24.4.2024 | Svátek má Jiří


Z DRUHÉHO KOPCE: Klukovské vzpomínky 467

29.5.2018

Každý den jsou v televizi zprávy o tom, kolik kamiónů havarovalo na našich dálnicích a vůbec komunikacích. Mám dojem, že 90 % všech nehod zaviní řidiči kamionů. Jezdím každý týden do Vranova, kde bydlí můj kamarád Honza Černý. Je to kousek za Prahou po dálnici D1. Je neuvěřitelné, co na tak krátkém úsek šílené dé jedničky člověk zažije!

Kamióny běžně předjíždějí tam, kde to mají zakázané; když člověk jede směrem do Prahy, na přípojce od Českých Budějovic jedou tři kamióny vedle sebe. Protože je to do kopce, moc jim to nejede. Všichni jedou víceméně kolem osmdesátky, a tak zablokují komplet dálnici na hodně kilometrů.

Předjíždíte kamion a když jste přibližně v polovině jeho délky, začne předjíždět on. V tu chvíli jsem velmi vděčný konstruktérům, že dali do mého auta velice silný motor. Na to, abych jezdi tři sta kilometrů za hodinu, jsem už starý, ale když je ouzko, ty koně pod kapotou se sakra hodí! Kdybych seděl v koncernovém zázraku s třemi hemelkami pod kapotou, musel bych si po návratu měnit kaliko! Když mě veze Zuzana ve Fiestě, mívám dost často pocit, že to nemůže dobře dopadnout. A není to kvůli tomu, že by Zuzana jezdila špatně. Je to kvůli tomu, že na to může šlapat, jak chce, ale prostě to nejede!

Když se ptali v televizi jakéhosi nejvyššího pána dopravního policajta, proč nehoní řidiče kamionů, řekl jim neuvěřitelnou věc, že prý není možné postihovat je za nekázeň, protože kde není žalobce, není ani soudce! Pak televize namontovala na střechu své Octavie go pro kameru a jela pár kilometrů po D1 a natáčela řidiče kamionů, jak mají nohy na palubní desce, jak mají puštěné video a sledují za jízdy filmy(!), píší esemesky nebo lehce pospávají. To všechno s mnohatunovým nákladem za zadkem. Takže když je potom na dálnici nějaká skrumáž a dálnice stojí, tak není možné, aby takto „zaměstnaný“ řidič dokázal včas a správně reagovat. A ve vší rychlosti to nacpe do aut, která dokázala před překážkou zabrzdit, shrne je na jednu hromadu a štěstí mají ti, kteří dokázali včas opustit svá auta.

Záběry natočili neprofesionální kameramani, ale pro dopravní policii to je nemožné! Je jednodušší se předvádět s nesmyslnými supersporty před svitou prezidenta. A po havárii tvrdit, že řídil policejní důstojník a že se mu udělalo nevolno.

Když byla na začátku května jakási hurá akce naší čacké policie, potkal jsem dokonce na silnicích i policejní auta! Asi museli vyhnat policajty z kanceláří. Přitom jen úplný pitomec by nedal nohu z plynu, když vidí policejní auto. Stačí se s pomalovaným autem projet po ulici a hned začnou všichni jezdit „katolicky“.

Další věc, která je neuvěřitelná, že v této zemi vládnou teroristické organizace jako Děti Země, které dokážou úspěšně blokovat výstavbu dálnic a obchvatů. Objeví nesmírně vzácné křečky, a tak se zruší výstavba dálnice a proudy kamionů blokují města i vísky a ohrožují životy místních obyvatel. O zdravém „venkovském“ vzduchu se nedá mluvit. To je fuk, hlavně že mají křečci pohodlí. že ale tisíce lidí trpí, to přeci nevadí. To opravdu nechápu! Že jim nevadí mraky kamionů na našich silnicích, že nebojují proti tomu. Když jsem v Americe, vidím, jak kilometr dlouhý vlak veze na plošinových vagonech návěsy. Žádné naklaďáky sem a tam.Nechápu, proč to nejde v Evropě. Je mi jasné, že průjezdné profily na evropských tratí jsou jiné a že by vlak nemohl mít naložené tři návěsy na sobě. Ale i tak by se daly návěsy přepravovat na vlacích, které táhne jedna, nebo dvě dieselové lokomotivy (v Americe čtyři a dvě na konci vlaku), ale pořád je to menší spotřeba nafty, než mají stovky kamionů. No jo, ale to nejsou potom na obrazovkách vidět bojovníci za zdraví křečků!