28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ŠUMAVA: Jaký je park? Národní!

Přesto se v případě Šumavy neustále živí mylný dojem, že národní park je politický pašalík, který se přiděluje zasloužilým členům strany, která je zrovna u moci. A že ředitel musí být dobrý manažér, ale věci vlastně nemusí ani moc rozumět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jehlík 26.8.2011 15:45

Lepší držet hubu

Kdyby se autor podíval na stránky NP ,kde má statistické údaje o těžbě v jednotlivých letech(a čí vlády včetně té ministerské) nemusel by ze sebe dělat hlupáka. Hajní totiž v lesích zodpovědně hospodařili. Až »šedý bakyně« s podporou pseudovědců způsobyli současný stav.

J. Effenberger 25.8.2011 19:09

Ddiskuze pod články zelených

Cvičně jsem se podíval na stránky ekologického institutu Veronika a jako obvykle jsem zjistil, že jako všechny ekologické organizace pod svými články nepřopouští žádnou diskuzi. To platí snad pro všechny zelené . Mohl by mi autor článku prozradit, proč žádní  zelení nepřipustí  aby se mohli čtenáři vyjádřit  k jejich názorům?

K. Frejlach 25.8.2011 18:24

Cíl "aktivistů": prales z celé Šumavy

Celá staletí byl na Šumavě hospodářský les. Nejméně tisíc let. Zdá se mi proto podivuhodná snaha ekologických aktivistů (podle mého "teroristů"), vytvořit z celé Šumavy po jednom tisíciletí opět prales, navíc s uschlými stromy. Vždyť "bezzásahové zóny" jsou jako ostrůvky, vinou dřívějších nesprávných politických rozhodnutí z devadesátých let, rozptýleny v mnoha místech po celé Šumavě. Kůrovec v jedné lokalitě znamená i konec rozsáhlého hospodářského lesa v jeho okolí.  Zdá se mi, že "ekologičtí aktivisté", kteří propagují takovýto návrat do hluboké minulosti, rozumějí spíše kavárnám na pražském Václaváku a na Šumavu pouze tu a tam zajedou na výlet. Nejsou odtud.

K. Dvořák 25.8.2011 18:12

Poznání, které nám to přinese

Autore, k poznani, ze kurovec se nezastavi, dokud bude mit v dosahu jediny vzrostly a zivy smrk, tak k tomuto poznani nemusime nechat sezrat celou Sumavu.

Misto vymysleni prihlouplych pribehu byste se mel na Sumavu zajet podivat. Treba se projit od Hurky k jezetu Laka. Ty silene paseky tam vznikly za minuleho vedeni parku - jsou ukazko zeleneho fundamentalismu a hlouposti, ktera nedomysli dusledky.

J. Marková 25.8.2011 16:44

Unisono

Unisono - odsouzení zelených magorů - to je hlavní niť táhnoucí se diskusí. Ale zelení nerefletují naprosto nic, jen jejich zelená pravda - ač šílená od počátku do konce - je něčím, co má běžný občan, potažmo Správa parku, potažmo vláda - respektovat. Prostě a jednoduše: všichni si sedněme na zadek a poslouchejme báchorky pana MOjmíra Vlašína a tleskejme. Stejně jako pionýři a svazáci v dobách minulých.......

J. Marková 25.8.2011 16:36

dotaz

Mojmíre Vlašíne, proč jste nechali zničit jeden z nejcennějších klavírů z 18. století?  Vy osobně, Veronica, Hnutí Duha, Miko, Bursík, a správy ND od roku 2003 ? Proč jste nechali množit červotoče v v sedmi nejdůležitjších částech klavíru? A proč je nyní klavír (Národní park Šumava - jeho centrální část) zcela sežrán a zničen? Právě kvůli Vám, Mojmíre Vlašíne a Vám podobným.

Parku chybí pracovníci na sázení sazenikček. Jako ekologická organizace byste mohli trochu pomoci s obnovou parku, tím, že byste konečně začali dělat něco užitečného. Tedy sázet sazeničky.

V. Kraus 25.8.2011 15:51

Hodně pomýlený článek

Národní park Šumava byl založen po roce 1989. Uměle vysázený hospodářský les byl vyhlášen za národní park, autor a jemu podobní z něho chtějí vytvořit přírodní prales a vyhnat odtud veškeré lidské aktivity.

K. Loucký 25.8.2011 14:35

Rádoby roztomilé plácání. Což takhle raději shrnout fakta?

To by se pak veškerá "argumentace" zelených pěkně sesypala. Zůstal by čistě ideologický spor o "přírodu bez lidí", což je jen v historickém pořadí další vize "nového, mnohem lepšího světa".

R. Langer 25.8.2011 12:50

Blbý článek

s úplně blbým příkladem od blbého autora... :-P

M. Košařová 25.8.2011 12:33

Rádio Jerevan

Milý autore, Váš článek mi obsahem pravdivých tvrzení velmi připomíná zprávy rádia Jerevan. Je pravda, že o zkázu NP Šumava se zasloužilo vedení NP, ale ne to současné, ale to minulé a předminulé. Je pravda, že mu radili experti, ale byli to právě ti "virtuosové a muzikologové z celého světa". Je pravda, že zde jde o peníze, ale zase hlavně těmto křiklounům jako je autor tohoto článku a s ním spříznění ekologisté, hnutí Duha a pod.

V. Skalová 25.8.2011 12:57

Re: Rádio Jerevan

Hezké shrnutí, paní Košařová. Souhlas.

J. Kanioková 25.8.2011 10:43

Ti Zelení Khmérové mi fakt už lezou krkem,

ty jejich argumenty jsou hodně často "posunuté" tak, aby oni byli ti věrozvěstové. 

Zkopíruji sem komentář někoho, kdo tomu rozumí mnohem víc, než já -

http://www.nature.com...11.504.html

Další rána oteplovacímu náboženství a bezuhlíkové budoucnosti Zdá se, že vědátoři v CERN pokusy (nikoliv na pčítačových klimatologických modelech) ve Švýcarsku silně podpořili Svensmarkovu hypotézu. Ta tvrdí, že slunce ovlivňuje klima. Ale nepřímo. Příkon od slunce se sice v průběhu slunečních cyklů mění málo na to aby vysvětlil nárůsty (a poklesy) teplot, leč sluneční vítr - doprovodný jev fáze vyšší aktivity slunečního cyklu - což je proud elektricky nabitých částic - zesiluje značně magnetické pole Země. Silnější magnetické pole pak brání průniku kosmického záření do atmosféry. Kosmické záření vyvolává vznik kondenzačních jader vody - zárodky mraků. Více mraků pak znamená větší albedo (podíl odraženého příchozího ozáření od Slunce). Jak hodně to působí, to právě v CERNu zkoumali. Zdá se, že výsledek je hodně, hodně moc... Tohle by pak hladce vysvětlovalo průběhy teplot v dlouhé časové řadě a ďábelský CO2 by v tom hrál nulovou, nebo naprosto zanedbatelnou roli.

Když už to uveřejnil oteplovací magazín Nature, tak musí být zle.

I. Brezina 25.8.2011 10:06

Nestydi se?

Takze si shrnme si fakta: v kvetnu 1999 jisty Mojmir Vlasin spoluorganizoval blokadu kaceni na Trojmezne a byl jejim tiskovym mluvcim. Soudni znalec Ivo Vicena spocital, ze blokada zpusobila rozsirenim kurovce skodu za 15 milionu korun (ovsem tehdy – dnes je skoda radove vyssi, protoze Trojmezna kvuli blokade kompletne uschla). Kdyz policie zacala ucastniky vysetrovat, aby jim nasazela pokuty, jisty Mojmir Vlasin (soudni znalec v oboru ochrany prirody) vypracoval "trucposudek", ve kterem dospel k zaveru, ze blokadou zadna skoda nevznikla. Opatril ho kulatym razitkema dodal policii, aby nikoho nestihala. Brnensky soud, ktery Vlasina soudnim znalcem jmenoval, nasledne dospel k zaveru, ze "zasadnim zpusobem porusil povinnosti znalce". Cesky receno podvod jako Brno. A tenhle pan nam tu jeste bude neco povidat o Sumave? To se fakt ani trochu nestydi? Nechodi po te ostude domu kanalama? V jake dobe to zijeme, kdyz usvedceny podvodnik a kazisvet nestydate porada dalsi blokadu?!

R. Langer 25.8.2011 12:48

Re: Nestydi se?

... že mě to ani nepřekvapuje, copak někdo už viděl na vlastní oči pravdomluvného zeleného? Já znám jenom dva druhy, buď jsou úplně blbí, nebo cíleně lžou (a ti blbci to pak opakují). ;-)

J. Schwarz 25.8.2011 8:56

Váš rozhovor mezi

"vědci a renomovanými mezinárodními institucemi" a ředitelem  ND by zasloužil malou modifikaci - například takto: Pane řediteli, vy jste nechal zničit unikátní 300 let starý klavír!!! Prý na něm hrál i Mozart! Ředitel na to - řekli mi, že je napaden červotočem! Vědci - to je nemožné, vždyť byl docela nový, byl zakoupen před deseti lety a dírky od červotoče tam za veliké peníze vyvrtal umělecký restaurátor! Ředitel - to jsem tedy netušil! Tak Mozart byl před deseti lety ještě mezi námi! Ano! A vy jste nechal zničit jednu z významných památek na Mistra - zapsanou na listině UNESCO! ... atp. stejně tak i NP Šumava byl zřízen nedávno a "vědci a mezinárodní instituce" tam nehájí odvěkké pralesy, ale debata je o tom, jakou metodou a za jakou cenu se tam má zavést něco jako přirozený les. V neposlední řadě je taky na místě otázka, nakolik má někdo v Praze právo určovat životní podmínky místních - i když tak činí ve jménu "národa". Pak bychom se mohli dočkat toho, že by v budoucnu Evropský parlament odhlasoval  hlasy Němců a Francouzů zákon, prohlašující celé Česko za rezervaci, v jejímž rámci by češi mohli nosit jen přírodní materiály a pohybovat se jen po speciálně označených cestách.

V. Běhal 25.8.2011 8:54

Červotoč v klavíru.

Klavírní virtuozové si přišli zahrát na starý klavír vzácného zvuku. Našli však klavír sežraný červotočem. "Jak jste mohl pane řediteli nechat zničit takovou vzácnou kulturní památku?" "Ale pánové, nebudo přece zasahovat do přírody, červotoč tu byl odjakživa."

V. Hošek 25.8.2011 8:37

pane autore článku jste manipulátor a posunovač

Já Vám také napíši pohádku -

Je národní park s bezzásahovým režimem a je v něm sopka, začne erupce a vytékající láva ohrožuje vesnici, která je mimo park. Jednoduchými tereními úpravami v parku lze upravit tok lávy, aby neohrožoval vesnici rozžhavenou lávou. Může ředitel parku nařídit zákonem nepovolený zásah těžkou technikou v parku a nechat zničit cenou přírodu v parku odkloněným tokem rozžhavené lávy?

A. Bocek 25.8.2011 8:33

Je načase zrušit NP Šumava !

Šumava tím neztratí přitažlivost a  návštěvnost , připoutané zelené je možno pak  motorovou pilou odřezat od problému.

K. Janyška 25.8.2011 6:44

Já bych Vám dal parky, až by vám bylo zle, zlodějští zelenáči... Dzp.

V. Běhal 25.8.2011 2:58

Nepěstujme kůrovce

Vážený pane, ty poznatky, které získají "vědci" v mnohamilionových grantech vám řekne každý lesák. Tito "vědci" jsou z velké části podvodníci, kteří zkoumají zbytečné věci. Navzájem si oponují granty a píší na ně kladné oponentské posudky.. Jsem bývalý pracovník Akademie věd a vím jak se to dělá. Naše příroda není přírodou jaká byla před příchodem člověka a naše lesy se nedokážou vypořádat s kůrovcem jako se vypořádal prales. Ponechá-li se kůrovci volné pole půdobnosti, byť jen v omezené části lesa, začne se rozšiřovat nekontrolovatelně. Majitelé lesů pracně vysází les, starají se o něj a pak několik pitomců začne vedle pěstovat kůrovce a všechnu jejich práci zničí.  Kvůli fantasmagorickým představám nějakých intošů, si nenecháme sežrat kůrovcem Šumavu.

M. Bezouška 25.8.2011 8:17

Re: Nepěstujme kůrovce

Pane Běhale, já s vámi dost často v některých věcech nesouhlasím (což je v pořádku, názory jsou jaksi předurčeny k tomu, aby se různily),ale tady jste to vystihl úplně přesně. Naprostí laici, jakým je docela zřejmě i autor článku, s velkým zaujetím "objevují" věci dávno známé, často  i jako mylné překonané a umanutě se dožadují dalších a dalších podobných "objevů". Jenže to je zbytečné, stejně jako je zbytečné zkoumat každý litr mořské vody, zda je opravdu slaná. Debatovat  o tom, jak nakládat s nemocným lesem s člověkem, který nedokáže pochopit rozdíl mezi pralesem a hrubě zanedbaným lesem produkčním (a nic jiného dneska na Šumavě není) je úplně zbytečné. V jednom má ovšem autor pravdu - když se to na Šumavě nechá matce přírodě a pánu bohu, určitě tam taky něco vyroste. Potíž je v tom, že vám, mně, autorovi i všem ostatním žijícím lidem i jejich dětem to může být jedno, uvidí totiž už jen uschlé bývalé lesy s jakýmisi zárodky čehosi.

P.S.  V článku použitý příměr s klavírem je něco tak blbého a tak dokonale od věci, že musím lehce pochybovat o autorově příčetnosti.