18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
RK 30.6.2009 18:48

Tohle je zajímavé

www.bisonrose.cz/download/08_studenka.pdf

MLOK 17.6.2009 10:18

NĚJAK MI TU CHYBÍ ...

Nějak mi tu chybí oranžová mantra - že:

ZA TO VŠECHNO MŮŽE   O D S   A   T O P O L Á N E K  ! ! ! ;-D

Jenda 17.6.2009 12:13

Re: NĚJAK MI TU CHYBÍ ...

Vy jste prehledl Minuta s jeho "příznačným názvem ODS Ostrava"?

Mír 17.6.2009 20:12

Mylí mločí howne

Kdo vyšetřil kauzu Čunek? Kdo vyšetřil kauzu Mrázek? Kdo vyšetřil kauzu... doplň wole quod libet. Wo tom to je, ty zacementovaná peacho.

bnmbm 17.6.2009 10:02

hmm

Oni asi zainteresovani lide tusi, co kdo udelal spatne a modli se, aby se na to neprislo. O tom nepochybuji. Take lze predpokladat, ze si z toho ti dotycni  vezmou do budoucna pouceni. Akorat zalezi pouze na nich, jestli je to primeje odvadet lepsi praci nebo jestli se spise budou snazit mit lepsi papirove kryti "kdyby neco", ale fusovat to budou porad stejne.

My ostatni zvedavi laici, muzeme pouze doufat, ze z toho nejaka aspon trochu srozumitelna vysetrovaci zprava vznikne, abychom se mohli poucit i my, co jsme tam nebyli.

Jestli bude nekdo obvinen a jestli bude nekdo potrestan, to neovlivnime a moc tomu ani neverim a tak mi to je radsi jedno.

Martin 17.6.2009 8:47

Klasika

Dopadne to jako vždycky, poslední dva dělníci dostanou dvouletou podmínku a jede se dál.

Snad jste nečekal, že bude trestán někdo odpovědný a dokonce by šel do basy.

Pokud by ČR nebyla impotentní jako celek, do týdne by na místě neštěstí byly šibenice a na nich se houpalo kompletně celé vedení stavby, protože prostě za fatální nehodu nepřipadá nic jiného než fatální trest.

krmič 17.6.2009 12:41

Re: Klasika

A co je na tom fatálnějšího než na nějaké větší autonehodě? V takovém případě jsou kolem dálnice postaveny šibenice?

krmič 17.6.2009 12:43

Re: Klasika

Nemluvě o leteckých neštěstích, kde často zahynou stovky lidí. V mnoha případech asi lidskou chybou. A nic.

Minutus 17.6.2009 8:46

Generální dodavatel

Odpovědnost nese generální dodavatel, což je firma s příznačným názvem ODS Ostrava. Ten má zajistit podmínky pro kvalitní práci, včetně výběru kvalitních subdodavatelů. ČD samozřejmě musí vyrovnat škody pasažérům a uplatnit je s těmi svými u pojiťovny. Věcí pojišťovny by mohlo být zažalování ODS Ostrava o náhradu škody. Stát by měl žalovat neznámého pachatele za nedbalostní zabití. ODS Ostrava případně může žalovat onu firmu za nendodržení smluvních podmínek, pokud má dobře sepsanou smluvu, může i něco vyhrát. A ona firma si musí udělat pořádek se svými zaměstnanci, rovněž tu mohou padnout žaloby. Definitivní tečku musí udělat soud.

lary 17.6.2009 9:16

Re: Generální dodavatel

Hlupák s příznačným jménem je se vším za minutu hotov. Všechno je mu jasné,o ničem nepochybuje.

Minutus 17.6.2009 15:05

Re: Generální dodavatel

A kde je tvoje řešení, inteligente? Takových "kritiků" je na tucty.

R 17.6.2009 11:55

Re: Generální dodavatel

Teoreticky  generální dodavatel odpovídá. Jenomže systém dneska umožňuje konkrétní práci objednat u jiného dodavatele, ten tu práci může objednat u dalšího dodavatele, ten zase u dalšího, teotericky to může jít do nekonečna. V takovém systému je kontrola nemožná.

Minutus 17.6.2009 15:04

Re: Generální dodavatel

Pokud nemá generální dodavatel odpovědnost, je z něj jen generální dispečer. Pokud vám výrobce věhlasné značky dodá počítač a použije tam čínské součástky, asi vás nebude při jednání o záruční opravě zajímat, kdo je jejich výrobcem, nebo ano? Odpovědnost přebírá plně firma uskutečňující finální dodávku, což ani nemusí být dokonce výrobce, ale ten, kdo vám to prodal.

hlava22 17.6.2009 8:39

Sečení trávy.

Když se u silnice seče tráva, tak tam obvykle bývá třicítka. Ale je docela dost možné, že hajlzlpoňáci nevěděli, že se tam něco děje.

P.S. Autora ubezpečuji, že s tak kvalifikovanými vyšetřovateli se může dočkat čehokoli. O úrovni svědčí, že se jeden cajt podivoval nad tím, že se jako kluzná podložka používá dřevo.

Jenda 17.6.2009 12:11

Re: Sečení trávy.

A? On tam byl tenhle cajt proto aby zjistoval proc to spadlo? Tedy z hlediska fyziky?

Majkkl 17.6.2009 7:59

Jste tak trochu naivní,

když v Česku očekáváte jasný a spravedlivý proces u takhle velké věci..

Petr Kohout 17.6.2009 7:46

Podle mého osobního názoru jsou vinící přesně definovaní jednotlivci.

a) někdo zpracoval, případně nedodržel projekt opravy.

b) někdo NEpožadoval omezení drážního provozu (to totiž stojí šílené peníze).

A tím to končí. V ČD nenese zodpovědnost NIKDO. Možná by se dal do skupiny zodpovědných přibrat ještě příslušný referent stavebního úřadu (povolil stavbu), ale jen těžko, to by musel vědomně odsohlasit chyby do očí bijící.

Jenda 17.6.2009 12:09

Re: Podle mého osobního názoru jsou vinící přesně definovaní jednotlivci.

Koukam ty drahy to je uzasna vec. Silene penize stoji udrzovat ten moloch nad vodou a silene prachy stoji i aby chvili nedelal nic. Uzasne. At zije hladovy tunel.

honzak 17.6.2009 6:36

autor je

evidentně odborník. Na kecy.

karel 17.6.2009 7:58

Re: autor je

Na co jsi odborník ty? Na Hovn.o!

honzak 17.6.2009 8:13

Re: autor je

když myslíš...

karel 17.6.2009 8:23

Re: autor je

Máš pravdu, já myslím.

honzak 17.6.2009 15:21

Re: autor je

blahopřeji! Cos vymyslel?

Nebudeš ty jeden z geniálních vynálezců bezpečného (ve smyslu 34 2600)dohledu pískovače? Nebo autor patentu na bezpečné vysunování mostních konstrukcí?

Ales 17.6.2009 6:13

A co stavbyvedoucí?

Na každé stavbě je nějaký stavbyvedoucí a ten má snad odpovědnost, na nikoho jiného to snad ani nejde shodit.

V bývalém zaměstnání jsem býval vedoucí zkoušek (velký ektrotechnický celek za des. mil. na vysoké napětí). Po dosažení maximálního oteplení zařízení jsem rozhodl, že zkouška končí, můj šéf řekl, že se pokračuje, já na to buď beze mě nebo na písemný příkaz. Zbavil mě vedení (po case mě vypudil - byl jsem vzpurný), převzal si to sám, udělal škodu za 2 mil.  - nevyhodili ho. Mě by třeba za to vyhodili rovnou, někomu se také při následném požáru mohlo něco stát a to by bylo o něčem jiném.

Takže odpovídají stavbyvedoucí a nikdo jiný - pokud neměli díky zásahům vedení nad stavbou kontrolu, tak od toho měli jít.  Viděli jsme jakési podivné špalky - pokud to spadlo díky nim - tak je tam někdo nechal dát.

R 17.6.2009 7:27

Re: A co stavbyvedoucí?

Není to tak jednoduché. Na každou stavbu je nějaký limit a jsou povoleny určité prostředky, jako konkrétní stroje, konkrétní party atd. Když jsou limity nadstavené manažmentem blbě, respektive příliš nízko, nezbývá nic jiného než použít starou technologii, straré, prakticky vyšrotované zařízení, různé "babské" recepty atd, jenon nějak zvnějšku "nalakované" na moderní a spolehlivé. Když to přesto jako stavbyvedoucí postavíte, a v termínu a bez problémů, je to v pořádku, to se od vás očekává. Když při tom nastane nějaký problém, je na vás se z toho vyhrabat a dokázat, že to není vaše vina.

Podle mně stavbyvedoucí a ti další technici, co tu konkrétní stavu měli na starost, jsou vinni jen z části, zanedbali nějakou víceméně drobnost. Větší část viny podle mně nesou ti, kteří vůbec takové podmínky té stavby udělali.

Jinak já jsem dělal kdysi pár let projektanta provozu, dneska by se ro jmenovalo spíše manažer zařízení provozu nebo tak nějak a byl jsem u docela dost investic, od počátku po konečné předání zařízení šéfům provozu

Ales 17.6.2009 8:44

Re: A co stavbyvedoucí?

No a na tom technikovi je, aby věděl dokdy je to šetření nákladů a odkdy hazard. Já vím, že to funguje postupnými posuny. Každá další práce je okradenější než ta předchozí. Viditelně takto dál dlouho postupovat nelze. Člověk by měl mít nějakou čest a tím i mez, za kterou už není ochoten jít. Tady ta mez byla již překročena.

R 17.6.2009 11:31

Re: A co stavbyvedoucí?

Správně, ta mez tam je, ale nikdy to není ostrá čára. Vsadím se, že lidi kolem toho už častokrát podobné meze dosáhli, ale nic se předtím nestalo. Tentokrát se nějaký ukrajinec špatně vyspal nebo večer nachlemtal více vodky než obvykle nebo něco takového a jednu dřevěnou podložku udělal šikmou nebo vybral ze špatného dřeva nebo tam špatně navařil zesílení výztuhy nebo něco takového a bylo to.  Plus to, že chtěli šetřit a když to bylo "jen" jakási zkouška, ne stavba naostro, nenahlásili to železničářům a bylo to.

Zbývá si jen blahopřát, že to spadlo 400 metrů před vlakem a ne 20 metrů, takže strojvedoucí to stihl ubrzdit z nějak 120 kilometrů na nějak 40 kilometrů. Jinak by kinetická energie rozemlela lokomotivu a většinu vagónů na třísky i se všemi lidmi uvnitř.

Minutus 17.6.2009 16:33

Re: A co stavbyvedoucí?

Máte pravdu. Zásadně míra odpovědnosti klesá shora dolů. Pokud se tento princip nebude dodržovat (a nedodržuje), těžko se jinak dobrat, kdo za co atd. Tohle je systémový požadavek a čím výše manager stojí, tím větší jsou jeho možnosti ovlivnit chod na stavbách. Každý technologický postup musí odpovídat určitým předpisům a být kontrolován. U tak velké a drahé stavby by to neměl být problém. Od toho jsou pojistky ve formě několikastupňových kontrol a auditů. Pokud došlo k takovým pochybením, bylo by záhodno zjistit, jak byl kontrolní systém nastaven, zda kontroly nebyly formální, atd. Jsou to neoblíbené aktivity, ale generální dodavatel toto musí tvrdě vyžadovat, vědom si své zodpovědnosti. Systém subdodavatelů musí být průhledný a je záhodno, aby neměl zbytečně moc stupňů. Viděl bych to na jeden, max dva stupně.

R 17.6.2009 21:28

Re: A co stavbyvedoucí?

Ta firma, které to spadlo, byla tuším třetí v pořadí. Současné podmínky neznám, takže to je trochu kách návrh, ale neškodilo by předpis, který by pro státní zakázky zamezil přeprodávat práci více než o jednu úroveň. To znamená, že generální dodavatel by příslušné práce objednal u subdodavatele a ten subdodavatel by tyto práce už musel bezpodmínečně provést svými zaměstnanci, jinou další firmu by na ty práce už najmout nemohl.

Kanuk 17.6.2009 5:20

Padla, to je dobrý, dem na pivo

Nejpravděpodobnější příčina. A teď hoňte někoho, kdo za to může.