16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

STAVEBNICTVÍ: Válcovat, válcovat, válcovat

Slovo válcovat se nejčastěji skloňuje ve stavebnictví, o tom nemůže být sporu. Ovšem častěji než při samotných stavbách se používá při jejich povolování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 6.4.2021 17:54

Ani jsem to nedočetl, jen po - pak bývá stěžovatel Zválcován a stavba může Začít. Inu, jestli se panu autorovi Holubovi zdá, že Zabrždění stavby o 10 a více let díky převážně účelovým stěžovatelům, např. toho jednoho človíčka, který se nazývá Děti země a kterému jdou správní soudy na ruku, no tak pak se v ČR holt stavět Nebude. A ani ti nejschopnější premiéři Klaus a Zeman s tím nic nenadělali a jestli Babiš ? ;-D

J. Effenberger 6.4.2021 13:01

Co to Holud žvaní za kraviny? Sousedé obvykle nemají žádné věcné připomínky, ale snaží se stavbu zdržovat prakticky bezdůvodně. Sám jsem si toho užil dost, neboť mám za plotem debila z Prahy, který se domnívá, že na venkově má být klid a ticho, aby si unavený Pražák z Jižáku měl kde odpočinout. Tím skutečně argumentoval během stavebního řízení, které se protáhlo na šest let.

V. Petr 6.4.2021 11:43

Vždyť u nás se už dnes nedá postavit skoro nic. Hitler dokázal postavit 3800 km dálnic za polovinu doby, jakou si vyžádaly tahanice kolem dálničního obchvatu Plzně nebo průtahu Českým středohořím. Most Suchdol Bohnice měl stát už před 30 lety ale pár majitelů nemovitostí ho dokáže blokovat...

A rychleji, než dnes stavěli dálnice dokonce i komunisté!

V. Kain 6.4.2021 13:17

A když už by to vypadalo,že se začne pracovat,tak přispěchají na pomoc zelení s ochránci kdejakého pavouka a je vymalováno.

V. Čermák 6.4.2021 17:57

Babiš se sice snaží s tím něco udělat, ale povede se mu to nějak zrychlit? Dnes jste na něj pozapomněl...;-D

P. Milan 6.4.2021 17:58

Burešovi nepovede, Svědku Burešův.

Ś. Svobodová 6.4.2021 10:50

Největším problémem je, že před několika lety došlo k propojení státní a veřejné správy a to i u stavebních úřadů. Často pak úředník nerozhoduje podle zákona, ale podle toho, co chce místní radnice. Např. v Říčanech radní vymysleli, že chtějí za souhlas se stavbou poplatek kolem 150tis. za RD. Když stavebník nezaplatí, nedostane souhlas. Protože ale poplatek nemá oporu v zákoně, stavební úřad musí povolení vydat i přes nesouhlas města. Jenže stavebník to neví, od úředníků se to nedozví a je s ním manipulováno tak, aby nabyl dojmu, že nezaplatí-li, nebude stavět.

M. Šejna 6.4.2021 12:22

Tohle je totální lež.

Naše obec patří v některých procesech stavebního řízení pod Říčany. Nikdy a nikdo od nás nechtěl za souhlas ani korunu.

Vy si to nejspíš pletete s poplatkem za připojení stavby na vodovod a kanalizaci. Tam se samozřejmě platit musí. A to všude.

Zadarmo Vám k domu nikdo vodu a kanalizaci nedotáhne.

Ś. Svobodová 6.4.2021 13:34

Rozhodně to lež není. Záleží na tom v jakém katastru stavíte. Pokud stavíte v katastru Říčan, je to jak píši. Máte-li ale svoje zastupitelstvo, rozhoduje o souhlasu ono a ne Říčany. Říkají tomu Příspěvek na infrastrukturu, ale není to za připojení. Chtějí ho zaplatit i např. za přístavbu na domě, který již připojení má. Též na stavebních parcelách, které už připojil investor, nebo má mít vlastní studnu a septik. Když se rozšířilo, že Příspěvek se platit nemusí, začali to obcházet jinou cestou. Už do zdůvodnění nepíší, že důvod nesouhlasu je neuhrazení poplatku, ale malá kapacita čističky. Ta se zázračně navýší po zaplacení. Kdo ví, že už při rozparcelování developer kapacitu dostal, že?

M. Šejna 6.4.2021 13:40

A jsme u podstaty. ;-D

Příspěvek na infrastrukturu je zcela v pořádku a nemá s poplatkem za stavební povolení nic společného.

Za připojení ale už nic neplatíte, protože úhrada byla provedena tím příspěvkem na infrastrukturu. K té infrastriktuře nepatří jen vodovod a kanalizace. Patří tam i obecní asfaltová nebo dlážděná komunikace.

Ale je pravda, že stoupenci komunismu a socialismu by chtěli mít veškerou infrastrukturu zadarmo a o nějakém příspěvku na infrastrukturu nechtějí ani slyšet. ;-D

Ś. Svobodová 6.4.2021 16:49

Nepsala jsem že platíte za stavební povolení, ale za souhlas města se stavbou, který je pomíněn zaplacení Příspěvku. Podstata je, že záměrné uvádění stavebníka v omyl že bez zaplacení nepostaví, tak to už mimo zákon je. To nakonec posvětil i nejvyšší soud. To co píšete o infastruktuře zadarmo, to je samo o sobě hloupé. Každý přispívá v daních.

M. Šejna 6.4.2021 20:44

Jo aha, každý příspívá dle Vás na daních. To si ale pletete státní silnice s místními obslužnými komunikacemi a sítěmi.

Ty místní komunikace musí někdo zaplatit a vybudovat. A věřte tomu, že to není z Vašich daní, ani z daní nikoho jiného.

Nové pozemky od developerů musí zasíťovat a vybudovat k nim asfaltové komunikace sám developer. Budoucí majitélé pozemků jim to pak zaplatí v ceně pozemku.

Ale já chápu, že místní starousedlící, vychovaní socialismem, si myslí, že poté, co jim Říčany přidaly jejich pozemky do územního planu jako zastavitelné parcely, tak by ještě chtěli zadarmo přitáhnout ke svým pozemkům sítě a vybudovat k nim silnici.

P. Milan 6.4.2021 9:16

Holub píše většinou pitomosti, ale tímhle překonal i svou laťku.

Problémem není stavění něčeho, co většina nechce, ale blokování toho, co většina chce, nějakou ideologickou (většinou kverulanti a zelenáči) menšinou.

Pokud tomu nový stavební zákon alespoň částečně zabrání a zrychlí projednávání, bude přínosem.

L. Beneš 6.4.2021 11:51

Stačí, aby do obecně užitečné stavby začal rejpat nějaký zelený blbeček v brejličkách, a je šlus. Brouk je zachráněn.

P. Milan 6.4.2021 12:29

https://www.irozhlas.cz/komentare/voda-z-tetcic-aktiviste-ekologie-brno-brnensky-okruh-stavba-komentar_2008281857_gak

L. Beneš 6.4.2021 12:47

Ale já nejsem z Brna. Ten s brejličkami si odreagovává svůj komplex méněcennosti - jinak je důležitý jako myší trus v kroupách - těmito v konečném důsledku škodlivými aktivitami.

J. Berger 6.4.2021 5:43

U stavebního zákona by hlavně mělo jít o to, aby se v případě celostátně užitečných staveb (dálnice atd.) neuplatňoval princip "jsem pro, ale ne na mém dvorku". Jde o rozšířený princip, kde se trasa navrhne jinak, kde sice taky zhorší životní prostředí, ale někomu jinému, ne mně. A taky o to, aby "ekologové" (Patrik a j.) si nevymýšleli překážky, kterými jen zdrží a prodraží stavbu (čímž se ani netají - oni se tou sabotáží dokonce chlubí).

L. Beneš 6.4.2021 11:52

Ano, chlubí, Jsou to debilové. R^

J. Vintr 6.4.2021 1:52

Problém je spíš na opačné straně. Nepřející sousedé mají příliš mnoho prostoru ke zdržování stavby. Mám s tím také osobní zkušenost.

R. Szewczyk 6.4.2021 10:06

například nepřející soused je ten, komu zcela bez důvodu vadí to, že novostavitel umístí jímku a parkovací stání pod okna jeho ložnice, ačkoliv pro oné má na zahradě dost místa,

M. Rohovský 6.4.2021 10:54

Pane Szewczyku, novostavitel umístit jímku a parkovací stání pod okna ložnice nepřejícího souseda nemůže, pokud má soused svoji nemovitost postavenou dle platného stavebního zákona. Jinak spousta obyvatel měst má parkovací stání pod okny svých ložnic a nějak s tím žijí.

R. Szewczyk 6.4.2021 11:33

hm,,,,,,viz Klimkovice u tej Ostravy, kde stavební ouřada je v Bílovci, kde se neobtěžuje ten ouřada přizvat sousedy jako učastníky řízení , bo dodavatel zvonku u branky je jako dodavatel učastníkem, a těch dodavatelů jest třicet a jeden, takže když jest už více než třicet , tak další nejsou potřeba, neskutečná finta uřadu, jak vyšachovat učastníky řízení, a tedy stavět žumpy pod okny ložnic sousedů,

M. Šejna 6.4.2021 11:55

Jak daleko má být jímka od sousedovic okna do ložnice?

Podle stavebního zákona má být vzdálenost mezi obytnými částmi rodinných domů minimálně 7 metrů.

Kolik metrů potřebujete Vy?

R. Szewczyk 6.4.2021 12:13

no a tady jsme v jádru pudla, protože nejsem pozván jako učastník řízení, nemám k dispozici dokumentaci stavby, čili nemohu to posoudit, a ani možnost upozornit na možné porušení zákona,

M. Šejna 6.4.2021 12:19

Pokud sousedíte s pozemkem, kde se staví, jste automaticky podle zákona účastníkem stavebního řízení.

Takže nám tady nevyprávějte nesmysly.

R. Szewczyk 6.4.2021 12:45

možná to platí někde jinde, v Klimkovicích , potažmo v Bílovci ne, pochopitelně mám k tomu canc papíru z oného uřadu, který správním uvážením došel k závěru, že ,,,,,,, správní uvážení nyní dospělo k tomu, že zákony jsou naprosto zbytečné , bo uředník v Bílovci jest naprosto genialní osobou , která rozhodne o všem z vlastní vůle, a jeho slovo jest zákonem,

dle vyjádření tajemníka uřadu v Klimkovicích, je jméno stavitele oněch staveb a zastupitele obce stejné jen náhodou a nejedná se o stejné osoby ani příbuzné,zcela a bez pochybností mu věřím, že mi poskytl informace v souladu ze zákonem,

M. Šejna 6.4.2021 13:16

Melete nesmysly.

Ze zákona jste coby soused účastníkem řízení a žádný úředník vám nemůže toto právo odepřít.

Napiště sem číslo parcely Vašeho souseda, co vám staví jímku pod okny. Já se podívám přes internet, v čem je problém.

R. Szewczyk 6.4.2021 15:34

problem je v tom, že uřad stanovil více jak 30 učastníků řízení, a tedy nemusel o zahájení řízení informovat potencialní učastníky osobně, anžto je informoval vývěskou na uřadě, zcela v rozporu s dikcí zákona, a tedy tvrdil, že pokud jsem se nepřihlásil tehdy , nyní nejsem, což je opět nesmysl, kde zebral 30učastníku řízení na jeden , byt veliký barák je záhadou, neb i na toto, v rozporu se zákonem o přístupu k informacím odmítl odpovědět,

to jen jak to chodí v tam v tej zadeli daleko od Prahy,na další otázky uřad neodpovídá, bo zdělil . že již na vše zcela odpověděl, ha ha ha ,

M. Šejna 6.4.2021 15:44

Takže to číslo parcely a název katastru mi sdělíte?

Nebo tady furt budete psát vymyšlené báchorky o tom, jak Vás uřad utlačuje v rozporu se zákony?

R. Szewczyk 6.4.2021 16:42

soukromě ano, ale to nevím jak,,,,,,,,