29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SVĚT: Když ze západu mizí Západ

Češi se odklánějí od západu, zato jim tolik nevadí Rusko. Zjistila to agentura STEM. Přičítá to vlivu Donalda Trumpa, Emanuela Macrona a brexitu. Myslím, že je to složitější. Češi totiž nejspíš vidí, že ze západu Západ mizí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Aron 18.8.2019 13:18

Nebo Norsko a odebírání dětí

Co se tam děje je šílené.

Dávat odebrané děti k adopci a zpřetrhat vazbu mezi biologickou rodinou je politickým rozhodnutím Norska opřeným o výzkumy a demokratickou debatu."

„Matka není v postavení, aby před tímto Soudem reprezentovala nejlepší zájem dítěte. Hájí pozici matky, ne zájem dítěte,“ říká zástupce Norska.

https://www.ceska-justice.cz/2018/10/norsko-ve-strasburku-odebirani-deti-k-adopci-politicke-rozhodnuti-dava-sanci/?fbclid=IwAR2BeeILlyZZiRnnYQcMvoQCuXrDBTsfCk7M8iK-HJNhBXoV72vOUzfPEtw

P. Aron 18.8.2019 13:27

Re: Nebo Norsko a odebírání dětí

To co předvádí Norsko je totéž co dělali Němci v akci Lebensborn. Je to vrcholně odporné a ještě více to jak to hájí.

J. Sova 18.8.2019 19:56

Re: Nebo Norsko a odebírání dětí

Taky se to dělo ve Španělsku za Franca:

https://archiv.ihned.cz/c1-66186070-ukradene-deti-chteji-spravedlnost-frankisticky-rezim-sebral-biologickym-rodicum-z-rad-opozice-mozna-az-30-tisic-novorozencu

M. Prokop 18.8.2019 14:11

Re: Nebo Norsko a odebírání dětí

Tenhle případ (i případ paní Michalákové) už teď nemá dobré řešení, bylo by jen možno potrestat viníky a ani k tomu nedojde.

Ale svinstvo je to neskutečné.

Takhle dopadne každý dobroserný nápad, pokud není podroben tvrdé kontrole (nebo pokud možno vůbec neaplikován).

J. Kombercová 18.8.2019 14:15

Re: Nebo Norsko a odebírání dětí

Barnevernet je stát ve státě a tak se i chová.

M. Prokop 18.8.2019 17:36

Re: Nebo Norsko a odebírání dětí

Jo, to je ta kontrola. Teoreticky by je měl kontrolovat soud, ale ten trvá dlouho a mám dojem, že i pak jde Barnevernetu na ruku.

Jediná účinná forma kontroly by bylo tvrdé trestání "přehmatů".

P. Aron 18.8.2019 12:51

a další

Sexuoložka Hanka Fifková: Už se zakazují pohádky, prý jsou sexistické

https://www.novinky.cz/diskuze/40293493

P. Aron 18.8.2019 12:51

Tak ty příklady

Anglickou studentku vyhodili od obdoby maturitní zkoušky, protože do testu napsala, že jsou jí praktiky halal porážky odporné.

Zkoušející to označili za "obscénně rasistický komentář."

U odvolání uspěla s obranou, že nešlo o projev zlé islamofobie ale dobrého vegetariánství.

https://www.telegraph.co.uk/news/2019/08/17/gcse-student-disqualified-zealous-examiner-mistook-vegetarianism/?fbclid=IwAR31GI838BhrbDE8XJx3w0KgPkCmAFjZ5w8AZk-sLZyugTMuDI9V4luyIXw

P. Aron 18.8.2019 12:50

Paní Lhotská

Díky za tento článek. Napsala jste to naprosto přesně a já říkám už dlouho totéž. U mě procitnutí nastalo právě tou zmiňovanou Lisabonskou smlouvou.

Je to smutné ale nezbývá nám než se politicky od Západu odtrhnout než nás strhne do propasti. Že to stále vypadá, jakoby to byl bohatší Západ a chudší Česko ? Tak za prvé, když půjde do tuhého tak raději trochu chudší ale svobodný a hlavně on se ten Západ může velmi rychle propadnout, protože už opustil vše na čem jeho bohatství vzniklo. Příkladů jste uvedla hodně a já v diskusi ještě přidám další. Jde o to, aby to pochopilo co nejvíce lidí a spadly jim klapky z očí.

F. Žůrek 18.8.2019 13:40

Re: Paní Lhotská

Text článku odpovídá situaci s EU i Západu. Připomenu takové pořekadlo: "Lepší chéb o dvou kůrkách ve svobodě než koláč v nesvobodě".

J. Kulheim 18.8.2019 16:02

Re: Paní Lhotská

Nebo. Lepší doma chleba půl, než v cizině celý vůl.

D. Mach 18.8.2019 19:44

Re: Paní Lhotská

Docela by mě zajímalo, jestli jste Lisabonskou smlouvu četl, nebo si jen "udělal názor" na základě diskusí podobných této. A jen připomínám realitu - lidé cestují za prací či na dovolenou na západ nebo na jih. Na východ to jsou jen výjimky.

J. Nový 17.8.2019 20:32

Souhlas

S článkem z převážné míře souhlasím, ale k tomuto chci něco dodat:

"Rozhodně se ale ještě v naší zemi nestalo, že by někdo třeba kašlal na rozhodnutí občanů a nutil je hlasovat tak dlouho, dokud by nebyl výsledek „správný“.

.

To se sice zatím nestalo, ale opravdu je autorka nebo další čtenáři přesvědčení, že kdybychom tenkrát při referendu řekli vstupu do EU ne, tak by to tím skončilo a dodnes bychom nebyli členy? Já o tom silně pochybuji a naopak jsem přesvědčen, že by se i u nás referendum opakovalo, až by dopadlo "správně".

J. Vintr 17.8.2019 21:40

Re: Souhlas

Třeba v Brně bylo před časem lidové hlasování jestli má zůstat vlakové nádraží tam kde je, nebo jestli se má postavit o kus dál. Lidé jednoznačně preferovali první možnost, ale radnice rekla, že nebyla dostatečná účast a referendum ignorovala.

P. Szirotný 18.8.2019 0:56

Mám jeden příměr,

jeden z mých synů měl před lety havárii, zrušil auto a skončil nakrátko v nemocnici se zlomenou klíční kostí. Nic vážného. Volali jsme tu zprávu druhému (staršímu) synovi. Ten si to s účastí vyslechl, ale nakonec nám řekl, že má taky problém, protože na jeho postarší BMW se vykadil pták a jemu to nejde pořádně umýt. Tak to jen pro srovnání s referendem o brněnském nádraží.

J. Anděl 18.8.2019 8:03

Re: Souhlas

Řekla to radnice navzdory splněným parametrům, nebo opravdu nebyla požadovaná účast?

Určitá hranice minimální účasti pro platnost referenda dává smysl, jinak by taky o výsledku mohli rozhodnout třeba jen dva (nevolení) občané.

R. Brzák 18.8.2019 8:08

Re: Souhlas

Nesouhlas. Je-li nějaké téma pro voliče natolik nedůležité, že o něm nechají rozhodnout své spoluobčany, pak ať je klidně v referendu účast jeden člověk.

Jinak se zodpovědnosti nenaučíme - než užíváním referenda. Tak se z "protoŠvýcarů" stali Švýcaři.

J. Anděl 18.8.2019 8:17

Re: Souhlas

Nechci být z rozmaru několika extremistů nucen chodit každý pátek k referendu kvůli pitomostem, když tuším, že prostá neúčast postačí k pohřbení banálních výstřelků. Ne. Zodpovědnost za dostatečnou účast musí ležet (také) na bedrech navrhovatelů. Nezájem je legitimní a měl by se počítat.

J. Nový 18.8.2019 9:18

Re: Souhlas

A co třeba, kdyby byla referenda 2x, 3x ročně s tím, že by se tam rozhodovalo o víc věcech současně?

J. Anděl 18.8.2019 9:27

To by asi šlo. Přesto se mi minimální nutná účast pro platnost jeví praktická z výše uvedených důvodů, aby si člověk rozmyslel, je-li jeho téma tak společensky důležité, aby zaujalo dost občanů

Z. Lapil 19.8.2019 11:58

Re: Souhlas

Mně se pořád líbí představa referenda, kde kritériem pro změnu je poměr hlasů ke VŠEM oprávněným voličům. Neboli čím menší účast, tím víc lidí musí být pro, aby přehlasovali nepřítomné. Je-li kritérium "50% pro", pak ani stoprocentní nadšení při 49% účasti nic neznamená.

A má to tu úžasnou vlastnost, že změna může zvítězit jen skrze podstatnou většinu (žádné 51:49 při 50,001% účasti). Ta změna se stane stávajícím stavem a následné antireferendum není třeba omezovat, neboť opět potřebuje SVOJI podstatnou většinu.

J. Anděl 19.8.2019 12:09

Takhle by mi to taky vyhovovalo, kdyby se neúčast rovnala vyjádření "ne". Ovšem to by bylo ještě složitější něco prosadit a kdokoliv o referendum usiluje, by byl asi proti .

M. Prokop 18.8.2019 8:45

Re: Souhlas

Ale i ti Švýcaři mají pro referenda svá, dost přesná pravidla. Třeba to, o informování o předmětu referendění.

D. Mach 18.8.2019 12:36

Re: Souhlas

Ono referendum o vstupu do EU u nás dopadlo správně napoprvé, takže proč o tom diskutovat?

E. Derat 18.8.2019 12:39

Re: Souhlas

Ano, stejně správně jako volby v roce 1948.

D. Mach 18.8.2019 19:48

Re: Souhlas

No ale výsledek voleb v roce 1948 vám přece vyhovuje. Jen nevím, jestli náhodou nemluvíte o volbách v roce 1946. V roce 1948 už nebylo z čeho vybírat.

E. Derat 18.8.2019 20:17

Re: Souhlas

Tak ani v roce 46 nebo 48 jsem nebyl na světě. Akorát si myslím, že volba komunistů řadě lidí vyhovovala. I to zavlečení pod kuratelu SSSR. A vám a další řadě lidí zase vyhovuje referendum z roku 2003, a zavlečení ČR pod kuratelu EU. Na rozdíl od vás nechci žít pod žádnou kuratelou, ani berlínskou, ani kremelskou a ani bruselskou. Vy jste napsal, že referendum dopadlo správně. Každé volby dopadnou správně jenom pro někoho, takže i volby Babiše, Zemana atd. Já zase považuji za správný výsledek referenda v UK, tedy brexit.

P. Aron 18.8.2019 12:53

Re: Souhlas

No ale tím spíše potvrzujete slova autory :-)

P. Aron 18.8.2019 12:55

Re: Souhlas

...autorky, pardon.

M. Pivoda 17.8.2019 17:46

Doba postkapitalis mu se blíží. Nová generace občanů má už odlišný hodnotový systém, a potřebu společenské změny umocňuje nástup nové technologie (umělá inteligence). Na IVK ale netuší, o co jde.