25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fafa 10.11.2008 13:27

R

u sester je to ovsem nevyresene celosvetove. Pokud je pacient na JIPce, tak potrebuje sestru 24 hodin denne, maximalni unosny pomer je dva pacienti na jednu sestru, lepsi by byl 1:1. Tak dejme tomu v prumeru 100 hodin prace tydne na pacienta. Pritom chceme, aby sestry mely znacne IQ, vysokoskolske vzdelani, vysokou zodpovednost a ochotu tvrde pracovat. No, lide s temito vlastnostmi se uzivi kdekoliv a kdykoliv. Takze nam nezbyva, nez je poradne zaplatit. Zkusenou sestru u nas na JIPku tezko sezenete pod 40 $ na hodinu. To je 4,000 na jedno luzko tydne. Na campusu mame tech JIPkovych luzek +- 100.   

Kolombo 10.11.2008 13:26

Re: Prosím, zde:

Úzce skupinovými zájmy chápu zájmy pouze a jen zdravotníků. Pro občana potažmo pacienta je existence komory bezvýznamná.

Kolombo 10.11.2008 13:20

Re: Vynikající autorův rozbor,

Takže pokud rozumím dobře, předchozí ministři iniciovali debatu, lékaři debatovali, debatovali - a co tak vymysleli za patnáct let debat? Vašich obstrukcí mám plné zuby a velice bych uvítal zrušení zdravotní daně. kdo chce, ať si ji platí dál, dobrovolně. Moje zdraví čeké zdravotnictví poškozuje už svou existencí.

R 10.11.2008 13:11

Re: Pane Vanku

S prvním odstavcem souhlasím. Práce sestry je i bez prací, ke kterým by potřebovala vysokoškolské vzdělání místy dost těžká a to povinné vysokoškolské vzdělání a následkem toho znatelně vyšší potřebný plat to jen  umocňuje.

R 10.11.2008 13:08

Re: R

Dík za upřesnění.

Kolombo 10.11.2008 13:07

v jednom bodě

si dovoluji nesouhlasit, a to v tom, že ČLK se má starat o prospěch lékařského stavu. o ten nechť se stará lékařský odborový klub či co. Pokud má komora povinné členství a státem svěřené pravomoci, měla by se starat především o zájem veřejnosti, ne jen té zdravotnické. Pokud jde o mne, české zdravotnictví má silně negativní vliv na moje zdraví - kdykoli o něm úzdravotnictví a lékařích/ něco zaslechnu, upadám do deprese, zatímco ve dnech, kdy se na margo zdravotnictví nedozvím nic jsem vesel a zdráv. Kdyby vzal doktory čert do horoucích pekel jsem si jist, že bych se ve zdraví dožil stovky. S doktory se neodvažuji doufat ani ve věk o pětadvacet let nižší.

Doktor 10.11.2008 12:56

Kolegovi Kilianovi

Dojmy jsou dojmy a skutečnost je skutečnost. Určitě víte, podání sdělovacích prostředků a skutečnost se zásadně liší.

Sjezdy přijal výzvu ke změně na místě ministra zdravotnictví proto, že vnímá jeho zákony jako špatné (což není nic podivného, ony špatné jsou a chápe to již i veřejnost). to samo by nevedlo k žádosti o odvolání ministra. tohhle vzniklo spontánně - ministr nepřipouští žádný jiný názor, neuznává žádné argumenty, odmítá jakákoliv jednání, tresp. jednání slíbí, pak ho zruší a pak se snaží protlačit zákony silou 101 poslance. Tohle už vadí i některým politikům.

Průběh jednání sjezdu: Ministr přišel, před vstupem do sálu řekll novinářům, že Kubek pro něj není partner k jednání. pak mluvil asi 45 minut. Mluvil asi 45 minut. křičel na delegáty "Chcete reformu nebo ne?" odpovědí mu bylo něco jako "Ano, ale ne tu vaší". Kubek zachoval klid a když ministr skončil, taqk ho vyzval, aby vyslechl námitky proti jeho zákonům. To ministr odmítl a křičel "Chci debatovat s delegáty jako jednotlivci". Kubek nechal hlasovat o tom, zda má být postupováno dle programu - tedy nejprve připomínky k reformě a pak debata, nebo debata rovnou. Většina byla pro zachování programu - tedy debata až po připomínkách. Na to ministr odešel a s ním asi třetina delegátů. Po přednesení asi poloviny připomínek se ministr vrátil a začala debata (vlasně ještě začít neměla, protože řada připomínek přednesena nebyla, ale Kubek již nechtěl situaci hrotit. Během debaty prokázal ministr takovou aroganci a nekompetentnost, že jeden z delegátů podal návrh na výzvu k jeho odvolání. O tomto náverhu se hlasovalo až druhý den - tedy již s chladnou hlavou. A získal většinovou podporu.

Fafa 10.11.2008 12:48

R

všichni Američané včetně ilegálních přistěhovalců pracujících načerno mají právo na bezplatné ošetření ze zdravotního pojištění Medicaid

V tom se mylite. Na Medicaid maji narok pouze lide pod urcitou a celkem nizkou uroven prijmu. U ilegalnich pristehovalcu zalezi na jednotlivych statech, nektere jim Medicaid poskytuji, nektere nikoliv. Vsichni lide na uzemi Statu ale maji narok na osetreni v emergency room, ktere jim nesmi byt odmitnuto.  

U lidi bez pojisteni je cast tech, kteri si proste pojisteni neporidi a doufaji, ze se jim nic nestane, pripadne, ze je stejne nikdo umrit nenecha. A pak cast tech, kteri si jej opravdu nemohou dovolit. To jsou vetsinou "working poor". Maji praci, ale pojistka je cenove nedostupna. Zajimave ovsem je, ze v ceskem systemu by jim stat strhnul 13 % jejich prijmu a prilis by se jich neptal, jestli se jim to zda malo nebo hodne.

Nomen 10.11.2008 12:46

Současný ministr zdravotnictví Tomáš Julínek, je jediný ministr po roce 1989, který má snahu změnit systém

Ano, snaha tady je......výsledek, že vznikla spontánní "Národní fronta" pacientů (viz výsledky voleb 13:0 a 3:23), sester (viz jednání v Luhačovicích a útěky sester ze zdravotnictví) i lékařů (viz usmesení ČLK).

Julínek je prostě jako chirurg ojedniněle velmi špatné pověsti, ale snahu mu upřít nelze...

Fafa 10.11.2008 12:40

Pane Vanku

Platy v jakémkoliv odvětví se mají vždy vytvářet na principu nabídky a poptávky.

To je sice teoreticky hezka myslenka, ale v praxi by znamenala podstatne zvyseni platu predevsim sester a v mensi mire lekaru. Zdrojem prostredku by byly bud prime platby od pacientu nebo zvyseni pojisteni a oboji je tezko politicky pruchodne.

v případě odchodu ze státu, který studium tedy také částečně financoval - tyto náklady státu povinně vracet.

V Cesku vystudoval (naucil se hrat hokej) za statni penize uplne kazdy a myslenka povinne vracet studijni naklady je v ramci dnesniho sveta bez ostnateho dratu vice mene neprosaditelna.

H.K. 10.11.2008 12:25

Re: Cituji z článku:A jestliže ČLK teprve nyní zadává ustavení skupiny pro koncepci českého zdravotnictví, pak tím sama sebe usvědčuje, že dosud se její aktivita opírala o intuice.

...pravicovem smysleni je mi nekdy docela sympaticke....Pravicové smýšlení, Každý by měl být odpovědný sám za sebe a svoji rodinu. Pomoc hledej nejprve sám u sebe, potom u své rodiny a nakonec požádej ostatní. Levicová ideologie chce všechny dirigovat. Jednomu dají devizový příslib, to smíš, to nesmíš a toto je tvoje povinnost. Levičák hledá pomoc nejprv u společnosti, nenocnice je zdarma, tak proč by si nedali stařečka do nemocnice a oni jenom brali důchod. Když bude zle tak si stařečka nechají týden doma.

H.K. 10.11.2008 11:58

Re: Vynikající autorův rozbor,

Současný ministr zdravotnictví Tomáš Julínek,  je jediný ministr po roce 1989, který má snahu změnit systém financování a organizace zdravotní péče. ČSSD vládla dvě volební období a žádný ministr zdravotnictví neudělal nic podstatného. Stále všichni obhajují systém zdravotní péče, který byl zaveden v 90-tých letech v gbdobí vlády, kterou vedl Václav Klaus. To byly jiné podmínky.podmínky.

Pan Hovorka je možná hodný člověk, ale jinak má v hlavě zmatek. Být hodný za cizí peníze není zase takový problém. ČSSD slíbila za lidi platit 30 Kč, ale neřekli lidem, že jim budou muset sebrat 50 Kč, aby se do systému financování zdravotní péče dostalo 30 Kč. Ostatní se spotřebuje cestou do Pahy a zpět.

 

Autor: pyrhul IP: 193.179.169.xxx Datum: 08.11.2008 08:12

Jako starý praktik na důchodě se za náš stav stydím.Doufám,že se nedožiji doby kdy se rudí změní na krvavé po vzoru bolševické sebranky.není nic horšího než levicový intelektual.P.

Doktor 10.11.2008 11:55

Re: pan doktor

Poslanec Šťastný na sjezdu ČLK v podstatě přednesl program nového ministra zdravotnictví a nastínil své plány jako nový ministr. ČLK již připravila nový návrh zákona o komorách v paragrafovém znění (kde je např. vypuštěno povinné členství, zůstává pouze registrace (sic!), zda ho ale bude síla prosadit, to nikdo neví.

Bianca 10.11.2008 11:54

Re: co na to ja

Mily kolego, dokud se vztah mezi lekarem nepodari zmenit na vztah zadajiciho (a platiciho) a davajiciho, poskytujiciho (a prijimajiciho platbu), tezko se u nas bude nekdy o nejakou reformu (spise navrat k puvodnim vztahum) jednat. Ta platba by pak mela odpovidat realne cene poskytovaneho (naklady + primereny zisk).  A prave tyto prvky jsem v te tzv. reforme predkladane MZd. marne hledal, spise nalezal stale stejne nesmyslne pokusy o kvadraturu kruhu. Nu, snad jste byl pozornejsi.

Talián 10.11.2008 11:53

Re: co na to ja

Ve všech diskusích o reformě se tlumočí názory lékařů, politiků a komentátorů. Zdá se, že pacienti, kteří to nakonec vše zaplatí, jsou bráni jako nutné zlo, bez něhož by to perfektně fungovalo. Je to viditelně shodné s MHD, která také funguje zcela perfektně, pokud bude jezdit bez cestujících. Já si osobně nestěžuji, neboť již delší čas jsem napojen na neoficiální zdravotnictví, fungující na tržním principu a doufám, že do toho nikdo příliš šťourat nebude. Oni nakonec všichni ví, že pokud se platí na dřevo, tak jsou pravidla jednoduchá a jasná. Tento věky prověřený způsob žádný přerozdělovací systém nepřekoná.

Bianca 10.11.2008 11:48

Re: Cituji z článku:A jestliže ČLK teprve nyní zadává ustavení skupiny pro koncepci českého zdravotnictví, pak tím sama sebe usvědčuje, že dosud se její aktivita opírala o intuice.

Vite, na pravicovem smysleni je mi nekdy docela sympaticke, ze nabada, aby se kazdy staral predvsim sam o sebe:-)))

Bianca 10.11.2008 11:47

Re: Cituji z článku:A jestliže ČLK teprve nyní zadává ustavení skupiny pro koncepci českého zdravotnictví, pak tím sama sebe usvědčuje, že dosud se její aktivita opírala o intuice.

Hmmm, ironizuje..., kdyby alespon tak. Ironii mam docela rad, tohle bylo dosti ubohe.

Bianca 10.11.2008 11:44

Re: Prosím, zde:

Hmmm, mily jirko.s., v clanku dle  Vami uvedenem odkazu jsem marne hledal ta fakta, ktera by opravnovala ono oznaceni  lékařske komory,  jako bolševickoodborářské bojůvky hájící úzce skupinové (případně osobní) zájmy. Tim nezpochybnuji Vasi schopnost (a uz vubec ne pravo)  fakta ve clanku uvedena tak vnimat.  Kdyz se chce, tak jde fsechno:-))) 

jirka.s. 10.11.2008 11:43

Re: Sestry a střední zdravotnický personál mají také své "odbory"!!!

Společníci: Odborový svaz zdravotnictví a sociální péče ČR

Praha 3 - Žižkov, nám.W.Churchila 2, PSČ 130 00

Vklad: 35 830 000,- Kč

Splaceno: 100 %

Základní kapitál: 35 830 000,- Kč

jirka.s. 10.11.2008 11:41

Re: Cituji z článku:A jestliže ČLK teprve nyní zadává ustavení skupiny pro koncepci českého zdravotnictví, pak tím sama sebe usvědčuje, že dosud se její aktivita opírala o intuice.

No, asi takhle! Nedávno tady byl pan doktor Kilian osočován, že zneužívá pracovní dobu diskutováním zde na Psu, ač měl naprosto regulérní volno a dovolenou! Vzhledem k intenzitě projevů jeho a jistého nomena se domnívám, že onen nomen pravděpodobně až tak dlouhou "dovolenou" mít asi nebude!  Stačí? :-/

Bianca 10.11.2008 11:33

Re: Nerozumím

Mile xy, ja zase prilis nerozumim tomu, ze  nerozumite, co chtel kolega Kilian sdelit a vzapeti se snazite s neporozumenym polemizovat. Neporozumim-li, pak se zeptam.

Toz se ptam. Dle ceho soudite, ze jedenz clenu CLK  nevi, ze je zcela legitimní, když ČLK požaduje spoluúčast na přípravě zákonů, které se týkají zdravotnictví?  

A ted jak jsem clanku kolegy Kiliana porozumel ja. Soudim, ze kolega Kilian rozhodne nezpochybnuje spoluucast CLK na priprave zakonu, ale  vyjadril svoji pochybnost o spravnosti volani po odvolani ministra. Snazim se pochopit kolegu, snazim se pochopit i volajici. Kolega dle meho soudu odmita personifikaci onoho nesouhlasu s reformnimi kroky a zpusobu jejich prosazovani (tezko rici,  s cim vice:-)))  ministrem Julinkem. Snazim se pochopit koleguv pristup - priprava reformy jsou zalezitosti, ke kterym by melo byt  CLK umozneno se vyjadrit, ale vec odvolani ci neodvolani by mela ponechat na tech,  kteri by meli byt temi  kompetentnimi  situaci moudre posoudit a rozhodnou co je v dane situaci vhodne, spravne, zadouci, nevyhnutelne.... 

Pominu-li, soudim, ze nejen sve,  pochybnosti o schopnosti tech kompetentnich situaci posoudit, natoz rozhodnout ci dokonce spravne...., pak, dle meho soudu,  ti  volajici po odvolani ministra Julinka mohou byt jen proste lidsky nastvani opakovanymi vyjadrenimi ministra (tez jeho mluvciho a dalsich z MZd)  dehonestujicimi  lekarsky stav a svoji nastvanost vyjadruji onim pozadavkem.  

A bych vyjadril svuj postoj, pak bych se drzel znameho porekadla: "Chytremu  napovez, hloupeho trkni" s tim, ze ODS se mi uz nejaky cas prilis chytrou nezda. 

jirka.s. 10.11.2008 11:32

Re: To jsou věci, to jsou věci!!!

Vypelichaný opeřenec napsal celé čtyři věty ! Ovšem tento fakt samozřejmě nic nezměnil na výsledku!!! ;-P

BTW: Už ví velitel Závodní stráže, co to vlastně v noci na té vrátnici vyvádíš?

jirka.s. 10.11.2008 11:27

Re: Julínkův projev z hohoto víkendu byl historický:

Tak teď jsem tedy taky opravdu zvědavý! ;-)

Nomen 10.11.2008 11:19

Děkuju, že jste i za mne vyjádřil poděkování panu poslanci Ludvíku Hovorkovi...

jirka.s. 10.11.2008 11:18

Sestry a střední zdravotnický personál mají také své "odbory"!!!

Jejich předsedou je jakýsi Jiří Schlanger ! Tento soudruh, zastávající se tak vehementně práv zdravotníků i pacientů, vesele podniká se svým s.r.o. Bona Serva, do které nasypal jako jediný vklad peníze z účtu Odborového svazu zdravotnictví a sociální péče ČR. Zdroj: http://www.profirm.cz/obchodni-rejstrik/  (nutno zadat Schlanger Jiří, posléze "Výpis platných" - po několika minutách totiž mizí). ;-(

Nomen 10.11.2008 11:16

Zcela mimořádně Vám odpovídám:

Naše sestřičky se s tím nesvěřují - ony to občas přímo "vykřikují", i před pacienty....Myslím, že Paroubek má málo tak vynikajících propagandistů, jak jsou nas/rané sestry....

A musím Vám polichotit: to imidge jste napsal moc hezky. Oxford, že....

doktor 10.11.2008 11:08

Re: Cituji z článku:A jestliže ČLK teprve nyní zadává ustavení skupiny pro koncepci českého zdravotnictví, pak tím sama sebe usvědčuje, že dosud se její aktivita opírala o intuice.

Jirko, to je - jako neustále u vás - o koze a o voze. Jakmile se máte vyjádřit k věci, která se vám nehodí do ideologické koncepce, místo argumentů jen ironizujete. Někdo to dovede i inteligentně (AndyO), ale to není váš případ.

Doktor 10.11.2008 11:05

Re: Cituji z článku:A jestliže ČLK teprve nyní zadává ustavení skupiny pro koncepci českého zdravotnictví, pak tím sama sebe usvědčuje, že dosud se její aktivita opírala o intuice.

Na sjezdu ČLK jsou mezi delegáty i zástupci odborů. Ale LOK je organizace nemocničních lékařů, jsou sice členové LOKu, kteří sou soukromí lékaři, ale těch je velmi málo. na sjezdu je z celkového počtu delegátů asi 25% lékařů zaměstnanců, zdaleka ne každý je člen LOKu, tedy reálný odhad skutečných odborářů je asi tak 10 - 15 % z celkového počtu delegátů

doktor 10.11.2008 11:04

Vynikající autorův rozbor,

kde souhlasím s každým slovem. Chybí mi tam jen zmínka o tom, že Komora (pro neználky: jsou v ní ze zákona povinně všichni lékaři, kdyby nebyli, nemohli by dělat své povolání) se zpolitizovala až druhotně, po výsostně politických, přezíravě nezdůvodňovaných rozhodnutích ministerstva zdravotnictví. Jde přitom ne o otázky politické, ale ekonomické, organizační a technické. Ty jsou však dnes bohužel pro obě strany sporu jen zástupný problém. Základem obtížného řešení je nedemokratičnost a arogance současného ministerského týmu, který své reformy nenavrhuje, ale prostě prosazuje silou, jak opakovaně zdůrazňuje lidovec Ludvík Hovorka. Je to za těch 18 let snad jediný lidovec, který nemění názory a nekroutí se jako had. Jakoby do té strany ani nepatřil. Přestože do naší vysoké politiky moc nevidím, soudím, že jemu se dá věřit.