28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SVĚT: Je Palestina stát?

Vysoce zpolitizovaný Mezinárodní trestní soud (International Criminal Court) právě vyhlásil státnost Palestiny. Udělal to bez jakéhokoliv jednání s Izraelem, bez jakéhokoliv kompromisu a bez jakýchkoliv uznaných hranic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 2.3.2021 19:10

Pokud bude někdo protestovat, bude to spíše Zeman než USA s Bidenem...;-D

P. Han 2.3.2021 20:37

Proti čemu?

V. Pavelka 2.3.2021 15:34

To že takzvaný "Demokratický západ" ,Je v rukou menšiny která si rozhodla, že zničí národní státy je čím dále viditelnější . Zrušit hranice , promíchat národy a národnosti ve jménu multikulturní společnosti , i když se to lidem nelíbí , tak ten tlak je nechutný a představa že se dostaví mír, je naivní . problém se vyboulí jinde , třeba v rasové oblasti , ta se nedá vygumovat!To je Metrixové uskupení které si vyrobilo představu že jsou nositelé světla , nějak se zapoměli představit kde a kdo jsou aniž se nás zeptali co my na to!?EUEUEU!!

K. Křivan 2.3.2021 16:11

Musíme s nimi zacházet, jak bychom zacházeli třeba s Hitlerem kdyby se objevil a dral k moci. Nebo i s Leninem. Potkáš levičáka, pal !

J. Jurax 2.3.2021 14:52

Palestina není stát, nýbrž území obývané teroristy byvšími, současnými a budoucími. Tito vlastní stát odmítají, neboť jednak by museli převzít povinnosti státu a jako stát nést odpovědnost za své činy, jednak dosud nezahnali Židy do moře.

J. Černý 2.3.2021 13:36

A má Izrael uznané hranice ? Které, když už.

H. Lukešová 2.3.2021 14:04

Obecně se považují ty z linie příměří z roku 1949, prakticky totožné s Zelenou linií z roku 1967, jedná se však o osvětimské hranice, tyto hranice s palestinskými teroristy by byly pro Izraelce těžko hájitelné, kdyby v této oblasti měla vzniknout teroristická enkláva zvaná "Palestinský stát". Co z "Palestinského státu"? Jak by tento "stát" prospíval světu? Vždyť i nyní je Palestinská samospráva žroutem veškeré zahraniční rozvojové pomoci.

Volat po "dvoustátním řešení" je ve skutečnosti vějičkou antisemitů podkopat a zničit Stát Izrael. Palestinský stát by byl pohromou pro celý Blízký východ nejen pro Izrael, stal by se rejdištěm teroristů z celého Blízkého východu, jako jsou Islámský stát, Muslimské bratrstvo, Hamas, Fatah, OOP, Lidová fronta pro Palestiny, Palestinský islámský džihád.

K. Křivan 2.3.2021 16:13

Ty co vznikli jeho vítězstvím v šestidenní válce.

J. Krynický 2.3.2021 12:33

Je třeba se ka Gaze i k Západnímu břehu začít chovat jako ke státům. Včetně reakce na to, když jejich ozbrojené složky útočí na sousední stát.

J. Jurax 2.3.2021 14:56

Proto palestinci odmítají vlastní stát. Nemohli by útočit na Izrael a přišli by o prachy - stát se o sebe má starat sám.

K. Křivan 2.3.2021 16:15

To by se jako zodpovědný stát musely chovat.

J. Krynický 2.3.2021 22:16

K zodpovědnosti je třeba donutit jak dítě, tak stát. Pokud jednomu nebo druhému všechno tolerujeme a omlouváme, tak se nemůžeme divit, že se chová stále hůře.

M. Bednář 2.3.2021 11:52

Žádní Palestinci neexistují, je to jen politická kategorie, která se objevuje podle momentální potřeby. Kurdové, Čečenci a Tibeťané jsou etnikum. Tzv. Palestinci jsou ale stejní jako Arabové žijící v Jordánsku, nejsou to původní Pelištejci.

J. Pavelka 2.3.2021 15:16

Jenže oni mají právo se takhle vymezit, pokud se takto cítí, jako kupř. Slováci nejsou Češi, i když někdo by mohl slovenštinu považovat za další nářečí, podobné těm moravským...(žádná analogie není dokonalá)...

V. Kain 2.3.2021 11:18

S Bidenem a Harrisovou v zádech si nejsem jist,že se USA přikloní na tu spravedlivou stranu.O Tumpovi bych vůbec neuvažoval.

M. Fleishman 2.3.2021 9:53

Podporuji Izrael !!R^R^R^

F. Svoboda 2.3.2021 10:42

Já jej podporuji také. Nicméně v této souvislosti je nutné se ptát jakým způsobem může běžný občan, zde na NP diskutující, tuto podporu vyjadřovat.

Každý může dělat alespoň minimum v tom, že když ve svém okolí narazí na antisemitské postoje nebo i jen menší předsudky proti Židům či Israeli , tak šířené omyly či nepravdy uvede na pravou míru.

P. Milan 2.3.2021 12:15

A nevolit levičáky a strany podporující EU, která platí a podporuje palestinské teroristy.

A. Renjascu 2.3.2021 14:18

Levicové jsou v současné době asi všechny relevantní politické strany v parlamentu. Výjimku tvoří asi jen Trikolora, která nemá moc velkou podporu.

J. Jurax 2.3.2021 14:57

Ano. Přesně tak.

V. Chrastina 2.3.2021 15:38

Pane Milane, stručně a výstižně napsáno. EU je hrubě asociální politickoekonomický konstrukt, který svými "dotacemi", jež si bez dovolení půjčuje z našich kapes, podkopává nejenom ekonomiku, ale zároveň pojem demokracie, o podpoře své chamtivé královsky placené birokracie, která tím drží v rukou direktivní moc. Pryč z EU, dokud je čas, až dojde k jeho nevyhnutelně totálnímu krachu, bude pozdě, protože nás stáhne s sebou do horoucích pekel všeobecného marasmu.!!

T. Hraj 2.3.2021 8:31

Situace na blízkém východě byla velmi dlouho zabetonována provázaností palestinské otázky a nevraživosti (velmi často spíš upřímné nenávisti) arabských států k Izraeli a k USA. Sám John Kerry, Bidenův zahraničně-politickýťto expert nejexpertnější a někdejší kandidát na presidenta nejpresidentovštější, říkal (a nebyl sám), že žádná mírová dohoda na blízkém východě se nemůže uskutečnit bez palestinců. "I can tell you that. No, no, no and no!"

https://www.youtube.com/watch?v=JjgQuVH6X_4

No, jak víme, může. A třeba hned tři. Stačí když přijde někdo, kdo jedná přímo a nazývá věci pravými jmény. Ony totiž některé arabské státy mají tohoto břemene (ne vždy je to totiž páka) již taky plné zuby.

A mezinárodní soudy, OSN a podobní ať se třeba vzteknou.

V. Kuhaj 2.3.2021 8:26

Kompetence Mezinárodního trestního soudu neznám, ale podle názvu bych se domníval, že do nich patří trestní právo. Co s tím má co dělat uznání Palestiny jako státu?

L. Chocholatý 9.3.2021 14:14

Mezinárodní trestní soud se má zabývat pouze podněty států, takže tímto de-fakto uznal palestinská území za stát.

A. Renjascu 2.3.2021 7:41

Palestinská samospráva je kladivem všech antisemitů celého světa proti Izraeli a Židům. Tento antisemitismus nikdy nezmizel z povrchu zemského, ale transformoval se do antiizraelismu a antisionismu, aby si jej mohli užívat i lidé ve "slušné" společnosti bez obav, že budou usvědčeni z tohoto nehezkeho postoje.

H. Lukešová 2.3.2021 7:40

Je "Palestina" stát? Není, nebyla a nebude. A kecy o nutnosti "dvoustátního řešení" jsou jen antisemitskou vějičkou, jedná se o snahu antisemitů podkopat a zničit Stát Izrael. Z jakéhosi "Palestinského státu" by se stala jen teroristická enkláva ohrožující Izrael.

To vidíme na příkladu Judeje a Samaří, kde palestinští Arabové dennodenně útočí na své židovské sousedy, tu kameny, tu zápalnými láhvemi, tu noži, střelnými zbraněmi. Palestinský stát? Nikdy!

O. Uživatel 2.3.2021 7:39

Uživatel požádal o vymazání
A. Renjascu 2.3.2021 7:48

Gaza je samostatná spoustu let a na Izrael se vymlouvá dosud. A podívejte se na BLM či Antifu, kde za neúspěch v životě můžou vždy ti druzí, ti úspěšnější, ti co pracují a studují. No a tito by chtěli jejich úspěch, ale bez té práce či studia a když už nějaké studium, tak maximálně nějaký gender či politologii, hlavně ne matematiku, logiku či fyziku kde jdou odvodit následky z příčin... Jsem si jist, že samostatnost bez splnění podmínek nic nezmění a viník bude stále Izrael.

V. Kuhaj 2.3.2021 8:31

R^ Vždycky jsem si myslel, že exaktní vědy budou náporu progresivistů odolávat, ale kdepak. Už se navážejí i do matematiky. Prý je rasistická v tom smyslu, že požaduje odpovědi na otázky a následně hodnotí jejich správnost a nesprávnost. Mají vlastně pravdu, matematika toto skutečně požaduje. Vydávat to za rasistické, tedy za podlé, je šílené samo o sobě. Jestli zdolají i tuhle metu, tak už nevím, co by jim odolalo. Mám takovou teorii, že matematika a odvozené vědy jsou proto úspěšné, že se v nich nedá lhát, disponují prostě mechanismy, které lež (nepravdu) najdou a vyvrátí. Proto na ní tahle sběř útočí. Nechce pravdu ani tady.

A. Renjascu 2.3.2021 8:48

Souhlasím, osobně bych nejraději již od první třídy nechal vyučovat logiku, ale to progresivně té nikdy nepřipustí. Jen se podívejte, jak ti slavní IT specialisté od Pirátů zařízli maturitu z matematiky, byť ani zdaleka neobsahovala učivo ze střední školy. Naše západní civilizace dosud stála na čtyřech nožkách, dvojnožka židokřesťanské zbožnosti a morálky, řecké filosofii a logice a na římském právu. To vše se nyní progresivní neomarxisté snaží zbořit, protože to brání trvalému vzniku totalitní společnosti a odhaluje tuto levicovou ideologii jako lživou a antihumanistickou.