18.10.2019 | Svátek má Lukáš


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Pakosta 17.9.2019 18:23

Díky, Honzo, za Vaše vyjádření k nestandardnímu postupu kapitána od SmartWings. A rovněž Vám vyslovuji svou plnou účast s Vašimi trablemi. Při Vaší zmínce o zapadlém okně u Pontiacu jsem si vzpomněl, že se mi totéž stalo (u Škody 100) v roce 1980 v den mé svatby, a to v momentě, kdy jsme dorazili před svatební síň na Vyšehradě . Ve svatebním obleku jsem musel okno aspoň provizorně opravit - bylo to v srpnu a bylo vedro....

J. Ptáček 17.9.2019 16:20

Když jsem pracoval na Slovnaftu, tak jsem si zajel do Ivanky (bratislavské letiště), neboť jsem z kolony na Slovnaftu viděl jak tam létá nahoru a dolů nějaké dopravní letadlo. Na letištní vyhlídce se ukázalo, že to byla tuším MD devítka, dvoumotorová, a létala tam několik hodin systémem start a pak přistání bez zastavení a nový start, viditelně jen s jedním motorem. Stroj měl na směrovce helvetský kříž. Byl to tedy Swiss air a trénoval start i přistání s jedním motorem - a to bez přestávky. Švýcaři si zřejmě pronajali nevyužité bratislavské letiště, v hornatém Švýcarsku by takovou dráhu nenašli.

R. Benýšek 17.9.2019 15:04

Překvapilo mne, že se o tom v leteckých kruzích vůbec diskutovalo, protože jsem se domníval, že toto (postup při vysazení motoru) je přesně popsáno v předpisech, a tak není o čem diskutovat.

Dnes mne ale překvapil p. Čech informací, že po vysazení cestujících na nejbližším letišti pak ́posádka přeletí letadlo na jeden motor jako technický přelet ́ (cituji). To jako přelétavají s neopraveným letadlem? Nebo dokonce s letadlem se zatím neznámou příčinou poruchy? A není to neúměrně riskantní v případě možného vysazení i druhého motoru nejen vůči posádce a lidem dole na zemi, ale i ohledně možnosti zničení drahého stroje?

F. Kusák 17.9.2019 13:05

Před nedávnem jsem prosil pana Čecha, aby se k onomu problému, jako mnou respektovaná autorita, vyjádřil. A mám v tom jasno. A za to moc dík

B. Soukup 17.9.2019 9:38

Mimochodem, je to už pár let, kamarád letěl odněkud z Egypta, také Boeingem 737-800. Hned po přeletu Středozemního moře šel stroj do letové hladiny 18 000 a tak doletěl až do Prahy. Neobvyklá letová hladina byla použita nejspíš z jiného důvodu, než vysazení motoru. Že by těsnost kabiny pro cestující, potíže s tlakováním atp. Zkuste se někde pane Čechu zmínit o možných problémech kvůli nímž piloti sklesají a letí kolem 6 km vysoko. Mimochodem ten kapitán-manažer, už byl potrestán ztrátou funkce ve Smartwings a nejspíše přišel i o papíry.

B. Michal 17.9.2019 7:48

Hezký.

Potíž je v tom, že ten kapitán byl zároveň tím manažerem. Takže nejen, že ten manažer v letadle byl, ale byla to personální unie.

R. Langer 17.9.2019 9:08

Čím vším byl je úplně jedno, hlavně měl okamžitě přistát.

R. Langer 17.9.2019 6:12

Mimochodem, přesně to, co vy, jsem o tom jednomotorovém letu tvrdil okamžitě, a to se o letecký provoz a jeho předpisy nijak zvlášť nezajímám, protože to prostě velí logika bezpečnosti. Vysadí mi motor, já nevím proč, ale místo přistání poletím co to dá? No, jak je vidět, spoustě lidí by to evidentně nevadilo. Tedy předpokládám do té doby, než by vysadil ten druhý motor. Vsadím se, že kdyby to letadlo spadlo, tak by se zaručeně nenašel jediný 'odborník' který by tvrdil, že to kapitán přece udělal naprosto správně, protože pravděpodobnost selhání druhého motoru byla přece mizivá. A takhle ti idioti uvažují. Upřímně, občas jim jejich srážku s pravděpodobností (realitou) přeji, i když se za to potom stydím, protože oni, ve své prosté omezenosti za to vlastně nemohou, stejně jako malé děti. Problémem je, že to bohužel negativně ovlivňuje i ty okolo nich.

R. Langer 17.9.2019 6:02

Ale, z toho si nic nedělejte, pane Čechu, největšími odborníky na všechno jsou vetšinou ti, co měli problém ukončit základku a trojčlenka je pro ně žížala s šesti nohama. Takoví potom nejlíp ví, že za 12 let bude klimatický konec světa, atomové elektrárny jsou na nic, protože v zásuvce je proudu dost a elektromobil je ekologičtější než kůň, nebo kráva, protože neprdí. Ale přesto není dobré tyhle 'odborníky' ignorovat, ale naopak, je potřeba je včas veřejně a nahlas poslat tam, kam patří, protože když se ve společnosti přemnoží, je zaděláno na vážné problémy. ;-)

B. Volarik 17.9.2019 4:36

Ten nový formát diskuse je hrozně zmatený. Těžko se vyznat v tom, kdo na co reaguje. Mně víc vyhovovala možnost jednoduše seřadit přízpěvky dle času vzestupně nebo sestupně. Je to můj vrtoch nebo je nás tady takových víc? Už jsem o tom psal panu Wágnerovi.

K. Pavlik 17.9.2019 1:23

For the record: Mam rad co autor pise, ja bych to rozhodne nedelal (psat kazdy tyden do NP).

Nevadi mne co pise o ruskych letadlech. Nejak mne chybi co si mysli o Boeningu.

Myslis i ze je to nejhorsi letadlo ktere nekdo kdy vyrobil a prodaval? Zlata TU?