28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Gabriel st. 29.7.2011 8:40

Je to smutné, ale zákonité.

Ochrana přírody je mou srdeční záležitostí od mladistvých let. Byl jsem s partou kamarádů velmi aktivním členem organizace TIS do doby, než ji STB zrušila a s na nás nasazenými agenty založila Český svaz ochránců přírody, ze kterého se vygenerovaly všechny další aktivistické organizace. V TISu, který byl založen přírodovědnými odborníky se velmi dbalo na odbornost a na konzervativní přístup. Velmi brzy jsme z aktivistického poznání byli přivedeni k tomu, že v podstatě vše, co chráníme, je forma kulturní krajiny a vyžaduje pečlivé a znalé obhospodařování. Od vstavačových luk, přes horské lazy až po chráněný les.

Velmi mě zlobí nekvalifikovaný aktivistický přístup různě barevných ekologistů právě k Šumavě, která byla po staletí kulturním lesem a vzácné chráněné partie ponechané přírodě blízkému samovolnému vývoji mohly být zachovány jenom díky kvalitnímu obhospodařování okolních hospodářských lesů. Dnes je mnohé z toho zničeno nekvalifikovaným hloupým, nebo záměrným postupem ekologistických aktivistů.

Je signifikantní, že v čele aktivistů a kampaně proti Stráskému jsou političtí turisté Moldan a Bursík. Ani jeden z nich se v pozici ministra ani nepokusil udělat ty nejzásadnější věci v ochraně prostředí, jako omezení skládkování a podpora ekologicky sofistikovaného využití odpadů, především v energetice. Zato se, jak vidno z článku oba zasloužili o bohaté prokrmování svých kamarádíčků ze státních peněz a o zničení podstatné části jedněch z nejkrásnějších lesů v republice nedomyšlenými experimenty. Bylo by třeba je hnát spolu s dalšími (Vlašín, Kotecký a spol.) k odpovědnosti trestní i hmotné! A autorům článku lze jenom poděkovat za to, že pomáhají rozkrývat pozadí a souvislosti ekomafie.

J. Ráž 27.7.2011 20:43

Hnutí Duha

se stala Českou variantou Greenpeace. O Greenpeace si snad myslí že jsou užiteční pro zdraví planety jen pár eko-idealistů. Jsem zvědav kdy bude Greenpeace zařazena do seznamu teroristických organizací.

Když kámoš z legrace vylezl na komín jedné staré cihelny (osel se hloupě vsadil)a nechtěl v euforii nad tímto "výkonem" na výzvu majitele slézt. Majitel zavolal Policii a hasiče... kámoš zaplatil pořádkovou pokutu vyměřenou přestupkovou komisí OÚ ve výši 2000Kč a hrozí mu zaplacení výjezdu hasičů cca 2500,-Kč. Nevím o tom, že by bylo podobně postupováno proti ekoteroristům se žlutými tričky Greenpeace, kteří vylezli na střechu Úřadu vlády a pod.

Idealisté přivazující se ke stromům na Šumavě jsou většinou zmanipulovaní mladí lidé, kteří se domnívají, že chrání přírodu a netuší, že slouží partikulárním zájmům úzké skupiny lidí kteří mají z podobných akcí jen bezva živobytí. Ty mladé naivky bych netrestal, ale organizátoři podobně nesmyslných akcí by měli dostat exemplární tresty, to jest pokuty v max. míře 5000Kč a přinuceni k zaplacení škod vzniklých přerušením práce dřevorubců, to jest při 10 lidech cca 2000Kč/1hod.. To by mnohé vyléčilo. Ale jak už to u nás chodí...Ne na každého platí stejný metr. Stačí se přikrýt nějakou občanskou iniciativou, pokud možno zelenou nebo pseudo-lidskoprávní a jste nepostižitelní.

P. Rada 27.7.2011 21:21

Re: Hnutí Duha

Opravdu mi mrzí, že zdaleka né na každého platí stejný metr. Já osobně jsem např. bez pardonu pro svou nedůslednost v kontrole faktickz provedených pladeb nyní nucen hradit 1Otis za něco co sice nikdy nejelo po silnici avšak má to SPZ.... - Česká kancelář pojistitelů takovéto ale vidí nekompromisně a bezdiskusně i kdzž data udává v nesouladu s realitou....

Daleko vážnějších trestných činů je v tomto státu ale tolik, že opilé ztroskotance co rozkradou miliony amnestuje i bez udání důvodu president a dokonce i  i vrahy pouští justice zpět na svobodu po pár letech....  Na ministry co přimhuřují oči nad tunely stamilionovými dokonce ani žádný trest nedopadne. Opravdu se to jeví tak, že třeba občansko-ministersko-politická přikrývka je ideálním bezpečím pro velké lumpárny a sladký život.

http://www.lidovky.cz/sladky-zivot-u-kovarove-namestek-mel-263-tisic-mesicne-p0j-/ln_domov.asp?c=A110727_102208_ln_domov_ogo

Z. Bureš 27.7.2011 12:31

Hnutí DUHA . . . . .

. . . je už ze své podstaty teroristická organizace !!!

A pokud je mi známo - s teroristy se nevyjednává, ti se rovnou střílejí !!!

P. Hejl 27.7.2011 12:56

Re: Hnutí DUHA . . . . .

Ale fuj, znečisťovat Šumavu olovem. Ekologická likvidace ekoteroristů potažmo kůrovca pomocí medvědů, to je vono (viz níže).

P. Rada 27.7.2011 18:32

Re: Hnutí DUHA . . . . .

Já také mám za to, že znečištování Šumavy olovem poté co hlavní predátor planety -  teroristický druh homo - který posunul klima, změnil aciditu půd, moří.... a ted si na tomto problémku navíc vybudoval i názorové barikády - jen aby nemusel podstatu pochopit -je zbytečné. Původní Šumavu už tak jako tak nic nezachrání - jen třeba příslušní páni senátoři se na kause zviditelní. S teroristy nakonec ale ani ta příroda vyjednávat nebude.

M. Stuchlik 27.7.2011 20:33

Re: Hnutí DUHA . . . . .

Žasnu, vy snad už těm zeleným lžím i věříte. Teď chybí už jen ta závěrečná fáze aktivní potlačování druhu Homo Sapiens Sapiens v zájmu lýkožroutů.

P. Rada 27.7.2011 20:56

Re: Hnutí DUHA . . . . .?

Nad čím žasnete? Nad Bartolomějskou nocí? Nad vyhlazením původního obyvatelstva Ameriky? Nad kterým projevem  agresivity jež je pro tento druh tak významným fenoménem celých dějin? A máte snad za to, že na této bázi obstojí před expanzivností homo něco dokonce mimodruhového? něco co by se zároven pro homo hodilo ke konzumu nebo jen překáželo v expanzivní cestě? Žasnete nad tím, že nyní 7miliard a zakrátko už 10miliard planeta ještě vůbec uživí? Pravda mnozí tančí na horní palubě.... a jiní už dnes hladoví....

Máte to ve svém narcizmu asi trochu popletené - nikoli zelení... ale žravost konzumních jakékoli barvy navozuje to hlavní nebezpečí - nehledě na to, že ta část zvaná "sapiens" je zjevně v systému zcela minoritní - viz čtenost literatury, sledovanost pořadů TV....

P. Hejl 27.7.2011 10:19

Kecy

To sou jen hloupý kecy.

Podivejte se semky:

http://images.google.cz/search?tbm=isch&q=%C5%A1umava+k%C5%AFrovec&btnG=Hledat+obr%C3%A1zky&biw=1280&bih=816

Nad tym nejni možná diskuze, akorát ty ekoteroristy mlátit hlava nehlava.

P. Hejl 27.7.2011 10:21

Re: Kecy

Sorry, to měla bejt reakce na jeden příspěvek níže, vyšlo mi to na začátek.

V. Skalová 27.7.2011 11:55

Re: Kecy

V pořádku, i sem se to hodí...

V. Václav 27.7.2011 9:58

Naši otcové se v hrobě obracejí

 Přímo mne děsí, co se děje kolem Šumavy a nejen kolem ní. Na jedné straně bezohledná parta kořistníků (nazývám je Superbetonoví), kteří systémeme " Po nás potopa", hledí pouze na své ve švech praskající peněženky, kteří využili kůrovce ke svému zbohatnutí, až jim to pro nedostatek lesnické a biologické erudice přerostlo přes hlavu.

Druhý extrém - Superzelení, vyzbrojení u některých pouhým až fanatickým nadšením, jiní k tomu nadšení úzce specializovaným biologickým vzděláním, což jim umožňuje hájit pouze úzkou výseč problematiky, aniž by byli schopni komplexně tento problém vyřešit. Každý fanatizmus zatemňuje zdravý lidský rozum a časti polodí násilí. že ano, pane Vlašíne.!

Lidstvo odjekživa inklinuje k lenosti a ta své důsledky tomu lidstvu vrací. O to více to vrací leností nebo nevědomostí znásilňovaná příroda. Vrací to ale často s časovým posunem, takže technologie, vymyšlené službě lenosti, nějakou dobu fungují, v tu dobu se však připravují na generální výpad. který líného člověka zaskočí tak, že je mnohdy pozdě důsledky vyřešit a napravit.

Kůrovec v přírodě byl. je a bude. Avšak takovéto přemnožení mu umožnila lidská lenost, která chce taky tou samou metodou škodu napravit. Když starý zkušený lesník potkal kůrovcem napadený strom, tak tento strom dostal karanténu - pilu a sekeru a ven z lesa. Kůrovec se množí spirálovitě od epicentra, takže byly hlídány a ošetřovány okolní stromy, zvláště pak v monokulturním lese, který vyžadoval vždy mnohem větší péči.

Lesy byly kontinuálně omlazovány pomocí průseků kolmých na převládající vítr, aby nedochýzelo k polomům. Většina dnešních lesů obsahuje víceméně stejně staré stromy kolem 80 - 90 let, které měly být dávno omlazeny. To je spolu se špatně obhospodařovanou monokulturou vynikající prostředí pro kůrovce.Poselství pro oba tábory - superzelené i superbetonové. Co práce dalo našin předkům, než z pralesů vytvořili kulturní lesy! Staří lesníci by oběma táborům nasypali broky do kalhot!

M. Prokop 27.7.2011 10:50

Re: Naši otcové se v hrobě obracejí

Kde račte na Šumavě vidět ty bezohledné kořistníky mimo ty zelené šílence?

Vždyť je to jedna banda, melounisté způsobují, že se kácet musí, tak se tedy kácí.

P. Rada 27.7.2011 17:26

Re: Naši otcové se v hrobě obracejí

Každý kdo odváží poražené stromy je oním kořistníkem. Pokud by někomu šlo naopak o ochranu lesa, pak napadené stromy ručně porazí, odkorní a ponechá na místě zetlít jako zdroj živin pro další generace lesa.

F. Doušek 27.7.2011 9:56

ve včerejších TV zprávách mě zaujal rozhořčený

představitel STÍNOVÉHO akademického senátu, který vyjádřil protest proti kácení napadených stromů.

Co vše u nás existuje....

J. Štrobl 27.7.2011 9:42

Mne jenom mrzí,

že naši policisté zapomněli, že mají také pendreky. Ono takových pár pendrekem přes záda by vyléčilo 90% ekologistů jedna dvě.

V. Václav 27.7.2011 10:03

Re: Mne jenom mrzí,

Pane Štroble, to nemyslíte snad vážně. Násilím se hloupost nevyléčí. Mám velké výhrady proti "Ekologům". I proti názvu, který již dávno ztratil svůj původní význam. Jenomže problém je oboustranný. NAdšení fanatičtí, často v oboru nevzdělaní "Ekologové"  dělají stejé škody jako nadšení  v oboru nevzdělaní technokraté. Cesta je někde uprostřed, pokorně se vrátit k mnohým zkušenostem a technologiím našich předků, které jsme pro naši lebnost dávno zapomněli.

F. Eliáš 27.7.2011 10:49

Re: Mne jenom mrzí,

Souhlasíms vámi ve všem, ale myslím, že hloupost se dá léčit jedině násilím.

P. Hejl 27.7.2011 10:34

Re: Mne jenom mrzí,

Americký poliše na ně. To by byl les vyčištěnej v cuku letu.

J. Kos 27.7.2011 9:39

Výstižný byl plakát na jedné šumavské chalupě !

Zelení táhněte do háje, my chceme zelenou Šumavu !

V. Václav 27.7.2011 10:16

Re: Výstižný byl plakát na jedné šumavské chalupě !

 pane Kose, také se mi nelíbí  mi činnost "Zelených" nejen na Šumavě , ale i jinde. Měl jsem s nimi problémy, když jsem se podobnou tématikou zabýval jako vědecký pracovník, než jsem šel do důchodu. Ale nejsem si jist, jestli činnost té druhé party ,panem Žlábkem, Kužvartem počínaje a panem Stráským konče, splní vaše přání  mít Šumavu zelenou. Cesta je někde uprostřed. Je používána naprosto nevhodná, přírodu znásilňující mechanizace, která se takto v zahraničí nepoužívá. A jak je vidno, příroda si to nendechá líbit.

 Nemohu to samozřejmě vědět, stejně jako nikdo z nás, který není členem této mafie, ale vše signalituje tomu, že hlavní zájem je byznys, který není zrovna dobrým partnerem přírody.

M. Prokop 27.7.2011 12:04

Re: Výstižný byl plakát na jedné šumavské chalupě !

Kužvarta a Stráského bych určitě nedával do jednoho pytle.

J. Kos 27.7.2011 13:42

Re: Výstižný byl plakát na jedné šumavské chalupě !

To máte pravdu, myslím, že by stačilo se podívat přes hranice, jak to dělají u sousedů. Určitě tam není taková devastace přírody a myšlení.

P. Rada 27.7.2011 18:46

Re: Výstižný byl plakát na jedné šumavské chalupě !

Devastace myšlení u nás dospěla rozkvětu za totality vedené komunisty a pokračuje nestenčenou silou za totality vlády peněz, reklamy a konzumu.

J. Bakulová 27.7.2011 5:48

nejsem vědec,

tak hubení kůrovce nerozumím. Bohužel však znám aktivity některých pánů a dam z Duhy a podobných uskupení a říkám jim ne, s vámi raději do ničeho nechodit !

P. Hejl 27.7.2011 3:08

Hubení kůrovce medvědem

Hubení kůrovce medvědem:

- na Šumavu se vysaděj medvědi, nejlépe Grizly, - medvědi snadno zežerou ekoteroristy, antož se tito přivazují ke stromum, - bude se moc kácet, - tim se zničí kůrovec

Pokud by se někdo takové akce ujal, su ochoten sponzorsky přispět.

R. Sedláček 27.7.2011 7:09

Re: Hubení kůrovce medvědem

Hejlhuláku, nedavno jste tu sháněl prostředky na svůj genitální ( není překlep) vygledávač a nyní nabízíte sponzoring. Opět píšete to svou hatlamatlaninou. To budou na psu prima diskuze a stovky příspěvků pod úvodníke. 500 Jílek, 500 Hejl a 30 ostatní.

K Šumavě - stojím při současném vedení. Bydlím na úpatí Šumavy a problém kůrovce se přímo dotýká mého okolí. Duha a spol jsou ekoteropristé.

V. Václav 27.7.2011 10:08

Re: Hubení kůrovce medvědem

 Pane Hejle, stejně nebezpeční, jako jsou podle vás Ekoteroristé, jsou i stejně zabednění jejich oponenti. Vaše pubertální připomínka nic neřeší, jsou to prázdná slova, pouze popuzující proti sobě dva tábory lidí, kteří, podobně jako mnoho dnešních fotbalových fanoušků, nerozumějí problému, ale chtějí se pouze prát a vypustit přebytečnou energii, kterou by mohli využít třeba zrovna v tom lese.

P. Hejl 27.7.2011 13:00

Re: Hubení kůrovce medvědem

Tag znova: http://images.google.cz/search?tbm=isch&q=%C5%A1umava+k%C5%AFrovec&btnG=Hledat+obr%C3%A1zky&biw=1280&bih=816 Nad tym nejni možná diskuze. To je prostě jasný a můžou za to ekoteroristi a vrchní ekoterorista Bursík (ten to ve velký míře začel), volal dřív, dyš byl ve funkci, až z Austrálije, že se může kácet jen přes jeho mrtvolu.

V. Skalová 27.7.2011 11:52

Re: Hubení kůrovce medvědem

Bingo, pane Hejle ! :-DD