28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ŠUMAVA: Paradoxy národního parku

Zastánci zelené Šumavy prohráli, zastánci divočiny a bezzásahovosti si díky podpoře vládní koalice ANO s podporou TOP 09 prosadili v zákonech vše, co chtěli. A tak kůrovec, který je v celé republice katastrofou, je na Šumavě chráněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Klepáček 21.2.2020 13:57

Blbost je vždy nezměrná. Až bude všechno správně přirozeně suché a sežrané (navíc i vlivem změny klimatu, který zeměkoule občas pořádá), pak zvítězí instinkt, který znají zvířata, a který, stejně jako u nich, bude ten správný. Jen se nebát.

V. Petr 21.2.2020 13:17

Za císaře pána, za Masaryka, za Hitlera ani za komunistů tady žádná kůrovcová kalamita současných rozměrů NEEXISTOVALA! Tehdy totiž neexistovali zelení "píp..."

J. Jurax 21.2.2020 14:05

Ano.

A taky se na pokácení jednoho nakaženého stromu ve státním lese nemuselo vypisovat výběrové řízení, jež svou délkou umožní nerušené rozmnožení kůrovce na celý les.

Š. Hašek 21.2.2020 14:53

Nemáte pravdu.

Viz kůrovcové kalamity periodicky opakované. Šumava vede. Nikoliv dnešní, ale za hospodářů devatenáctého století.

Byl jste na Šumavě, znáte malinko ten průšvih 1868 ...... ????

Zde se pohybujete v "citové oblasti" městských krasohledů v bílých botkách na horokole, na Poledníku(Mittagsberg) .... nebo politiků čerpacích na nové smrčky.Smrčky do lajn, stejného věku ....

J. David 21.2.2020 16:23

No ony kalamity byly, kůrovcové, bekyňové, onde klikoroh, či pilatky a ploskohřbetky (třeba v roce 1929) po přírodní kalamitě. Lesníci se s tím ale zavčas vyrovnali, nemajíce za zády svoloč, jako je ta dnešní, "environmentálně zelená". Na Šumavě byly 300 let lesy hospodářské, kanály a zdrže pro splavování dříví do papíren a sirkáren, a Šumava se vždy po staletí zelenala (barvou jehlic na stromech), nikolivěk zhnědla, díky nynějším zeleno-rudým khmérům (zelená a červená nám dává hnědou - každý malíř to potvrdí). Vím, co říkám, je to tragedie pro ČR a jejich luhů a hájů. CO2 na fotosyntézu nebude mít co jímat, lesní biotop nebude mít postupný odpar s vyvoláním místních srážek a klima se lokálně změní.

Navíc fyzikálně, celé okolí pobřeží Severního moře je zamořeno "mažinotkou" obřích "fofrníků", které větry s přiměřeným laminárním na prouděním na vstupu, mění na proudění turbulentní na výstupu, kdy to rozjebe tlakové níže, výše a okluzní fronty paní Dagmar Honsové a blahé paměti doc. Koubka. To samé se soláry, místo "mrkve a karfiolu, pole plné fotovoltaiky. Kolik má účinnost příkon/výkon fotovoltaika ve smyslu tepelného vyzáření do luftu na 1 ha "mrkve a karfiolu" ve srovnání? Nad soláry se vzduch tetelí a stoupá "hore" a pod ním polní suchopár, fotosyntézy neznaje, zatím co "mrkev a karfiol" jsou rezervoárem H2O. Obnovitelné zdroje, kouzelné zaklínadlo zelených magorů, jako by "mrkev a karfiol" nebyly zdroje obnovitelné. Pane Petr, jsem ji ve věku malin nezralých, co by bývalý haluzák. Pojímat v sežraném hvozu smrkového porostu dceru paní nadlesní na suchém jehličí, nikolivěk, jak za mlada, v měkkém mechu a borůvčí (obé píchá) v lehkém oparu vlhkosti prostředí, by mi na suchopáru připadalo, jako masochismus BDSM, jejichž praktiky mi v mém věku již nehrozí. Doba je jiná, samé "ersatzteile", vždyť i na fotbalových hřištích je ekologická umělá tráva. Lesu zdar!

V. Kain 21.2.2020 18:08

Na zničení Šumavy a nejen Šumavy stačila jedna ministerská nula jménem Bursík.Babiš v tom vidí jenom prachy neboť jeho firmy jsou silně zaháčkované v těžbě a proto je mu to jedno.Že tady po něm zůstane spálená a zadlužená země,To ještě jeho voličům nedošlo.Díky ANO a TOP 09 dvě strany které si nemohou přijít na jméno a najednou pokud jde o tu zelenou šílenost tak jsou v zájemné shodě.Co tady nechá ten zelený hnus budoucím generacím?

J. Ptáček 21.2.2020 12:26

Tak jsem si nedávno, jako starý důchodce-prďola cynicky zašpásoval. Moji vrstevníci naříkali obligátním:"V mém lese už kácejí". Zdálo se mně to příliš všední, tak jsem kontroval: to jste na tom ještě dobře, to v mém lese už řádí kůrovec.

Ś. Svobodová 21.2.2020 11:07

Pořad Nedej se: zoufalý mladík stojí v sytě zelené husté džungli I. zóny. Před ním leží několik individuálně pokácených smrků ošetřených nátěrem proti kůrovci. Mladík obviňuje správu NP že vydává na nátěr vyjímku za vyjímkou. Přirozené by přece bylo nechat tu džungli uschnout.

Š. Hašek 21.2.2020 11:26

Právě ale i "odborná péče", o samoobnovující se přírodu je KŠEFT! "Nechat to být", stejně tam turista nesmí ... to nečerpá dotace/nevykazuje se nějakému ministerstvu.

V televizi Vám řeknou, že pokud pod Luzným nedostanete na jeden smrček vysazený 18.- Kč ....... tak tam v životě nic nebude!!! Řekl to ostatně Pithart ...... tak to bude pravda. Pravdoucí.

Na nesekané louce taky náletové stromy nikdá nevyrostly, že?

Já bych založil ministrestvo Slunce. Větru. Deště. Biosituace .....

M. Valenta 21.2.2020 9:26

Receptem na obnovu zdevastované přírody jsou co nejmenší zásahy lidí na pokud možno co největších plochách.

I. Schlägel 21.2.2020 9:52

Hospodářský les není příroda v tom pravém slova smyslu. Obnovu bez zásahu dle "ekologických" notiček popisuje autor. Zelené recepty na cokoliv fungují stejně jako když lejno hledá lopatu. Světu mír.

Š. Hašek 21.2.2020 10:00

Autor si obecně plete národní park a intenzivně obhospodařované území.

Už i vrabci na střeše si (konečně) cvrlikají, že nenažranost nemusí být zdrojem budoucího blahobytného života.

Nejsem volič ANO, nejsem volič Zelených.

Sad mám v cajku, pod sadem (spolu se sousedy) necháváme na našich majetcích "řízený přírodní čurbes". Je to radost to tam sledovat a poslouchat. Taky tam jsou myši, lasičky a užovky, pátý přes devátý ...... Fakt.

I. Schlägel 21.2.2020 10:06

Zelení si pletou hospodářský les s národním parkem. A díky bezzásahovým zónám v původně hospodářském lese máme kalamitu i v původních nehospodářských lokalitách. Jednodruhový a stejnověký porost je potřeba kultivovat, ne ponechat svému osudu. A vůbec, naslouchat zeleným, kteří halasně propagovali biopaliva, aby je následně velmi potichu odpískali, je velmi, velmi kontraproduktivní.

Š. Hašek 21.2.2020 10:19

Obávám se, že kalamitu máme obecně z důvodu "nevhodného hospodaření v minulosti" a výkyvů počasí/krátkoklimatu.

Nemám rád modernisty, kteří všechno hodí na jiného. Zde na ty, kteří ty lesy monokulturní vůbec nevysazovali, jen dnes je mají na triku.

Přísně bych oddělil biopaliva, CO2 a podobná blbnutí ....... od změny lesů do dnešního stavu "hospodařením od Přemyslovců až k Husákovi". Zkr.

I. Schlägel 21.2.2020 10:25

Já bych to neodděloval, ono to spolu souvisí, protože se "hříchy" našich předků násobí hříchy našich současných zelených soudruhů. Ohledně ochrany přírody jsem pro racionální, efektivní opatření. Tomu musí předcházet racionální diskuze, která v současném pojetí "boje proti klimatickým změnám" není možná.

P. Staronový 21.2.2020 10:20

Možná odpískali teorii, ale praxe zůstala.

I. Schlägel 21.2.2020 10:42

Ano, dotace jsou mocná čarodějka. Ale nevěšte hlavu, biopaliva druhé generace začínají svou vítěznou cestu napříč fyzikálními zákony a ekonomickými zákonitostmi. Elektromobilita následuje.

J. Hruška 21.2.2020 10:02

A ta zdevastovaná příroda se bez pomoci lidí obnoví za cca. 300 let. Asi, asi ne. Dárek pro příští generace našich praprapravnoučat. Chudák Gréta se obyčejné přírody už nedožije bez zásahu rozumných lidí. Zdař Bůh.

P. Staronový 21.2.2020 10:19

Má to drobný háček, kam s lidmi?

M. Valenta 21.2.2020 13:32

Nemám na mysli celou republiku, jenom místa kde to je ještě možné. V ideálním případě ji i něco málo zase vrátit. Lepší? V opačném případě si to vezme zpět sama a bez ohledů na nás.

J. Jurax 21.2.2020 13:56

Možná snad.

Ale musíte přetrpět takových 200 až 300 let a doufat, že pak bude obnovená. Nějak.

Jestli jste byl v Chorvatsku a viděl tamní holé kopce před 500 a více lety ještě zalesněné a vykácené kvůli stavbě lodí a topivu, pak jste uzřel, že tam na tu obnovu nestačilo ani půl tisíciletí.

Z. Ukolébavka 21.2.2020 9:25

Zajímavé je, že se LČR nedaří ani ve zbytku republiky. Jen dál plundrují porosty, jejich nepéče je devastující. Vykácené měsíční krajiny osazují opět smrkem, tedy přesně tím stromem, na který svádí svou impotenci. Taková lesní genocida nepřispívá k zadržování vláhy, ke tvorbě krajinotvorby, naopak podporuje anomálie v počasí. V lesích kácí Poláci, dřevo se vozí za hranice, šoféři a obsluha jsou Ukroši, a ti další na východ od nás. Lesní plenění je další ukazatel naší neschopnosti si vládnout sami.

P. Lenc 21.2.2020 9:25

Bude hůř.Zelení pomatenci za podpory přisátých, případně stejně postižených politiků napříč celým politickým spektrem jsou ochotni "bojovat"za zdravý les do posledního stromu.A tito zelení zločinci to páchají pod hlavičkou "ekologové" placení z peněz nás, daňových poplatníků.

Z. Ukolébavka 21.2.2020 9:31

Lenci, buď jste velký hlupák (o čemž tady neustále převědčujete), nebo máte špinavá okna, přes která nevidíte ven. Ale kopnout si, zahulákat si s vlnou, to vám, jářku, stačí k životu.

P. Lenc 21.2.2020 10:16

Ukolébavko, žiji takřka v lese a denně v něm strávím nějaký čas a blb vašeho ražení je pouze úsměvný paradox.

Z. Ukolébavka 21.2.2020 10:35

Lenci, tak to změňte očního specialistu, protože vidíte kulový. A protože vím, jak vypadají lesy v okolí Brna, tak je evidentní, že jste jen ubohej lhář a tupá vuvuzela.

P. Lenc 21.2.2020 11:00

No já právě bydlím ty blbe právě v okolí Brna a vidím stále ještě dobře.A o lhaní , tak na to máš patent ty, ty ultralevičácké hovado.

Z. Ukolébavka 21.2.2020 11:07

Lenci, ty vaše bolševické manýry si nechte do schůzí se svými soukmenovci, ódeesáčtí kolaboranti a podobné špíny jako jste vy je jistě ocení. Vy jste byl naposledy v přírodě, když vás tam nechal pod papírem ležet Klaus. Tak jen dál, vy modrej kreténe, ať je tady trochu zábava :-)

P. Lenc 21.2.2020 14:13

I na blba hodně retardované hovado.Nic jiného se o tobě ty hajánku říct nedá.

I. Schlägel 21.2.2020 10:38

Franku, ochrana klimatu v současném pojetí je všechno možné, jenom ne racionální disciplína. Je to zejména politika kombinovaná s ideologií, byznys pro vybrané a náboženství pro prostoduché. Něco jako "Bude líp".