19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SVĚT: Skleníkový efekt aneb Patálie s klimatem

Ejhle! Už je kočka z pytle venku. Demokracie sem, demokracie tam, hloupý lid pořád nechce rozumět, jaké nebezpečenství mu hrozí z toho skleníkového efektu, tak to musí jít na komando.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kopis 20.9.2019 21:43

Spíše by se měl vyřešit problém s nárůstem hlouposti populace. Začíná to být alarmující, zejména v mladé části populaci je to katastrofa!

J. Jurax 20.9.2019 22:05

Oni ti mladí z toho vyrostou; koneckonců i my jsme z toho vyrostli.

A když nevyrostou, tak si to pacholci holt nic lepšího nezaslouží.

P. Han 20.9.2019 21:07

"Potřebujeme autoritativní vládní formu, abychom prosadili konsensus o skelníkovém efektu (David Stearman & Joseph Wayne Smith, Austrálie)"

Výbornej nápad. To bychom potřebovali taky. A z Rady by mohl být skutečný rada. Vládní.

J. Jurax 20.9.2019 22:10

Jo, geheimstaatsrath, a vládl geheimklimastaatspolizei, zkráceně Geklimstapo ...

P. Aron 20.9.2019 20:20

Takže, kdo nesouhlasí s pokrokovými studenty, kteří stávkují za klima nemá rád přírodu a je mu lhostejný osud světa ?

To mi připomíná léta minulá : Kdo nepodporuje komunismus je zaostalý a reakční živel, kterému je lhostejný osud vykořisťovaných pracujících.

A na toto téma právě napsal Karel Čapek svůj text : Proč nejsem komunistou.

Jenže říkejte to fanatikům.

J. Kopis 20.9.2019 21:22

Na Zemi ani ve vesmíru neexistuje síla, která by hlupáka přiměla uvědomit si, že jest hlupákem!;-)

P. Aron 20.9.2019 20:19

Není to sice z dnešní stávky ale mentalitu stávkujících to myslím osvětluje dostatečně.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/fridays-for-future-protesty-svet-klima-studenti-odpad.A190318_170442_zahranicni_brzy?

R. Stary 20.9.2019 18:16

A co takhle Brazili zakazat export dreva. Zem tam neni orna puda. Kdyz se zam vykaci dzungle, tak tam moc toho neporoste.

J. Kokaisl 20.9.2019 16:29

Už někdo spočítal, kolik metanu vyprodukuje stádečko přemnoženého člověčenstva v porovnání s krávou, která by celé to stádečko nasytila? Abychom věděli, až začnou ta stáda vybíjet ...

J. Jurax 20.9.2019 22:13

Ano.

A které z těch stádeček třeba vybít, aby ubylo emisí a země byla spasena?

Heilige Greta, ora pro nobis!

J. Jurax 20.9.2019 15:27

Moudře napsáno.

Ovšem ti klimahysterici a greténi s mozky prožranými zelenou plísní tohle číst nebudou. Odporuje to jejich svaté víře.

M. Valenta 20.9.2019 13:31

I dnes klobouk dolů před panem Radou a jeho trpělivému vysvětlování, že nechat si operovat koleno od primáře Klause a jeho asistentů Kremlíka a Záloma, není opravdu dobrý nápad. So geht das.

J. Ganaur 20.9.2019 14:15

Byl bych opatrnější, kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe.O intenzitě smíchu se nic nepraví, ale nechci Vám radit.

M. Valenta 20.9.2019 15:09

Já netvrdím, že nakonec se 95 vědců se plete a 5 vědců a 90 ekonomů a politiků bude mít pravdu a že pletu se i já, kterému se nechce věřit, že těch 8 mld lidí s tím nemá nic, ale vůbec nic společného. Ale ta pravděpodobnost, že Kremlík umí operovat fakt moc velká není .

J. Ganaur 20.9.2019 15:39

To, že neumí operovat je možné.A že lidé ničí planetu je spíš jisté.Ale s tím ohřevem to může být úplně jinak.A asi je.Už jenom proto, že to není nic nového.Jak nahoru, tak dolů.

J. Svoboda 20.9.2019 17:54

Člověče, z vašeho textu hloupost jen prýští.

To opravdu chcete lézt v Evropě zpět na stromy, aby se ta pakáž v Africe mohla dál nezřízeně množit?

J. Jurax 20.9.2019 15:28

Toť třeskutá ironie nebo to snad myslíte vážně?

J. Svoboda 20.9.2019 17:50

Chcete říct, že jediným rozumným řešením je nechat si operovat koleno od vás?

Pražský radní obeslal ředitele škol žádostí o omluvu žáků, kteří půjdou demonstrovat za životní prostředí.

Já říkám, žádné vyjednávání a komplikace a rovnou radnímu pěstí do rypáku a to pořádně. Vy se můžete postavit do fronty za něho.

P. Aron 20.9.2019 20:10

Souhlas. Ten radní za Piráty by měl být okamžitě odvolán z funkce.

J. Kulheim 20.9.2019 12:07

Jsem přesvědčený, že histerie kolem možností ovlivňovat globální klima nemá žádný reálný podklad. Jedná se o účelově vymyšlený problém s kterým nepohne Macron ani Gréta.

S čím by se mělo něco dělat je náprava devastované krajiny, která v našich podmínkách začala v padesátých letech minulého století. V té době měli VŠICHNI komunističtí odborníci jednoznačný názor, že začnou poroučet všem včetně větru a deště. Lidem zničili život a postupně také krajinu. To má za následek součesné změny počasí.

Podle mého názoru se na tom člověk podílí. Scelování půdy, hospodaření na velkých lánech bez ohledu na svažitost pozemků, meliorace odvodnění, rušení mezí, renízků, orba ze svahu, v současnoszi se pole neorá, jenom se kypří na povrchu, Revoluční změny v krajině, které započaly v padesátých letech, měly za následek zhoršení vsakování vody, schopnost půdy držet vodu, splavování ornice. Na suchou zem nerado prší.

Už dnes každý člověk může přispět ke zlepšení stávajícího stavu. Zatím se vedou řeči a nikdo nedělá nic. Politici létají letadly sem a tam. Na seminářích si hodují na hovězím. Klidně by se mohli přepravovat z jednoho kontinetu na druhý plachetnicemi , jako Gréta. Nikomu by nechyběli a naděkaki by méně škody.

P. Rada 20.9.2019 12:39

Nevím jak jste se ke svému přesvědčení uvedeném v prvé větě dopracoval. Je to rozhodně v rozporu s poznáním vědy a mnohým opakovaným a nezávislým měřením i faktem, že se se změnou chování většiny lidí mnoho neděje ačkoliv je v sázce civilizační prosperita.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_oteplov%C3%A1n%C3%AD

V. Petr 20.9.2019 13:31

Vaším cílem NENÍ zabránit globálnímu oteplování, ale chcete ZBÍDAČENÍ OBYVATELSTVA je pro radost z toho zbídačení. Proto třeba odmítáte BEZUHLÍKATOU jadernou energii.

P. Aron 20.9.2019 20:12

Souhlas a ještě bych dodal : Zničit západní civilizaci a nastolit zelený komunismus. O ekologii jako vědě tihle nevzdělanci co stávkují nemají ani ponětí a jak by také mohli, když nechtějí chodit do školy.

P. Aron 20.9.2019 19:45

Na přelomu 19 a 20.století končila malá doba ledová. A tady se můžete podívat na grafy za poněkud delší období. Křivka teplot kopíruje křivku sluneční aktivity.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Malá_doba_ledová

V. Klepetko 20.9.2019 11:44

Mám prosbu k diskuterům... V rámci rodinné diskuzní skupiny jsem byl vyprovokaván svým velmi chytrým synovcem - stunentem polemics o tom, zda v posledních 100 letech dochází k neobvykle rychlému a razantním růstu průměrné teploty (v porovnání s předchozími obdobími).

Z paměti vím, že na konci poslední doby ledové docházelo k divokým a razantním teplotním oscilacím a že i nástup malé doby ledové byl rychlý, a mám stažený starší článek "Klíma v holocénu proti skleníkové hypotéze:

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2012/cislo-5/klima-holocenu-proti-sklenikove-hypoteze.html

Potřeboval bych to vše ale doložit nějakým hezkým grafem vývoje teplot za posledních 15000let, který by nepocházel z dílny zelených fanatiků - výrobců zkreskených hokejových grafů. A nemám čas to hledat. Můžete mi poslat nějaký dobrý odkaz na graf?

P. Rada 20.9.2019 12:31

Hledat pravdu budete muset tak jako tak průběžně už s cílem zachovat si dobrou pamět - (také "nemám čas"). V návaznosti by pak mohlo padnout tvrzení ..." Z paměti vím, že na konci poslední doby ledové docházelo k divokým a razantním teplotním oscilacím" ...

Oscilace je totiž opakující se děj. Kdežto vylití např jezera Agassis do dnešního severního Atlantiku a takto navozená skoková teplotní anomálie části zemského povrchu v oné době je pro ojedinělost něco jiného: (https://cs.wikipedia.org/wiki/Agassiz_(jezero)). Popisují to práce na téma "Mladší dryas". (https://en.wikipedia.org/wiki/Younger_Dryas)

"Razantnost" i periodicita jsou diskutabilní vzhledem k tomu, že se tehdy hladiny oceánů měnily neperiodicky a i dnešní koncentraci 400ppm odpovídalo v třetihorách ustálené zvýšení hladiny o 20m. Tehdejší změna teploty o 1C trvala cca tisíc let - to ale dnes lze stihnout za století.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Doba_ledov%C3%A1

V. Klepetko 20.9.2019 13:02

Dobrá, chtěl bych ale nějaký opravdu relevantní graf teplotních výkyvů v posledních 15000 letech, 20 leté průměry teplot, prosím...

Jen link na graf, bez delších komentářů, předem díky!

P. Aron 20.9.2019 19:48

Podívám se, zda něco nemám uložené. Tohle je ale také zajímavé : Korelace mezi teplotou zhruba od poslední malé doby ledové a korelace se změnami sluneční aktivity.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Malá_doba_ledová

V. Kolman 20.9.2019 9:56

Není nejlepším řešením přestat "bojovat" s tím "zlý, ošklivý-nepěkná věc" sodovkovým plynem, ale vzít variace klimatu (které tu odjakživa byly, jsou a budou i nadále) konečně na vědomí a přizpůsobit se jim?

"Sobeckým", ale jedině účinným řešením současných světových problémů lidstva by bylo, uzavřít hranice států, v nichž lavinovitě roste počet obyvatel, kteří nemají ke svému životu dostatek potravy, kvalitní pitné vody..........

Co jste si nadrobili - to si také sami vyřešte. Můžeme vám posílat jako pomoc preservativy - které vy budete ze bujarého smíchu nafukovat....... Za současného stavu dojde pouze k tomu, že tamní obyvatelé vyvezou svojí bídu do celého světa a zanedlouho nebude už nikde místo ke kvalitnímu životu.

Zná někdo lepší řešení???;-(

P. Rada 20.9.2019 11:20

Lepší řešení? V jakém smyslu? Uvědomujete si, že tak jako tak už jde biosféra do "katastofy"(ve smyslu změny geolo - klimatických podmínek jak nikdy v lidské historii) a mnohé už se stalo nezvratným?

Zkusme předně opustit pohled ..."zlý, ošklivý-nepěkná věc".... Vycházejme spíše s postoje stability podmínek jako faktoru optimalizace produkce biosféry. S tohoto pohledu je gradient změny koncentrace skleníkových plynů a návazně gradient změny teplot smrtelně varovnou indicií která v geohistrii vždy znamenala vymírání zejména nejhmotnějších nejkomplexnějších a nejdéle žijících (reprodukční doba) druhů ke kterým bezpochyby patříme.

Poud jde o nápad uzavřít hranice, tak ten by mohl být reaizovatelný snad jen tehdy pokud by uvnitř těch hranic ležely v dostatečném množství alespon nejzákladnější suroviny. Svůj svět už jsme ale hloupě chtivě vydrancovali a uchýlili se následně proto ke globalizaci se všemi souvisejícími riziky.