29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SVĚT: 18 let od útoku muslimů na WTC

Připomněli jsme si osmnáct let od bezprecedentního útoku islámu na západní civilizaci. Co si z toho výročí vzít pro současnou dobu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Chodur 14.9.2019 3:02

Dobry clanek. Bylo by dobre, kdyby spekulace kolem 9.11. brali lide presne jako co to je, spekulace. Nemam velky problem s oficialni verzi 9.11. Ovsem z toho co se soucasny soud v USA snazi objasnit beru dve fakticke informace vazne.

1. Bezpecnostni organizace znaly vsechny uvastniky cele operace predem a vsichni byli ze Saudske Arabie. Sledovali jejich pohyb po USA a jinde (vice mene) ale kratkou dobu pred utokem je "ztratili". Vazne? To se jevi byt dolozeny fakt. Neco na zamysleni. Z toho vyplyva: Mely bezpecnostni organizace USA nejaky podil na tom utoku? Byl pasivni - ponechali volny prubeh udalostem, vedome ci z nedbalosti? Byli aktivni - to je pouze nepodlozena spekulace, doufam ze ne.

2. Bushova vlada drzela ochrannou ruku nad Saudy a dopadem na ne za jejich ucast. Dodnes blokuje US vlada pristup k informacim. Coz vedlo k soudnimu procesu proti Saudske Arabii, kde se to rodiny obeti snazi zmenit (probiha). Ma ta neochota co delat se zavazky ktere USA ma vuci S.A., existuje nejaka hrozba saudu ze by mohli polozit Petrodolar a tak zpusobit ekonomicky zmatek, mozna velkou nejenom americkou ale celosvetovou krizi? Takze i kdyby Bush se svou vladou udelal nejakou "svinarnu" blokovanim sodniho rizeni, udelal to aby zabranil ekonomickemu chaosu? To nevim, mozna mel jenom sve osobni ohrozeni, protoze Bushova rodina mela hodne co delat s naftou a byli soucasti cele skupiny lidi, kteri meli mozne financni zavislosti na dobre vuli arabu. Ale to jsem skoncil zase ve spekulaci.

M. Prokop 12.9.2019 21:50

Tam si "přihřívá polívčičku" kdekdo, nejen Západ. Irán, Emiráty, Rusko, Západ je spíše netečný.

V. Církva 12.9.2019 21:24

Tak vystoupení Koháka jsem tehdy neviděl, ale různé kecy o tom, že to bylo jen pár tisíc lidí a v botech ano. Ono filozoficky na tom něco pravdy je, Západ je zkažený tím, že nevěří v Boha. Proto skutečně je nejen líný obhajovat sebe, ale i zpupný a finančnictví je hodně amorální (nakonec jako celé civilizace). Jakkoliv Islám je nenávistnější a totalitní. Západ měl nad agresivním nedemokratickým Islámem kdysi převahu právě svojí demokracií a křesťanskou vzájemností (reálně se z Bible na svět dostalo málo ale pán Bůh zaplať i za to). Má ji i dnes?

M. Prokop 12.9.2019 21:47

Víra v boha, nikoliv nezbytná, je jen součástí víry v sebe, ve svůj styl života. Ta bohužel na Západě mizí, pokud už nevymizela úplně.

D. Mach 12.9.2019 18:38

Pan Zálom už mnohokrát předvedl, že svůj odpor vůči jiným náboženstvím (je jedno, jestli je to islám či cokoli jiného) nedokáže uřídit. Co se týká pana Koháka, možná stojí za to si přečíst, jak se ke svému vyjádření z 12.9.2001 stavěl o deset let později : https://www.lidovky.cz/noviny/uz-nikdo-nerika-ze-by-to-byla-vina-usa.A100911_000089_ln_noviny_sko

Co je však úplně mimo, je jeho reakce na migraci z roku 2015. Tam přece nešlo o to, že by hordy ozbrojených muslimů vyrazily do Evropy. Utíkali sem lidi ze zemí zasažených válkou. A největší množství přišlo ze Sýrii, ze země, kde je vnitřní politický konflikt podporován Ruskem. Chce snad pan Zálom zasadit Rusko mezi muslimské teroristické země?

J. Jurax 12.9.2019 18:45

" ... ze Sýrii, ze země, kde je vnitřní politický konflikt podporován Ruskem."

Ano. A ovšem rozdmýchán tzv. Západem, jenž podporoval a vyzbrojovala tzv. "umírněnou" opozici,z níž se vesměs vyklubali islámští fundamentalisté.

J. Kanioková 12.9.2019 19:35

1*****

D. Mach 12.9.2019 20:53

Neškodil by nějaký odkaz na to, odkud čerpáte informace. A jinak podle Wiki tvořili Syřané 33% žadatelů o azyl, Afghánci okolo 15% a Íráčané asi 11%.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%A1_migra%C4%8Dn%C3%AD_krize

P. Han 12.9.2019 21:56

33% žadatelů o azyl o sobě tvrdilo, že jsou Syřani.

J. Jurax 12.9.2019 19:23

No jo, a dnes se přiznává, že těch Syřanů tam byla nanejvýš snad čtvrtina, spíš míň.

D. Mach 13.9.2019 8:51

Se přiznává? Tak to je jistě konkrétní a podložený fakt Rv

J. Jurax 13.9.2019 14:34

Jistě. Stejně jako ta Vaše fakta.Rv

V. Kain 12.9.2019 19:28

Nevím odkud čerpáte informace,ale neměl byste z nás dělat hlupáky.Syřanů jako migrantů je asi 1/5.Vy jste neslyšel nic o falešných syrských pasech že?

V. Církva 12.9.2019 21:44

Máte na mysli válku v Pákistánu nebo Maroku, či Tunisku? To jsou ti co do Evropy hromadně utíkali, Syřanů bylo tak čtvrtina. A ti mohli zůstat v Turecku, nebo se zeptat jestli Evropa chce je schopna absorbovat takové počty lidí jejich cílem nebylo opustit Islám a stát se Evropany nejen pobytem ale i duchem. O pomoc chudákům perzekvovaným ze Sýrie šlo tak u každého desátého imigranta. Takoví by se rádi přizpůsobili a my jim pomohli. Ale Evropa je teď nastavená na tu toleranci těch zbývajících 90 procent. Takže nebrat.

M. Prokop 12.9.2019 21:49

Většina připrchlíků je ze zemí NEZASAŽENÝCH válkou. Takže, kecáte.

M. Prokop 12.9.2019 21:52

Ano, Rusko je teroristická země, muslimská teprve bude.

J. Kopis 12.9.2019 16:45

Dokud bude islám obsahovat i systém na řízení resp. ovládání společnosti, není možné ho považovat za náboženství i kdyby se všichni muslimové a muslimofilové světa postavili na hlavu.

J. Kopis 12.9.2019 16:18

Měl bych dotaz na znalce islámu? Muslimové kteří oslavují, nebo souhlasí s teroristickým činem islamisty jsou muslimové, nebo také islamisti?

S. Nefzer 12.9.2019 16:53

Uděláte nejlépe, když se zeptáte diskutérky Kaniokové.

Vychází ze znalosti Koránu a islámských představ. R^

J. Kombercová 12.9.2019 17:28

Ví paní Kanioková, že jste sem po svém vyhození lezla pod jejím jménem?

S. Nefzer 12.9.2019 18:09

Víte vy, která pro vaši lživou pomluvu nemáte žádný důkaz, co je křivé obvinění?

Nemusíte, nevím už po kolikáte, potvrzovat můj výrok o lidském smetí.

J. Kombercová 12.9.2019 18:23

Váš písemný projev je stejně jedinečný jako otisk prstu.

S. Nefzer 12.9.2019 19:11

Lhářko.

J. Kombercová 12.9.2019 19:30

Nikdo jiný než vy tady po ní nejede.

To už je na diagnózu. Rozčilujte se na sebe. Dobrou.

D. Mach 12.9.2019 18:39

Rudé Brigády nebo skupina Bader-Meinhof byli extrémní komunisté nebo teroristi?

J. Jurax 12.9.2019 18:47

Obé.

J. Jurax 12.9.2019 18:48

Ovšem dnes by se jim říkalo levicoví aktivisté.

J. Jurax 12.9.2019 18:40

To jsou normální muslimové. Ti nenormální nejásají a nesouhlasí.

J. Kanioková 12.9.2019 14:28

Představa, že když nebudeme muslimy dráždit, že nás pak nebudou napadat a nechají na pokoji, je zcela naivní, a vychází z neznalosti Koránu a islámských představ

J. Kombercová 12.9.2019 14:06

Tady na této diskusi je přesně vidět, jak je celý formát udělán špatně, podstatně horší než předchozí. Při delší diskusi se komentáře už mačkají v úzkém sloupci. Nechutné. Hanba autorovi! Když neumí, ať nekoná.