28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SVĚT: Politika chemických zbraní

Užívání chemických bojových prostředků je od pradávna, dejme tomu od staré Číny, nepříjemným faktem. Faktem je i to, že se jejich užívání považuje za „nečestné a nesportovní“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lukavsky 13.9.2018 20:17

šaty dělaj člověka

"Svérázné byly i fotky v terénu působících protichemických jednotek, od

nichž stáli celé dva metry daleko normálně vybavení hasiči." Nu je to jednoduché: protichemici, hasiči, záchranáři, chirurgové, potápěči.... mají předepsaný oděv když jdou do akce. Proč by měl mít hasič protichemický oděv? Vedle tam mohl stát i Bobby v normální uniformě.

J.L.

end

J. Lepka 13.9.2018 14:35

"Prokazatelně falešná obvinění o tom,

, že chemicko-biologickými prostředky ohrožuje okolní státy i část Evropy..."

Fakt jo? A co pak tohle :

https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/350599-chemicke-zbrane-v-iraku-americti-vojaci-je-nasli-ale-museli-mlcet.html

J. Holíček 13.9.2018 15:18

Re: "Prokazatelně falešná obvinění o tom,

Museli mlčet, protože jim to Putin zakázal.

P. Zinga 13.9.2018 15:24

Re: "Prokazatelně falešná obvinění o tom,

NYT a Novinky jsou fakt , ale opravdu objektivní a důvěryhodní informátoři.

Pane Lepko, máte to zapotřebí?

Samozřejmě+ měl Husajn v osmdesátých letech chemické zbraně a také je použil, za tichého souhlasu Západu.

J. Lepka 13.9.2018 16:20

Re: "Prokazatelně falešná obvinění o tom,

Nemám to zapotřebí, jen kladu otázku, protože si celkem dobře pamatuju rozporuplné informace o Saddámových ZHN už tehdy, jak sice je Saddámovi kamarádi, hlavně ti z Kremlu, intenzivně popírali a přitom česká protichemická jednotka použití prokázala. A ten odkaz z hovinek byl první co mi vyhledávač nabídl, zas takový fanatik nejsem, abych ověřoval, který z odkazů mi bude ideologicky vyhovovat. Ovšem s tou objektivitou mají oba zmiňovaní značné problémy, to máte pravdu.

V. Novák 13.9.2018 16:39

Re: "Prokazatelně falešná obvinění o tom,

Saddámovy ZHN nikdo nepopíral, ale byli tací lumpové a Saddámovi kamarádi - zejména ti z OSN a MAAE - kteří nezodpovědně a zločinně trvali na tom, že by je měli hledat dřív, než do toho GWB praští.

No čas nedostali a GWB pak ZHN nenašel ani pod svou postelí, jak posléze "vtipnil".

Zbyl nám po tom úderu IS, který teď musejí likvidovat Rusové...

J. Kanioková 13.9.2018 16:40

Re:

USA podporují plán útoku chemických zbraní na Sýrii, obviňujíc za to Assadovu vládu: Zpráva - https://in.news.yahoo.com/us-backed-plan-launch-chemical-weapon-attack-syria-045648224.html?guccounter=1

Průzkum vojenských časů: 75% vojáků oponuje útokům na Sýrii - https://libertyblitzkrieg.com/2013/09/13/military-times-survey-75-of-troops-oppose-strikes-on-syria/

Mýtus Erdoganovy moci - https://foreignpolicy.com/2018/08/29/the-myth-of-erdogans-power/

Česká vojnová reportérka o Sýrii: Ľudia zistili, že môže byť aj horšie, ako žiť pod Asadom - https://www.tyzden.sk/svet/50390/ceska-vojnova-reporterka-o-syrii-ludia-zistili-ze-moze-byt-aj-horsie-ako-zit-pod-asadom/#.W5Nxu6Q5U6w.facebook

Zločiny jak prase... Vystoupení o dnešních bojích v Sýrii, jiné než najdete v novinách - https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zlociny-jak-prase-Vystoupeni-o-dnesnich-bojich-v-Syrii-jine-nez-najdete-v-novinach-550988.... Novinářka a humanitární pracovnice Markéta Kutilová ve svém včerejším facebookovém komentáři přirovnává mezi řádky tureckého prezidenta Recepa Erdogana k Hitlerovi a kritizuje pokrytectví NATO.

J. Kanioková 13.9.2018 17:55

Re:

10.9.18 - Uniklá tajná směrnice ukazuje, že OSN nepomůže obnovit Sýrii, dokud nedojde k "politickému přechodu" - https://www.rt.com/news/437444-leaked-un-directive-syria/

7.9.2018 - POTVRZENO: Ukrajina prodává zbraně ISIS, Al-Nusře V Sýrii - https://www.fort-russ.com/2018/09/confirmed-ukraine-sells-weapons-to-isis-al-nusra-in-syria/

P. Zinga 13.9.2018 18:01

Re:

Nejen Ukrajina, i izraelská armáda zásobovala zbraněmi "povstalce". Psaly o tom izraelské noviny.

A. Alda 13.9.2018 13:05

Paní Spencerová to vidí úplně jinak.

A na rozdíl od autor tu Syrii již několikrát navštívila.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Ocekavam-valku-Tereza-Spencerova-prijela-pobliz-ohniska-konfliktu-v-Syrii-A-vysvetluje-jak-je-to-s-civilisty-a-chemickym-utokem-551239

J. Kanioková 13.9.2018 21:40

......

2017 - Plukovník Lawrence Wilkerson: "Syrský příběh chemického útoku je podvod." - https://sux.cz/e60a

P. Zinga 13.9.2018 10:52

Ach, Západ už dosáhl

hranice svého pokrytectví dávno a tudíž už nemůže překvapit.

Ś. Svobodová 13.9.2018 9:36

Ano

Představuji si to tak, že v Idlíbu zabije chemie 50 lidí a 500 jich přiotráví a v odvetou za to spojenci vybombardují cosi, kde zahyne dalších 20 lidí a 200 jich bude zraněno.

M. Prokop 13.9.2018 11:29

Re: Ano

Tak nějak to ve válkách bývá. Máte nějaké lepší řešení?

V. Novák 13.9.2018 12:54

Re: Ano

Co se třeba zamyslet a nezhoršovat situaci?

Tím zamyšlením myslím taky položit si otázku "cui bono?", která od dob římských obvykle vede k pachateli.

Nejzajímavější na chemických útocích v Sýrii je jejich načasování - to, že k nim vždy došlo, když ISIS, al-Kajdě nebo jiným džihádistům lezly tlustý do tenkejch a moc se jim hodilo americké bombardování vládní armády.

M. Prokop 13.9.2018 13:24

Re: Ano

Na nezhoršování situace by to chtělo umírněnost na více stranách, než jen na jedné.

V. Novák 13.9.2018 13:47

Re: Ano

Hlavně na té, která bojuje proti džihádistům - a konečně celkem úspěšně?

Na rozdíl od americké koaly, která bojovala s IS tak, až ten se rozlezl po skoro celé Sýrii, likvidoval a zotročoval křesťany, židy, drúzy, jezídy,... a jen tak mezi řečí likvidoval antické památky. A kšeftoval s ropou, což mu zatrhli až Rusové tím, že vybombardovali konvoje cisteren. Američani si těch konvojů nejspíš nevšimli.

Jo, bylo by jistě křesťanské, nastavit druhou tvář - ale pamatujete, jak dopadl ten, co to hlásal?

J. Kanioková 13.9.2018 16:46

Souhlas

M. Prokop 13.9.2018 17:34

Re: Ano

No, právě že nebojovala. Tak tam nalezl Irán a Rusáci a výsledek je vidět.

V. Novák 13.9.2018 17:49

Re: Ano

Nebojovala. Podporovala.

Tak tam nalezl Irán a Rusáci a výsledek je vidět - IS a ostatní džihádisti jsou zahnaní do Idlíbu, kde budou zlikvidováni - a USEAU, která může za vzestup džihádistů (pardon - "demokratických bojovníků"...) se snaží naházet co nejvíc klacků pod nohy těm, kteří situaci řeší. Tedy syrské vládě, Íránu a Rusům.

J. Pšenička Ing. 13.9.2018 7:39

Já bych přece jen něco dodal

Německý novinář Udo Ulfkotte ve své knize Koupení novináři (mimochodem, vřele doporučuji)uvádí, že suroviny, a technologický postup na výrobu bojového plynu jakož i zařízení na výrobu chemických granátů dodalo Saddámovi Německo.

J. Jurax 13.9.2018 9:47

No jo, neříkal již tuším jistý Uljanov, známější jako Lenin, něco ve smyslu "kapitalisté nám dodají i ten provaz, na kterém je pak oběsíme"?

J. Lepka 13.9.2018 14:30

Re:

No jo, ale hlavně, že Němci dodali Rusům toho Uljanova.

J. Jurax 13.9.2018 14:56

No vidíte, Uljqnov byl ještě účinnější než špagát ... :-)

J. Jurax 13.9.2018 14:57

Pardon, Uljanov ...

S. Netzer 13.9.2018 9:52

Re: Já bych přece jen něco dodal

Nebožtík konspirolog Ulfkotte už douváděl.

P. Zinga 13.9.2018 10:51

Re: Já bych přece jen něco dodal

Za to krávy zde bučí a bučí...

J. Sedlář 13.9.2018 12:16

Re: Já bych přece jen něco dodal

Tak to by bylo drobné okénko k autoru knihy a jeho zdravotnímu stavu. A teď hurá na obsah sdělení rozmetat argumenty obsah sdělení na prach. Hmm ? Dočkáme se alespoň tady ?

PS: Jak konspiračně muselo vypadat sdělení ve 43 o Katyni ? Jak konspiračně muselo vypadat sdělení v 41-43 že Standart OIL vesele dodává IG farben aditiva do PHM ? Jak vypadalo sdělení že ve 43-45 letí germánům komínem denně X tisíc lidí ?

Saddám si ty chemo vyrobil sám z písku a ropy. Dokud byl na vodítku tak se hodil. Jako sousta jiných před ním a po něm. Mouřenín posloužil, mouřenín může jít.

J. Ráž 13.9.2018 12:57

Re: Já bych přece jen něco dodal

Dokud Kadáfi sponzoroval Sarkozimu volební kampaň, tak ho tento nazýval přítelem a fotil se s ním, jako se objímají. Jakmile Kadáfi uvažoval o vypovězení práva na těžbu francouzské spol. TOTAL (dříve Elf Aqiutaine) a italské Eni nedovolil průzkum plynových polí v pobřežních vodách (jednal totiž o povolení s Rostněftem za dodávky zbraní), kde je odhad těžby několika miliard kubíků plynu, stal se z něho ze dne na den nepřítel, kterého bylo nutno rychle zabít, aby nemohl mluvit.

Jsem zvědav jak dopadne egyptský Fattáh Sisí, který dovolil Italům u břehů Egypta průzkum největší podvodní zásobárny plynu na světě, jehož těžba by vyřadila naděje USA na dodávky kapalného plynu do Evropy. Mám obavu, aby Američané neobviní Sisího z výroby nukleárních zbraní, preventivně nevpadnou do Egypta a Sisí nedopadne jako Saddám Husajn. Plyn pak u egyptských břehů těžit nebude italská Eni, ale australská společnost s americkým kapitálem BHP Billiton, která o tamní těžbu měla v minulosti zájem .

J. Sedlář 13.9.2018 13:06

Re: Já bych přece jen něco dodal

To by docela šlo s tím Egyptem. Dvě mouchy jednou ranou. Ještě víc by se to okolo evropy rozesralo.

Ale tyhle věci přece hodní UŠÁci nedělají, ani vyspělé západní kdemohkracie. Tam se pěstuje jenom P&L. To sou právě ty divoké konspirace.