25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

Z MÉHO PODKROVÍ: Teroristé, tsunami, zemětřesení a Me 109

Nemyslete si, že jsou velké katastrofy vyhrazeny jen těm druhým. Epidemie, zbořené věže, tsunami, války a zemětřesení, to vše může postihnout každého, a tak není ani Rakousko děsivých katastrof ušetřeno. Zde je zpráva o jedné z nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
fffffffffffffffffffffff 13.10.2006 18:44

Re: drobečkyfffffffffffff

>->->->->->->->->-(Y)(Y)(Y)sdd8-o8-o8-o8-o8-o

kaja 6.4.2006 16:24

dfgd

jura-p 1.11.2005 21:21

no jo, Františku.

Ale, to že jsou letuschopné je máloplatné, když jim to úřadové zakážou, zatímco zvony, přímo ve městě, si mohou zvonit, jak si církve zamanou.
františek 1.11.2005 21:03

Neklesejte na mysli...

protože letuschopných veteránů je dosud dostatek, včetně Me 109G. Pokud budete sledovat data konání jednotlivých AIR SHOW, tak ho určitě někde uvidíte, třeba ve formaci s jeho bývalými soupeři.
Kanuk 1.11.2005 17:27

Re: drobečky

Připojuji svůj hlas k Honzovu.
Jiří K. 1.11.2005 16:44

Ježíši Kriste!

Až teď jsem si všiml, že ten dopis nepsal nějaký místní radní ale náměstek ministra dopravy.
Má to pánbu čeládku!
 
A mají to v tom Rakousku starosti, když takovéto zásadní jevy může (musí?) řešit (až?) ústředí.
Jiří K. 1.11.2005 16:35

Z toho mám pane Salický depku.

Ten dopis je snad ještě horší než nová inkarnace Psa.
 
Nám leteckým fandům nejspíše zvoní hrana, pokud se bude rozmáhat jev, kdy každá trochu nestandardní produkce našich milášků po obloze bude následně omlouvána podobnými plošně rozesílanými alibisticko-blbistyckými zdeúředními slátaninami jakožto přijatými opatřeními na výše uvedenou skutečnost, že kdosi předem nepomyslel a neupozornil na to, že bude vytvořen desetiminutový hluk v míře nemírně větší než malé.
 
Help me!
 
PS.: Nakonec alespoň mírně optimistický postřeh - blbost a tupost jsou hodnotami vskutku internacionálními - nejsme ve světě sami a nejsme na tom nejhůř!!
Uff.
Mojmír Průša 1.11.2005 15:15

Tak mi to trochu připomíná

že "úspory musí bewjt, ať to stojí co to stojí!!!" Se říkalo za minulého režimu.
Trochu takto předěláno, "ekologie musi bejt, ať to stojí co to stojí". V Rakousu, byrokracii zaslíbené zemi (ne nahodou jsme byli 300 let spolu....), to pak je takto.
 
jiný Honza 1.11.2005 15:14

Re: drobečky

Prosím, vydržte. Já vím, je to hnus, ale koho tady jinak číst? I psaní příspěvků je hnus.
Argonantus 1.11.2005 10:01

drobečky

procházeje Psem (možná naposledy), zanechávám stopu z drobečků:
honzak 1.11.2005 9:41

zdravím dalšího

nepřítele EU! Ti dobří soudruzi opravdu zkurví všechno, na co šáhnou. Nedivil bych se. kdyby vypotili směrnici, že veteráni (automobiloví, motocykloví, letečtí a námořní) musí vozit nádobu, do které budou ukládat výfukové plyny.
Reinhard 1.11.2005 9:18

To Kanuk - princátka

Zřejně Vás zklamu, ale v zemích zálivu, žádný warbird registrován není. Tyhle letadla si kupujou tatíci který je maj prostě rádi, ten Fw 190 z novovýroby je k mání za cca 500.000 EUR, ale třeba letuschopný I 16 nebo I 153 jsou už kolem 300.000 klokaních dolarů což už se dá našetřit :-). Jediným problémem který nás v evropě trápí v souvislosti s historickými letadly jsou idioti z EU, letos se jim například novou vyhláškou podařilo "uzemnit" poslední létající B 17 v evropě.
Kanuk 1.11.2005 7:14

Pár poznámek

Albertovi: děkuji za snahu osvítit jednookého.
Všeobecně: Nešlo mi o různé technické detaily, ale o to, kdo tato letadla kupuje. Byla zmínka o museích. I když je to možné, nějak se mi to nezdá.
Me109 = Bf109. Ačkoliv Bf je historicky správné označení, v USA je prakticky neznámé (podle The blond Knigjt of Germany = Sestřelte Hartmanna)
Albert 1.11.2005 6:26

Tak jsem se k tomu vrátil...

a doplňuji adresu www.flugwerk.com, kde se dělá ten FW 190. Je o 450 lehčí než originál (chybí zbraně, těžká vysílačka a panceřové pláty jsou místo oceli z aluminia), zato má originální zadní kolečko, protože těch našli někde zásobu v zapomenutém skladu.
Označení Bf 109 je samozřejmě korektní, IP má pravdu. Použil jsem Me abych nešířil zmatek, když cituji doslova ten pitomý dopis.
 
VL 1.11.2005 6:13

Re: Pro Kanuka:

Po roce 1989 dokonce údajně v Rusku vyrobili novou sérii celokovových Jak 9. Prostě jak bývalo ve východních zemích zvykem, zakonzervovali koncem čtyřicátých let "strategickou" továrnu pro případ války včetně motorů, přístrojů, přípravků a rozdělané výroby. Pak se na ni "zapomělo".
VL 1.11.2005 6:09

Re: Me 109

Označení Me 109 je chybné, Messerschmitty 108, 109, 110 a u 210 si nejsem jistý,byly označovány až do konce jako BF podle Bayerische Flugzeugwerke AG v Augsburgu. Teprve po krachu způsobeném nepodařeným BF 210, kdy došlo ke krachu továrny a změně vlastnických vztahů se začalo používat označení Me ale pouze pro nově vyvinuté typy.
albert 1.11.2005 5:58

Pro Kanuka:

Příteli, podívejte se například na www.stormbirds.com. Pokud vím, staví se dnes pokud možno co nejpřesnější kopie Focke Wulfu 190, Me 109 i Me 262. Ten FW má čínský motor, bude to patrně nějaká kopie ruského, tedy asi opět ukradeného německého hvězdicového motoru. Jinak to má být co nejvěrnější. Me 262 má v původních gondolách vestavěné US  motory GE J-85, které jsou menší, takže zůstane optika originální. Ve všech případech se jedná o stavbu 3 - 4 kusů, které skončí v muzejích, protože to létání bude dost drahé. Me 109 je pro zábavu hodně obtížná mašina, FW 109 bude chlastat jako ten Corsair (400 litrů za hodinu), a tak si dovedu představit slušné létání akorát s tím Me 262.
albert 1.11.2005 5:48

Ouetzale...

Corsair létal v rámci dlouho ohlašovaného leteckého dne, kde byl i Harrier, Eurofighter, Mitchell, Titova DC 6B, spousta vrtulníků a podobné atrakce. Me 109 proletěl prý jen tak, navíc bez ohlášení, a probudil tak asi tučné měšťany z jejich odpoledního spánku!
albert 1.11.2005 5:44

Juro-P...

předevčírem se nechaly pokřtít moje dvě nejmenší dcery. Byl jsem zase jednou v církvi, takové, co nezvoní, a bylo to hodně zajímavé... Já kontempluji pořád. jenomže někdy se kontempluje dobře i když člověk vidí letět Me 109!
Kanuk 1.11.2005 3:53

Me 109

Pane Salický, zřejmě jste fanda Me109. Proto si dovoluji položit vám otázku:
Před nedlouhou dobou proběhla na NP diskuse, v níž bylo zmíněno, že byla obnovena výroba Me109. Proboha, kdo to kupuje? Saudská princátka, kterým už nestači Ferari, Lamborghini a Bugatti?
Vodník 1.11.2005 1:44

Taky mám rád Cream!

Jinak u nás v Holandsku ty zvonu neznějí nikdy tak dlouho, aby to někomu vadilo; na utrechtské věži vyzvání zvonkohhra každých 15 minut, ale to se nenese zas tak daleko. To když mě v Istambulu budil muezzin v pět ráno, to bylo jiný kafe!
Quetzal 1.11.2005 1:22

Alberte, a jak to, že ten spojeneckej letoun prošel? Byl

politicky korektnější nebo jeho motory zněly zvukem kostelních zvonů? :-)
jura-p 1.11.2005 0:44

Jo Alberte, jsi nenapravitelný.

Místo abys v hluku zvonů tiše kontemploval o tom, co všechno dělá církev pro to, aby ti připomněla, že jsi už dlouho nebyl na mši, píšeš o svém sobeckém zklamání, že pokojní občané zabránili rušení hlukem na svých sociálních levných pozemcích, exhibujícím letadlem bezúčelně poletujícím bez dodatečných tlumičů hluku.