28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ŠVÉDSKO: Až do hořkého konce (2)

V této kapitole je zatěžko se vyhnout jistým generalizacím, ale odhadem popis platí pro cca 80 % obyvatel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 11.2.2020 22:05

Až do hořkého konce (3)

Ve Švédsku bylo v lednu 2020 hned každé třetí nově prodané auto do zásuvky, tedy buďto přímo bateriový elektromobil nebo plug-in hybrid. Konkrétně to bylo něco přes 30 %.

P. Jiří 11.2.2020 19:25

Čtu články jen z dlouhé chvíle, ale když se mi zdařilo přihlásit tak se přidám i když mám s virtuálem (nedá se věřit je příliš neosobní) špatné zkušenosti jako i s reakcí euhujerů kvůli nim jsem nikoli za hulvátství ale pouhý nepříjemný verš dostal od Novinek Seznamu celoživotní padák.

Je správné, že se objevují takovéto články aby se o západním socialismu dozvěděli všichni Čechové, ačkoliv našinec to vše už dávno vyčetl mezi censurovanými řádky.

Dle mne už nazrál čas na uspořádání vlastenecké demonstrace (vím jak na to), neboť na nějaké řeči je pozdě.

Je třeba zbavit se mezigeneračních neshod na zásadě ani stáří ale ani vzdělání nedává patent na rozum, a když to nefunguje z tzv. z otce na syna (rodina je základ státu) tak si s námi Čechy kdekdo vytře!

Někdo nejen vládě a poslancům, ale hlavně jakýmkoli byrokratům, soudu justici, policii (třeba i katastru a stavebnímu nedostupné bydlení je součást likvidace národa) musí říci tak takhle už ne, pořád ještě jsme Češi a chceme o sobě rozhodovat, a ne aby nám tady kdejaký moula z EU vykládal co a jak máme dělat přeci nejsme nějaký vypatlanci, aspoň na mě se děti s vnoučaty mohou klidně ve všem spolehnout, jasný?

J. Kanioková 11.2.2020 18:58

1*****

M. Pivoda 11.2.2020 18:48

„Nemysli si, že něco znamenáš!“

Ale toto stanovisko zní až příliš česky. Proč tedy autor právě toto vyčítá a právě Švédům?

J. Kanioková 11.2.2020 18:52

Protože tam žije !

J. Pleva 14.2.2020 14:29

V tom jak je toto pořekadlo hluboko zakořeněné ve švédském povědomí ho nelze vůbec srovnat s tím českým!

M. Pivoda 11.2.2020 18:12

Byl jsem ve Švédsku jen jedenkrát v životě. Mé přímé poznání je tedy velmi omezené.

Z toho, co jsem si v článku přečetl (a mám-li to brát jako fakta), Švédy neodsuzuji za jejich přesvědčení (tj. o autorem kritizované tendenci k socialismu, vstřícnosti vůči inmigrantům a klimatickým ohledům), ale o odhadu reálných možností realizace noblesních záměrů v dané době.

V. Hájková 11.2.2020 16:04

A kam dospěje Česko?

V. Církva 11.2.2020 17:00

No to je především na nás. I když i na okolních vlivech. Musíme se snažit aby to byla svoboda, demokracie a prosperita. Brat si příklad z dobrého co kdysi bylo a poučit se z chyb Západu.

H. Lukešová 11.2.2020 15:48

Řešeno ajťáky. Snad se diskuse obnoví...

J. Pleva 11.2.2020 15:39

Diskusní příspěvky nejsou vidět!

A. Blok 11.2.2020 15:31

tkteketketu

A. Blok 11.2.2020 15:29

nezobrazuje se diskuze...

H. Lukešová 11.2.2020 13:20

Pokus...

P. Brich 11.2.2020 11:00

Je-li pravdivé, co píše pan Pleva (a není vážný důvod tomu nevěřit), pak svatá Gréta se mohla narodit jen ve Švédsku. I když Německo by také nebylo špatné semeniště.EU

V. Církva 11.2.2020 17:02

To je dobrá připomínka. U nás by ji sociálka posla do školy.

J. Pleva 11.2.2020 17:40

Dobrá poznámka o Německu, pane Brich. Článek p. Valenty o Německu před pár dny je přesná kopie identického článku o Švédsku, stačí změnit názvy partají a zkratky.

I. Polák 11.2.2020 9:26

R^R^R^ Velmi kvalifikovaný rozbor, mohu jen potvrdit. Kolega, který má syna trvale žijícího ve Švédsku, zíral do jaké dokonalosti je socialismus ve Švédsku dotažen. Nějaká diskuse na pracovišti, či oponování tomu správnému názoru ,prakticky neexistuje.

J. Kanioková 11.2.2020 17:51

Ano, přesně !

P. Lenc 11.2.2020 9:24

Korporátní, tzn. i ten švédský socialismus dojde nakonec pouze tam, kam došly ty předcházející, kde se také socialistům povedlo totálně vymýt mozky občanům.Tentokrát ne válkou, ale "úspěšným" dovršením tohoto socíku, ne válkou, ale zhroucením občanské společnosti díky ožebračení národa.Švédské probuzení bude hodně tvrdé.Bohužel, to platí i pro značnou část západní Evropy.

P. Grigar 11.2.2020 12:16

.. zastáncem korporativismu byl i Reinhard Tristan Eugen Heydrich, vysoce postavený a profesně velmi úspěšný sociopat. A takových osobností je v dnešní politce nemálo.

P. Staronový 11.2.2020 9:03

Dost to sedí, jen jediný komentář k těm poplatkům v centru - to je jediná možnost, jak udržet počet parkujících v omezeném prostoru na snesitelném množství. Blbost ovšem je, zavádět poplatky i tam, kde je místa dost.

Z. Lapil 11.2.2020 12:00

Což je pravda, ale pravdu má i druhý konec: (příliš) drahé placené parkování z města vyštvává lidi dojíždějící ať už za prací nebo za nákupem či za kulturou. Kupodivu v našem krajském městě ne za sportem - je-li hokej, je parkování v okolí haly zdarma, ale parkování při návštěvě klubového divadla vám zdvojnásobí cenu vstupenky (40,- Kč/hod do 22:00).

Taky se prakticky nedá zaparkovat u nádraží, odkud jezdí vlaky do Prahy málem častěji než tramvaje někde v Hostivaři. To slovo "prakticky" píšu proto, že si při cestě nad 100km lze internetově objednat parkování zdarma. Takových míst je tam celkem 11 (slovy: jedenáct).

Nabídne-li mi někdo cestování hromadnou dopravou, dostane se mu sdělení, že ráno jezdí celkem dva spoje, někdy po obědě jeden a pak zase až ty dva ranní.

P. Grigar 11.2.2020 12:10

.. v dnešní digitalizované době není problém spárovat parkovací lístek u supermarketu s účtenkou z téhož. V případě spárování neplatíte nic nebo platíte méně - provozovatel/vlastník parkovací plochy už na vás stejně vydělal vaším nákupem. Při nespárování zaplatíte plnou taxu.

D. Imr 11.2.2020 20:39

Ale to se ve svete dela bezne. Zakaznik ktery neco nakoupi v obchode ma parkovani zadarmo (nebo mu odectou nejake hodiny). Zadny "sparovavani" neni potreba...

P. Grigar 11.2.2020 21:20

..systém nějakým způsobem musí odlišit, kdo nakoupil a kdo jenom parkoval.Tudíž musí dát dohromady dvě informace.. parkování a nákup.

D. Imr 11.2.2020 22:01

Nemusi. Kartu vam oznaci pri placeni nakupu u kasy jako byste ji zaplatil. Systemu je uplne jedno jestli byla karta "odbavena" v parkovacim automatu nebo pri nakupu... Hodiny mate zaplacene, tak zvedne zavoru a muzete ject.

P. Grigar 11.2.2020 22:14

..pokud mi kartu označí při placení, jde v principu o spárování dvou informací.Pokud kartu nepředložím k označení u pokladny při placení, zaplatím plnou taxu v parkovacím automatu. Nebo se snad mýlím?

Takhle to funguje například v některých nákupních centrech v Rakousku.

D. Imr 11.2.2020 22:24

Ano. Mate pravdu. Z tohoto pohledu jde opravdu o "sparovani" dvou informaci i kdyz manualni.

Ja tim chtel rict, ze neni potreba zadny slozity system vyuzivajici modernich technologii, ale ze se tak deje manualne jiz mnoho let v ruznych zemich po svete.

P. Grigar 11.2.2020 22:38

..k digitálnímu spárování ovšem nakonec stejně dojde, systém musí dostat informaci o vztahu zaplaceného nákupu s konkrétním parkovacím lístkem.