20.2.2020 | Svátek má Oldřich


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 136, poslední: 28.7. 2008 17:27, přehled diskusí

2.5.2006 8:51

Re: Tak zaprvé medicína je byznys jako každý jiný.

Nikoli. Pro mne je pacient ten, který potřebuje mou pomoc.  Náš zákazník ná pán : medicína mi ale neumož%nuje, abych jednal proti jejím zásadám, které nitern ctím. Co mohu na přání učinit, učiním. Ale nepodám přece léky, o který vím, že nejsou vhodné, jen proto, že si je klient za peníze přeje. Tu nejde o podřízenost přece.

Za Boha se tedy nemám. Pokud si myslíte, že jakmile ¨budete označenm jako klient, hned Vám to přinese kvalitní služby, pak se nejspíše mýlíte, ale neberu Vám to přesvědčení, jen na jeho chybu ukazuji. 

2.5.2006 9:40

Re: Re: Tak zaprvé medicína je byznys jako každý jiný.

To že nepodáte nevhodné léky je součástí oné služby. A kvalitní služby mi přinese pouze situace, kdy lékař bude mít zájem mne kvalitně léčit, protože pro něj budu představovat zdroj příjmů. Pokud ne, tak jeho jediný zájem bude dodržovat byrokratické předpisy. Pohádkám o altruismu jsem přestal věřit, když mi bylo 12.

2.5.2006 10:12

Re: Re: Re: Tak zaprvé medicína je byznys jako každý jiný.

Víte, altruismus není pohádka. Věřit v něj nemusíte. Kdybych poskytoval péči jen proto, že je to zdroj mých příjmů, nebylo by to ani trochu pro pacienta dobré. Znamenalo by to standard - tolik a to a za to a tedy dost. Kdežto v mém zájmu je mnohem více, jak snaha pacientovi pomoci, tak zájem o poznání, o vklastní medicínu, ale tak i o učinění něčeho navíc, než co je honorováno.  Dejme si takový příklad : Na jak obsáhlé vysvětlení a nabídku péče máte nárok ze současného zdravotníjho pojištění ?

Byrokracie, to je zase další věc.

2.5.2006 10:58

Re: Re: Re: Re: Tak zaprvé medicína je byznys jako každý jiný.

Altruismus je ve Vašem zájmu pouze tehdy, pokud chcete aby se k Vám klienti vraceli. Za kvalitní službou a solidním jednáním přijdou vždy. Tím nechci říci, že nejsou skutečně altruističtí jedinci, ale je jich menšina. Díky tržním podmínkám však mohou být zvýhodněni. Snaha o poznání souvisí s osobním profesním rozvojem. Otázku na konci lze zodpovědět nahlédnutím do předpisů VZP.

2.5.2006 11:51

Re: Re: Re: Re: Re: Tak zaprvé medicína je byznys jako každý jiný.

Altruismus není spojen se zájmem, to by byla vypoítavost.  Altruismus je žitý niterně sponte sua, snad jen ve smyslu Budhova učení o všeobecné prosněšnosti by to mohlo být pojato tak, jak píšete, ale ani to asi. 

 Pacienti jednak přicházejí, jednak jsou přiváženi. Ty druhé neberete v potaz vůbec.

Nahlédněte tedy do oněch předpisů a zkuste v nich najít odpověď na onu otázku, ktwerou jsem položil.

2.5.2006 13:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak zaprvé medicína je byznys jako každý jiný.

Aha, takže naši lékaři jsou zřejmě budhisté. No nazdar.

1) "Dovezený pacient" má uzavřeno zdravotní pojištění a doufám, že počítáte s tím, že se také jednou probudí.

2) Otázka i odpověď již byly předneseny. Nehodlám je opakovat.

2.5.2006 15:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak zaprvé medicína je byznys jako každý jiný.

Nevím, zda jsou lékaři budhisté. Psal jsem o něčem jiném, v apriorní zlobě snad pochopil jste to špatně.

Pacient, který je dovezen v bezvědomí, se probudí. Jistěže v to doufám. O výsledcích práce mého oddělení se můžete přesvědčit seriosnějšími informacemi, než jsou naznačené invektivy. Nicméně ve chvíli, kdy je v bezvědomí, může stěží vybírat, co by ráději a stěží vnímat nějaká vysvětlování.

Otázka přednesena byla, odpověď nikoli.

2.5.2006 0:26

pacient

je v mluvě medicíny " pojištěnec",  " kulich" ( uznalý pacient), "tapanistimslepakem", případně slušně " pan, paní ".

Je vhodné, aby obě strany vztahu o sobě hovořili s úctou a slušností. Obě dvě. Pacient je výraz výstižný, ovšem, zcela správně bylo podotknuto, nerovnoprávný. To je do určité míry v pořádku, ovšem právě ta míra dělá velké potíže. A nutno říci, že spíše stavu lékařskému, který, nadán schopnostmi a znalostmi by měl být ten, který udává ton a zná meze své autority.

Takže, ve vší slušnosti a úctě, výraz klient je možná nevhodný, to lze uznat, ale výraz pacient by měl dostat zpět svou hodnotu, hodnotu toho, jemuž sloužíme, ze zájmu, z entuziasmu a také za peníze.

2.5.2006 0:27

Re: pacient

kruci- hovořily ( strany). 

2.5.2006 0:41

Re: pacient

Pacient znamená latinsky "trpící". Je fakt, že mnoha "lékařům" to vyhovuje, protože mohou snáze mít "pacoše" v hrsti.

Mimochodem, když lékaři píší o ekonomii, je utrpení to číst. Horší, než kdyby ekonomové psali o medicíně. Lélaři si totiž myslí, že mají patent na rozum. Což ohledně otázek ekonomických není skoro nikdy pravda.

2.5.2006 9:02

Re: Re: pacient

Proboha, za co ty lékaře máte. Copak si opravdu myslíte, že jsem nadšen, že mi tu přivezou děcko , které se dusí a že jsem nedočkav mít ho v hrsti ?

Patent na rozum ? To je zvláštní. Co jsem napsal třeba já k ekonomice, aby to muselo být utrpením. Četl jste Samuelsona ?  A pohle´dte, jaký " patent  na rozum " má kdekdo stran medicíny. Vyjma lékařů, kteří vědí, jak obtížné je dojít k závěrům a radí se pospolu mnohdy o mnoha věcech, aby právě pacient dostal to, co potřebuje s ohledem na poruchu zdraví. 

2.5.2006 9:12

to pk

už jsem to na Psovi prezentoval vícekráte - ekonom je každý z nás - to platí v USA, Kanadě, EU i tedy i v >- :-) ... lékařem je jeden z mnoha - snažte se pochopit ten významný rozdíl mezi obsahem těchto  množin!

2.5.2006 12:06

Re: to pk

Stejně jako je každý ekonomem, je i lékařem. Jen k složitějšímu problému si občas pozve většího odborníka. Účetního, pojišťováka, praktika, chirurga .......

2.5.2006 12:36

Re: Re: to pk

:-) - jo, s tím se už dá souhlasit - to je výstižné R^ 

2.5.2006 15:45

Re: Re: Re: to pk

To jistě, jde jen o to, zda po pozvání lékaře stává se jeho pacientem nebo klientem :-))

2.5.2006 8:58

Re: pacient

Pacient je pojem, který nevyjadřuje nerovnoprávnost.  Nejde ani tak o míru, jako o oblast různosti kompetencí v onom vztahu.  Myslím si, že poslední větu jste napsala velice dobře, akorát mám za to, že většinou tomu tak je a že jen pár odchylek je generalisováno tak, že to nakonec pacientům neprospěje. Ty odchylky jsou nejspíše dány oboustrannými poruchami vztahu pacient-lékař , ve němž více než kdekoli jinde je vzájemná důvěra nesmírně podstatná. Když klient přijde k doktorovi proto, aby mu ukázal, že je mocný skrze své peníze a může i vybírat co chce, nic mu to nepomůže.A stejně tak doktor, který v případě vícera možných řešení tato nenabídne, neučiní tím nic prospěšného nikomu.