19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

Z DRUHÉHO KOPCE: Klukovské vzpomínky 534

Výročí, výročí! Já mám také výročí, heč. Je to padesát let, co jsem nastoupil na letišti Praha Ruzyně. Když jsem minulý měsíc vyplňoval dotazník pro společnost Lauda Motion, na otázku, kolik mám let praxe v oboru, jsem napsal po pravdě, že padesát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kočí 14.11.2019 11:25

Potřeboval bych konzultovat s Vámi p. Čechu jeden problém, nemam na Vás kontakt. Zkusím to tedy tady, odpověď může být uvedena i zde.

Sleduji celkem pravidelně vyšetřování leteckých katastrof. Včera jsem viděl případ havarie Airbusu A 300-600 v Japonsku, myslím v roce 1994.Druhý pilot zapnul omylem páčku "oblet".(OPAKOVANÝ OKRUH). Letadlo má v tomto modu přidat plyn a stoupat. To taky udělalo.Avšak stoupalo a stoupalo,ani 2.pilot ani kapitán nebyli sto potlačit proti "fly by wire", údajně má airbus takový software, že počítač má přednost a nelze ho vyřadit tlakem na knipl, jak se snažil kapitán. (ten byl školen na trenažeru v Malaisii pro Boeing 747,kde to jde).China airlines v té době trenažer neměla.( Toto udělal jeden kluk v Rusku s aibusem, kde ho táta nechal řídit a asi šel laškovat s stewardkama) -zatlačil na knipl a zabil všechny. Zpátky k aibusu-ten stoupal až do přetažení a prakticky naplacato spadl. Tento stav počítač u airbusu nezvládne? Myslím přetažení do pádu. A co Boeing max, (uzeměné stroje)kde je situace prakticky opačná.Letoun brání přetažení, až napikuje do země.Nerozumím tomu. Děkuji za odpověď, pokud ji znáte.