západ  stahují  propadliště  dějin.

P. Vaňura 26.2.2014 18:45

Zcela přesné

Ale k tomu "pokrokovému světu" možno přidat navíc pár nejhorších diktátorů, třeba Kimův režim v KLDR!

P. Lenc 26.2.2014 8:12

Článek

víc než pravdivý.

T. Kočí 26.2.2014 8:55

Re: Článek

souhlas